Neppe McLaren 650S breekt zijn neus in parkeergarage

Auteur: , 26 Reacties

Het blijft uitkijken geblazen met lage voorbumpers.

McLaren voorbumper crash

Parkeergarages zijn handig, want ze kunnen een enorme lading auto’s aan in een relatief kleine ruimte. Die kleine ruimte is echter vrij problematisch voor bijna elke auto. Om nog maar te zwijgen over supercars, die met hun extreem lage bumpers moeite hebben met de drempels en hobbels in de garages.

In China ging het mis met een McLaren. De bestuurder van de witte coupé reed een verdieping naar beneden, maar deed dat ietsje te ruig. Daardoor brak de hele voorbumper van de auto af. Een pijnlijk aanzicht.

Fake McLaren 650 S Crashes Underground Parking Lot in ChinaThat's what happens when you don't brake when you drive…

Geplaatst door CarNewsChina.com op Dinsdag 2 april 2019

Als je goed kijkt, zie je dat de voorbumper niet helemaal standaard meer is. Dat verklaart het feit dat de bumper zo makkelijk in drie stukken breekt. Maar als je nog beter kijkt (of luistert naar de bronnen vanuit China), dan is er meer aan de hand. Dit is namelijk helemaal geen 650S. Het is zijn ‘voorganger’, de MP4-12C. Nou zijn die auto’s qua platform en motor bijna krek eender, al peutert de 650S zo’n 50 pk meer uit de 3,8 liter V8 dan de 12C. Bovendien is het enkel de voorbumper en de koplampen waar de 12C verschilt ten opzichte van de 650S. Die zijn dus allebei vervangen door de tuning-bumper.

Er is echter nog één verschil, wat je alleen kunt zien als je de door CarNewsChina gedeelde foto’s bekijkt van voor en na de crash. De 650S heeft namelijk een rechthoekig embleem met de tekst ‘McLaren’ op de frunk. Bij de gecrashte ‘650S’ is dat te zien, maar bij de foto vóór de crash is het McLaren-logo te zien op de voorklep. Dat is het derde en laatste optische verschil tussen de twee, waardoor we min of meer kunnen bevestigen dat het niet de real deal is.

McLaren voorbumper

Los van dat alles is het natuurlijk geen kitcar op Fiero-basis, maar wel gewoon een dikke McLaren. Zonde, maar misschien dat de eigenaar nog ergens voor een habbekrats een ‘echte’ 650S-bumper kan vinden. Of natuurlijk weer fugazi-spul erop zet en gewoon heel goed moet uitkijken in garages.



26 reacties

Dan zit al zo laag en kan je nog niet over het stuur kijken om te zien dat het een vieze hellingshoek is…
@smoked: hoe lager je zit, hoe slechter je overzicht
@unknown32: hoe meer je ogen dicht, hoe slechter je hellingszicht…
@markie123: haha!
@markie123: door horizontale spleetjes kijken maakt inschatting van hellingshoek en hoogte verschillen lastig. ben meer fan van verticale spleetjes ;) oops…
@unknown32: Daarom is de SUV zo populair.
Eigenlijk is deze nog niet eens zo heel nep, als je bedenkt dat McLaren hetzelfde truukje uithaalt. 😉
Zo’n mp4 vind ik nog steeds vreselijk dik. De eenvoud is het mooist. Onopvallend en simpel. Jammer dat ze zo slecht zijn.
@rolov: Hoezo slecht?
@mperformance: de mp4 staat er om bekend vol problemen te zitten.
Ben benieuwd hoe nep de achterkant was gelukt
Dat ombouwen snap ik nooit. Dan heb je een MP4-12C..alsof dat zielig is en dan ga je dat ombouwen…net als mensen die een S7 ombouwen naar RS7. Spaar dan gewoon nog even door..
Op een andere site, en in de Facebook link staat dat deze in China bestaat als de 625c Fab Design GTR, wat dat dan ook mag zijn.
Wat een botte beer …
Qua uiterlijk kun je de 12C & de 650S ook onderscheiden door de luchtinlaten aan de zijkant
Maar er is toch helemaal niets mis met zo’n mp4 12c? Echt niet een auto om je voor te schamen of te verdoezelen als iets duurders of nieuwers.
Conversionkit van AliExpress

€ 2.983,53 | Auto-Styling FRP Glasvezel/Gedeelte Carbon Fiber Front Bar Auto Bumper Fit Voor 2011-2014 MP4 12-C 650S-Conversion Voorbumper
https://s.click.aliexpress.com/e/vCVfyZa
@flyerbunch: Ze verkopen daar ook echt alles! Bizar!
Rare gedachte dat je als je een 12C kan betalen je hem verbouwen naar een 650S look a like…

Ik vind de 12C persoonlijk mooier dan de 650S.
Front-axle lift is bij Porsche een optie. We zo handig.
Misschien was hij de neus van de MP4-12C gewend; die had aanmerkelijk meer bodemspeling waardoor hij bij dezelfde snelheid vermoedelijk de grond niet zou hebben geraakt. Zoek maar eens een foto op.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).