De teaservideootjes van zojuist beloofden nog een onthulling morgen, maar weer is het internet een autofabrikant te snel af. Dit is de kakelverse vierdeurs Bentley Flying Spur. Embargo’s, weg er mee!
Allereerst, de uitlaten (Bentley-ovaaltjes) van de oude FS zijn een flinke slag gegroeid, een slimme zet. De ietwat lompe, en hoge kont en achterlichten zijn flink bijgepunt en afgeplat. U merkt het al, de verschillen zitten in de details.
Over het algemeen valt te stellen dat de overeenkomsten groter zijn dan de verschillen, in alles is de wagen als Flying Spur te herkennen. In onderstaande vergelijkingsfoto zie je mooi de verschillen. De nieuwe heeft een hogere portierlijn (en dus minder ruit), heupen, dikkere raamlijsten, en achterlichten die zich om het hoekje vouwen. Het oogt allemaal net even wat moderner:
Morgen krijgen we en volledig persbericht met alle ins en outs, dus voor nu laten we het even bij de foto’s. Wel kunnen we al melden dat Bentley de toevoeging ‘Continental’ laat vallen, om zo meer fictieve afstand te creëren tussen de Flying Spur en de conti GT.
Wat zeggen we er van? Een paar soundbytes van de nieuwe FS vind je in deze spionagevideo.
Die nieuwe neus is geweldig een beetje de looks van de brooklands erin top!
De achterkant lijkt net op de RR ghost dat is dan weer een beetje jammer…
@loopjes: Inderdaad jammer van die achterkant. Als ie de derrière van de Mulsanne had gekregen was dit naar mijn mening zowaar de mooiste sedan op de huidige markt geweest.
It was acceptable in the 80’s.
Ziet er gewoon rete strak uit. Kan J-Lo een puntje aan zuigen.
Heel mooie auto, een grote verbetering tegenover de vorige. De RR Ghost is prachtig, maar dit is toch nog mooier. Nu lijkt hij tenminste niet meer zo veel op de Cont GT.
Weer eens een prachtig en strak ontwerp zoals we bij VAG gewoon zijn!
@kapiteinaudi: Een beetje té gewoon.
@kapiteinaudi: je vergeet ‘saai’ te zeggen in je laatste zin.. Dat zijn we vooral van VAG gewend namelijk..
Damn wat lijkt ie veel op een A8. het is zeker wel een vooruitgang vergeleken met de vorige generatie. deze vind ik prachtig.
Stijlvol. +
Oh wat heerlijk zeg! Mooi een nieuw doel om m’n studie voor af te maken.
@ThomasBol: Helaas is nog nog nooit iemand echt heel rijk geworden door te studeren. Meesten hebben voortijdig hun school/studie verlaten en zijn een bedrijf gestart. :)
@300e: waarom dan beginnen? Zet even het aantal succesvolle verlaters af tegen de niet succesvolle en ik denk dat je een heel ander beeld krijgt…
On topic: ik zit nu niet bepaald op het puntje van m’n stoel, het is eerder een facelift dan een nieuwe generatie imo
@300e:
Meer mensen met een (goed) diploma dan zonder bevinden zich in een erg comfortabele positie. Niet te hard blindstaren op die enkele uitschieters…
@StijnB: Jullie hebben absoluut gelijk hoor! Als je het gemiddeld neemt heb je met een diploma veel meer kans en zijn de lui die zonder diploma rijk zijn geworden uitzonderingen. Toch vind ik het wel opvallend dat veel lui die echt extreem rijk zijn geworden dit zonder papiertje gedaan hebben. Misschien ook wel omdat ze hun creativiteit en visie niet kwijt konden op de studie.
Ik vind de kracht van Rolls Royce dat ze totaal niet op een BMW lijken. In het geval van deze Bentley kan je niet anders concluderen dan dat je een zeer luxe A8 koopt.
Gadverdamme die achterlichten… Hoe kan je een verder zeer mooi, gebalanceerd ontwerp zo verneuken? Zo dus.
@gforce:
LOL .. en dat over een stukkie plastic dat jij nooit zal kunnen bezitten ..
