• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw logo voor Citroën

Auteur: autoblogger, gepost 5 januari 2009 om 18:34 – 86 Reacties

Citroen logo

Citroën zal, in het teken van haar 90e verjaardag, een nieuwe stijl doorvoeren in het logo van het merk. Het gaat om een zeer kleine aanpassing, waarbij het huidige ontwerp (met een rood vierkant) plaats zal maken voor een meer ronde vorm.

André Citroën is de oprichter van het merk, hij was een uit Polen afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begon in Frankrijk. In 1900 verwerft hij in Polen een Russisch patent voor een productiemethode die hem in staat stelt om tandwielen met een V-vormig loopvlak te produceren. Deze bijzondere vorm is achtergebleven als de “dubbele chevron” in het Citroën logo. Deze beroemde dubbele Chevron zal blijven, alleen iets minder hoekig.

Het nieuwe logo was reeds te zien op de GT Concept. Het eerste productiemodel dat het logo zal dragen is de C3 Picasso.

Ook interessant!

  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, logo

Vorig bericht: « SsangYong krijgt 45 miljoen dollar hulp
Volgend bericht: Handig: Rolls-Royce grille om je pols »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bunzing zegt

    5 januari 2009 om 18:36

    nounounou wat een nieuws:O

    Login om te reageren
  2. Aston Martin Rapide zegt

    5 januari 2009 om 18:39

    Heel mooi. Ze moeten gewoon ook eens met de tijd meegaan. 3D logo’s zijn tegenwoordig heel gewoontjes.

    Login om te reageren
  3. jeroen zegt

    5 januari 2009 om 18:39

    ik vind het een beetje op een boot logo lijk ik zie het eerder op een boot dan op een Citroën.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 18:39

    Citrofiel: kom er maar in! :D

    Voor de rest: redelijk gebruikelijk, doet ieder merk eens in de zoveel tijd…

    Login om te reageren
  5. AtakanGül zegt

    5 januari 2009 om 18:41

    Ik vind het ouwe vorm toch stukke mooier, maar deze waardeer ik ook ;) !

    Login om te reageren
  6. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 18:51

    het nieuwe style item van 2009 is minieme logowijziging, zie de ford mustang en ik geloof nog wel een paar van eind vorig jaar.

    veder is dit eigenlijk een mooier logo dan de vorige maar om daar echt over te oordelen, dat laat ik over aan onze citroen expert:
    citrofiel

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    5 januari 2009 om 18:53

    Euhm, heb ier het boek ‘Het paard van Ferrari en andere Auto-Biografieën’ liggen. Een verzameling van korte biografieën van verschillende merkoprichters.

    André Citroën was een Fransman. Zijn grootvader was Nederlands en heette Barend Limoenman. Barends ouders waren fruithandelaars en bedachten die naam in 1811 onder het bewind van Napoleon. Barend zelf werd juweliersknecht, wou trouwen met Netje Rooseboom, maar schoonpapa vond de naam niet goed, dus werd het veranderd naar Citroen.
    Ze kregen twaalf kinderen. 4e zoon Levie trok naar Warschau als handelaar in parels en trouwde daar met Maria Kleinmann. Ze trokken naar Parijs en daar kregen ze 5 kids, André was de jongste.

    Levie pleegde zelfmoord toen hij 42 was, André was toen 6.

    In Polen kocht hij inderdaad een octrooi voor een nieuwe productiemethode voor V-tandwielen (tot dan zeer moeilijk te fabriceren). Hij was echter nog niet afgestudeerd, en moest nog zijn legerdienst doen. Een paar jaar later kon hij dan eindelijk beginnen met zijn bedrijf.

    En der staat nog heel veel in maar ik ga dat hier niet allemaal typen zeker want anders krijg ik nog miserie met auteursrechten. Ga gewoon een keer dat boek halen in de bib.

    Login om te reageren
  8. Mathias zegt

    5 januari 2009 om 18:55

    André is zo te zien geboren in Frankrijk volgens jullie eigen link! En z’n voorouders waren Nederlanders… :)

    Login om te reageren
  9. MurcieBoy zegt

    5 januari 2009 om 18:56

    iedereen wacht op Citrofiel. LOL!!! :lol:

    Login om te reageren
  10. blokker5 zegt

    5 januari 2009 om 18:56

    Ziet er niet spectaculair anders uit, misschien mooier om hem zo in de grill te verwerken

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    5 januari 2009 om 18:57

    Lang verhaal kort: Hij was niet “een uit Polen afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begon in Frankrijk.”

