• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nicky Hayden poogt DTM te rijden

Auteur: CasperH, gepost 11 augustus 2011 om 10:51 – 24 Reacties

Grashapper Nicky Hayden


Brommers zijn voor jongetjes, auto’s zijn voor mannen. David Coulthard is een man, Nicky Hayden is een jongetje.

Laat ik voorop stellen dat ik op een brommerfiets waarschijnlijk compleet voor aap zou rijden, zo’n leren pakje staat mij vast niet. En laat ik ook melden dat ik in een DTM auto waarschijnlijk wel een paar tienden langzamer zou zijn dan David Coulthard. In mijn eerste drie rondjes dan, daarna heeft die ouwe het nakijken natuurlijk.

Maar zonder gein: als Mercedes mij uitnodigt om in een DTM auto rond te komen rijden op een circuit dan zou ik het ook doen. Even los gaan met zo’n beestachtig snelle auto met AMG toyboy DC als coach is natuurlijk iets waar je niet vaak de kans toe krijgt. De MotoGP coureur deed hetzelfde maar is gelukkig beter in motorrijden. Verschillende spins bij een tempo dat je oma nog niet spannend zou vinden zijn het gevolg. Dit kunnen wij allemaal vele malen beter, toch?

Ook interessant!

  • The Collectables - BMW M4 DTM Champion Edition
    BMW M4 DTM Champion Edition
  • DTM Assen
    Wel Formule 1 in Zandvoort, maar geen DTM Assen in 2022
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, David Coulthard, dtm, Mercedes, Racing, Video

Vorig bericht: « Audi Q3 krijgt Tiguan treatment van ABT
Volgend bericht: Ultieme autoroutes? BMW heeft een app for that! »

Lees Interacties

Reacties

  1. nicktexel zegt

    11 augustus 2011 om 10:52

    zet hem maar weer po de brommer daar doet hij het een stuk beter;)

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    11 augustus 2011 om 11:09

    Zelfde verhaal als toen Hammond in de Renault F1 zat volgens mij.
    Tempo moet je erin houden om downforce te behouden en warmte in de banden, anders verlies je alle grip.

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    11 augustus 2011 om 11:16

    Echt goed issie er niet in.

    Echt makkelijk zal het ook niet zijn. Hijs iig beter op 2 wielen!

    Kerel zou ook niet uit ’t zuiden van de VS komen, trouwens. Wat een drawl, zeg.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 augustus 2011 om 11:26

      @bozewolf: The Kentucky Kid noemen ze ‘m ook wel, dus inderdaad.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        11 augustus 2011 om 11:34

        @sir_smokalot: Kentucky? Dat valt nog best mee! Geografisch gezien dan.

        “For all intents and purposes” is Kentucky namelijk toch aardig aan de zuidelijke kant :) Te horen aan het accent van Nicky ^_^

        Login om te reageren
  4. MDA zegt

    11 augustus 2011 om 11:21

    Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe moeilijk het is om met zo’n monster te rijden… Zijn rondjes zijn inderdaad niet echt indrukwekkend, maar ik betwijfel of ik het beter zou doen. Desalniettemin: Ik zou het graag een keer proberen!

    Login om te reageren
  5. sir_smokalot zegt

    11 augustus 2011 om 11:29

    Overigens kan je 100 miljoen miljard keer beter bij Ducati rijden dan bij het Repsol Honda-team. Bij Duc mag je lekker gaan spelen met AMG’s, terwijl je bij Repsol een suffe fotoshoot in een zo mogelijk nóg suffere CR-Z (sorry Carwoman…) moet doen.

    Maar ze rijden met de motoGP wel vooraan trouwens, die Honda’s. Dat dan weer wel..

    Login om te reageren
  6. Ruben00 zegt

    11 augustus 2011 om 11:41

    Geloof me, coulthard doet het slechter op de motor.

    Login om te reageren
    • dustie94 zegt

      11 augustus 2011 om 11:53

      @Ruben00: Dat zegt ie ook aan het einde;)

      Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    11 augustus 2011 om 12:00

    @2:00 stuurt hij zelfs naar rechts terwijl de bocht naar links draait, wat een lutser he!

    Login om te reageren
  8. pieterveer zegt

    11 augustus 2011 om 12:01

    Of ik het zelf beter zou doen betwijfel ik, maar dit was wel erg armoedig voor een professionele coureur. Ik denk dat iedere andere motorcoureur het beter zou doen.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      11 augustus 2011 om 12:39

      @pieterveer: Ik denk dat er gewoon een enorm verschil zit in beleving en techniek e.d. Gevoel voor racelijnen en gevoel voor snelheid hebben die moto-jongens natuurlijk wel, maar autoracen is toch heeeeeel wat anders dan moto-racen.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        11 augustus 2011 om 22:32

        @bozewolf: klopt. de lijnen die je rijdt op een motor zijn compleet anders dan de auto. die lijnen is ie niet gewend dus kan ie niet genoeg snelheid en downforce genereren waardoor de bochten niet allemaal willen lukken ;)

        Login om te reageren
  9. stefstuntpiloot zegt

    11 augustus 2011 om 12:09

    Hayden doet het toch niet echt goed voor een brommercoureur i.v.m. zijn collega Rossi bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  10. willemseles zegt

    11 augustus 2011 om 12:23

    Rossi heeft het ook geprobeerd in een Ferrari, een paar jaar geleden. Deze haalde ook matige rondetijden vergeleken met Schumacher.

    Login om te reageren
  11. willemseles zegt

    11 augustus 2011 om 12:26

    Hier, Valentino Rossi:
    http://www.depers.nl/sport/334559/Rossi-Ferrari-geen-optie.html

    Login om te reageren
  12. censored zegt

    11 augustus 2011 om 12:36

    @CasperH: Zie jij eerst maar eens zonder brokken met je trapauto een bocht rond te komen

    Login om te reageren
  13. mcf1 zegt

    11 augustus 2011 om 12:38

    oh serieus, matige ronde tijden vergeleken met schumacher
    hahahaha jij hebt wel humor

    Login om te reageren
  14. willemseles zegt

    11 augustus 2011 om 12:53

    Heb geen humor hoor :-)
    Google maar met “Rossi en Schumacher” en zie de vele berichten hierover uit o.a. 2008. Schumacher reed op Rossi’s motor en Rossi in S’ Ferrari.Die 2 hebben regelmatig wedstrijdjes met elkaar gedaan.

    Login om te reageren
  15. davinci zegt

    11 augustus 2011 om 13:30

    Hayden heeft natuurlijk nog nooit geschakeld in een auto. En het was een beetje nat :)

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    11 augustus 2011 om 13:52

    ach hij heeft het vast naar zn zin gehad!

    Login om te reageren
  17. ampelmann zegt

    11 augustus 2011 om 17:53

    Wat een discussie!! Kan David Coulthard goed rijden dan? Hij rijdt al twee seizoenen meer deuken bij z’n collega’s dan in pakjes boter.

    Login om te reageren
  18. diffus zegt

    12 augustus 2011 om 13:29

    Z’n pet is way too big!

    Login om te reageren
  19. PeugeotGTI zegt

    13 augustus 2011 om 00:56

    Ik zou dit absoluut beter kunnen.
    Wat een prutser.
    Ga brommer rijden mafkees.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North