• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren 625C: nieuwe instapper voor Aziatische markt

Auteur: Author, gepost 26 september 2014 om 16:00 – 15 Reacties

McLaren 625C Coupé


Om te vieren dat de Aziatische markt voor een groot deel verantwoordelijk is voor het immer groeiende succes van McLaren, komt het merk met een speciale versie van de 650S.

Het belangrijkste verschil ten opzichte van de reguliere versie? Inderdaad, 25 pk’s minder onder de rechtervoet. De precieze reden achter deze downtuning is niet geheel duidelijk, maar McLaren benadrukt dat de dagelijkse bruikbaarheid en het comfort van hun nieuwe instapper extra aandacht hebben gekregen. Zo zijn bijvoorbeeld het ProActive Chassis Control-systeem en de software voor de vering danig onder handen genomen.

Zoals intussen duidelijk mogen zijn staat de naam voor het aantal pk’s onder de kap, wat moet benadrukken dat de snelle jongen uit Woking een stuk toegankelijker en minder extreem in de omgang is dan z’n grote broer. De ‘C’ in de naam moet dat nieuwe imago nog eens benadrukken, die staat namelijk voor ‘Club’. Daarmee lijkt de 625C dus precies het tegenovergestelde van die heerlijke 650S Sprint.

McLaren 625C (coupé en spider)

Het koppel komt overigens uit op 610 Nm, en de standaardsprint duurt een toefje langer dan 3 seconden. De sprint naar 200 km/u is in 8,8 seconden achter de rug en bij 333 km/u (329 km/u voor de Spider) is de koek op. Dat alles bij een CO2-uitstoot die gelijk is gebleven, maar dat lijkt ons ook niet meer dan logisch in een auto met minder pk’s.

Het ding wordt geïntroduceerd in Hong Kong en op dat moment zullen zowel de Coupé als de Spider aan het grote publiek getoond worden. Daarnaast wordt in de komende maanden onthuld waar we de 625C nog meer kunnen verwachten, maar McLaren heeft daar tot dusver nog niks over losgelaten. Het is dan ook nog niet duidelijk of we de geknepen 650S hier in Europa kunnen verwachten.

Ook interessant!

  • De nieuwe McLaren Artura is (alweer) dik vertraagd
    De nieuwe McLaren Artura is (alweer) dik vertraagd
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • nieuwe McLaren Artura
    Nieuwe McLaren Artura met 680 pk is compleet nieuw
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

China, McLaren

Vorig bericht: « Video: Miss Frankrijk drift mee in een Corvette C6
Volgend bericht: Fiat en VW aangeklaagd om foute info brandstofverbruik »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    26 september 2014 om 16:03

    625pk en een 0-100 van iets meer dan drie seconden? Niet slecht voor een instapmodelletje

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      26 september 2014 om 16:18

      @Edge:
      Aandrijflijnen worden tegenwoordig steeds efficiënter! Kijk maar eens naar de nieuwe M3 / M4 die doen met 431pk al rond de 4 sec.

      Login om te reageren
  2. timowouters zegt

    26 september 2014 om 16:15

    “Dat alles bij een CO2-uitstoot die gelijk is gebleven, maar dat lijkt ons ook niet meer dan logisch in een auto met minder pk’s.”
    Dus het is logisch dat de uitstoot gelijk blijft bij minder pk’s?

    Login om te reageren
  3. rolov zegt

    26 september 2014 om 16:18

    Misschien belasting technische redenen?

    Login om te reageren
    • jmcclane zegt

      26 september 2014 om 16:39

      @rolov: Nu je het zegt inderdaad net als dat Porsche verhaal in België dat je het alsnog kunt updaten achteraf.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    26 september 2014 om 16:20

    Als het niet om belastingtechnische redenen is, snap ik hier ook het nut niet van. Alsof het nu opeens een praktische wagen is geworden om lekker dagelijks mee te toeren.

    Login om te reageren
  5. jmcclane zegt

    26 september 2014 om 16:24

    http://image.motortrend.com/f/wot/1404_mclaren_p1_give_big_boost_to_automakers_profits/67799476/2014-mclaren-p1-yellow-rear-three-quarters-02.jpg

    Waar ik de P1 een pracht ontwerp vind is de 650/625 minder het is absoluut niet lelijk. Doe mij maar veel liever de mp4-12c.
    -Alsof 625 pk iets is om voor je te schamen genoeg vermogen en nog steeds zeer snel.

    Overigens denk ik niet dat de 625c naar Europa komt.

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      26 september 2014 om 18:41

      @jmcclane: goed verhaal, lekker kort.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    26 september 2014 om 16:25

    Denk niet dat die 25 pk minder veel verschil zal maken. Ze zullen er nog steeds veel in de kreukels rijden in de steden daar.

    Login om te reageren
  7. jrmpower24 zegt

    26 september 2014 om 16:30

    En nog zoveel sneller dan een 458 Speciale.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 september 2014 om 17:03

      @jrmpower24: En toch zou ik liever voor een iets langzamere 458 Speciale (A) gaan. Iets minder snel, maar dan heb je wel een bak Italiaanse passie terwijl ik die McLaren 650S en 625C vrij emotieloos en steriel vind ogen.

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        26 september 2014 om 18:14

        @Edge: Die italiaanse emotie en passie kan je wel zeggen maar ik vind het geluid van de 650S veel mooier en bruter. Prachtig: http://www.autogespot.nl/mclaren-650s-spider/2014/09/01#img1 Maar ja ieder zn ding.

        Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      26 september 2014 om 18:04

      @jrmpower24: ja maar dat mag ook wel met een 3.8 V8 twinturbo vs 4.5 V8 NA van Ferrari

      Login om te reageren
  8. dennisjuh95 zegt

    26 september 2014 om 17:14

    Wauw, 25 pk!

    Login om te reageren
  9. series2 zegt

    27 september 2014 om 00:51

    Ik vind de 650 schitterend en dit ding dus ook! Heel clean. Hij is bijna stijlvol en chic als je hem in een ingetogen kleur (behalve zilver zwart en grijs). En het motor geluid zit wel goed maar dat vond ik bij de ge-update 12c ook al. O ja en over emotie, als je hier een uurtje mee mag stoeien ben je gewoon een klein kind! Hoe kan een supercar in godsnaam steriel en saai zijn? (O wacht audi doet hard zijn best)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North