    Hij was een Hollands-Poolse Fransman. Of zoiets…

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    5 januari 2009 om 19:04

    beetje een dubbele boomrang ..

    ik ben tegen .. zwaar tegen ..

    Login om te reageren
  13. N!SS@N zegt

    5 januari 2009 om 19:07

    Andre Citroen? Was toch André Limoenman (Dus het merk werd Citroen, later de “ë” zodat de fransen het konden uitspreken. Geboren is NL, getrouwt met een Poolse, daar een fabriek begonnen, in FR de eerste auto gebouwd. Bovendien lijkt me sterk dat dit door gaat. De Chevron is toch ‘heilig’ voor Citroën. Dus die gaan ze echt niet wijzigen. Bovendien is de C3 Pic. al gespot met ‘normaal’ logo, ook zou dat betekenen dat alle modellen de huidige ‘chevron grill’ zouden verliezen/wijzigen… HOAX! :P

    Login om te reageren
  14. Jaapschaap zegt

    5 januari 2009 om 19:20

    Het is in ieder geval EEN wijziging, niet zoals die van de mustang of van Opel… :P

    Login om te reageren
  15. a_buis zegt

    5 januari 2009 om 19:24

    Ik vond de volgende toch mooier.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    5 januari 2009 om 19:24

    Logo’s vervangen is en blijft nutteloos.

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    5 januari 2009 om 19:25

    @Mathias: vreemd, hier staat weer iets anders:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn

    Login om te reageren
  18. Jaapschaap zegt

    5 januari 2009 om 19:30

    @ a_buis

    De volgende of de Vorige :P

    Login om te reageren
  19. Jordey zegt

    5 januari 2009 om 19:40

    Als zo’n logo net zo mooi kunnen maken als de C5 ben ik erg ”buh nieuw t!”

    Login om te reageren
  20. Een betere ontwerper zegt

    5 januari 2009 om 19:42

    @dekster: niet mee eens. Zoek maar eens plaatjes op van alle Mercedes sterlogo’s, en probeer de nieuwe in te beelden op een oldtimer (echt oude..), en de oude logo’s op de huidige CL bijvoorbeeld.

    Dit kan nog leuk worden, de tanden van tandwielen, die steeds afgeronder worden. Dan houden we twee boogjes over….

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    5 januari 2009 om 19:44

    @Een betere ontwerper
    Ja, zou mooi zijn eh :D

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 19:55

    Het doet me deugd dat jullie me missen, jongens! ;)

    Ik moet toegeven dat het huidige officiële logo (dat op papier, niet die op de auto’s) wat bedaagd oogt, doordat het slechts 2d is, waar veel andere merken al iets van diepte in hun logo’s verwerkt hebben. De double chevron moet uiteraard behouden worden, en het afronden vind ik eigenlijk niet kunnen. Zouden die tandwielen ook met afgeronde chevrons gedraaid hebben? Vast wel overigens, maar aangezien ze niet zo gemaakt zijn, vind ik dat het hoekig hoort te blijven.
    Daar mag wel iets van diepte in verwerkt worden, maar dan vind ik iets als dit beter dan een afronding.
    Helaas is er bij dit artikel nog geen officieel plaatje vrijgegeven van het nieuwe logo, zoals het er op papier uit zal zien, dat zou erg veel schelen. Het logo op de auto’s was trouwens al iets veranderd ten opzichte van het ‘papieren’ logo, de hoeken van de chevrons waren namelijk stomper geworden, geen scherpe hoeken meer.

    Login om te reageren
  23. R36 zegt

    5 januari 2009 om 19:55

    ze kunnen dat logo nog zoveel aanpassen als ze willen, het is en blijft dikke brol!

