• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NIET KIJKEN: Lamborghini Miura brandt langzaam uit

Auteur: ricardo, gepost 7 april 2013 om 11:23 – 46 Reacties

NIET KIJKEN: Lamborghini Miura brandt langzaam uit


Tenzij je video’s waarin begeerlijke klassiekers ten onder gaan apprecieert. Dan adviseren we je door te klikken.

In het centrum van Londen werd gisteren het kookpunt van een Miura bereikt. Net toen die gasten van het YT-kanaal Save The Rich (bekend van deze Enzo WRC-actie en een offroad-Phantom) er mee op pad gingen om een ongetwijfeld bruter video te schieten. Het mocht niet zo zijn.

Terwijl de brandweer toesnelt wordt er niets anders gedaan dan machteloos toekijken hoe de stier langzaam gebraden wordt.

voor Miura-eignaren en iedereen met de intentie er ooit een aan te schaffen: binnenbrandjes in de motorruimte zijn bij dit model beslist geen uitzondering. De eerste generatie werd uitgerust met Weber 40 IDL 3C1-carburateurs, eigenlijk bedoeld voor de racerij. Bij stilstand en een draaiende motor werd de ruimte boven de inlaat gevuld met benzine(dampen), die dikwijls ontstoken werd zodra de auto weer ging rijden. Later werden de carburateurs aangepast en kregen ze een brandstofterugloopje.

Grmbl. Op zo’n mooie lentedag een humeurverpester posten, hoeven we niet trots op te zijn. Om de pijn enigszins te verzachten: HIER de billen van Tamara Ecclestone.

Update 28 mei 2013:
De auto schijnt te zijn geleverd met een brandblusser onder de passagiersstoel, maar de eigenaar heeft ‘m verwijderd. Ja, dat is natuurlijk vragen om problemen.

Ook interessant!

  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, Klassiekers, Lamborghini, miura, schade, vuur

Vorig bericht: « Guinness: Bugatti Veyron Super Sport is NIET de allersnelste
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Maart 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    7 april 2013 om 11:31

    Wie haalt het ongepaste en aanstootgevende plaatje even van de voorpagina af?

    Login om te reageren
    • jerry zegt

      7 april 2013 om 12:05

      @Jochempie: Hij gaat wel met een hoop en emotie de fik in… Dat is wel klassieker waardig!

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        7 april 2013 om 16:27

        @jerry: Klassiekers, zeker deze, moeten gewoon niet in de fik vliegen.

        Login om te reageren
  2. SpeedGeneration zegt

    7 april 2013 om 11:33

    echt zonde van zo’n schitterende klassieker!

    Login om te reageren
  3. fa5test zegt

    7 april 2013 om 11:33

    :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

    Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    7 april 2013 om 11:37

    Ik ga mij eventjes afzonderen om eens goed te huilen :(

    Login om te reageren
  5. agarde zegt

    7 april 2013 om 11:38

    Neeeee! Why? :(

    Login om te reageren
  6. xiran zegt

    7 april 2013 om 11:42

    http://www.youtube.com/watch?v=sylxXJUmtp0 Vanaf 7.30 jay leno heeft heeft het gelukkig wel overleefd.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      7 april 2013 om 12:25

      @xiran: Dat is een andere, deze in de fik is in Engeland.

      Login om te reageren
      • quattromeister zegt

        7 april 2013 om 13:10

        @midasracer: Dat zegt ie toch..

        Login om te reageren
  7. robbie zegt

    7 april 2013 om 11:45

    Ook een manier om er een cabrio van te maken.

    En laat me raden: In die Ferrari lag zeker geen brandblusser ;)

    Login om te reageren
  8. 911GT2 zegt

    7 april 2013 om 11:46

    Grappig, ik was afgelopen maand twee keer in central Londen, maar dat zag er toch heel anders uit…

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      7 april 2013 om 13:11

      @911GT2: jij denk zeker ook dat als je niet meer op het Leidse bent, je ook niet meer in het centrum bent..

      Login om te reageren
  9. bmwpowerm5 zegt

    7 april 2013 om 11:48

    gelukkig zijn die billen van Tamara niet zo vet als haar bankrekening wat een mooie vrouw

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    7 april 2013 om 11:51

    Ach, zolang de nummers nog leesbaar zij wordt tie wel weer opgebouwd.

