• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nee maar, Aston Martin heeft een nieuw logo!

Auteur: machielvdd, gepost 20 juli 2022 om 20:59 – 23 Reacties

Aston Martin wil nieuwe doelgroepen aanspreken en daarom hebben ze nu ook een nieuw logo.

Er zijn weinig dingen die zo snel verouderd raken als een autodesign. Een auto van 10 jaar oud kan er al best gedateerd uitzien, terwijl dat voor vrijwel alle andere producten van 10 jaar oud niet geldt. Er is echter één aspect van een auto dat wél heel lang mee kan: het logo.

Veel autofabrikanten hebben al decennialang hetzelfde logo, met alleen wat minimale wijzigingen. Dat is ook logisch, want het hele idee van een logo is dat het herkenbaar is. Er zijn daarom maar weinig fabrikanten die een logo rigoureus veranderen. Tenzij je echt een heel suf logo hebt (*kuch* Kia *kuch*).

Aston Martin heeft in ieder geval wel een mooi logo. Daar hebben ze dan ook weinig aan veranderd in de afgelopen 90 jaar. Ze hebben namelijk al sinds 1932 het logo met de vleugels. Dit logo is door de jaren heen hetzelfde gebleven, al stond er tussen 1954 en 1984 ook ‘David Brown’ op.

Aston Martin heeft een nieuw logo

Anno 2022 wil Aston Martin zich weer opnieuw op de kaart zetten en daar hoort ook een nieuw logo bij. Ze presenteren nu met een ronkend persbericht het nieuwe ebleem. Je raadt het al: die lijkt heel veel op het oude logo.

Wat vooral opvalt is dat de letters ‘Aston Martin’ groter zijn geworden. Ook is het logo wat simpeler gemaakt, geheel in lijn met de tijdsgeest. In plaats van twee lagen veren, bestaat de vleugel nu maar uit één laag veren. Geen idee waar we het over hebben? Hieronder het oude en het nieuwe logo naast elkaar.

Aston Martin heeft een nieuw logo
Oude Aston Martin-logo
Aston Martin heeft een nieuw logo
Nieuwe Aston-Martin logo

Het nieuwe logo gaat ook gepaard met een nieuwe positionering en een nieuwe slogan. Die luidt: “Intensity. Driven.” Wij vonden “Power, Beauty, Soul” toch beter, maar er zal vast over nagedacht zijn. Door heel veel mensen. Heel lang. Aston Martin zegt namelijk dat de strategische herpositionering de grootste investering in het merk van de laatste 10 jaar is.

Het nieuwe logo zal het komend weekend ook meteen de livery van de F1-auto’s sieren. Het zou je hoogstwaarschijnlijk niet zijn opgevallen, maar bij deze weet je het. Op de neus komt trouwens juist een heel oud logo van Aston Martin. Dit heeft weer een andere reden. Het is namelijk 100 jaar geleden dat het merk deelnam aan hun eerste Grand Prix.

Ook interessant!

  • Klant stelt uitgesproken Aston Martin DBX707 samen
    Klant stelt uitgesproken Aston Martin DBX707 samen
  • Gespot - Dakloze Aston Martin Valkyrie
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video - Aston Martin Valkyrie raakt muur

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin

Vorig bericht: « Gespot – Straatlegale Le Mans-auto parkeert gewoon tussen de SUV’s
Volgend bericht: Nieuwe Civic Type-R officieel, met sper en handbak! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 juli 2022 om 21:26

    Gelukkig zie ik het verschil niet. Een van de mooiste logo’s van autofabrikanten wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • LoutervanPlezier zegt

      20 juli 2022 om 23:57

      De simpelheid straalt er vanaf. Daarmee is ook de gloren verloren. Status is niet te koop, status moet je verdienen en dat doet Aston Martin allang niet meer.
      Eerst bijna failliet en al heel lang diezelfde auto’s, nu ook weer, met de uitbuiting van het Valkyrie concept, het gaat nooit meer wat worden.
      Het was altijd een bijzonder merk, maar de glans is er al heel lang af.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        21 juli 2022 om 09:20

        Is dat niet bij alle merken zo?
        Porsches zie je gewoon te veel, Ferrari verkoopt liever petjes en sleutelhangers, Lamborghini is een veredelde Audi, … zo is er over elk merk iets te zeggen.
        Andere merken hebben ook lang gedaan over de ontwikkeling van een auto die echt de limieten test. Zelfs een groot bedrijf als Mercedes kreeg de One maar niet op de baan.
        Je kan zeggen wat je wil, maar Aston maakt nog steeds mooie wagens waar de meeste mensen hebberig van worden.