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 19:58

    @ JaapSchaap: Zeg wat je weet maar weet wat je zegt… de Blitz van Opel is bijna vanaf het begin hetzelfde, alleen het lettertype waarin Opel geschreven werd is van tijd tot tijd verandert…

    Login om te reageren
  25. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 19:58

    Strax wordt ’t nog eens dit als logo voor Citroën… Als dat gebeurt, ga ik naar de Citroëndealer…
    2x NSFW-alert

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    5 januari 2009 om 19:59

    jongens .. geen commentaar meer ..

    het orakel heeft gesproken ..

    Login om te reageren
  27. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:00

    @citro, er moet nog even onder, dit was de uitleg van Professor, dhr Citrofiel.

    veder wel een goed uitgelegde mening maar ik vind nu het iets stomper iets meer friendly want dat scherpe ziet er toch zo scherp uit zeg maar..

    Login om te reageren
  28. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:02

    @ emile, verschirkkelijk veel lol sorry maar dat moest ik echt eff zeggen, mooi gevonden, maar op wat voor sites zit u?

    Login om te reageren
  29. RoT___ zegt

    5 januari 2009 om 20:05

    Ben benieuwd hoe dit logo er uit gaat zien als het in de grille verwerkt is, daar is juist de iets hoekiger versie wel mooi.
    Zoals in de C6, de hoekige lijkt me een stuk mooier. Anders komt de vouw in het midden van de motorkap ook niet goed meer tot z’n recht.

    (foto uit autoblog gallary van c6-rijtest)

    Login om te reageren
  30. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:06

    @ Victortje: gewoon via google…

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    5 januari 2009 om 20:08

    @ RoT___
    Juist. Gewoon juist. ;) :D

    @ Emile
    Neee! Vertel hem niet van onze geheime pornstash!! :lol:

    Login om te reageren
  32. ML Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:13

    Zolang hij niet in de gril verwerkt wordt vind ik het prima hoor. Het logo
    ziet er aardig gelikt uit vind ik. Maar ik prefereer de ster hoor ;-)

    Login om te reageren
  33. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:14

    @ Citrofiel: Wat is ’t motto van Citroën eigenlijk? “Meer plezier met ’n Citroën”?

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:17

    @ RoT___; Goed dat je dat noemt. Daar heb je helemaal gelijk in. De auto’s die het logo in de grille hebben (C4 (Picasso), C5 en C6) voldoen (onder andere daardoor) aan een eenduidige scherpe lijnvorming over de hele koets. Een ronde grille zou daar afbreuk aan doen.

    @ Victortje; Ook jij hebt een punt. Op sommige modellen, zoals de nieuwe C3 Picasso, staat een ronder logo beter, door de rest van de koets. Maar andersom geldt dat ook… Dilemma… :?
    En die eerste afbeelding van Emile was een van de eerste resultaten als je ‘citroen logo’ invulde bij google. Dat is inmiddels geloof ik veranderd.
    http://www.bannerblog.com.au/news/2007/07/thats_not_a_citroeen.php

    @ lincoln; Dank je.

    Login om te reageren
  35. Jandepandaman zegt

    5 januari 2009 om 20:19

    @ Autoblogger- Wie weet er nou niet dat de Wiki niet onfeilbaar is?
    Ik ben opgegroeid met de geschiedenis dat André Citroën toch echt Nederlandse voorouders had. De Poolse episode in de geschiedenis van die Nederlandse familie is maar een korte geweest. He kom op man, geef dat kleine pokke landje van ons nou toch gewoon die eer dat wij ook nog iets van doen hebben met het onstaan van Citrofiels obsessie…! ;-)

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:24

    @ Emile; Euhm, euh, euh… *wordt heel zenuwachtig* :oops:

    “Alleen een Citroën rijdt als een Citroën” was het geloof ik, of zoiets onzinnigs.

    Hahaah! Bron gevonden: http://www.buxx.nl/2007/09/24/automerken-en-hun-slogans/ :D . Met een leuke quote van die bron:
    “In mijn optiek is er maar 1 slogan die waar is, er is namelijk geen enkel woord in gelogen, is herkenbaar en heerlijk simpel. Een beetje de Heerlijk Helder Heineken onder de auto slogans. En dat is die van Citroën. Want feit is nu eenmaal dat alleen een Citroën als een Citroën rijdt.”

