• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niet te opvallend: 777pk MTM R8 V10 Biturbo

Auteur: Alwood, gepost 26 februari 2011 om 16:32 – 35 Reacties

Niet in het licht kijken!
Nog meer performance uit de Biturbo V10 en sprinttijden om bang van te worden. Extra licht gemaakt door het verwijderen van alle lak. Mensenlevens zijn verloren gegaan in het poetsen van deze R8.

Het persbericht bevestigd wat we eigenlijk allemaal al wisten. In de Audi R8 V10 ligt dezelfde V10 als in de Audi RS6. De R8 klinkt meer als een Lambo, de RS6 heeft reeds turbo’s gemonteerd.

In deze nieuwe R8 V10 Biturbo heeft MTM haar juweeltje verder opgepoetst. Net op tijd voor Geneve. Eerder al bracht dezelfde motor in 740pk-specificatie een Audi RS6 sedan naar record-snelheden (362,5km/u). Voor de Audi R8 hebben ze nog 37 extra pk’s gevonden. De totalen liggen daarmee op 777pk en 888Nm.

In de R8 is MTM niet zo opzoek naar topsnelheid, acceleratie vonden ze dit keer veel interessanter. Sprinten van 0-100km/u kan nu in 3 seconden rond, 0-200km/u duurt 9,37s, 0-300 kan in 19,42 tellen. Nog steeds draait de kilometerteller tot voorbij de 350km/u door.

Tot slot het ‘verfje’ of eigenlijk het ontbreken daarvan. MTM heeft 700 uur gestoken in het verwijderen van lakken en poetsen van aluminium op dit showmodel. Ze waarschuwen klanten vast dat de auto in deze specificatie minimaal €400.000,- waard is.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, chroom, geneve-2011, mtm, R8, R8 V10, tuning

Vorig bericht: « Koop de nieuwe De Tomaso SLC / SLS vanaf dit najaar
Volgend bericht: Bijna voorjaar, zaag het dak van je Subaru Impreza »

Lees Interacties

Reacties

  1. R77 zegt

    26 februari 2011 om 16:44

    Eén regenbui en je kunt weer opnieuw beginnen met polijsten

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      26 februari 2011 om 17:30

      @R77: Laat staan de ramp van een beestje die kapot splat op je plaatwerk.

      Login om te reageren
  2. mrB zegt

    26 februari 2011 om 16:44

    Wauw, een gemiddelde NFS spoiler is mooier. En 700 uur om de lak te verwijderen? Wrap het dan in chrome, of verchrome de panelen, lijkt me een stuk makkelijker met het zelfde spiegel kleurtje als gevolg

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    26 februari 2011 om 16:45

    Snel makeup spiegeltje :D

    Login om te reageren
  4. jeanclaude zegt

    26 februari 2011 om 16:55

    lekker snel maar volgens mij zit er niet dezelfde motor in de R8 V10 als in de RS6, de rs6 heeft een 5.0 en de r8 v10 een 5.2 toch?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      26 februari 2011 om 17:11

      @jeanclaude: klopt, maar MTM geeft aan dezelfde V10 in de R8 en RS6 te gebruiken. Tussen de productiemodellen van Audi verschilt eigenlijk alleen de krukas (slag). Dit zorgt ook meteen voor een verschil in compressie, nodig ivm de turbo’s.

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    26 februari 2011 om 17:01

    En toch blijf ik het een lelijke auto vinden.

    Login om te reageren
  6. brekkenbats zegt

    26 februari 2011 om 17:10

    Géén stijl.nl!

    Login om te reageren
  7. timspaans zegt

    26 februari 2011 om 17:10

    @jeanclaude klopt. Wel een leuk speeltje, alleen de velgen vind ik minder.

    Login om te reageren
  8. kurdmanx zegt

    26 februari 2011 om 17:13

    Ik vind een kia spannender dan een audi, hoe dat komt weet ik niet want ik hou van duitse auto´s :(

    Login om te reageren
    • fant zegt

      26 februari 2011 om 17:19

      @kurdmanx: Ik ben het met je eens bij alle modellen, behalve de R8, dat is toch wel een verdomd strakke bak :)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        26 februari 2011 om 17:39

        @fant: nah…alleen de R8 Spyder ‘klopt’ qua ontwerp…

        Login om te reageren
  9. fant zegt

    26 februari 2011 om 17:20

    Ja, zet maar voor de deur! Dan wel meteen wrappen in het matzwart :P Die 700 uur werk lekker ongedaan maken.

