• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Neppe McLaren 650S breekt zijn neus in parkeergarage

Auteur: Loek, gepost 3 april 2019 om 21:04 – 26 Reacties

McLaren voorbumper crash


Het blijft uitkijken geblazen met lage voorbumpers.

Parkeergarages zijn handig, want ze kunnen een enorme lading auto’s aan in een relatief kleine ruimte. Die kleine ruimte is echter vrij problematisch voor bijna elke auto. Om nog maar te zwijgen over supercars, die met hun extreem lage bumpers moeite hebben met de drempels en hobbels in de garages.

In China ging het mis met een McLaren. De bestuurder van de witte coupé reed een verdieping naar beneden, maar deed dat ietsje te ruig. Daardoor brak de hele voorbumper van de auto af. Een pijnlijk aanzicht.

https://www.facebook.com/carnewschina/posts/2404803779552303

Als je goed kijkt, zie je dat de voorbumper niet helemaal standaard meer is. Dat verklaart het feit dat de bumper zo makkelijk in drie stukken breekt. Maar als je nog beter kijkt (of luistert naar de bronnen vanuit China), dan is er meer aan de hand. Dit is namelijk helemaal geen 650S. Het is zijn ‘voorganger’, de MP4-12C. Nou zijn die auto’s qua platform en motor bijna krek eender, al peutert de 650S zo’n 50 pk meer uit de 3,8 liter V8 dan de 12C. Bovendien is het enkel de voorbumper en de koplampen waar de 12C verschilt ten opzichte van de 650S. Die zijn dus allebei vervangen door de tuning-bumper.

Er is echter nog één verschil, wat je alleen kunt zien als je de door CarNewsChina gedeelde foto’s bekijkt van voor en na de crash. De 650S heeft namelijk een rechthoekig embleem met de tekst ‘McLaren’ op de frunk. Bij de gecrashte ‘650S’ is dat te zien, maar bij de foto vóór de crash is het McLaren-logo te zien op de voorklep. Dat is het derde en laatste optische verschil tussen de twee, waardoor we min of meer kunnen bevestigen dat het niet de real deal is.

McLaren voorbumper

Los van dat alles is het natuurlijk geen kitcar op Fiero-basis, maar wel gewoon een dikke McLaren. Zonde, maar misschien dat de eigenaar nog ergens voor een habbekrats een ‘echte’ 650S-bumper kan vinden. Of natuurlijk weer fugazi-spul erop zet en gewoon heel goed moet uitkijken in garages.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

650s, China, crash, McLaren, mp4-12c, parkeergarage, schade, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de 11 leukste Belgische kentekens op Autojunk
Volgend bericht: Te koop: een bloedmooie 159 Sportwagon die net ingereden is »

Lees Interacties

Reacties

  1. smoked zegt

    3 april 2019 om 21:08

    Dan zit al zo laag en kan je nog niet over het stuur kijken om te zien dat het een vieze hellingshoek is…

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      3 april 2019 om 21:21

      @smoked: hoe lager je zit, hoe slechter je overzicht

      Login om te reageren
      • markie123 zegt

        3 april 2019 om 21:57

        @unknown32: hoe meer je ogen dicht, hoe slechter je hellingszicht…

        Login om te reageren
        • unknown32 zegt

          3 april 2019 om 22:01

          @markie123: haha!

          Login om te reageren
        • pcooperworks zegt

          3 april 2019 om 22:41

          @markie123: door horizontale spleetjes kijken maakt inschatting van hellingshoek en hoogte verschillen lastig. ben meer fan van verticale spleetjes ;) oops…

          Login om te reageren
      • koeberg zegt

        3 april 2019 om 23:13

        @unknown32: Daarom is de SUV zo populair.

        Login om te reageren
  2. suzikubelona zegt

    3 april 2019 om 21:24

    Eigenlijk is deze nog niet eens zo heel nep, als je bedenkt dat McLaren hetzelfde truukje uithaalt. ?

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    3 april 2019 om 21:29

    Wie zijn neus schend…..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 april 2019 om 22:33

      @dutchdriftking: *schendt ;-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 april 2019 om 08:04

        @simonmc: toché!

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          4 april 2019 om 10:22

          @dutchdriftking: touché…

          Login om te reageren
  4. rolov zegt

    3 april 2019 om 21:29

    Zo’n mp4 vind ik nog steeds vreselijk dik. De eenvoud is het mooist. Onopvallend en simpel. Jammer dat ze zo slecht zijn.

    Login om te reageren
    • mperformance zegt

      4 april 2019 om 07:03

      @rolov: Hoezo slecht?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        6 april 2019 om 08:29

        @mperformance: de mp4 staat er om bekend vol problemen te zitten.

        Login om te reageren
  5. ozzytrk zegt

    3 april 2019 om 21:44

    Ben benieuwd hoe nep de achterkant was gelukt

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    3 april 2019 om 21:53

    Dat ombouwen snap ik nooit. Dan heb je een MP4-12C..alsof dat zielig is en dan ga je dat ombouwen…net als mensen die een S7 ombouwen naar RS7. Spaar dan gewoon nog even door..

    Login om te reageren
  7. suzikubelona zegt

    3 april 2019 om 21:56

    Op een andere site, en in de Facebook link staat dat deze in China bestaat als de 625c Fab Design GTR, wat dat dan ook mag zijn.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      3 april 2019 om 22:26

      @suzikubelona: https://www.autoblog.nl/nieuws/mclaren-625c-nieuwe-instapper-voor-aziatische-markt-70551

      Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    3 april 2019 om 22:14

    Wat een botte beer …

    Login om te reageren
  9. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    3 april 2019 om 22:17

    Qua uiterlijk kun je de 12C & de 650S ook onderscheiden door de luchtinlaten aan de zijkant

    Login om te reageren
  10. jopdispa zegt

    3 april 2019 om 22:17

    Maar er is toch helemaal niets mis met zo’n mp4 12c? Echt niet een auto om je voor te schamen of te verdoezelen als iets duurders of nieuwers.

    Login om te reageren
  11. flyerbunch zegt

    3 april 2019 om 22:29

    Conversionkit van AliExpress

    € 2.983,53 | Auto-Styling FRP Glasvezel/Gedeelte Carbon Fiber Front Bar Auto Bumper Fit Voor 2011-2014 MP4 12-C 650S-Conversion Voorbumper
    https://s.click.aliexpress.com/e/vCVfyZa

    Login om te reageren
    • twiggaa zegt

      4 april 2019 om 09:02

      @flyerbunch: Ze verkopen daar ook echt alles! Bizar!

      Login om te reageren
  12. s7emilio zegt

    4 april 2019 om 09:02

    Rare gedachte dat je als je een 12C kan betalen je hem verbouwen naar een 650S look a like…

    Ik vind de 12C persoonlijk mooier dan de 650S.

    Login om te reageren
  13. mwti zegt

    4 april 2019 om 09:08

    Front-axle lift is bij Porsche een optie. We zo handig.

    Login om te reageren
  14. 1000bochten zegt

    4 april 2019 om 12:47

    Misschien was hij de neus van de MP4-12C gewend; die had aanmerkelijk meer bodemspeling waardoor hij bij dezelfde snelheid vermoedelijk de grond niet zou hebben geraakt. Zoek maar eens een foto op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North