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:27

    Oh, ik heb nu pas goed door dat autoblogger probeert de Nederlandse invloed op Citroën te verdoezelen. :evil: Ik ken ook de versie van Esprit en N!SSAN…

    Login om te reageren
  38. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:27

    @de vla, kom vertel vertel haha.

    @emile, ik moet toch is beter gaan leren googlen hoor:P

    @citro, ik geef deze gouden tip aan u dus luister goed:
    Dien een voorstel in om 2 logo’s te doen (ze lijken toch op elkaar) dus de scherpe hoeken bij auto’s waar het logo in de hele gril loopt, en de vriendelijke in auto’s waarin ie niet over de hele lengte word gebruikt.
    Alle winst die u hiervan krijgt ontvang ik natuurlijk wel maar de eer mag naar u gaan!
    Succes!

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:30

    quote citroen.nl: “André Citroën ziet op 5 februari in 1878 in Parijs Frans levenslicht, als zoon van een uit Nederland afkomstige vader.”
    quote citroen.com: “Son of Lévie Citroen, a Dutch diamond merchant, and Macha Kleinan, a Pole, André Gustave Citroen is born on 5 February 1878 in Paris.”
    quote en.wikipedia.org: “André-Gustave was the 5th and last child of the Dutch Jewish diamond merchant Levie Citroen and Mazra Kleinmann (of Warsaw, Poland).”

    Moet ik nog meer zoeken? :D

    Login om te reageren
  40. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:33

    @Emile

    Haal je me dan ook op? Gaan we samen naar de Citroën dealer… Dan mag je buiten wachten tot dat ik klaar ben met ”shoppen” :P

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:33

    @ autoblogger; Je research is echt belachelijk. :evil: Als je op die pagina waarvan jij de link net gaf doorklikt naar André Citroën, dan krijg je wel de juiste info… :roll:

    @ victortje; Hm, best aantrekkelijk… ;) Overigens, de beveiliging van google uitzetten helpt ook. :twisted: (bij voorkeuren, en dan het filter uitzetten. :P )

    Login om te reageren
  42. autoblogger zegt

    5 januari 2009 om 20:36

    Ik heb het aangepast, en ik had het notabene moeten weten! Ik heb er immers zelf al eens over geschreven: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/19/nederlands-autodesign

    ik wordt oud…

    Login om te reageren
  43. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:37

    @ autoblogger

    Je bent nooit oud genoeg om te leren… Ik heb een hekel aan mierenneuken dus ik zeg maar niks. Maar kijk eens naar je laatste zinnetje ;)

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:40

    Nou zeg, je hebt alleen maar het foute doorgestreept, en niet gelijk het goede toegevoegd. Kom op, geef Holland nou wat credit!! :D
    Overigens, dat octrooi heeft hij naar mijn weten wel degelijk overgekocht uit Polen, en niet zelf bedacht, dus daar heeft de NLse wiki weer ongelijk… Die streep mag weer weg dus. :P

    Login om te reageren
  45. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:40

    @ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk voor petjesvolk: Waarom ik buiten wachten?! …

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:40

    @ Das Auto; :lol:

    Login om te reageren
  47. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:43

    @citrofiel, ik maak het nog aantrekkelijker, voor u maar liefst 0.002 procent van de winst(ik schat dat dat zo’n 1 miljard is) en dan ik 99.998 procent. akkoord?

    @Das Auto, wat is mis met de laatste zin?

    Login om te reageren
  48. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:43

    @ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk voor oude mensen die op een ander neerkijken alsof ze meer zijn: Misschien kun je dan even de snufjes in de nieuwe S-klasse uitproberen terwijl ik bij de dealer ben?

    Login om te reageren
  49. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:46

    @ Victortje

    Ik wordT oud…

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:48

    @ Victortje; Ik zal mijn connecties met Citroën aanhalen. ;)
    Grappig dat je zelf zo correct schrijft, maar een ernstige dt-fout je niet opvalt.

    @ Das Auto; De snufjes van de S-klasse uitproberen bij de Citroëndealer? :?

