Betaal jij ook zoveel premie voor je autoverzekering en heb je het idee dat alles in de zakken van de verzekeraar verdwijnt terwijl jij nooit schade hebt? Dan is er vanaf vandaag (wellicht) een oplossing voor je. Verzekeraar Achmea lanceert vandaag namelijk InShared. Dat is een nieuwe verzekeraar die aan het einde van het jaar 80% van de winst uitkeert aan mensen die het jaar schadevrij hebben afgesloten. Toch een leuk cadeautje lijkt me zo.
Ook biedt InShared een zogenaamde ‘vergoeding helft eigen schade’ verzekering aan. Dat zit zeg maar tussen WA en allrisk in en daarbij krijg je dus ‘maar’ de helft van de schade aan je eigen auto vergoed, maar de premie is natuurlijk wel een stuk lager dan bij allrisk.
Nog meer ‘aparte’ zaken zijn het feit dat InShared automatisch de premie naar beneden bij stelt: ‘Dat is wel zo eerlijk omdat de auto toch ook met de tijd minder waard wordt’. Oh ja en speciaal voor dierenliefhebbers: medische kosten voor honden en katten zijn automatisch meeverzekerd als ze in de auto zitten. Lees de rest in onderstaand persbericht.
InShared vult verzekeringsgat tussen WA en allrisk
NIEUWE VERZEKERAAR BIEDT WINSTDELING EN AUTOMATISCHE PREMIEVERLAGINGVandaag opent de online schadeverzekeraar InShared zijn digitale deuren. InShared is de eerste verzekeraar die overwinsten gegarandeerd terugbetaalt aan klanten. Het geld dat gereserveerd is voor het uitkeren van schades maar niet is opgemaakt, laat de verzekeraar terugvloeien naar de verzekerden. De overwinst wordt uitgekeerd aan mensen die geen schade hebben geclaimd, waardoor iedereen profiteert. InShared is een nieuw bedrijf van Achmea.
Tussen WA en allrisk
Om het verzekeringsgat tussen WA en allrisk op te vullen, introduceert InShared de ‘vergoeding helft eigen schade’: een verzekering waarbij ook de helft van de eigen schade vergoed wordt. ‘Voor auto’s die ouder zijn dan twee jaar maar nog een behoorlijke waarde hebben, is een WA-verzekering wat mager maar een allriskverzekering vaak weer wat fors. Voor die grote groep auto’s hebben wij nu met een soort halve allriskverzekering een passend alternatief,’ aldus directeur Felix Tenniglo van InShared.Tien procent goedkoper
Vanwege een lage kostenstructuur behoort InShared tot de goedkoopste verzekeraars in de markt. Om de prijs van de verzekering vast te stellen, gaat InShared uit van de huidige verzekering van een klant en geeft daar 10% korting op.Automatisch minder premie
InShared is bovendien de enige verzekeraar die de premie van de autoverzekering automatisch naar beneden bijstelt. ‘Dat is wel zo eerlijk omdat de auto toch ook met de tijd minder waard wordt’, zegt Tenniglo. Ook voert InShared als een van de weinigen geen premieverhoging door nadat er schade geclaimd is. Tot slot zijn de medische kosten voor honden en katten automatisch meeverzekerd als ze in de auto zitten.
Rik zegt
mooi product :D
freek zegt
klinkt goed, maar er zit vast een achterliggende gedachte, die opgevat kan worden als de wel bekende adder onder het gras.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Klinkt wel ok, ben benieuwd hoe dit product er over een tijdje uitkomt op vergelijkingssites a-la-Independer…
En het klinkt ook wel een potentiële ‘gast’ van consumentenprogramma’s als Radar etc. Daar is Achmea toch al vaste klant!