    Login om te reageren
  11. bazzelijn zegt

    7 april 2013 om 11:54

    nee………

    Login om te reageren
  12. jerry zegt

    7 april 2013 om 11:57

    Andere eigenaren van een Lamborghini Miura worden hier misschien wel blij van, alhoewel tzijn natuurijk ook autoliefhebbers…

    Login om te reageren
  13. mazdarx8 zegt

    7 april 2013 om 12:01

    gelukkig hebben we de foto’s nog…
    van alle klassiekers vind ik de lamborghini miura een van de alles mooiste, zonde!

    Login om te reageren
  14. astonmartin20 zegt

    7 april 2013 om 12:07

    Whyyyy whyyyyy whyyyy noooooooooooooo noooooooooo:'(:'(:-(:'(:'(

    Login om te reageren
  15. fristie zegt

    7 april 2013 om 12:12

    stom dat ‘ie geen brandblusser in de auto had

    Login om te reageren
  16. FB_1654806034 zegt

    7 april 2013 om 12:13

    Foutje in je artikel @ricardo Youtube-kanaal van WRC Enzo & Phantom is TaxTheRich niet Save the rich.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    7 april 2013 om 12:28

    Zoiets wil je als Miuraeigenaar toch niet meemaken! Helaas, voor deze eigenaar gebeurde het wel. Jammerdebammer.

    Login om te reageren
  18. porsche928 zegt

    7 april 2013 om 12:29

    Is goed nieuws voor de andere eigenaren, hun exemplaar is weer iets zeldzamer geworden. Maar het blijft eeuwig zonde.

    Login om te reageren
  19. spykerboy zegt

    7 april 2013 om 12:37

    En daarom heb k altijd een brandblusser in mijn auto’s puur voor het geval dat…

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      7 april 2013 om 13:15

      @spykerboy: dat wat?

      Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      7 april 2013 om 13:16

      @spykerboy: een brandblusser in je auto is een goed idee.
      Maar dan wel een van een flink formaat.
      De auto (Mazda) van de vader van een vriend vloog in brand midden op de Brienenoordbrug. Meerdere mensen spoten hun brandblussertje in een paar seconden leeg, zonder resultaat. Ook de wegenwacht die toevallig ter plaatse was kon weinig uitrichten.
      Pas toen een vrachtwagenchauffeur met een grote blusser aan de gang ging kon het vuur gedoofd worden.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        7 april 2013 om 13:18

        @Dino2400: klopt heb ook wel 2 flinke! zit er over te denken een blus systeem in de M3 te bouwen waarbij als je een knop indrukt via van die nozzles onder de motorkap meteen blust om de ergste schade tegen te gaan…

        zoiets dus: http://www.biesheuvel.nl/product/4234/4_25_ltr_systeem_mechanisch_staal

        Login om te reageren
        • Dino2400 zegt

          7 april 2013 om 13:31

          @spykerboy:
          cool, met zo’n rode knop in je interieur.
          Goede van zo’n systeem is natuurlijk dat je snel kan ingrijpen, en precies daar waar het nodig is. Zonder de motorkap open te hoeven doen, wat de brand alleen maar aanwakkert door de plotselinge zuurstoftoevoer.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            7 april 2013 om 13:32

            @Dino2400: Juist! alleen die rode knop is wat minder, maar heb nu ook al wat rode knoppen in het interieur voor de angel eyes, dus kan er nog wel een aan uit knop naast zetten…

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          7 april 2013 om 15:21

          @spykerboy:
          schuim kiezen, beslist geen bluspoeder.
          Bluspoeder is op basis van natrium bi-carbonaat of ammonia sulfaat.
          Blust als een gek en corrodeert mogelijk beter.

          Hoog-expansie alcohol bestendig blusschuim nemen
          AFFF kan ook, maar is meer geschikt voor vloeistofbranden.

          Login om te reageren
  20. jrmpower24 zegt

    7 april 2013 om 12:50

    NOoOOOOOoOooOOOOOoooOoooOO!!!

    Login om te reageren
  21. sulobb zegt

    7 april 2013 om 12:56

    :( weer ééntje minder op aarde

    Login om te reageren
  22. quattromeister zegt

    7 april 2013 om 13:15

    Kan gebeuren.