    Login om te reageren
  51. autoblogger zegt

    5 januari 2009 om 20:48

    wordt = word

    dus…

    Login om te reageren
  52. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:49

    @ Citrofiel

    Ik moet toch wat verzinnen om hem bezig te houden waarvan ik zeker weet dat ie ermee bezig is ;)

    Login om te reageren
  53. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:51

    @ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk dat bedacht is in opdracht van die man met dat gekke snorretje: Wacht jij maar buiten… :wink:

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:53

    @ autoblogger; Sportief dat je niet gelijk je reactie edit, en doet alsof je van niets weet… deze keer. (geeft hiermee geen tip ;) )

    Login om te reageren
  55. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 20:54

    @ De persoon wiens naam verwijst naar het merk met veel knopjes en hout:
    Ok, maar dan moet er een S 65 AMG staan. Dan wil ik wel even wachten hoor ;)

    Login om te reageren
  56. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:57

    @Das Auto, mooi dat ik nog jong ben dus nog meer kan leren!!

    Login om te reageren
  57. Mika_Hakkinen zegt

    5 januari 2009 om 20:58

    Bestaat Citrioën nog? niet mijn soort auto`s

    Login om te reageren
  58. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 20:59

    @citrofiel, ik denk van ik schrijf zonder spelfouten zodat ik niet weer word geband ofzo iets. En U zeggen is gewoon uit beleefdheid.
    En suc6 met het aanhalen maar ze kunnen hier gewoon niet omheen en anders mogen ze van mij falliet gaan!

    Login om te reageren
  59. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 21:00

    @ Victortje

    Zo zie je maar weer, Autoblog kan heel leerzaam zijn ;)

    Login om te reageren
  60. Emile_Benz zegt

    5 januari 2009 om 21:01

    @ Das Auto: Alleen bij ’n S65 AMG?! :o Niet bij ’n SLR 722? Lijkt me toch interessanter om naar te kijken (en te luisteren…)…

    Login om te reageren
  61. Victortje. zegt

    5 januari 2009 om 21:05

    @Das Auto, dat is zeker waar met professor Autoblogger en Leraar Wouter&sasha en de rest!

    @emile, ik zou eerder even naar een AMGtje gaan dan zo’n SLR want die ziet er toch niet uit..

    ene jonges kom nou meer dan 60 reactie’s over iets met Citroen, waar gaat de wereld heen!

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 21:06

    @ Victortje; Ben je ooit geband dan? :shock: Sowieso is het goed, en prettig voor je medebloggers om spellingsfoutvrij te schrijven, gewoon volhouden dus. Dat U zeggen mag je tegen mij overigens wel laten, zoveel schelen we nu ook weer niet in leeftijd… Al was het wel zo, het klinkt vreemd voor mij. Autoblog is gewoon een gezellige gemeenschap, waar het zonder U ook wel moet kunnen. ;)

    @ Emile; Jullie begonnen over een S-klasse, vandaar de 65 AMG.

    @ Mika; Helaas voor jou, leuk voor mij.

    Login om te reageren
  63. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 21:06

    @ Emile_Benz

    Ik had nou eenmaal over een S klasse zodat je bezig kon zijn terwijl ik… ;)
    En ik zal niet alleen bij S65 AMG stil staan. Geloof me ik vind Mercedes een echt goed merk… Bij een SLR 722 edition zou ik een slaapzak meenemen :mrgreen:

    Login om te reageren
  64. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 21:07

    @ Victortje; Zoveel over Citroën gaat het nu ook weer niet. Daarnaast helpt mijn gespam ook aardig mee. :mrgreen:

    Login om te reageren
  65. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 21:12

    Laten we eerlijk zijn. Ik vind het niet de moeders mooiste auto’s (hoewel de nieuwe C5 vind ik erg mooi) maar ze zijn zeer comfortabel (C6). De een gaat voor een race monster de ander voor een stoere SUV en de ander voor comfort.