        Login om te reageren
  2. petert zegt

    20 juli 2022 om 21:36

    Tjah het geeft wel aan waar het heen gaat met Aston Martin, minder verfijning. Ik hoop dat ze het goed gaan doen, toch mis ik zelf het Gentleman gevoel dat Aston Martin had, een beetje hetzelfde met Daniel Craig als James Bond.

    Login om te reageren
  3. W115 zegt

    20 juli 2022 om 21:47

    Twee poten en een adelaarskopf ontbreken.

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    20 juli 2022 om 22:10

    Me altijd afgevraagd waarom er op zulke mooie oto’s zo’n nietszeggend logo zit. Morgan, Donkervoort, soortgelijke narigheid.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      21 juli 2022 om 07:18

      Wat wil je dan? Het logo is, buiten de geschiedenis erachter, het minst spannende aan de auto maar wel waar je de aan herkend. Een Mercedes ster of BMW propeller zijn ook geen kunstwerk in design

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        21 juli 2022 om 09:15

        Pssst, het BMW logo is geen propeller, ondanks dat dit een hardnekkig gerucht is. Het is stiekem de vlag van Beieren (de deelstaat waar München de hoofdstad van is). Ze hebben ooit wel een reclamecampagne gehad en daar bij vliegtuigen het BMW-logo over de propellers heen gephotoshopt, daar komt waarschijnlijk het gerucht vandaan.

        #hoemeerjeweet

        https://www.thedrive.com/news/29376/this-is-what-the-bmw-logo-really-means-and-no-its-not-an-airplane-propeller

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          21 juli 2022 om 13:45

          oh ja klopt had ik moeten weten.

          Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      21 juli 2022 om 09:06

      Legt het logo van Morgan eens naast dat van AMG.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        21 juli 2022 om 10:58

        Gedaan. En nu ? 🙂

        Login om te reageren
  5. Robert zegt

    20 juli 2022 om 22:44

    Als dit het resultaat van ‘de grootse investering in het merk in de laatste tien jaar’ is, dan heb ik serieus medelijden met de mensen die bij dit merk op de R&D afdeling werken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 juli 2022 om 06:07

      Zie het zo, er is weinig budget voor hen beschikbaar maar er wordt ook niet veel van hen verwacht.

      Login om te reageren
  6. etype zegt

    20 juli 2022 om 22:47

    Tot 1972 David Brown logo,

    Login om te reageren
  7. ghini zegt

    20 juli 2022 om 22:52

    Benieuwd hoe ze dat doen met die Valkyries, die zijn nog in productie, krijgen de komende het nieuwe logo en die al af zijn houden het oude? Komt sowieso gedonder van..

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      21 juli 2022 om 07:53

      Gewoon de logo’s wisselen? Die auto’s kosten al een vermogen, een paar logo’s wisselen gaan ze het niet op verliezen. Daarnaast zullen er vast van die types zijn die dan perse het oude logo willen want zeldzamer. Mijn tip: minder beren op de weg proberen te zien.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        21 juli 2022 om 09:18

        Mijn tante was een paar jaar geleden erg in haar nopjes toen haar Daewoo Matiz blijkbaar ineens een Chevrolet Matiz werd. Ze kreeg netjes een setje logo’s thuisgestuurd via de post.

        Login om te reageren
      • ghini zegt

        21 juli 2022 om 13:04

        Ik dacht er precies om reden aan, eerste geleverde met oude logos zouden dan in minderheid zijn en dus meer waard blabla..

        Login om te reageren
  8. bernoulli zegt

    20 juli 2022 om 22:52

    Bij het F1-team was deze wijziging in het logo vorig jaar al doorgevoerd. Vaag dat het bij de straatauto’s nog het oude logo was.

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      20 juli 2022 om 23:23

      Voorraad moest eerst op voor de gewone auto’s…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      21 juli 2022 om 09:19

      Echte innovaties zie je altijd eerst in de racerij en als het goed wordt bevonden sijpelt dat langzaam door naar de straatauto’s.

      Login om te reageren
    • ghini zegt

      21 juli 2022 om 13:03

      Vreemd dat niemand dat is opgevallen dan..

      Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    21 juli 2022 om 08:42

    Nou ben ik heel benieuwd welke doelgroep(en) ze met dat nieuwe logo aanspreken.
    Ik snap best dat bedrijven af en toe het logo moeten of willen opfrissen, maar hou alsjeblieft op met al die marketingprietpraat eromheen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North