• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bertone B.A.T. 11 wel in Genève niet op autoshow

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2008 om 22:24 – 35 Reacties

Bertone BAT 11 2008


Het zal je niet ontgaan zijn dat het laatste tijd niet echt lekker gaat met Bertone. Zo is er inmiddels door de regering een management team aangesteld die moet gaan kijken of de boel nog te redden is. En ondanks dat dook er op valentijnsdag toch het bericht op dat Bertone op de autoshow aanwezig zou zijn met de B.A.T. 11 op basis van de Alfa Romeo 8C Competizione.

Hoewel toen al bleek dat moeder (Lilli) en dochter (Marie-Jeanne) elkaar aardig tegen spraken. Moeder zei namelijk dat Bertone een jaartje zou over slaan en dochter zei dat Bertone gewoon aanwezig zou zijn. Vandaag is bekend geworden dat zowel moeder als dochter een beetje gelijk hebben. Bertone staat niet op de autosalon zelf, maar morgen zullen ze wel ergens in de stad de B.A.T. 11 onthullen. Alleen wil Marie-Jeanne niet zeggen waar. Of moeder Lilli ook is uitgenodigd weet ik niet, maar ik gok dat ze niet aanwezig zal zijn.

En speciaal voor de mensen die niet weten waar B.A.T. 11 op slaat hieronder zijn voorgangers. B.A.T. staat overigens voor Berlinetta Aerodinamica Tecnica, (Aerodynamic Technical Berlinetta).

Alfa Romeo B.A.T. 5 (1953)
Alfa Romeo B.A.T. 5, 1953

Alfa Romeo B.A.T. 7 (1954)
Alfa Romeo B.A.T. 7 (1954)

Alfa Romeo B.A.T. 9 (1955)
Alfa Romeo B.A.T. 9 (1955)

Bertone BAT cars

Nu maar hopen dat dit niet de laatste stuiptrekking is van Bertone.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Alfa Romeo, bertone, concept, Coupe

Vorig bericht: « NedCar gaat Franse SUV’s bouwen [UPDATED]
Volgend bericht: Goedemorgen! Audi R8 TDI Le Mans Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Racer X zegt

    3 maart 2008 om 22:32

    Ik vind het een ontzettend lelijk ding, ookal is het een conceptcar… Dat belooft niet veel goeds. :P

    Login om te reageren
  2. rgseidl zegt

    3 maart 2008 om 22:33

    Nou, op die manier zou Alfa dan wellicht toch meer dan 500 exemplaren van zijn ueber-coupe kunnen produceren zonder met Maserati in de knel de geraken.

    Bij zo’n B.A.T. mobile hoort echter zwarte lak, niet mat olijfgroene. Het is immers een sportwagen en geen off-roader voor het leger.

    Login om te reageren
  3. porschefan zegt

    3 maart 2008 om 22:33

    wat een brute auto niet mijn smaak

    Login om te reageren
  4. Savipe zegt

    3 maart 2008 om 22:33

    bedoelen ze niet b.a.d. ? damn zo lelijk

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    3 maart 2008 om 22:33

    Lelijk, mooi… Lekker belangrijk, het is tenminste anders.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    3 maart 2008 om 22:34

    moesten zeker nog van hun restanten plaat materiaal af ..

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    3 maart 2008 om 22:35

    Als Bertone dan toch op de fles gaat, zullen die concept-cars echt een fortuin waard worden. Als ze dat al niet zijn…

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    3 maart 2008 om 22:37

    Het is wel goed in lijn van de andere B.A.T.s. Mooi van lelijkheid. Net als bijvoorbeeld de Lambo Rebentón, daar moest ik gelijk aan denken.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    3 maart 2008 om 22:42

    Lol, ik had van Top Gear onthouden dat je Reventón als Rebentón moest uitspreken. Was zo druk met de uitspraak, dat ik de spelling vergat. ;)

    Login om te reageren
  10. Solstice zegt

    3 maart 2008 om 22:47

    Hoewel ik het een prachtig ding vind, begrijp ik het belang ervan niet helemaal.. De originele BAT’s waren oefeningen in aerodynamica in een tijd dat nog niemand van windtunnels had gehoord. Dit is slechts een kopie (misschien is het een hommage?). Ik hoop van harte dat het met Bertone allemaal weer goedkomt, want ze hebben door de jaren heen bijzonder mooie auto’s gemaakt.

    Login om te reageren
  11. TomRS6 zegt

    3 maart 2008 om 22:48

    Schitterend! werkelijk prachtig.
    Zou mooier zijn als de vleugels achter doorliepen over de motorkap, oftewel geen vleugels.

    Prachtig tijdloos design!

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2008 om 22:57

    Geweldig! Helemaal goed, ook de kleur.