@lincoln: Is dat een criterium om een mening over een auto te geven die op een autosite voorbij komt? Of wat wil je daar mee zeggen?
@gforce:
je hebt het over een stukkie plastic suffe ..
Een èrg grote vooruitgang t.o.v. de vorige generatie. Prachtig!
Ziet er erg mooi uit zowel van buiten als van binnen.
alleen het stuur oogt goedkoop. Lijkt Lancia/Crysler
De achterkant heeft wat aan herkenbaarheid ingeboet, maar ik denk dat ik dit iets rustiger ontwerp wel kan gaan waarderen. Het past wel bij Bentley. Alleen die ondergrille is iets te groot/opvallend imho.
Nooit echt fan geweest van Bentley en ook dit doet me niks. Ziet er lomp uit en het interieur al verouderd.
@Pordon: Hoe kan het interieur er nou verouderd uitzien als alle bentley’s dit interieur hebben?
@hopeloos: Ik vind het er gewoon niet nieuw uitzien. Als men zou vertellen dat dit uit een bentley van 10 jaar geleden komt had ik het ook geloofd. Heeft niks met andere bentley’s te maken
Niet verkeerd, maar de VAG-saus druipt er echt wel af… (versnellingen, navigatiesysteem, vind je evengoed in je lease-audi met 1.6D)
@gerrelekker:
Je hebt helemaal gelijk man nu zie ik het ook.
Die aluminium accenten zag ik ook al eens terug bij de spaceshuttle.
En die stoelen meen ik ooit eens bij de Leenbakker te hebben zien liggen.
Ik koop nu nooit meer een Bentley. .
Mooie auto, de achterkant vind ik een beetje Audi-achtig maar toch wel bentley. Nu wachten tot morgen:)
Het lijkt van de achterkant op een Austin Montego..
@Jochempie: En natuurlijk op die oude, afgrijselijke Bentley Turbo..
@Jochempie: dat is de beste pooier bak aller tijden!
@Jochempie: als je **heel** veel fantasie hebt…
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRseTdPvzBwyjoJ4lGIqAKbkXWFr0QQ1dB6jY66z3HusoHxXfdBwA
ik moet nog erg aan het ontwerp wennen.. wel goed dat ze wat afwijkend hebben geprobeerd!
Die achterlichten zijn gewoon lelijk!
Is dit de nieuwe 7-serie ofzo??
@roberto:
Nope, dit is een nieuwe Pheaton.
Doe er maar 2 :P
Ik zag de frontpage foto en moest aan deze denken:
http://img2.netcarshow.com/Chrysler-300C_SRT_UK_Version_2008_1280x960_wallpaper_07.jpg
Uiterlijk is prima.
Paar dingen die mij meteen in negatieve zin opvallen:
-De bak waar de pook in zit lijkt heel erg veel op de standaard DSG bakken van een paar jaar terug. Zelfs een passat heeft tegenwoordig mooiere bakken.
-Het navigatiesysteem lijkt wel een geupdate RNS 510. Doet natuurlijk totaal niet premium aan en ben benieuwd naar de diefstalgevoeligheid ervan.
-Ik weet niet of ik het juist heb, maar waarom is er geen knop op de middenconsole a la iDrive of MMI? Ideaal om tijdens het rijden wat aan te passen etc. Nu moet je zeker met je hand naar het scherm bewegen en dmv touchscreen je dingen weer aanpassen (al neem ik aan dat het e.e.a. ook via het stuur kan). Beetje amateuristisch vind ik persoonlijk
-Waarom zit het scherm niet hoger zoals in bmw’s, mercedessen en veel audi-producten? Dit doet een beetje vorige generatie A3 aan. Ik neem aan dat je de aanwijzingen ook wel via een headup display kan bekijken, maar het kan zoveel beter.
Dus ja, uiterlijk goed, interieur ronduit teleurstellend (mijn bescheiden mening).
Ik zou, als ik het geld had, eerder voor een S8 gaan denk ik.