    Login om te reageren
  10. ascari15 zegt

    26 februari 2011 om 17:21

    Een krasje en je en je kan gelijk het hele paneel vervangen.

    Login om te reageren
  11. TDI-goeroe zegt

    26 februari 2011 om 17:23

    “gaat even naar Staatsloterij.nl” en dan graag gewoon in een fatsoenlijke kleur hier neer zetten :D

    Login om te reageren
  12. rob1137xx zegt

    26 februari 2011 om 17:24

    Ik zou best wel een keertje mee willen. Maar dan wel met die MaDonnel Douglas F4 Phantom op de achtergrond.

    Login om te reageren
  13. atakan zegt

    26 februari 2011 om 17:26

    http://www.geenklassegeenstijl.nl

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    26 februari 2011 om 17:28

    Wat een larie. Alsof die voorsplitter en gril normaal van gespoten metaal zijn. Volgens mij ben je bij zo’n ding de helft van de tijd plastic / vezels aan het poetsen.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    26 februari 2011 om 18:12

    Heb je 30% meer vermogen dan de McLaren MP4-12C en bijna 50% meer koppel (de piek in ieder geval) EN 4wd en nog wordt je op ongeveer een seconden gereden naar 200km/uur. Valt me nogal tegen voor zoveel power. Boven de 200 zal dit we een gat slaan maar dat is toch zelden haalbaar zonder je rijbewijs op het spel te zetten. Daarnaast rij je zo’n on-ooglijk ding als de R8… waste of time money.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    26 februari 2011 om 18:23

    @Woody: maar dan heb je wel een McLaren. Dit is maar een Audi.

    Login om te reageren
  17. jeroenvv zegt

    26 februari 2011 om 18:32

    Mooie Phantom! Jammer dat er zo’n smerig rapperding voor staat te blikkeren.

    Login om te reageren
  18. slappehap zegt

    26 februari 2011 om 18:37

    Er staat een foutje in de titel, niet moet net zijn.

    Login om te reageren
  19. ericc zegt

    26 februari 2011 om 19:27

    Ik vind het niet mis. Maar was er geen tuner (zelfs een nederlandse) die de RS6 naar de 900 pk tilt? Zou niet misstaan. Ze kunnen wel een doorschijnende wrap op de auto doen om hem te beschermen!

    Login om te reageren
  20. Patrick2289 zegt

    26 februari 2011 om 19:46

    Nee dank je wel….veel liever een Porsche voor de deur!

    Login om te reageren
  21. 335istage4 zegt

    26 februari 2011 om 20:57

    boring….

    Login om te reageren
  22. mout zegt

    26 februari 2011 om 21:09

    Als je er zo naar kijkt… Een paar ringen erop en het lijkt net een Audi.

    Login om te reageren
  23. gerard1710 zegt

    26 februari 2011 om 21:25

    Ben ik nou de enige die vindt dat dit echt een uberruig apparaat vindt?
    @335istage4 vindt jij dit saai??!! Wat moet ie dan nog hebben, mitrailleurs en geleverd worden met een bond-girl?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      26 februari 2011 om 21:37

      @gerard1710: Je vergeet de schietstoel :D

      Login om te reageren
  24. gerard1710 zegt

    26 februari 2011 om 21:26

    btw het moet ‘vind jij’ zijn, niet ‘vindt jij’

    Login om te reageren
  25. Nico94 zegt

    26 februari 2011 om 23:39

    Persoonlijk ben ik niet echt van dit soort chroom. Het mag wel wat minder.

    Login om te reageren
  26. Relief zegt

    27 februari 2011 om 00:54

    Ach het is niet vreemd dat de meeste mensen Audi haten. Dat krijg je als je geen eigen mening hebt.

    Login om te reageren
  27. ramshoek zegt

    27 februari 2011 om 12:38

    Dus MTM heeft 700 uur gepoets om het ding zo te laten glimmen. Vooral het laten glimmen van de kunststof bumpers vergde heel wat polijstwerk (…)

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    27 februari 2011 om 12:38

    Mja dat chroom hoeft voor mij niet hoor… Kost een zak geld en ik vind het eigenlijk niet zo heel mooi…. Voor de rest wel een interessante wagen…. Voor als je vindt dat je gewone r8 v10 wat traagjes is ;-)

    Login om te reageren
  29. Robinveerman42 zegt

    1 maart 2011 om 20:44

    hebbe hebbe

    Login om te reageren
  30. mesfin zegt

    2 maart 2011 om 12:54

    ‘Ik shine harder dan een ster’ idee

    Wat een breezers daar bij MTM….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North