• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niets is heilig! Een hybride 911?

Auteur: autoblogger, gepost 25 juli 2007 om 15:18 – 34 Reacties

Porsche 911 Turbo

Een hybride Panamera of hybride Cayenne is nog redelijk voorspelbaar, maar er gaan nu ook geluiden rond over een hybride versie van de 911. Nee, zo zult u als purist denken, dat kan toch helemaal niet? Jawel, dat kan dus wel. Porsche wil het benzineverbruik (en de CO2 uitstoot) flink verminderen en dan moet je nou eenmaal naar de hele range kijken…

Porsche heeft in het verleden vooral gekeken naar het vermogen van de motoren, maar met de recente regelgeving voor emissie-standaarden is de prioriteit aan het verschuiven. Michael Leiters, bij Porsche verantwoordelijk voor de hybride ontwikkelingen, sprak met het Duitse AutomobilWoche en liet weten dat er wordt gekeken naar de mogelijkheden voor een 911 met directe injectie en hybride technologie (via motorauthority).

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst
  • Eerste hybride 911
    Eerste hybride 911 sneller dan verwacht
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Hybride, Porsche

Vorig bericht: « Gespot: Combo’s. Of… Combi’s?
Volgend bericht: TV-tip: vanavond TopGear Polar special op BBC2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cl600 zegt

    25 juli 2007 om 15:32

    of we nu willen of niet, de verbrandingsmotor loopt gewoon op een doodlopende weg. en misschien dat tie over 10 jaar tegen de lamp aanloopt ( betwijfel ik maargoed ) of over 50 jaar. gebeuren gaat het zoiezo. tegen die tijd is een hybride motor en een elektro motor al gewoon normaal, en ook zeker krachtig genoeg om een porsche aan te drijven zoals ik dit geval, of ander speelgoed.

    Login om te reageren
  2. Ton zegt

    25 juli 2007 om 15:32

    Niks mis mee toch?

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/16/hybride-toyota-wint-24-uurs-race

    Login om te reageren
  3. Porsche Fan zegt

    25 juli 2007 om 15:33

    Nou ja dat had Ferdinand porsche ook wel gedaan dan denk ik

    Hij had al lang zuinige autos laten rond rijden :D

    Login om te reageren
  4. Emmanuel zegt

    25 juli 2007 om 15:43

    En waarom zouden hybride en sportiviteit niet samen kunnen gaan? Je hoeft niet eens ergens aan te merken dat je met een hybride onderweg bent. Alleszins liever deze oplossing van een Porsche op mazout. Dát zou pas heiligschennis zijn.

    Login om te reageren
  5. ZOEF zegt

    25 juli 2007 om 15:52

    Als je remenergierecuperatie hybride wil noemen, dan worden alle auto’s hybride, want remenergierecuperatie kan tot 20% brandstofverbruik schelen (fuck CO2 maar zuinige auto’s hebben we allemaal graag natuurlijk.)

    Login om te reageren
  6. Nietrijker zegt

    25 juli 2007 om 15:57

    waarom zou een 911 heilig zijn? is gewoon een uitgeklopte kever hoor…

    Login om te reageren
  7. ml zegt

    25 juli 2007 om 16:00

    goed werk,.. wan tik ben de Prius al behoorlijk zat. Het is ook maar net hoe je het straks verkoopt.
    en Laten we aub! niet naar puristen luisteren, zij houden alleen de innovatie en vooruitgang tegen.

    Login om te reageren
  8. Chief_S5 zegt

    25 juli 2007 om 16:04

    Lijkt me helemaal geen slecht plan als de verbrandingsmotoren helemaal worden vervangen, maar moeten we dan in die tijd gaan geilen op het (eventuele) geluid van een Hybride?? :P Nee, geef dan maar gewoon een Benzine+hybride. :)

    Login om te reageren
  9. Lexus LS zegt

    25 juli 2007 om 16:04

    idd! En tsja, ‘als er 1 schaap over de dam is…’

    Login om te reageren
  10. Lexus LS zegt

    25 juli 2007 om 16:06

    o ja, hybride is juist de combinatie tussen benzinemotor en elektromotor, dus benzine+hybride is dubbelop ;)

    En dus het geluid van de hybride, is alleen als de elektromotor werkt bij de lagere snelheden (en bij acceleratie, maar dan hoor je ook de benzinemotor)

    Login om te reageren
  11. sebastiaan zegt

    25 juli 2007 om 16:08

    Ik lees net dat Autoweek al heeft meegereden in een prototype van de toekomstige hybride-Cayenne.

