• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe Audi Quattro in 2015’

Auteur: ricardo, gepost 23 augustus 2012 om 16:54 – 52 Reacties

Quattro Concept uit 2010

Nu Porsche volledig deel uitmaakt van de VAG-clan zal het lastig blijven voor Audi om een sportauto ónder de R8 en bóven de TT te positioneren. Iets met kannibalisatie en scheve Duitse gezichten. Toch heeft Audi plannen om een dijk van een sportwagen te maken die precies in dat gat valt. En daarmee kunnen we ons opmaken voor een revival van de Quattro.

2010 markeerde de dertigste verjaardag van de Audi Quattro en om die reden werd in Parijs een conceptauto van een mogelijke opvolger getoond. Over productieplannen werd destijds niets losgelaten, maar de speculaties over een Quattro 2.0 volgden elkaar in rap tempo op. Audi maakt immers niet voor niets een werkend prototype met een heersende vijfpitter aan boord.

Vandaag wordt de roddelmachine opnieuw aangezet en kopt AutoBild dat hij in 2015 op de markt komt. Intern wordt het vehikel aangeduid als Q35 (35 jaar Quattro in 2015, klinkt plausibel) en zal de styling en het formaat zich verhouden tussen de Q5 en de A5. Geen platte sportwagen dus, maar een vierwielaangedreven vierwieler die volgens de gossipduitsers ietwat hoog op de poten staat. In ieder geval hoger dan de conceptversie.

Natuurlijk komt de bekende vijfcilinder het gat onder de motorkap vullen en verwacht men een vermogen van 380 pk. En dat voor een eerder gesuggereerde prijs van minder dan €100.000. Ondanks een plat dak en een niet al te ruime wielbasis moet de tweedeurs Q35 plaats bieden aan vier personen. Schakelen gaat met de bekende S tronic-‘bak van Audi (dubbele koppelingsmeuk) en er wordt gesuggereerd dat een plug-in hybride-optie tot de mogelijkheden behoord.

Hoe prematuur deze uitspraken zijn? Behoorlijk, als je het ons vraagt, maar dat de 1.300 kg wegende Quattro Concept het productiestadium bereikt kan haast niet anders. We zien het in 2015!


Ook interessant!

  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, quattro

Vorig bericht: « BMW sleept Saab voor de rechter
Volgend bericht: Wat staat er in de garage van Prins Laurent? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jweelden zegt

    23 augustus 2012 om 16:57

    super vet! een lekker kanon denk ik.

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      23 augustus 2012 om 17:28

      @jweelden: gelukkig is denkenniet je sterkste kant ;)

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      23 augustus 2012 om 18:04

      @jweelden: Mee eens echt een verschrikkelijk bot apparaat is die Quattro remake!! Wat jammer dat die producenten er zo lang over doen om dit op de markt te brengen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        23 augustus 2012 om 18:12

        @audir8v10:
        Die tijd hebben ze “goed” besteed.
        Van een mooie concept hebben ze een SUV gemaakt, eeuwig zonde imo.

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          23 augustus 2012 om 18:31

          @jrk68: ja idd, dat verkoopt beter ofzo pfff… Gelijk koni’s en verlaagde veren eronder schroeven maar..

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            23 augustus 2012 om 20:45

            @audir8v10:
            Dat gaat Brussel niet goed vinden…

            Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    23 augustus 2012 om 17:00

    Klinkt super, maar vrees voor de prijs (“En dat voor een eerder gesuggereerde prijs van minder dan €100.000.”), alhoewel 20.000 euro natuurlijk ook minder is dan 100.000 euro :)

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      23 augustus 2012 om 17:03

      @StijnB: Waarom vrees je voor de prijs, ben je een potentiele koper als hij slechts €95.000 kost (lees fl.209.352,45)?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 augustus 2012 om 17:12

        @alcantara: ook 95.000 euro vind ik belachelijk veel, het is maar een Audi.

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          23 augustus 2012 om 22:26

          @rufctr01: Dat betaal je toch wel als je een paar opties aanvinkt.

          Login om te reageren
  3. 560pkferrari zegt

    23 augustus 2012 om 17:02

    Laat maar precies zo als die concept, alleen die achterkant een beetje verbeteren aub

    Login om te reageren
  4. jolig zegt

    23 augustus 2012 om 17:03

    Dan gaat hij precies in productie als de styling net weer wat achterhaald is.

