• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw Renault vlaggenschip krijgt Mercedes techniek

Auteur: robbie, gepost 4 februari 2012 om 10:20 – 43 Reacties

Mercedes E500 Avantgarde


Zou je wel een grote luxe Renault kopen als de techniek afkomstig is van Mercedes? Bij Renault denken ze van wel en dus zullen ze voor de opvolger van de Vel Satis (en Espace) uitgebreid gaan winkelen in de magazijnen van Mercedes. Degelijke Duitse techniek gecombineerd met absurdistische Franse styling, wat kan een mens nog meer willen?

Renault zit momenteel een beetje in hun maag met de modellen die groter zijn van de Megané/Scenic. De Espace was altijd een verkoopkanon, maar is inmiddels redelijk achterhaald en moet nog tot 2014 doorpruttelen. De Vel Satis is nooit verkocht in de hoeveelheden die Renault voor ogen had en zijn ‘opvolger’, de Renault Latitude stelt eigenlijk ook niet veel voor. Ook de derde generatie Laguna is, qua verkopen, een flop te noemen. Renault moet dus iets verzinnen.

We hoorden al eerder dat de Franse president Sarkozy geëist had dat Renault grote luxe auto’s zou blijven bouwen. En nog niet zo lang geleden hoor we ook nog dat Renault 420 miljoen euro gaat investeren in de bestaande faciliteit in Douai (Frankrijk) om vanaf 2014 weer grote luxe modellen te kunnen bouwen.

Tijdens een radio interview deze week onthulde Carlos Ghosn dat er gebruik zal gemaakt van Mercedes techniek voor ‘grote Renaults’. Of dat alleen geldt voor de opvolger van de Vel Satis of ook voor de Espace en Laguna opvolger is nog niet helemaal duidelijk.

We weten wel dat de eerste nieuwe ‘grote’ Renault pas in 2014 op de markt komt en dat zal de opvolger van de Espace zijn.

Wist je trouwens dat er van de Renault Latitude vorig jaar maar liefst 10.719 exemplaren zijn verkocht in Europa. (via: autonews.com)

Ook interessant!

  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • Mercedes EQT
    Mercedes EQT voorbode elektrische T-Klasse
  • Video: nét gewassen Mercedes C63 krijgt facelift
  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, e-klasse, espace, laguna, Mercedes, Renault, Techniek, vel-satis

Vorig bericht: « Komt Infiniti met een eigen variant van de GT-R?
Volgend bericht: Benzineprijs bereikt nieuw record: 1,761 euro/liter »

Lees Interacties

Reacties

  1. MarkieS zegt

    4 februari 2012 om 10:29

    Van de Renault Latitude had ik nog nooit van gehoord. Heb ik veel gemist?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 februari 2012 om 10:39

      @MarkieS: dat kan kloppen, de Latitude wordt namelijk niet in Nederland verkocht. We hebben er uiteraard wel over geschreven op Autoblog ;)
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/07/renault-latitude-opvolger-vel-satis

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 februari 2012 om 00:35

        @robbie: Ach zo, niet in NL? Bij ons in B wel. Maar heb er wel nog maar eentje gezien…

        Login om te reageren
    • loloo zegt

      4 februari 2012 om 10:56

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • Poll zegt

        4 februari 2012 om 11:44

        @loloo: hoe bedoel je dat, ‘jongen’? Ot: dus ze geven gewoon toe dat hun techniek ruk is.

        Login om te reageren
        • svenbmw zegt

          5 februari 2012 om 01:02

          @Poll:
          Daar zit ik al heel lang op tewachten op dat moment!

          Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        4 februari 2012 om 11:49

        @loloo: Zegt degene die een hoofdletter en een punt vergeet.

        Login om te reageren
  2. MarkieS zegt

    4 februari 2012 om 10:30

    edit: minus tweede ‘van’.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    4 februari 2012 om 10:49

    Waarom lenen ze niet techniek van de Nissan Maxima ? Is het nog een beetje betrouwbaar ook.

    Login om te reageren
    • umadbrah zegt

      4 februari 2012 om 11:25

      @norge: Dat hebben ze al. Sinds 1999 joint venture toch?