    Login om te reageren
  23. ropbp zegt

    7 april 2013 om 13:28

    Als je weet dat dit kan gebeuren, vind ik het wel een beetje dom……

    Login om te reageren
  24. heidi zegt

    7 april 2013 om 13:44

    Vroeger nam men het niet zo nauw met de veiligheid.

    Verder is die Tamara E. wel een lekker wijf zeg.

    Login om te reageren
  25. martijnb11 zegt

    7 april 2013 om 13:57

    Aaaaaaauw mn ogen, zonde.

    Login om te reageren
  26. lamborghiniboy zegt

    7 april 2013 om 15:04

    niemand blussen????? verdien je mischien nog aan onderdelen?

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    7 april 2013 om 15:26

    Je koopt een Miura
    Mooi
    je doet je huiswerk voordat je een Miura koopt, kan me niets anders voorstellen dan dat.
    Dus weet je dat :
    – Een Miura rottig rijdt
    – Een Miura levensgevaarlijk is op hoge snelheid (hij lift)
    – Een Miura gemaakt is voor kleine mannetjes (van Velzen)
    – Je Miura van Rod Stewart is geweest ( die had ook een gele ooit)
    – Een Miura graag affikt.

    En dan spendeer je geen Duizend pond voor een professioneel brandblus systeem.
    Zonde van de Miura, echt jammer maar die eigenaar had er wat mij betreft met zijn noten op gelegd mogen worden.

    in 1 van Rod Stewart nummmers (mogelijk eerdere eigenaar van deze zingt ‘íe “Dadday’s got more money then sense ”

    Geldt voor de eigenaar van deze hoop schroot.

    Moge de verzekering bijzonder lastig voor uwes zijn mijnheer de Miura eigenaar.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      8 april 2013 om 08:31

      @desjonnies:
      Maar dit is een SV, hier had ik dat affikken niet meer bij verwacht…
      Enja alle concurrenten uit die tijd, à la Daytona, waren ook geen fijnbesnaarde rijmachines…

      Login om te reageren
  28. ko3n zegt

    7 april 2013 om 18:38

    Neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom dit is zo’n mooie auto hier moet ik van huilen

    Login om te reageren
  29. siemi zegt

    7 april 2013 om 21:46

    Fake want ik zie geen explosie.
    Zonde van deze mooie klassieker. We zouden mensen moeten verbieden om in zulke klassiekers te rijden.

    Login om te reageren
  30. appeltje zegt

    7 april 2013 om 22:06

    @siemi
    Wat moet je anders met een klassieker? Het is schitterend dat mensen met zoiets moois en kostbaars rijden, maar m’n hart brak wel bij het zien van deze fik :-(

    Login om te reageren
    • siemi zegt

      7 april 2013 om 22:09

      @appeltje: tsja ik kan het zelf wel waarderen dat er ook met zo’n auto gereden wordt maar dan loop je wel het risico op dat er wat gebeurt. Deze is wel Total loss. Helaas.

      Login om te reageren
  31. spiderman zegt

    7 april 2013 om 22:42

    Horror dit, zonde zonde. Maar gelukkig, de achterlichtunits zijn nog best knap na afloop…

    Login om te reageren
  32. Alfarobert zegt

    13 april 2013 om 08:47

    Met de zwarte rook blaast hij z’n laatste adem uit.Net of hij zegt”ik ga dood”.Zonde van zo’n mooie klassieker.

    Login om te reageren
  33. hanzel zegt

    29 juli 2013 om 11:24

    Ach de voorwielen/velgen kan je nog verkopen en de motorkap wat bijwerken en hop in de verkoop, en anders is er wel een Poolse Ivanovietsj die met een potje plamuur de boel weer spik en span krijgt.
    Beetje schuren hier en daar wat kroonsteentjes wat nieuwe kabeltjes en wat nieuwe verf en hop karre met de geit.

    Wel zonde dat dan weer wel maar is algemeen bekend dat die dingen branden en dan onvoorbereid gaan rijden, tja lullig maar te voorspelbaar met dit model, zelfde als +200 gaan rijden met dit ding en dan raar vinden dat je de vangrail in duikt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North