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    25 juli 2007 om 16:13

    @sebastiaan: er is een clubje autohoernalisten op bezoek bij porsche, zie ook:
    http://www.carmagazine.co.uk/news.php?sid=895&page=1

    Login om te reageren
  13. H.J. Vaesen zegt

    25 juli 2007 om 16:17

    En zo zie je dat de mening van menig autoliefhebber al is bijgesteld. Had dit tien jaar geleden geroepen en we hadden hier heel wat CAPSLOCK reacties gehad.

    Login om te reageren
  14. Koen zegt

    25 juli 2007 om 16:18

    wat denk je dan van een hydride carrera gt?

    Login om te reageren
  15. Racer X zegt

    25 juli 2007 om 16:20

    Wat is Porsche van plan? 2 cilinders van het boxerblok afhakken om er een elektromotor voor in de plaats te zetten?

    En voor je het weet rijden er alleen nog maar zoemende scootmobile’s rond.
    Ik begrijp best dat er een vervanger voor de conventionele verbrandingsmotor moet worden gevonden, maar een elektromotor? Bah… Het oor wil ook wat.

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    25 juli 2007 om 16:25

    Oh ja, ik ben geen purist of iemand die ontwikkelingen tegen wil houden. Ik houd gewoon van het geluid dat een verbrandingsmotor voortbrengt. Als er een betaalbare auto met waterstofmotor op de markt komt, zal ik de eerste zijn die er een koopt.

    Login om te reageren
  17. Chief_S5 zegt

    25 juli 2007 om 16:53

    @ Lexus LS= Hybride=voor mij alleen elektromotor in die reactie. :P

    Login om te reageren
  18. Jonas zegt

    25 juli 2007 om 17:12

    Als de specs hetzelfde blijven mogen er van mij trappers inzitten…

    Login om te reageren
  19. TimMR2 zegt

    25 juli 2007 om 17:45

    Het enige nadeel van een elektromotor is het geluid.
    voor de rest heeft het eigenlijk alleen maar voordelen ten opzichte van de verbrandingsmotor.

    Bij toerental van 0 is het koppel het grootst, dus het koppel is het grootst bij het wegrijden bij het laagst mogelijk toeren, een elektromotor heeft altijd evenveel vermogen etc., in principe zou een hybride nogal goede prestaties kunnen neerzetten. (kijk naar de GT500 supra die hier laatst op de site stond)

    Login om te reageren
  20. H.J. Vaesen zegt

    25 juli 2007 om 17:54

    Op zich heeft het ‘geluid’ van een hybride ook wel iets. Beetje spacey, een RX400h die optrekt, puur elektronisch, heeft wel iets. Vaesen keurmerk!

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    25 juli 2007 om 17:55

    @H.J. Vaesen

    You beat me to it! But exactly.

    “Toyota Prius hybride?! Getver! Je rijdt toch geen hybride!” “Laat die geitenwollensokken dragende personen er maar inrijden!”

    En nu is de toon ineens “helemaal geen probleem toch” etc. etc.

    Wat men dus eigenlijk zegt is, dat we voortaan maar wat beter naar de geitenwollensokken personen moeten gaan luisteren, want hun denkwijze loopt ongeveer 10 jaar voor op die van jullie.

    Mij uitgezonderd want ik vind het nog steeds BELACHELIJK! Dat doe je niet in een 911!

    Login om te reageren
  22. JH zegt

    25 juli 2007 om 19:11

    Gewoon 50kW electromotor op de vooras, en je hebt bijna vierwielaandrijving. Achterin is echt geen plaats in de 11’er.
    Vandaar dat het gisteren zo slecht was om te parkeren bij Porsche…veel te veel journalisten ;)

    Login om te reageren
  23. TDI zegt

    25 juli 2007 om 20:34

    Bovenstaand artikel is naar Autoblog.nl-gewoonte op niets gebaseerd en pure speculatie. De Cayenne en Panamera, dàt zijn de hybride Porsches voor de komende jaren. Lijkt me trouwens nogal moeilijk om een elektromotor met accu in een 911 onder te brengen.

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    25 juli 2007 om 20:45

    Slaat nergens op voor een sportauto, het heet toch niet voor niets SPORTauto

    Login om te reageren
  25. DRU zegt

    25 juli 2007 om 20:55

    @ Vaesen – you tha man H.J. Ik denk er bijna elke dag over als ik op straat loop. Gaan we straks nog geilen op het geluid van een sportwagen? Als we op waterstof gaan rijden dan hebben we nog hoop. We kunnen dan een nog betere differentiatie bieden tussen limo’s en sporty’s. Dan kunnen de ferrari’s op waterstof brullen en de S klassen electrisch zoemen met de andere technieken.