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        4 februari 2012 om 14:52

        @umadbrah: Yep. Het probleem met grote luxe Renaults was volgens mij niet zozeer de techniek (oke oke, ik ken alle Megane elektro-ellende verhalen), maar de styling, afwerking, motoren en pricing …

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 februari 2012 om 00:57

      @norge: Omdat “Onderhuids is het een Mercedes E-klasse, meneer” een betere verkoopslijn is dan “Onderhuids is het een Nissan Maxima, meneer”…

      Login om te reageren
  4. cossie300 zegt

    4 februari 2012 om 10:52

    ik denk dat Renault hem beter toespits op kleinere en leuke hot hatch wagens .

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 februari 2012 om 11:56

      @cossie300: dat doen ze toch ook. Renault richt zich op het ontwikkelen van kleine auto’s (Megane en kleiner) en alles wat groter is halen ze ergens anders vandaan. Een slimme strategie in mijn ogen.

      Login om te reageren
  5. RoT___ zegt

    4 februari 2012 om 11:03

    Toch apart dat de Laguna niet lekker verkoopt. Enorm veel waar voor je geld, Initiale voor de prijs waar de concurrenten enkel schrale Business pakketjes aanbieden. Fluisterstille 2.0 diesel, verbaas me elke keer er weer over. Wel enkele (elektronische) dingen die net niet werken zoals je verwacht, zo gaat de verlichting niet aan bij regen en mis ik nog altijd de comfort richtingaanwijzer.

    Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      4 februari 2012 om 13:36

      @RoT___: dat komt door de vorige generaties Mégane en Laguna. Die waren zo tranentrekkend slecht, dat de hele reputatie naar de knoppen is. Verder heeft Peugeot met de 508 een dijk van een aanbieding voor leaserijders, dus degenen die al iets anders dan Duits willen, worden nu vooral door Peugeot bediend.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 februari 2012 om 14:46

        @pieterveer: Helemaal waar. Mijn broer had ook een Laguna en wat een ellende heeft die er mee gehad. Altijd kapot. Hele vette rotschop gegeven en nu heeft die een Volvo. En geen problemen meer.

        Bovendien kijk eens naar het design.. wat een onsamenhangende zooi van lijnen.. en die neus, koplampen, etc, jak.

        Als er al een Renault is die ik zou willen bezitten is het de Megane RS Coupe met 250 PK. Maar ja.. ik durf het niet. Vanwege die heerlijke reputatie inderdaad.

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          4 februari 2012 om 20:30

          @Freewarefreak: Hebben vier jaar lang een Laguna van het vorige type gehad. In die tijd slechts één keer een temperatuursensor kapot gehad. Was overigens wel die van na de facelift.

          Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    4 februari 2012 om 11:08

    Wauw, Renault wordt premium. We zullen zien wat ervan komt, ik denk dat het wel een goede stap is voor Renault. Ze staan in ieder geval open voor nieuwe ervaringen ;)

    Login om te reageren
  7. loopjes zegt

    4 februari 2012 om 11:12

    Toch denk ik dat renault zo’n slechte reputatie heeft opgebouwd de laatste jaren dat dit ze niet omhoog helpt.

    Off topic: van de Garde gaat in de f1 rijden artikeltje waardig?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 februari 2012 om 11:54

      @loopjes: hij is “testcoureur” terwijl er niet eens getest mag worden…

      Veel verder dan Autojunk zal dit nieuws niet komen:
      http://www.autojunk.nl/2012/02/giedo-van-der-garde-testcoureur-voor-caterham-f1-team

      Login om te reageren
      • driftje zegt

        4 februari 2012 om 12:25

        @robbie: Jammer, had ik toch wel een topicje waard gevonden.

        Login om te reageren
    • driftje zegt

      4 februari 2012 om 12:28

      @loopjes: Wat uitgebreider dan Autojunk:

      http://www.autosport.nl/news/24317/f1_persbericht_giedo_van_der_garde_testrijder_bij_caterham_f1_team_in_2012.html

      Login om te reageren
  8. mariodv zegt

    4 februari 2012 om 11:25

    Renault Laguna 55AMG… Rapide!

    Login om te reageren
    • amg77 zegt

      4 februari 2012 om 11:37

      @mariodv: dat gaat weer net veelste ver, OT: Een hele goeie keus van Renault om de techniek van Mercedes te gebruiken. Ze zullen er zeker veel voordeel aan hebben. Zo zie je maar dat Mercedes techniek zeer betrouwbaar is.