    Ter info: BAT staat voor ‘Berlinetta Aerodinamica Tecnica’
    Ik heb echter wel zo m’n twijfels over de aerodynamische kwaliteiten en zie dit meer als een evolutie van de vorm.

    Hopelijk is ’t niet de laatste stuiptrekking.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2008 om 22:58

    Oh… Dat zei Solstice eigenlijk ook al ;)

    Login om te reageren
  14. Daan zegt

    3 maart 2008 om 23:06

    Wat een ding zeg! Echt Bertone, echt Italiaans. Beter dan dat Duitse en Japanse schroot dat allemaal op elkaar lijkt. Voor het rijtje ongeëvenaarde ontwerpen als de Lancia Stratos (proto), Alfa Romeo Carabo, Maserati Boomerang, Modulo, etc.

    “Vervoermiddel” is leuk bedacht, maar je leeft maar één keer en wat mij betreft zijn termen als “Anders”, “Mooi”, “Wild”, “Heftig” veel belangrijker.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    3 maart 2008 om 23:09

    “….de B.A.T. 11 op basis van de Alfa Romeo 8C Competizione.”

    Voor dit verkrachten ze een prachtige auto. Jaja….

    @Bertone, Lilli, Truus, Marie-Antoinette…

    Luister, leg het één keer uit. Er zat een bepaalde idee achter B.A.T. een filosofie zo je wilt. Prachtig, mooi, leuk vijftig jaar geleden. Een paar Italianen die er stiffies van kregen. Nu, 50 jaar later, hebben we andere technieken, meer inzicht etc., zodat het “idee” of “flisofie” ook de 21e eeuw in getrokken kon worden.

    Waarom dat dan laten? Waarom met de ZOVEELSTE retro komen?

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    3 maart 2008 om 23:10

    flisofie, Rick? Nee, dat was een ander meisje. Ik weet zeker dat ze filosofie heette…

    Login om te reageren
  17. Cooper S zegt

    3 maart 2008 om 23:31

    Die klassieke No. 5 is geweldig, vooral hoe die achterruiten samenkomen. Prachtige daklijn.

    Login om te reageren
  18. Gijs zegt

    3 maart 2008 om 23:50

    retro is de nieuwe mode en over een paar jaar is retro de nieuwe mode , vergeet niet dat dan de nieuwe mode retro is!

    Login om te reageren
  19. sebastian zegt

    4 maart 2008 om 00:21

    het woord studiemodel zegt het inhoudelijk al, er wordt gestudeerd op wat er zoal aan lijnvoering, detail etc in de toekomst gebruikt KAN worden. dat het niet altijd in een verhaal past, dat het ‘lelijk’ is, dat het niet de juiste kleur heeft, dat het zg. retro is, is helemaal niet belangerijk. als een onafhankelijk ontwerpteam de complete vrijheid heeft dan kunnen dit soort kunststukken ontstaan. dit soort designhuizen zullen bij tijd en wijle mogelijk in zwaar vaarwater terechtkomen maar dat alles omwille van de onafhankelijkheid. en jullie petjes die het niks vinden, jullie houden het op je gebruikelijke duitse eenheidsbradwursten. :)

    Login om te reageren
  20. Autobandventieldopje zegt

    4 maart 2008 om 00:48

    Over smaak valt te twisten, maar gezien het grote aantal buitengewoon domme reacties kan je wel zien dat hier vnl suffe boeren kijken of de nieuwste Opel Kadet (Astra of iets dergelijks zo je wilt) getuneden en wel er tussen staat..als er een beetje gewaagd (echt) ontwerp tussen staat dan wordt het met de meest idiote kulargumenten afgekraakt…nee over smaak valt te twisten over I.Q duidelijk niet…
    Dit meester ontwerp/design huis weet werkelijk ware kunstobjecten te creëren maar dat is voor cultuurbatabaren uiteraard niet te zien..een jaar of tien geleden waren de oudere ontwerpen (weliswaar van Raymond Loewe en niet van Bertone volgens mij) te zien in het Amsterdamse stedelijk museum…adembenemende auto’s..en anders staan ze wel in het Moma in NY ofzo…

    Login om te reageren
  21. Robert zegt

    4 maart 2008 om 08:06

    Gaaf, Wow, Superrr enz.
    Zag het plaatje en typenaam en moest gelijk aan de oude BAT denken. Aantal jaren terug stond in de Autovisie een reportage over een bepaalde serie prototypes waarbij ook de BAT aan bod kwam. De “oude” deed je weer een jongetje van 6 zijn met alle onzinnige fantasiebeelden vandien. Het voelt nu alsof ik weer een tijdreis inga………..

