Dankzij de sneeuwige omstandigheden van dit weekend is er wellicht behoefte aan een compact, wendbaar en flexibel voertuig. Behold the Unimog! Sneller is niet altijd beter, dit lijkt me dus een goed alternatief als nieuwe PC Hoofttractor. Een Hummer is inmiddels erg fout en als je je wilt afzetten tegen de Prius kun je beter deze Unimog nemen, volgens insiders is het verbruik namelijk 40 liter op 100km…
Op de IAA voor bedrijfswagens in 2006 presenteerde Mercedes-Benz deze Unimog U20. Na twee jaar van ontwikkeling en testen is het voertuig nu in serieproductie gegaan.
Brandweer, politie en leger hebben meer aan de terreinwagen met grote bodemvrijheid uit de 1000-serie, wegenbouwdiensten of de spoorwegen gebruiken de 100-serie bij het sneeuwruimen en voor het gecombineerde vervoer over de weg en het spoor. Maar wat doen kleinere gemeenten en dorpen? De ene modelreeks is te groot, de andere voor universeel machinetransport veel te duur. Daarom denkt Mercedes met de nieuwe 10-serie en de Unimog U20 het aanbod goed aan te vullen.
Het immense vermogen van 150 pk is goed voor een topsnelheid van 89 km/u op een verharde weg.
Ik zou dan gaan voor de Brabus uitvoering maar liever niet :P
http://www.classicdriver.com/upload/wallpaper/small161.jpg
Sneeuwige (is dat een woord ?) omstandigheden ?!?!
Heb alweer geen vlok gezien.
Ga volgende week mijn winterbanden er weer onder vandaan laten halen….voor de tweede winter achter elkaar hebben die dingen geen winter gezien. (En dan ben ik nog wel op wintersport geweest !)
Maar goed. Unimog is en blijft stoer gebakkie. (Al is het verbruik wel erg hoog hoor. Lijkt wel een Laguna ;-) )
Hmm.. koppel van 1000 nm ?
Hij heeft niet meer dat onbenullige speelgoedvrachtwagenachtige wat de vorige Unimogs hadden (vooral de ouderen). Het is een heel normale nette moderngelijnde Mercedes vrachtwagen geworden. Best wel jammer eigenlijk. M
Geweldig spul die Unimogs!
Uiterlijk mag dan niet ieders smaak zijn, maar de terreinvaardigheid is van sommige versies ongekend. Deze voortuigen kunnen meer dan hun bestuurder durft…
@JANUS: sneeuwige/zonnige, ah what the heck ;)
PS: ik wist niet dat er nog steeds mensen waren die winterbanden kochten? Vreemd, dat is toch achterhaald?
@Autoblogger.
Moet je tegen mijn baas zeggen ! Die komt nog uit den tijd dat de wintersch koud waren en heeft derhalve voor alle auto’s een winterbanden-arrangementje erbij genomen :-D Altijd fijn voor sneeuwige ( ;-) ) momenten !
Zo hee, die knoppen in Mercedes bedrijfswagens veranderen ook nooit he? Wat een ouwe meuk. Maar goed, gelukkig is hij heel zuinig :P
Beetje jammer, cabine lijkt er wel los aan/op te hangen doe mij de 406 maar.
http://www.unimog-forever.com/Classifieds/406-HardCab/e406_1.jpg
-edit: dank u, is gefixt-
Verder vind ik de Unimog nog steeds een van de tofste voertuigen die er zijn en dan met name de eerste serie
Unimog een beetje vergelijken met Hummer. Unimog is toch echt wel uber-cool en de hummer unter-cool (of zelfs helemaal niet). De Unimog is daarbij een held, het ding redt levens….en dan mag je van mij best een slokje gebruiken.
Het feit dat de Hummer dit ook doet voor de Amerikanen in hun oorlog laat ik ff buiten beschouwing want daar kiezen ze zelf voor. Een heldendaad is onbaatzuchtig en dat kun je van een oorlog niet zeggen.
Unimog is leuk, en handig. Hummer is wat minder handig.
Maar Unimog is ook niet bedoeld als auto voor lange afstanden. Hummer wel.
Verbruik is wel heftig hahahahaha.
“Jaaaa hoor, 150 pk! Dat halen ze in andere landen uit een 1.6’je! Wat een prutsers die Duitsers, allemaal!”
Zoo, hebben we die ook vast gehad :-)
In hetzelfde Duitsland halen ze het uit een 1.4’tje toch?
halen ze ook een koppel van 1100 nm uit een 1.4 denk het niet bovendien heeft zo’n motortje een te korte levensduur
Ik heb het geluk regelmatig met een Unimog te mogen stoeien,deze ziet her het beste uit van alle type,s ik hoop dat ik in deze ook mag werken ,ik kijk er al naar uit