Dude zegt
Klinkt erg interessant. Ben benieuwd naar de tarieven voor mijn auto.
bmw zegt
Mooi idee. Alleen hoop ik niet dat je 80 procent moet bijbetalen indien je een ongeval veroorzaakt. :-)
Ik vind trouwens -ook al ben ik niet rijk- dat de aansprakelijkheidsverzekering voor een auto helemaal niet zooo duur is, gelet op de hedendaagse herstellingskosten van bijvoorbeeld plaatwerk. En ook gelet op de andere kosten die bij een auto komen kijken, zoals onderhoud en belastingen… Ben ik nu naïef? :-)
FrieZ zegt
Oh jammer, ik zocht een verzekering voor m’n auto… maar Inshared accepteert geen klanten onder de 25 jaar. Dan zoek ik wel weer verder :)
Hanico zegt
Die half all-risk verzekering klinkt voor veel autobezitters wel interessant. Wel even de kleine lettertjes lezen voor het afsluiten.
Mr Hyde zegt
Als ze nu na een jaar verlies draaien, moet je dan ook in dat verlies meedelen?
OverSoft zegt
Misschien handig om er bij te vertellen dat je minimaal 25 moet zijn om bij hen te kunnen verzekeren.
Ik moet dus nog een jaartje wachten…
Subaru zegt
Klinkt allemaal erg interessant. En de premieberekening geeft ook aan de het veel goedkoper is als mijn huidige verzekeraar (allianz). Maar het hele verhaal klinkt te mooi voor woorden, dus er zal wel een addertje onder het gras zitten… het blijft immers een verzekeraar…
BmwE30s38b38 zegt
Ach.. Ik betaal toch 10tje per maand voor de mijne….:D
RenesisHP zegt
Ik heb verleden jaar mogen leren dat verzekeringsmaatschappijen verschrikkelijke werkwijzes hebben. Ze zijn erg goed in 1 ding. De verzekerde op zoveel mogelijk manieren afschepen in de hoop dat je het vanzelf opgeeft. Zodra het om grotere bedragen gaat willen ze het liefst zo min mogelijk of helemaal niets uitbetalen. Daarbij is de service bij sommige helemaal ver te zoeken.
Ook dit zal ongetwijfeld per persoon en maatschappij verschillen. Maar na wat ik verleden jaar heb meegemaakt durf ik te stellen dat onverzekerd zijn mij zo´n beetje het zelfde eindresultaat had opgeleverd.
Dit was met ABN Amro en Aegon.
pieter zegt
nou, je krijgt geen groene kaart meer (ok, maar voor buitenland vaak wel beter daar de agent in de bergen die wel zoekt tussen je papieren en het printje waarschijnlijk erg grappig zal vinden)
maar vervelender kan het zijn dat je geen verklaring van je schadevrije jaren krijgt als je weggaat bij deze verzekeraar. Dat houden ze namelijk niet bij. Dus erheen stappen kan voordelig zijn maar vervolgens zit je er wel aan vast want bij een ander moet je bewijzen dat je x jaren hebt en bij deze niet.
ik zoek nog even verder in de voorwaarden maar volgens mij is dit wel nadelig zo.
pieter zegt
en wat die gespaarde punten waard zijn staat er niet. Wel hoe ze berekend worden maar hoeveel in harde euro je terug mag verwachten zie ik nergens staan.
noon zegt
@pieter. En daar heb je waarschijnlijk de adder. Op die manier kunnen ze als hun klantenbestand groot genoeg is over een paar rustig de prijzen structureel verhogen. Klanten gaan dan een stuk lastiger weg dan als ze hun schadevrije jaren mee konden nemen. En dan maakt ‘de premie wordt lager want de auto wordt ook minder waard’ ook niet uit als ze de basispremie langzaam omhoog schroeven. Just my 2 cents. Bij verzekeraars: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het doorgaans ook.
Kees zegt
@FrieZ,
Op de site staat dat ze binnenkort met een oplossing komen. Een “speciaal rijconcept voor jongeren”.
Ik ben benieuwd wat dat inhoudt. Zal toch niet zo’n zwarte doos in je auto zijn :P
Overigens is een goedkope(re) verzekering wel op z’n plaats. Als je een goedkoop autootje koopt, betaal je per jaar nog meer aan verzekering dan de aanschafprijs van die auto.
