• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe A1 is open, maar waarom dan toch file op de A6?

Auteur: Author, gepost 26 september 2016 om 09:24 – 36 Reacties

Nieuwe A1 is open, maar waarom dan toch file op de A6?


De maandagochtendblues sloeg toe op ’s lands snelwegen.

Het zal je niet ontgaan zijn dat de A1 richting Amsterdam is vernieuwd. Dat ging niet altijd even soepeltjes, maar toch werd de weg uiteindelijk vrijgegeven voor verkeer. Kennelijk levert dat voor menig kuddedier in de ochtendspits een sticky situation op, want vanochtend stonden er flinke files op de A6 bij Almere.

Vreemd genoeg ontstaan de files juist doordat tussen Almere en Amsterdam extra asfalt is gelegd. Waarschijnlijk moeten de automobilisten “wennen” aan de nieuwe situatie (is ook spannend allemaal) en leverde dat de extra vertraging op, die ongeveer 45 minuten bedroeg. Rijkswaterstaat hoopt dat het na verloop van tijd vanzelf beter gaat.

Foto via VID

Ook interessant!

  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

a1-rijksweg, a6-rijksweg, files, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Deze provincies gooien de MRB omhoog
Volgend bericht: Lease maar: Mazda6 of DS 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    26 september 2016 om 09:26

    Ik snap het wel. Nou moet je nog meer banen over voordat je onnodig links kunt rijden. Dat is even wennen natuurlijk….

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      26 september 2016 om 09:44

      @e34m5touring: Is funny cuz it’s true.

      Als ik op een vijfbaansweg helemaal rechts rij, en er rijdt weer eens een slaapkop op een lege snelweg op de middelste baan, dan ga ik er ook niet meer helemaal links voorbij. No way dat het gevaarlijk is voor de verkeersveiligheid als je er 2 banen rechts van langs gaat. Die persoon kan nimmer schrikken, daarvoor zou die op moeten letten namelijk, en gelet op het feit dat ie niet op de juiste baan rijdt onderschrijft dat dat nou net is wat ie niet doet.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        26 september 2016 om 10:05

        @Stefje: haha dat is precies wat ik ook denk. Probleem is dat ik altijd bang ben dat als zon druif toch niet oplet hij/zij ook ineens kan bedenken een paar banen op te schuiven zonder reden en zoder te kijken.

        Login om te reageren
        • prod zegt

          26 september 2016 om 12:12

          @kle500: daarom moet je er dan ook zo hard mogelijk voorbij.

          Login om te reageren
      • peug206 zegt

        26 september 2016 om 10:19

        @Stefje: sterker nog, ik doe dat op 3baans al niet meer… als iemand langer links blijft hangen dan ga ik er wel ergens anders voorbij

        Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        26 september 2016 om 13:51

        @Stefje: Ja ik kreeg rijles in de randstad en heb altijd geleerd dat je plek rechts is. Maar mijn zusje kreeg les in Wageningen en daar hebben ze haar geleerd dat je beter in het midden kan blijven rijden want als je niet van rijbaan hoeft te verwisselen dan oogt dat lekker rustig!

        Login om te reageren
        • dennisdd zegt

          26 september 2016 om 18:53

          @dutchcourage86: met een beetje verkeersinzicht is het inderdaad handig even op de 2e baan te blijven bij in- en uitvoegstroken, of naar de linkerbaan te gaan als je ziet dat iemand wil invoegen.
          Dat heeft ze in Wageningen dus goed geleerd.

          Login om te reageren
          • Homer55 zegt

            26 september 2016 om 20:15

            @dennisdd: dat even naar de linkerbaan gaan om een ander te laten invoegen moeten ze tijdens het lessen heel goed in de hersenen rammen. Regelmatig maak ik mee dat ze me geen ruimte gunnen om in te voegen. Dan moet ik of afremmen of er langs knallen om in te voegen. Ik doe meestal dat laatste.

            Login om te reageren
            • ronnys zegt

              26 september 2016 om 22:26

              @homer55: Dat ligt er aan, de persoon die wil invoegen moet voorrang verlenen aan de mensen die al op de snelweg rijden. Dus als er ruimte voor en achter mij is ga ik niet op zij. Dan is er de mogelijkheid om gas te geven en voor in te voegen of je wacht even en dan achter.

              Login om te reageren
              • Homer55 zegt

                27 september 2016 om 00:39

                @ronnys: Vind ik eigenwijs. Zolang er de ruimte is ga ik naar links. Dan verloopt het invoegen ook soepeler zonder gas bij of gas los.

              • ronnys zegt

                27 september 2016 om 10:13

                @homer55: Dat snap ik en daar heb je ook wel gelijk in. Eerder was ik daar makkelijker in, maar ik heb verschillende keren gehad dat ik met een aanhangwagen rond de 90 reed en op dat moment net werd ingehaald door een auto. Vervolgens proberder de auto die wilde invoegen met 80 zonder kijken probeerde gewoon in te sturen en vervoglens boos werd op mij omdat ik geen ruimte maakte.
                Als je aan het eind van de invoeg strook nog maar 80 rijd en niet het benul hebt dat je zelf wilt invoegen en dus rekening moet houden met anderen en nog geen bejaarde van 80+ bent (vaak zijn het “jongeren van 30-40) dan houd het een keer op. Daarom ben ik er wel klaar mee. Ik ga niet remmen omdat iemand anders te beroerd is om gas te geven. Elke normale auto kan 100+ halen aan het eind van de invoeg strook.
                Voor vrachtauto’s en ander langzaam verkeer zal ik veel meer mijn best doen om ruimte te maken als dat nodig is.

