• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Next level sh*t: G-Power trekt 710 pk uit BMW M6

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 augustus 2013 om 18:06 – 16 Reacties

G-Power BMW M6 V2


Hij is er, de M6 voor wie voor 640 paardjes zijn neus ophaalt…

Bijna elke tuner biedt zijn klanten een aantal fases (‘stages’) aan waarin de Heilige Koe getuned kan worden. Voor de BMW M6 (F13), die standaard met 560 pk en 680 Nm is behept, was fase 1 640 pk/777 Nm. Inmiddels zijn ze fase 2 ingegaan, en levert de 4,4 liter V8 710 pk en 890 Nm. Vroaaap!

Al dit vermogen wordt overigens niet aan de wielen behaald, door aandrijvings- en andere verliezen blijven er uiteindelijk 570 paardjes over op de achteras, zoals je op deze rollenbank-foto kunt zien.

Van stilstand katapulteert deze opgepepte aandrijflijn de M6 in 10,8 seconden naar de 200 km/u, de topsnelheid ligt ‘boven de 300 km/u’, niet heel verraassend aangezien zijn fase 1-broertje ook al 310 op de klok kan zetten.

Aan de basis van de prestaties van deze G-POWER Bi-Tronik III V2 liggen naar eigen zeggen modificaties aan de ECU in combinatie met een titanium high-flow uitlaatsysteem. De rest van de tuning kan je zelf al invullen: verlaging, dikke velgen, en natuurlijk een extra potent remsysteem. En jongens, wat ziet dit er weer gemeen uit.


Ook interessant!

  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • BMW M6 Cabrio handbak
  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Coupe, f13, g-power, m6, tuning

Vorig bericht: « Debtscan fotografeert uw kenteken zonder vergunning
Volgend bericht: Murcielago LP650-4, een zeldzame Italiaanse schone »

Lees Interacties

Reacties

  1. oli95 zegt

    21 augustus 2013 om 18:11

    Kunnen we ons ook nu aan dergelijke taferelen verwachten?:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mwrb3c5nsxI

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      21 augustus 2013 om 22:15

      @oli95: nee helaas is de V8 niet zo spectaculair als de V10. Ik heb met de nieuwe Manhart M6 gereden 740pk super snel maar zo vloeiend! Ik vond de V10 bi compressor van G-Power veel zieker aanvoelen en die was nog niet helemaal getuned en had toen nog 640pk nu 670pk op de wielen. Ik had hem een ander halve maand geleden gepost geloof ik…

      Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    21 augustus 2013 om 18:17

    Uhlg die velgen!!

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    21 augustus 2013 om 18:23

    Ik ben wel een fan van G-Power maar wat zijn deze velgen lelijk!

    Login om te reageren
  4. driescuit zegt

    21 augustus 2013 om 18:28

    spijtig van die velgen, “vosjes” eronder en klaar is m’n droomwagen.

    Login om te reageren
    • driescuit zegt

      21 augustus 2013 om 18:31

      @driescuit: net nog eens gekeken op hun site en vossen wielen zijn ook niet allemaal mooi, ’t zijn de VVSCV1 machined/stainless lip jatsers die ik bedoel

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      21 augustus 2013 om 18:39

      @driescuit: Dan ga ik voor de Breyton Race LS of de Hartge Classic 2 :-)

      Login om te reageren
      • driescuit zegt

        21 augustus 2013 om 18:50

        @VeniVidiVici: En niet die “over the top” 22 inchers. 20 of max. 21. De Hartges vind ik net iets te “klassiek”, Breytons zijn idd ook supervet. ik geloof trouwens dat de velgen die onder de gpower liggen ook vossen zijn… oeps

        Login om te reageren
  5. MLTB zegt

    21 augustus 2013 om 18:34

    Wit, neus ophalen, voor de echte coke-heads dus.

    Nice.

    Login om te reageren
  6. sebasjuhh zegt

    21 augustus 2013 om 19:25

    570 maar? Is dat niet weinig met 710 motor pks?

    Login om te reageren
    • super zegt

      21 augustus 2013 om 20:38

      @sebasjuhh:
      kennelijk niet,
      http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php

      Login om te reageren
  7. v12biturbo zegt

    21 augustus 2013 om 20:23

    Die remklauw lijkt wel erg veel op die van AMG.

    Login om te reageren
  8. cnossen zegt

    21 augustus 2013 om 21:03

    Vadsig!

    Login om te reageren
  9. bartf11 zegt

    21 augustus 2013 om 22:59

    gail

    Login om te reageren
  10. FrankV6 zegt

    22 augustus 2013 om 08:22

    dit is L-E-K-K-E-R

    Login om te reageren
  11. bempi zegt

    22 augustus 2013 om 11:53

    Wordt tijd voor een nieuw modelletje of een drastische facelift. 750 pk was beter geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North