Hoewel Honda geen échte wereldprimeurs meeneemt naar de Autosalon van Genève, is de stand toch zeker wel interessant. Het merk heeft namelijk een Honda-logo op hun Acura-concept uit Detroit geplakt, maar toont ook andere zaken in Zwitserland.
Voor de gelegenheid is er meteen een nieuwe schets gemaakt van de NSX, en is op alle persfoto’s ook netjes het Acura-logo omgeshopt tot een Honda-embleem, dus strikt letterlijk genomen is het een Honda-wereldprimeur.
Verder toont het merk ook de EV-ster (Tokyo, maar hopeliijk dit keer zonder taalfaal), de 1.6 Earth Dreams dieselmotor (Tokyo), een een vereuropeaniseerde conceptversie van de CR-V. Een (EU-) productiemodel hiervan komt in de herfst van 2012 op de markt.
Van dit alles is de 120 pk / 300 Nm sterke dieseltor ongetwijfeld de belangrijkste Europese nieuwigheid voor Honda. Hiermee kunnen ze met de Civic eindelijk competetief de lagere bijtellingsregionen bestormen.
laat maar komen
Ja ja ja ja jaaaaaa
@trisx: Was het lekker? :D
Alle geilheid op een stokje!
@G-Ammo: Absoluut wordt waarschijnlijk de volgende parel uit Azie na de GT-R en de LF-A.
Bring it on en wel zo snel mogelijk wat een geil ding. Veel mooier en geiler dan een R8!
Allejezus.. stoppen jullie tegenwoordig zelfs reclame in de foto-galerij…
@wimmm: Het mooie aan deze Honda NSX is, dat tie zo mooi is dat je de reclame niet eens opmerkt.
@wimmm: tja, autoblog moet ook geld verdienen
Lekker, laat maar komen! Ze hadden de civic wat meer hierop moeten baseren
In alle stilte en rust ontwikkelen ze een nieuwe NSX, net zoals zijn voorganger. En als hij er dan is, dan staat de concurrentie voor p………. Typisch Honda / Acura.
@erik2907: Nou,ondanks mijn voorliefde voor de vorige NSX moet ik toch zeggen dat de gedoodverfde concurrent (911) geen nacht slecht heeft geslapen van de NSX. En dat was wel de bedoeling van de Japanners.
Volgens het filmpje van GT5 heeft de NSX een dwarsgeplaatste V6 met directe brandstofinjectie gekoppeld aan een dubbele koppelingsversnellingsbak met geïntegreerde elektromotor. De voorste wielen worden elk aangedreven met een elektromotor (wat tevens dienst doet als een dynamo voor recurperatie). Dus drie stuks in totaal. Bovendien is er sprake van een zeer geavanceerde torque vectoring. De voorste wielen kunnen onafhankelijk van elkaar voor aandrijving zorgen of elektriciteit genereren. :shock:
@AutomotiveDesigner: http://www.youtube.com/watch?v=UzaynkoC04k
Het lijkt wel een gemodificeerde, nog te verschijnen Lotus Esprit, niet slecht, maar ook niet verbazendwekkend mooi, dat was de Acura dus ook al niet en nu in gerebadgete vorm zeker niet.
Leuk dat zal het wel zijn, lichtgewicht en snel, maar echt mooi? Alleen de achtzijde kan mijn volle waardering krijgen. Maar wie ben ik, het is ook maar mijn bescheiden mening!
@Orichy: groot gelijk. NSX heeft veel weg van de Lotus. Vrees echterd dat de Lotus er niet snel gaat komen. Nogal stil rond onze vrienden uit GB buiten hun ExigeV6 hebben ze de laatste maanden niet veel info laten lekken.
Als er iets premium mag heten….
maar hopeliijk dit keer zonder taalfaal
Als eer nou wat meer vermogen in komt, dan wordt het een leuke auto. Want de looks vallen me zeker niet tegen
120pk diesel in de nieuwe nsx?? No way!
Waarom neemt AB deze reclame eigenlijk over, want in het artikel zelf staat dat er niks nieuw is, behalve de logo-switch.
Die nieuwe NSX ziet er echt zo vet uit, hopelijk komt ie er echt zo! (of igg bijna identiek aan het concept ;) ) de rest spreekt mij, en vele anderen volgens mij ook, niet zo aan.