• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi R8 prijzen zijn bekend!

Auteur: CasperH, gepost 25 oktober 2012 om 09:57 – 38 Reacties

Nieuwe Audi R8 heeft een prijs
Wat zou dat nou kosten, een stel andere koplampen en een S Tronic bak op de snelste Audi die je kan kopen? Hij is goedkoper geworden in ieder geval.

De vernieuwde Audi R8 is leverbaar vanaf november aanstaande en is voortaan leverbaar met een DSG S Tronic versnellingsbak met zeven verzetten. De instapper gaat 176.940 eurootjes van je spaarrekening afhalen, een dikke 2000 euro minder dan voorheen. Voor dat geld krijg je de 4.2 V8 met 430 pk en een S Tronic bak, goed voor een sprint naar 100 kilometer per uur in 4,3 seconden en een topsnelheid van 314 kilometer per uur. Met de optionele handbak wordt dat 4,6 seconden overigens.

Wil je meer snelheid dan kies je voor meer pk’s uit een V10, welke standaard 525 pk levert en als V10 Plus zelfs 550 pk. Opvallend daarbij is dat de V10 “zonder Plus” een topsnelheid heeft van 310 kilometer per uur, iets langzamer dan de V8 dus. De sprint naar 100 gaat wel aanmerkelijk sneller, namelijk in 3,6 seconden. Kies je voor de 25 bonuspaardjes van de R8 V10 Plus dan ga je zelfs in 3,5 seconden naar de honderd en ben je weer wél in staat om de V8 op topsnelheid zoek te rijden: de naald loopt in dat geval door tot 317 kilometer per uur. Prijzen voor de V10 en V10 Plus volgen later.

Alle genoemde snelheden van de V10 en V10 Plus zijn overigens met de optionele S Tronic transmissie, met een handbak worden de sprintjes iets langer omdat jij nu eenmaal niet zo snel bent als de computer.

Alle prijzen van de nieuwe R8 hieronder, de handbakken zijn fors duurder dankzij de milieubelasting maar leve de handbak!

R8 Coupé
4.2 FSI quattro handbak 6 – € 196.880
4.2 FSI quattro S Tronic – € 176.940

R8 Coupé V10
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 239.410
5.2 FSI quattro S Tronic – € 219.450

R8 Coupé V10 plus
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 265.910
5.2 FSI quattro S Tronic – € 246.000

R8 Spyder
4.2 FSI quattro handbak 6 – € 212.070
4.2 FSI quattro S Tronic – € 192.130

R8 Spyder V10
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 254.610
5.2 FSI quattro S Tronic – € 234.640

En we moeten het niet doen maar we doen het lekker toch: R8 V8 handbak in Duitsland vanaf 113.500 euro, S Tronic vanaf 118.400 euro. Juistem, de S Tronic is inderdaad bijna 5000 euro duurder bij de Oosterburen, het verschil aan milieubelasting is dus bijna 25.000 euro.

Op alle modellen van de R8 is 19 inch lichtmetaal, leer / alcantara, een multifunctioneel sportstuur, radio / dvd navi, cruise control en elektrische stoelverstelling standaard. Op de V10 krijg je standaard zelfs fijnnappa-leder. De R8 Spyder modellen krijgen standaard een uitgebreid lederpakket. Ook zijn er nog enkele opties aan te vinken, waaronder de matte Sepangblauwe lak voor de R8 Coupé V10 Plus en de oh zo fraaie ruitvormige stiksels op de stoelen en als je wil zelfs op de dakhemel. Sexy!

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
    Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
  • Mijn Auto video: Audi R8 V10 Plus van Dennis

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, R8 V10, R8 V10 Plus

Vorig bericht: « Ferrari F1 gooit olie op vuur bij diplomatieke rel
Volgend bericht: Wald Black Bison behandeling voor G55 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. gerbie zegt

    25 oktober 2012 om 10:00

    En de GR versie, waar wouter vorig jaar in rond jakkerde. Wat mag dat moois kostten?