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    23 augustus 2012 om 17:04

    Zou er 35 jaar na het origineel dan eindelijk weer een leuke Audi op de markt komen?
    Beter laat dan nooit….

    Login om te reageren
  6. Joerek zegt

    23 augustus 2012 om 17:04

    Een TTRS met een andere body dus… en nog meer lichtgewicht materialen. 380 pk zal wel meer worden, verwacht eerder 400 of iets meer, omdat de huidige motor dat ook makkelijk doet en aankan.

    Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    23 augustus 2012 om 17:05

    dat is dan inneens de meest interessante audi in jaren

    Login om te reageren
  8. Dev zegt

    23 augustus 2012 om 17:07

    Wat mij betreft zou hij net boven de GT86/BRZ gepositioneerd worden. Maar daar voelt Audi zich te trots voor natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. sandervangaelen zegt

    23 augustus 2012 om 17:08

    Had de concept niet 408 pk?

    Een beauty als je het mij vraagt maar hij gaat toch een beetje in het vaarwater van de (r)s5 zitten lijkt me..

    Login om te reageren
  10. notsobig zegt

    23 augustus 2012 om 17:12

    Zal dit de basis worden voor de Lamborghini Estoque?

    Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    23 augustus 2012 om 17:13

    Recht van de achterkant lijkt ‘ie kwa vorm wel echt su-per veel op de Camaro.

    Voor de rest; uitbrengen zonder al die opties, alles licht houden, soort CSL, dat mag de Quattro wel zijn ook al leven we dan in 2015. :(

    Login om te reageren
  12. ej20g zegt

    23 augustus 2012 om 17:16

    Zolang de auto inderdaad niet te zwaar wordt, een vijfcilinder turbo krijgt en vierwielaandrijving ontvangt kijk ik ernaar uit!

    Login om te reageren
  13. AudiQuatro zegt

    23 augustus 2012 om 17:17

    Die 2010 concept was juist zo`n beauty! maar zou die niet juist boven de R8 gaan? 1000kg 400pk en nogal priemujum om die jeukterm maar weer eens uit de kast te halen???

    Login om te reageren
  14. gizzle421 zegt

    23 augustus 2012 om 17:18

    Echt een mooie bak
    Audi doet het goed, nette auto

    Login om te reageren
  15. autonieuwsvandestraatje zegt

    23 augustus 2012 om 17:23

    gutemorgen duits kontje

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    23 augustus 2012 om 17:24

    Ze hebben dus nog een paar jaar om het concept te verzieken …

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      23 augustus 2012 om 18:49

      @norge:

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 augustus 2012 om 21:16

        Ze bijten goed vandaag…

        Login om te reageren
        • pietjepuk zegt

          23 augustus 2012 om 23:55

          @norge:

          Gelukkig ken jij de huisregels als de beste, dus hoef ik die niet nogmaals te citeren. Heb ik namelijk ook geen zin in, is immers een beetje kinderachting. Maar jij blijft je helaas gedragen een klein kind van 40+. Ga anders misschien lekker een stukje rijden in die Hyundai van je ?

          Login om te reageren
  17. HZW zegt

    23 augustus 2012 om 17:28

    Ik moet het eerst nog maar eens zien wat voor een gedrocht het gaat worden.
    De Concept was best wel een mooie auto maar met de Ur-quattro had het niets gemeen, zeker design-wise niet.

    ik heb toch nog steeds 10x liever de Ur-sport-quattro.

    )

    Login om te reageren
    • fatique zegt

      23 augustus 2012 om 17:40

      @HZW: opzich wel design technisch, kijk maar naar de luchthappers voor op de motorkap (niet te zien op jou plaatje), nier in de motorkap rechtsvoor vanaf binnen gezien, Audi logo in de stijl en het achterfront is geïnspireerd op de ur-Quattro.. Dus dat klopt wel. Ik zeg, niks meer aan veranderen! Mooie wagen

      Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      23 augustus 2012 om 18:56

      @HZW:

      Die onderste foto van je is geen “urquattro”, maar een ‘ Sport quattro’.

      Zoek de verschillen;

      Login om te reageren
  18. bempi zegt

    23 augustus 2012 om 17:31

    Audi en auto’s maken ging,gaat nooit samen. Dit is het zoveelste bewijs

    Login om te reageren
    • totske zegt

      23 augustus 2012 om 19:54

      @bempi: jij hebt gelijk

      Login om te reageren
  19. j00rs zegt

    23 augustus 2012 om 17:33

    Gaan ze dan eindelijk weer eens iets spannends maken.