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 21:13

    En de ander voor eenheidsworst… :twisted:

    Login om te reageren
  67. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 21:16

    Dat klopt niet helemaal vind ik. VW gaat de goede kant op qua modellen!
    En zoals jij het wilt, de ander gaat voor eenheidsworst :D (blij dat de smaken verschillen, ’t zal niet best wezen, iedereen voor gek op 1 merk…)

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 21:23

    Oke, het was een stoot onder de gordel, en er was nog niet eens bij nagedacht. ;) Alleen over het uiterlijk geoordeeld is de Scirocco zeker mooi, en de Passat CC ook. Maar bij VW denk je toch vooral aan Polo, Golf en Passat. En dan denk ik: Jakkes. De motortechniek (benzine dan) is overigens wel top! Had PSA maar zulke TFSI’tjes…

    Login om te reageren
  69. BMWGuy zegt

    5 januari 2009 om 21:34

    poeh héé!!!

    wat een verandering zeg:o

    Login om te reageren
  70. Tago zegt

    5 januari 2009 om 22:11

    als ik zo het verhaaltje van esprit de flandre lees, dan waren de voorouders van andre citroen niet nederlands maar joods.. ik zag al een paar gasten gelijk met een brede glimlach trots roepen dat Citroen een nederlands oorsprong had.. al zou dat t geval zijn dan zou ik toch trotser zijn met 99% vd andere merken dan met een citroen..

    Login om te reageren
  71. lincoln zegt

    5 januari 2009 om 22:17

    ja .. he he .. echte nederlanders zoals Victor Muller laten we nix van heel ..

    maar als een respectabel persoon eens in het keukenhof is geweest ..
    dan is het ONZE held ..

    Login om te reageren
  72. RoT___ zegt

    5 januari 2009 om 22:17

    @Citrofiel: Even iets betere research doen voor je een comment typt;)
    Peugeot levert al een tijdje VTi/THP motoren in de 207 en 308, namelijk in de vorm van een 1.6, nog altijd wat meer dan VAG maar toch, ze zijn er mee bezig. De motoren leveren 120/150pk (in de 207RC 175pk). Met de facelift van de C4 een klein tijdje geleden hebben ze ook de motoren aangepakt en dat heeft als resultaat dat de VTi-motoren nu ook in de C4 (Picasso) leverbaar zijn. De C3 Picasso zal er ook mee geleverd worden dacht ik.

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 23:28

    @ RoT___; Hé jij! Lees me niet de les. ;) Dat weet ik ook wel, anders zou ik per direct afstand doen van deze naam. Echter, VW is veel verder in de ontwikkeling, en vooral de toepassing, en dat vind ik belangrijk, daar ging het me om in die comment.

    @ Tago; Dus de meeste merken die we (willekeurig land)s noemen zijn niet (willekeurig land)s, maar Christelijk? Kom op zeg, sinds wanneer staat je religie gelijk aan je land van afkomst… :roll: En dat jij geen Citroën wilt moet jij weten.

    Login om te reageren
  74. Roderick zegt

    6 januari 2009 om 07:10

    Laatst op de autoroute een aantal van die C3 Picasso’s gespot. Ook nog heel wat Meganes (+driedeurs), Golfjes en een Laguna Coupe :)

    Login om te reageren
  75. RoT___ zegt

    6 januari 2009 om 07:19

    @Citrofiel: Excuseer excuseer. Ik dacht een keer een mooie slimme opmerking te kunnen maken:P

    Login om te reageren
  76. Herke zegt

    6 januari 2009 om 09:13

    @ RoT__; moet je niet doen:P er zijn altijd slimmere mensen aanwezig:P

    Login om te reageren
  77. de sjonnies zegt

    6 januari 2009 om 09:38

    Bah, Bah en nogeens Bah ! het Citroën logo symboliseert een stuk industrieel erfgoed, nl twee tanden van een tandwiel, Andrë Citroën was op famillie bezoek in Polen, was in een houtzagerij waar hij deze vorm van tanden op een tandwiel in werking zag.
    Hij was intelligent genoeg om de mogelijkheden hiervan onmiddellijk in te zien en kocht het idee van de man aldaar en patenteerde het toen hij terug in Frankrijk was. Deze dubbele vertanding kan nl veel meer druk en kracht verwerken dan een schuine of rechte vertanding.
    Dankzij deze tandwielconstructie kon hij zijn imperium opbouwen vooral tijdens de eerste wereldoorlog.
    En nu gaat men een stuk industriele symboliek moderniseren, wanneer wordt er aan de Merceds ster gesleuteld !
    Wat voor mensen voeren het beleid van Citroën ? Dit is een ijzersterk logo !