      Login om te reageren
  9. Poll zegt

    4 februari 2012 om 11:46

    @Poll: ow zo.

    Login om te reageren
  10. Vanquish zegt

    4 februari 2012 om 11:50

    Franse styling is niet mijn ding en Duitse techniek mag misschien degelijk zijn. Ook dat is niet mijn ding. Italia FTW!

    Login om te reageren
  11. driftje zegt

    4 februari 2012 om 12:19

    De Vel Satis was top.

    Login om te reageren
  12. akrapovic zegt

    4 februari 2012 om 12:38

    Met die franse techniek is niks mis, rijdt heerlijk. Maar het design van renault is in mijn ogen echt lelijk. De vel satis doet me aan de multipla denken

    Login om te reageren
  13. fatique zegt

    4 februari 2012 om 13:28

    Ik hoop dat de opvolger van Vel Satis en Espace niet dezelfde zijn? Vel Satis, Latitude en Avantime (waarom die niet?) zijn meer in dezelfde klasse dan Espace. Beter dat ze die gewoon vernieuwen, 7 zitters doen t altijd goed bij gezinnen. Wat betreft techniek, t zou een extra waarde zijn maar bij de huidige slagschepen/luxe modellen vind ik t design niet aanspreken, beter dat ze er een sedan of grandcoupe van maken dan zo’n spaceship

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 februari 2012 om 00:40

      @fatique: Niet dezelfde techniek, zoals destijds…

      Login om te reageren
  14. supermo zegt

    4 februari 2012 om 14:15

    Let op mijn woorden; dat word de zoveelste flop van Renault.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      4 februari 2012 om 15:06

      @supermo: Toch best gek. Vroeger had Renault de 25 V6. Dikke kar. En populair. Die zag je in mijn jeugd op iedere straathoek. Gek dat ze dat zijn verloren.

      Login om te reageren
  15. knalfa zegt

    4 februari 2012 om 14:52

    Daar moet wel iets uitermate luxe uitkomen dan als ze gebruik gaan maken van de benz technieken.

    Login om te reageren
  16. Jantje_555 zegt

    4 februari 2012 om 15:00

    Waarom zou die grote renault ineens wel scoren? Ik ga hem alvast niet kopen.

    Login om te reageren
    • melcon zegt

      4 februari 2012 om 15:53

      @Jantje_555: nogal logisch als je hem niet kan betalen noch een rijbewijs hebt.

      Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    4 februari 2012 om 17:57

    als het VW niet lukt , lukt het renault zowieso niet
    de mensen willen geen ‘burger’auto

    Login om te reageren
  18. tarquesh zegt

    4 februari 2012 om 20:05

    Gewoon een Renault 31 op de markt brengen.

    Login om te reageren
  19. draragon zegt

    5 februari 2012 om 00:27

    Met Infinity heeft Renault-Nissan zelf al uitstekende premium-voertuigen in hun assortiment.

    Ik vermoed dat de alliantie met Mercedes vooral bedoeld is om hun kwaliteitsimage iets op te vijzelen. Dat was inderdaad wel nodig: ze hebben flink wat bagger geproduceerd de afgelopen 15 jaar. Ik rij zelf overigens tot volle tevredenheid een vrij recente Renault Trafic voor de zaak. Nier probleemvrij, maar absoluut de fijnst rijdende en meest doelmatige bus die verkrijgbaar is.

    Login om te reageren
  20. kevinRS6 zegt

    5 februari 2012 om 01:10

    @ draragon

    Hele dikke infiniti M daarzo ;)

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    5 februari 2012 om 01:18

    “Wist je trouwens dat er van de Renault Latitude vorig jaar maar liefst 10.719 exemplaren zijn verkocht in Europa. ”

    En is dat veel? In vergelijking bvb met een 607 of C6 in hun topjaren? Of tov de Safrane?

    En hoeveel daarvan waren in Frankrijk?

    Login om te reageren
  22. Northwestern zegt

    5 februari 2012 om 08:34

    6.2 V8 in een Espace? Klinkt goed.

    Login om te reageren
  23. hakenhaai zegt

    17 maart 2012 om 11:50

    Renault is het een beetje kwijt qua design. Kijk maar naar de huidige modellen. Hoe langer je r naar kijkt, hoe minder er van klopt. Overal plasticjes op gezet om het slechte basis design te verhullen. langs ruitjes langs motorkappen etc etc.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North