    Login om te reageren
  20. Carreza zegt

    23 augustus 2012 om 17:37

    Dan hadden ze eens een goeie concept, gaan ze hem wat hoger op zijn poten zetten. Tijd voor een facepalm!

    Login om te reageren
  21. roadrebel123d zegt

    23 augustus 2012 om 17:39

    Ik gok op een 3deurs coupé variant van de Q3 RS :-p en dus op niet meer dan marketingpraat!

    Login om te reageren
  22. dnadave zegt

    23 augustus 2012 om 17:51

    Hebbenhebbenhebbenhebbenhebben!

    Login om te reageren
  23. woutomaat zegt

    23 augustus 2012 om 17:53

    Knap ding, mooie lijn die op de oude lijkt. Alleen lijkt ie hier met zn voorkantje toch een beetje op zon Toyota GT86. Dat is dan weer jammer.

    Login om te reageren
  24. raceboy23 zegt

    23 augustus 2012 om 18:27

    Lijkt een beetje op een Lexus LFA van de voor kant!

    Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    23 augustus 2012 om 18:55

    Ziet er wel dik uit zeg. Niks aan veranderen en produceren zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  26. HZW zegt

    23 augustus 2012 om 19:08

    @ Carreza

    Tijd voor double facepalm!.

    Login om te reageren
  27. totske zegt

    23 augustus 2012 om 19:53

    Ziet er beter uit als de audi’s van nu

    Login om te reageren
  28. driescuit zegt

    23 augustus 2012 om 19:59

    maken, volledig focussen op weggedrag en fuckin betaalbaar aub!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      23 augustus 2012 om 20:04

      @driescuit:
      Vraag je nu niet een beetje teveel, we hebben het over Audi.
      Audi en betaalbaar (als in waar voor je geld) dat gaat niet lekker samen..

      Login om te reageren
  29. splitsecond zegt

    23 augustus 2012 om 20:03

    ze kunnen beter dat logo en die koplampen bij dat grote gat trekken… het ziet er zo ook niet uit.

    Login om te reageren
  30. sebasjuhh zegt

    23 augustus 2012 om 20:46

    Hoop op wat meer vermogen, TTRS heeft ook zo’n 380 pk.. 430 of zelfs 450 lijkt me beter bij dat te vullen gat passen!

    Login om te reageren
  31. reggie-boy_rood zegt

    23 augustus 2012 om 20:48

    als je één keer knipper op het plaatje lijkt het net een LFA

    Login om te reageren
  32. speedie zegt

    23 augustus 2012 om 20:53

    Of omgekeerd. Dacht dat dit prototype eerder te zien was. Anderszijds een flinke aanwinst en alternatief voor wie de R8 te duur (en te krachtig) is.

    Login om te reageren
  33. moveyourmind zegt

    23 augustus 2012 om 21:29

    Now we’re talking! Hoop dat de soundengineers ook een lekker bruut geluid uit weten te krijgen. Dit monster moet sissen, brullen en demonstratief tegensputterende geluiden laten horen als er wordt teruggeschakeld.

    Login om te reageren
  34. Ikke_ferrari zegt

    23 augustus 2012 om 21:34

    Een TON?
    Ik vind het nog al een prijs om op te mikken zeg!

    En dan krijg je 4wd 380pk… dat heb je ook voor de helft van dat geld.

    Ik weet niet wat de oorspronkelijke Quattro kostte, maar het lijkt mij dat die in een ander segment zat?
    Deze zit in Porsche vaarwater, daar zou ik hem zeker niet tussen plaatsen, maar goed.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      23 augustus 2012 om 22:00

      @Ikke_ferrari:
      Dat was vroeger niet veel anders hoor.
      In 1980 koste een Quattro ong. 80000 gulden en een 911 iets meer dan een ton.

      Login om te reageren
  35. ryan538 zegt

    23 augustus 2012 om 23:32

    Echt een mooi ding!!! +1 kan niet wachten!!!

    Login om te reageren
  36. stijn_torfs zegt

    24 augustus 2012 om 17:56

    ik zou niet te veel meer van het concept afwijken en we hebben weer een verkoopsBOM!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North