Honnepon zegt
Erg stoere kleuren in logo……..
meer iets voor Carwomen, lijkt mij met al dat roze.
Sorcerer zegt
Ben benieuwd om welke bedragen het dan gaat…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ MX5: tja, ABM Amro…
De staat staat bekend om zn ‘legale diefstal’ he!
:D
Maar ik ken het gevoel. Ik schaar verzekeringen altijd onder het kopje ‘noodzakelijk kwaad’…
Summer Sky zegt
Autobloggers dit is toch je reinste infomercial-tekst:
“Betaal jij ook zoveel premie voor je autoverzekering en heb je het idee dat alles in de zakken van de verzekeraar verdwijnt terwijl jij nooit schade hebt? Dan is er vanaf vandaag (wellicht) een oplossing voor je…”
Moet de grote beurt van de SL van Sacha betaald worden ofzo? :P
MC zegt
Winstdeling lijkt wel een aardig plan, maar als er bijna geen winst wordt gemaakt krijg je dus bijna niks. Dus met andere woorden: je betaalt structureel te veel en als je mazzel hebt krijg je aan het eind van het jaar een tientje terug…
Verzekeringsmaatschappijen zijn allemaal graaiers, helemaal zonder kun je niet en daar maken ze misbruik van….
pieter zegt
@MC da’s net als de energiemaatschappijen met het voorschot. Alleen krijg je dan niet terug want de prijs gaat toch omhoog (want die bepalen ze zelf) en ze rekenen – oh wat aardig – alvast een stijging in verbruik mee naar volgend jaar…. Enige wat je kunt doen is opstappen en elders klant worden. Idem met autoverzekeringen en telefoonabbo’s.
MAar bij deze club dus niet want dan verlies je je schadevrije jaren (ook zoiets moois: die royementsverklaring heeft een houdbaarheidsdatum, alsof je over twee jaar opeens drie jaar geleden een schade hebt veroorzaakt…… ?!?!)
lincoln zegt
blijf ver weg van verzekeringsmaatschappijen .. vertrouw ze NOOIT ..
defintie van een dienstverlenend bedrijf ..
is dat ze alles behalve diensten verlenen ..
vraag maar aan @mx5rx8 ..
echt waar .. die lui bestaan niet voor jullie .. wel door jullie ..
DennieFR zegt
Klinkt intressant,maar toch denk ik er niet aan om over te stappen.
Ik zeg maar zo,komt het niet uit de lengte,dan zal het uit de breedte komen…
lincoln zegt
verzekeraars zijn net religieuzen ..
geld aftroggelen dmv angst aanpraten ..
hoe meer je betaalt des te minder te vrezen ..
tot dat je aan de hemelpoort staat .. effe kloppen ..
en niemand doet open ..
Roderick zegt
Moest werken bij de lancering in Maarssen (de fabrique) en heb kunnen kijken naar de powerpoint presentatie en ik moet zeggen dat het allemaal wel héél mooi klinkt. Vraag mij toch af hoe deze verzekeringsmaatschappij dit allemaal kan waarmaken als concurenten uit deze branch het lang niet meer zo breed hebben als vroeger.
Maartenb zegt
Ik – en de rest van mijn familie ook – zit al tijden bij een verzekering die precies hetzelfde doet, aan het eind van het jaar wordt de winst gewoon over de klanten verdeeld. Toen ik voor het eerst mijn autoverzekering afsloot kreeg ik zelfs al na een week een bedrag gestort terwijl ik nog niet eens 1 termijn betaald had, omdat ik toevallig net voor het uitkeer-moment klant geworden was. ook geen last van addertjes of gekke spaarpunten…
pieter zegt
niks meer gehoord van die tent. toch iets te vervelende vragen gesteld blijkbaar.
@Maarten; waarom noem je die partij niet?