    Login om te reageren
  78. DrDre zegt

    6 januari 2009 om 09:41

    @de sjonnies
    Ik moet zeggen deels heb je gelijk, maar een logo moet ook met zijn tijd meegaan en ze maken er niet een heel ander logo van ;-)
    Kijk volvo, de ontwerpers hebben tog ook voort geborduurt op het oude logo?
    En is het slecht uitgepakt? Ik vind zelf van niet!

    Login om te reageren
  79. Henk zegt

    6 januari 2009 om 13:37

    bij lelijke auto’s hoort ook een lelijk logo past dus wel bij elkaar

    Login om te reageren
  80. RoT___ zegt

    6 januari 2009 om 14:35

    @Henk: ijzersterke reactie, klasse! U gaat het nog maken in de wereld.
    U rijdt zelf een Japanner uit de tijd dat het nog saaie koekblikken waren en bent stiekem jaloers op het design van de laatste Citroëns?
    Onderbouw op z’n minst de reactie in plaats van dit soort on-intelligente reacties te plaatsen.

    Login om te reageren
  81. Car-Nerd! zegt

    6 januari 2009 om 15:49

    Wel leuk nieuws maar ik spaar emblemen. Moet alleen maar meer dokken haha…

    Login om te reageren
  82. erik zegt

    6 januari 2009 om 16:59

    toch wel een klein beetje ironisch dat al die WO deux films de gestapo enzo rondcrosst in traction avants op jacht naar onwenselijk gespuis in het derde rijk.. daar had de zoon van een joodse diamanthandelaar vast geen rekening mee gehouden toen hij een van de briljantste wagens ooit bouwde

    Login om te reageren
  83. Troyk zegt

    6 januari 2009 om 18:03

    Forse logo wijzingen zijn bij gevestigde merken immer zeer klein, dit omdat het nieuwe logo wel direct de merknaam en de daarbijbehorende kwaliteit/uitstraling moet doen vermoeden.

    Ziet er prima updated uit, over 2 jaar ziet het logo er waarschijnlijk net weer iets anders uit en over 10 jaar herken je er niets meer van het oude logo in terug. Logo-verloop noem ik dat.

    Login om te reageren
  84. Bossinkje zegt

    10 januari 2009 om 19:06

    Ik vind het logo dat nu nog wordt gebruikt mooier. Iets hoekiger lijkt me mooier, vooral als je kijkt naar de grilles van de nieuwe Citroens, bijvoorbeeld die van de C6. Als dan de hoekige punten weg zijn, komt de vouw van de motorkap ook minder mooi uit lijkt mij.

    Login om te reageren
  85. jodocus zegt

    13 januari 2009 om 02:58

    Sleutelen aan het Citroën-logo ??
    Dat zou zonde zijn, want het is zondermeer één van de sterkste logo’s worldwide allertijden die er bestaan : eenvoudig en erg krachtig!
    Het verwijst daarenboven naar de historische technische ontstaangeschiedenis van het merk – de vorm van de innoverende tandwiel-techniek – en technische innovatie is steeds een rode draad geweest voor Citroën,
    Zo symboliseert het logo ’technische vooruitgang’ maar gelijktijdig ook in vormgeving geeft het uitdrukking aan beweging – vooruit gaan – aerodynamica – en dat is net de kracht ervan voor een automerk.
    Mooi is ook de wijze waarop het logo in de laatste generatie Citroëns geïntegreerd werd in het front (C4, C5, C6, C-Crosser, nieuwe Berlingo,…) zodat de wagens bij een eerste oogopslag onmiskenbaar herkenbaar Citroën zijn.
    Ach, de afgeronde versie heeft ook wel wat, maar is lieftalliger en softer, en m.i. niet zo tijdloos… best mooi voor de kleinere C1, C2 en C3’s ?

    Login om te reageren
  86. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 22:28

    Het vervolg op dit bericht: http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/05/nieuw-citroen-logo-officieel-bevestigd#post-20409 .

    @ de sjonnies; Het schijnt nu eenmal not done te zijn om te veel voort te bouwen op het verleden. Je moet innoveren, veranderen, om interessant te blijven.

    @ jodocus; Precies wat ik dacht. Het verschilt per model of dit logo wenselijk is of niet.

    @ RoT_; Was het ook, in het geval ik het niet had geweten. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North