              • dutchcourage86 zegt

                27 september 2016 om 12:54

                @ronnys: Ja dat mensen zo traag in durven te voegen verbaast mij ook wel eens.

  2. cupsport zegt

    26 september 2016 om 09:28

    Whatever… na opening van de vernieuwde A4 moesten de forenzen ook “wennen”. Twee jaar later staan er nog steeds meer files dan ooit…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 september 2016 om 09:58

      @cupsport: maar daar is het doorgaande gedeelte van 3 naar 2 banen gegaan. Hier schijnt daadwerkelijk meer asfalt te zijn gekomen. Volgende week maar eens kijken hoe het erbij ligt.

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      26 september 2016 om 10:22

      @cupsport: heeft niks te maken met wennen, die specifieke aanpassing slaat als een tang op een varken.

      Login om te reageren
    • kliko zegt

      26 september 2016 om 10:39

      @cupsport: Je bedoelt bij Leiden? Snap ook niet waarom niemand daar de parallelbaan pakt, die is altijd helemaal leeg… En je kan er verderop zo weer op, zonder dat je op de parallelbaan enig oponthoud hebt.

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        26 september 2016 om 16:35

        @kliko: sst, zeg dat nou niet. Hou het stil.

        Login om te reageren
        • kliko zegt

          27 september 2016 om 11:13

          @olivier420: ow! sorry! :)

          Login om te reageren
  3. tragepater zegt

    26 september 2016 om 09:33

    Automobilisten in de spits… het zou verboden moeten worden…

    Login om te reageren
  4. martinus zegt

    26 september 2016 om 09:33

    Autorijden.. zo moeilijk is het toch niet?

    Login om te reageren
  5. rhellema zegt

    26 september 2016 om 09:39

    Tja, mens en verandering, het blijft een wonderlijke combinatie!

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    26 september 2016 om 09:42

    Blijven hopen

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 september 2016 om 09:47

    Stelletje pannenkoeken. Help nieuwe weg! Remmen!!

    Login om te reageren
  8. danielj zegt

    26 september 2016 om 09:48

    Fail nummer ontelbaar.. Ik kijk er niet meer van op.

    Login om te reageren
  9. aadzor zegt

    26 september 2016 om 09:52

    Laten we vooral ‘hopen’ dat het beter wordt? Daar kost het te veel voor.

    Login om te reageren
  10. rikus zegt

    26 september 2016 om 09:52

    Het was weer een gezellige lichtjesparade vanmorgen.

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    26 september 2016 om 09:55

    Hue? Meer asfalt= minder files? Dat zei onze minister dinges toch?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      26 september 2016 om 10:05

      @pomoek: Minder lange files, dat wel. Maar de files worden vooral breder. ;-) Dat laatste roepen ze liever niet. Slim voorliegen is nu eenmaal politiek.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        26 september 2016 om 11:49

        @automotivedesigner: Liever een file die 10x zo breed is, dan die 10x zo lang is of 10x zo lang duurt.

        Login om te reageren
  12. alper zegt

    26 september 2016 om 10:05

    Only in Holland.. Beschamend dit. De zoveelste flater. Waar gaat het telkens mis?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      26 september 2016 om 13:31

      @alper: Het duurt te lang voor dat alles af is. Dan vinden ze weer een of andere zeldzame hagedis en gaat het project vertraging oplopen. Dat was toch ook zo bij de “ruit” bij Eindhoven? Waren ze eindelijk klaar na vier jaar plus nog een hoop vertraging en staat er nu weer file.

      Login om te reageren
      • alper zegt

        26 september 2016 om 13:58

        @pinut187: men kan toch vooraf al daarmee rekening houden dat er zogenaamd iets “exotisch ” wordt gevonden. Neem dat mee in je project planning. Misschien wordt het tijd dat we een prestatie afspraak gaan afspreken met de ministerie. Ik betaal me suf aan belastingen. Dan verwacht ik ook een normaal stukje infrastructuur zonder al te grote vertraging. Ik bedoel als reiziger van de NS krijg je ook een compensatie bij een vertraging. Tijd om als mobilist te gaan “omdenken”.

        Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    26 september 2016 om 10:22

    Alsof mensen door een paar extra rijbanen ineens wel zin krijgen om Maandagochtend zo snel mogelijk op hun werk te komen…

    Zo aan het begin van de week wil iedereen, een paar uitslovers daargelaten, gewoon even lekker treuzelen om het weekend zo lang mogelijk uit te rekken. Mag een mens ook gewoon even kalm aan op gang komen…

    Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    26 september 2016 om 11:03

    Voor dit soort automobilisten is de autonome auto dus een mooie uitvinding. Kunnen wij liefhebbers er gewoon rustig tussendoor scheuren.

    Login om te reageren
  15. inbedrijf zegt

    26 september 2016 om 11:09

    Schitterend natuurlijk die nieuwe A1. Maar op de a6 richting Amsterdam is niks veranderd. Daarbij kan langzaam rijdend verkeer niet in 2 seconde naar de 100. Oftewel file moet invoegen op normale weg creëert file. Lijkt mij niet zo gek. Ik heb heerlijk de spitsstrook genomen, die een soort van af is.

    Login om te reageren
  16. rob636 zegt

    26 september 2016 om 12:10

    Hehhe grappig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North