    Login om te reageren
  22. Arnoud zegt

    4 maart 2008 om 08:34

    -edit: offtopic-

    Login om te reageren
  23. AlfaGT zegt

    4 maart 2008 om 09:21

    Go Bertone Go! Wat een fantastisch ding!!!!!!! Alfa 8C 500 + 1 = BAT ;-)

    Login om te reageren
  24. Chorizo zegt

    4 maart 2008 om 11:24

    Ben wat verdeeld, eigenlijk is het vrij uniek, want het is een retro van een ontwerp dat futuristisch was in zijn tijd (en de BAT9 is dat wat mij betreft nog) en toch lijkt het niet ouderwets, nog modern of futuristisch, maar gewoon een pastische. En toch heeft het wel wat. Vreemd ding.
    Nah, what the hell, doe er mij maar een. Rosso Alfa of Nero Carbonio graag.

    @Autobandventieldopje
    Valt op deze draad nog wel mee, die comments onder een supercar topic zijn pas echt de moeite. Als je wil weten wat de gemiddelde kampbewoner van een Brabus denkt, ben je op de goede plaats ;-)

    Login om te reageren
  25. Statlert. zegt

    4 maart 2008 om 12:25

    die tekening doet me een beetje aan de Corvette Stingray (C2) denken.

    Login om te reageren
  26. Maarten zegt

    4 maart 2008 om 12:40

    Prachtig! Ik mis eigenlijk nog een comment van Appeltje op dit artikel :P

    Login om te reageren
  27. Statlert. zegt

    4 maart 2008 om 12:42

    @Chorizo en ABVD; zouwen jullie alsjeblieft wat minder dure woorden gebruiken ofsjo? Begrijp er niks van. Autoblog is toch geen kakkerblog.nl?

    Login om te reageren
  28. Chorizo zegt

    4 maart 2008 om 12:53

    @Statlert
    Zo leer je tenminste nog wat bij ;-)

    Login om te reageren
  29. Pannekoek zegt

    4 maart 2008 om 17:11

    @ Solstice

    Geloof het ofniet, maar zelfs het eerste vliegtuig is ontworpen met behulp van een windtunnel.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Windtunnel

    Login om te reageren
  30. IlCuoreSportivo zegt

    4 maart 2008 om 19:29

    Ik denk dat ie gewoon niet binnen mag op het salon :)
    te lelijk. Echt een belachelijke auto, wat levert zoiets nu bij aan de geschiedenis.

    Login om te reageren
  31. Birger zegt

    4 maart 2008 om 22:49

    Op die manier gaat het niet beteren met de zaken

    @ IlCuoreSportivo

    om even terug te komen op de 147, de mijne is een 1.6 TS benzine met 105pk. Welke motorisatie heeft de jouwe?

    Login om te reageren
  32. IlCuoreSportivo zegt

    5 maart 2008 om 09:03

    De mijne is een jtd, spijtig genoeg één van de weinige met maar 100 pk en 200nm. 12 sec tot 100.
    Twee maanden geleden een powerbox erin gezet, de box claimt 30 pk en 60 nm. Das misschien wat optimistisch, maar nu gaat ie als een 115 à 120 pk versie denk ik, veel beter.
    Pas ook sportief onderstel van billstein en eibach gemonteerd, echt een aanrader (als je niet naar de keurinhg moet) want de ophanging liet echt te wensen over, nu is ie comfortabeler geworden zowaar.
    Ik heb ooit een maand met een 1.6 gereden, dat was echt fijn, maar veel verbruik he, pfff.
    Hij was wel een pak lichter in de neus, en stuurde op een bepaalde manier wel fijner.
    Het geluid was ook geweldig (er scheelde ergens iets aan de uitlaat)
    Als ik jou was was ik wel voor een 1.6 veloce gegaan maar die zijn dun gezaaid denk ik he.
    Hoe vind gij hem meevallen?

    P.S Hoe krijg ik hier ne foto van mijnen auto op gezet?

    Login om te reageren
  33. Birger zegt

    5 maart 2008 om 12:28

    @ IlCuoreSportivo

    De okkazie die ik gevonden heb is eigenlijk net zoals ik die nieuw zou bestellen. Kheb veel geluk gehad want toen ik telefoneerde was hij net verkocht maar enkele dagen later bleek de verkoop niet door te gaan om financiele redenen waardoor hij terug vrij was. Dan heb ik hem maar meteen gekocht :).
    Kheb mij nu net geregistreerd bij http://www.alfaforum.nl waar je een foto ervan kan vinden, mijn naam daar is “Birger Alfa 147”. Passeer je daar ook soms?

    Login om te reageren
  34. Coen zegt

    1 juni 2008 om 22:51

    Zelfs al is het een concept…. Hoe gaat dat ding sturen?? :D

    Login om te reageren
  35. VonStroke zegt

    26 december 2008 om 11:26

    Zo mooi, ik heb er geen woorden voor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North