    Trouwens, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mijn kleinzoon straks een Ferrari motor van nu hoort en hij dan geen stijve krijgt zoals zijn opa.

    Ik hoop dat ik een moderne opa wordt…

    Login om te reageren
  26. Emmanuel zegt

    25 juli 2007 om 21:40

    @DRU:

    De efficiëntste manier om op waterstof te rijden is door middel van een brandstofcel. Dan heb je elektromotoren die dus geen of nauwelijks geluid maken.

    Waterstof injecteren in een benzinemotor gaat ook (zie BMW 7series hydrogen / Mazda RX-8), maar dan verbruik je ongeveer 3 keer zoveel waterstof per 100km.

    En laat de opslag van waterstof nu net het grote probleem zijn.

    Login om te reageren
  27. H.J. Vaesen zegt

    26 juli 2007 om 09:32

    @ Ricky

    Beetje kortzichtig, want als je een 911 zo gaat beoordelen dan mogen alle andere snufjes er ook uit. Een 911 met Navi? Een 911 met Electrische Ramen?

    Onzin, 90% van de personen die zo’n appparaat kopen zijn geen ‘puristen’ zoals jij. Porsche zal ongetwijfeld ook pure benzine motoren blijven leveren maar als dit in het gamma wordt opgenomen, prima. Ik zou er nog één kopen ook. De GS450h is geweldig om te rijden, sneller dan een RS4 in tussensprints.

    Login om te reageren
  28. M.M.M zegt

    26 juli 2007 om 10:27

    Dit gaat echt te ver !!!

    Login om te reageren
  29. Mark zegt

    26 juli 2007 om 17:06

    Ze kunnen iig – zoals BMW nu doet – de remenergie opslaan en gebruiken voor elektrische meuk in de auto. BMW boekt met Efficient Dynamics een mooie vooruitgang!

    Login om te reageren
  30. Tombnolz zegt

    26 juli 2007 om 17:18

    En als je er stevig gas mee geeft, speelt er een bandje met het geluid van een 911 met benzinemotor af door de speakers!

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    26 juli 2007 om 17:44

    @Vaesen

    Je beschuldigt iemand van iets waar je jezelf ook schuldig aan maakt.

    Kortzichtig? Ik heb het over de motor en jij begint over accesoires…..

    Dat 90% van de klanten het alleen maar doet om status dat weet mijn bescheidde grote neus ook wel.

    Waar het mij om gaat, is dat als ik aan een sportauto denk, dan hoort daar ook een navenante geluid van de motor bij. En dat krijg je op deze manier niet

    Laat me raden, je zou het ook niet erg vinden om er een diesel in te lepelen?

    Login om te reageren
  32. dude zegt

    28 juli 2007 om 00:02

    @H.J.Vaesen, wat zit jij te lullen over tussensprints? Telkens als ik hier iets lees van je, ben je bezig dat de Lexus beter is in tussensprints. Doe jij niets anders dan de papieren vergelijkingstests te bekijken van de verschillende merken??? Geloof me, een beetje treffelijke automobilist, trekt je GS450h er zo uit, zelf in je leuke tussensprint. Gewoon even terugschakelen, en die lelijke ouwe wijvenlexus is weggeblazen. Gisteren stond er zo’n nieuwe LS600h of zoiets naast me. Die dacht héél even de grote jan uit te kunnen hangen met zijn voiture, maar moest toch opgeven, hij deed toch zo zijn best het arm schaap.

    Om nu terug te komen op bovenstaande column: destijds huilden wij, Porsche liefhebbers allemaal over het verdwijnen van de luchgekoelde motoren, maar vandaag zijn we daar allemaal relatief gewoon aan geraakt. Dit zal ook wel zo zijn met deze Hybride systeempjes. Ik twijfel echter wel serieus aan de mogelijkheden van hybride motoren, maar das de fout van die domme Toyota’s alias Lexussen. Ik ben echt niet te vinden voor die dure Japanse rommel. Als je kan kiezen tussen een Bose, teac, Denon of B&O ga je toch geen domme Sony kopen.

    Login om te reageren
  33. ronnie zegt

    29 juli 2007 om 17:20

    jongens, er zijn al sportwagens op de markt, die ferarri’s en porsches het snot voor de ogen trekken, en dan ook nog eens honderden kilometers ver komen op ”een volle tank”, dus de electrische auto is gewoon de toekomst,
    en voor de ongelovigen hier het bewijs.
    http://nl.youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

    Login om te reageren
  34. fit4fun zegt

    15 mei 2013 om 11:50

    “Puristen”…dat zijn toch mensen die anno 2013 nog steeds mekkeren over de luchtgekoelde motoren? :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North