    Login om te reageren
    • gerbie zegt

      25 oktober 2012 om 10:01

      @gerbie: De GT versie wel te verstaan.

      Login om te reageren
      • CasperH zegt

        25 oktober 2012 om 10:19

        @gerbie: die is niet meer leverbaar. De V10 Plus is het nieuwe topmodel.

        Login om te reageren
        • Del-Sol zegt

          28 oktober 2012 om 07:05

          @CasperH: er staat er nog een te koop bij Beerens in Antwerpen. Gloednieuw

          Login om te reageren
  2. Adanali zegt

    25 oktober 2012 om 10:01

    wtf? kost het 20K meer om een handgeschakelde versie te krijgen ??

    Login om te reageren
    • Adanali zegt

      25 oktober 2012 om 10:02

      @Adanali: @ CasperH , na het lezen van de tekst, even de prijzen switchen van een s-tronic en handgeschakelde

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 oktober 2012 om 10:04

        @Adanali: Niet goed gelezen dus. De handbak is duurder door meer uitstoot…..

        Login om te reageren
        • Adanali zegt

          25 oktober 2012 om 10:07

          @E34M5Touring: lees de tekst : De instapper gaat 176.940 eurootjes van je spaarrekening afhalen. Voor dat geld krijg je de 4.2 V8 met 430 pk en een handbak

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            25 oktober 2012 om 10:09

            @Adanali: Lees de tekst: Alle prijzen van de nieuwe R8 hieronder, de handbakken zijn fors duurder dankzij de milieubelasting, maar leve de handbak!

            Succes!

            Login om te reageren
      • CasperH zegt

        25 oktober 2012 om 10:08

        @Adanali: nee. ;)

        Login om te reageren
        • Adanali zegt

          25 oktober 2012 om 10:11

          @CasperH: ja even wijzigen en mij voor schut zetten. lekkahoor

          Login om te reageren
          • CasperH zegt

            25 oktober 2012 om 10:17

            @Adanali: heul niet.

            Login om te reageren
  3. tubbel zegt

    25 oktober 2012 om 10:02

    20k extra voor een handbak? Die lui zijn niet goed joh.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 oktober 2012 om 10:20

      @tubbel: de overheid is niet goed. Joh.

      Login om te reageren
      • tubbel zegt

        25 oktober 2012 om 13:39

        @CasperH: Joh, die bedoel ik natuurlijk ook!

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    25 oktober 2012 om 10:03

    Flink prijsverschil tussen de V8 en V10. En ondanks het feit dat ie bijna een sec sneller is naar de 100, had ik voor dat prijsverschil toch echt de V8 genomen. Mocht je het vermogen ooit te weinig vinden, kun je voor het prijsverschil even langs UGR.

    Login om te reageren
  5. mercedesclk350 zegt

    25 oktober 2012 om 10:04

    Aangezien het een Audi is is een prijskaartje eraan hangen een optie?

    Login om te reageren
  6. RacingDevil zegt

    25 oktober 2012 om 10:04

    Prijzen handbak 20000 € meer als s-tronic is dat niet andersom normaal gezien ?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 oktober 2012 om 10:10

      @RacingDevil: tegenwoordig (dankzij uw lieve overheid) niet meer. Het prijsverschil tussen een handbak en automaat wordt dus ruimschoots opgeheven doordat de handbak minder schoon is en dus zwaarder belast wordt door de overheid.

      Login om te reageren
  7. robinio zegt

    25 oktober 2012 om 10:10

    Dus een RS4 is sneller dan een instap R8? Nou dan weet ik het wel…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      25 oktober 2012 om 10:17

      @robinio: sneller?! nee echt niet… de RS4 heeft wel 20 pk meer maar wat zeggen pk’s nou echt over een auto…

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        25 oktober 2012 om 10:24

        @Alwood: precies! Een rs4 heeft 4 stoelen en een grote kofferbak. En is bovendien veeeel goedkoper!

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    25 oktober 2012 om 10:26

    Shock, een standaard radio?

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      25 oktober 2012 om 15:32

      @norge: Ja in het hogere segment is dat meer dan normaal hoor ;) het optionele cassetedek van Hyundai heeft zijn beste tijd wel gehad!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        26 oktober 2012 om 01:02

        @luuktb: Goh, in de mijne zit een topmoderne audio installatie.Misschien voor het arme crisis NL iets minder luxe?

        Login om te reageren
  9. sir_smokalot zegt

    25 oktober 2012 om 10:39

    Frappant: bij concerngenoot Porsche en de 911 zijn de PDK-bakken steevast een paar duizend euro duurder.

    Rara, hoe kan dat?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 oktober 2012 om 10:43

      @sir_smokalot: dat is inderdaad frappant, aangezien uitstootcijfers en verbruik ook daar behoorlijk in het nadeel zijn van de handbak, hoewel het verschil wel een stuk kleiner is.

      http://www.autowiki.nl/autovergelijker/?aid=4157651#merk_1=29&model_1=29%7C911%20(991)&type_1=86661%7C911%7C2%7Cco&motor_1=118770%7C3.4%7Cl%7Ca7&uitvoering_1=4157651&merk_2=29&model_2=29%7C911%20(991)&type_2=86661%7C911%7C2%7Cco&motor_2=118770%7C3.4%7Cl%7C6&uitvoering_2=4157650&merk_3=1

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 oktober 2012 om 10:50

        @CasperH: Geldklopperitus?!

        Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    25 oktober 2012 om 10:44

    2000 euro minder dan voorheen.Da’s niet veel minder.De nieuwe Ferrari 458 Italia is 30.000euro goedkoper als z’n voorganger en bij Bentley scheelt het zelfs een ton.Hoezo worden de rijken steeds rijker? Is de Kia Picanto ook duizenden euro’s goedkoper geworden of jouw Golf?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      25 oktober 2012 om 10:49

      @Alfarobert: Ja, een ton goedkoper, en nog genoeg BPM en BTW om 8 Picanto’s van te kopen……

      Login om te reageren
  11. JMWPvG zegt

    25 oktober 2012 om 10:44

    Kies je voor de 25 bonuspaardjes van de R8 V10 Plus dan ga je zelfs in 3,5 seconden naar de honderd en ben je weer wél in staat om de V8 op topsnelheid zoek te rijden: de naald loopt in dat geval door tot 317 kilometer per uur.

    Haha, dat is 3 kilometer per uur harder !!
    Ik zie het al voor me als 2 vrachtwagens die elkaar inhalen, met net dat kleine snelheid verschil.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      25 oktober 2012 om 12:18

      @Dreumeltje: het gaat voor je gevoel zelfs nog veel langzamer omdat de 3 km/h op 317 veel kleiner is als op 80 :P

      Login om te reageren
  12. awesome zegt

    25 oktober 2012 om 11:34

    20K (twintigduizend euro!) voor een handbak? What the f…

    Login om te reageren
  13. darkpluisje zegt

    25 oktober 2012 om 12:18

    Dan maar de spider s-tronic ipv de coupe met handbak hoor :D

    Login om te reageren
  14. sjonniek zegt

    25 oktober 2012 om 12:23

    Als je zoveel geld voor een Audi uitgeeft, ben je echt van je lotje getikt

    Login om te reageren
  15. drime zegt

    25 oktober 2012 om 13:03

    Absurd die belastingen! hier in de USA begint de R8 trouwens bij net geen 90k euro voor de handbak dus voor hetzelfde geld heb je er 2!

    Login om te reageren
  16. stijnd007 zegt

    25 oktober 2012 om 16:53

    ik vind dat best weinig maar 2000 goekoper

    Login om te reageren
  17. pieter-jan_catteeuw zegt

    25 oktober 2012 om 22:46

    ook relevant: zowat 100kg lichter geworden (voor een Porsche GT3 is dat 50kg ofzo – ter illustratie)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North