@alassad: vanaf de achterbank is ie wel nice btw. Overigens beetje rare plaats voor de gordel in het midden van de achterbank? Die zit in de rug van degene die wordt gereden, niet echt comfortabel lijkt me..
@alassad: het interieur bestaat gewoon inderdaad gewoon uit de opgewarmde Pheaton spullen oa. RNS810 (=RNS510 met 8″ scherm)
Dit is gewoon sáái… Ik mis het badboy ingrediënt. Bentley’s horen een klein beetje ordinair te zijn. Zoals het hoekige front dat een Arnage had. Ook de liggende in plaats van staande achterlichten… Smakeloos. Niet wansmakelijk, maar smakeloos. Als vlees zonder zout en peper…
Toch vind ik de oude vele malen mooier. Ik kan niet wennen aan de nieuwe koplampen en achterlichten. Ook vind ik de kont van de oude veel mooier, zowel recht van achter als van de zijkant.
Wanneer halen ze er nou eens dat verschrikkelijke 4WD i.c.m. die W12 uit… klopt echt niks van..
Wouw, wat een schoonheid!!
Klassieke achterkant past verassend goed!
Hondslelijk!!!!
De enige echte mooi Bentley is de Brooklands, de ontwerpen van VAG zijn waardeloos, totaal niets maar dan ook niets van de mooie elegante Britse stijl erin maar VAG copy/paste stijl..
http://www.tuningnews.net/wallpaper/1600×1200/bentley-brooklands-03.jpg
http://img.netcarshow.com/Bentley-Brooklands_2008_1600x1200_wallpaper_0c.jpg
En niet te vergeten de Specs:
6.75 L Bentley V8 twin-turbo, 530 hp
Maximum torque 1050 Nm!!!!!
@ronny_hamilton: Beste jongen, die Bentley die jij laat zien is ook door VAG ontwikkeld.
Lekkere heupjes heeft ie gekregen, de vorige had er geen.. Haha
Haal die ledjes weg!!!!! Arggg
Wat een ontzettend fraaie kont zeg! De neus is het hem niet helemaal, die is wat laag. Ziet eruit alsof de luchtvering in de laagste stand staat. Verder zeer enthousiast. Ga hem gelijk bestellen xD
Mooie wagen. Het vorige model lijkt ineens 20 jaar ouder te zijn. Achterkant is goed, dat de lijn van oude Bentley’s erin terug komt vind ik heel mooi. Toch zou ik de uitlaten liever onzichtbaar weggewerkt zien onder / achter de bumper. De ovale vorm van de achterlichten vind ik wat geunsteld overkomen, omdat de uitlaten dezelfde vorm hebben. Als die niet zichtbaar zouden zijn, zouden in mijn ogen de achterlichten beter tot hun recht komen.
Ik denk ook dat de auto er meer ‘sophisticated’ uit zal zien op die manier. Aan de achterkant is het nu wat te ‘boy-racer’.
En ik vind wel dat er erg veel gaas aan de voorkant zit.
@rotarypowah: beter kies je dan die 4 uitlaten van de GTC V8, dan zou het nog wel een aardig achterkantje worden.
lekker clean ding ..
mooie Pheaton iig ..
@lincoln: Eh.. Nee…
Ik vind hem met de heupen erg veel hebben van de Maserati QP.
Tof zeg! Clean!
Net zo clean als de Jetta en de A4!
Crap! Holy Crap!
Dat doet auw aan de ogen. Het is heel erg lelijk, tenminste de buitenkant.
Interieur is als wat ik herken uit de vorige en andere modellen.
Maar wat is die buitenkant lelijk geworden.
Het lijkt op van alles, van Audi A8, naar Bentley Mulsanne en Continental Flying Spur, via de Jaguar XJ(2e generatie, zie achterzijde: http://www.autowp.ru/pictures/jaguar/xj/autowp.ru_jaguar_xj12_2.jpg), tot de originele naamgever, de Rolls Royce Flying Spur en Ghost, het is het allemaal net niet, erg jammer.
Mwah… Ziet er niet verkeerd uit, maar ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd naar de nieuwe Mercedes-Benz S klasse.
ziet er dik uit!
mooi ding.
Dik!
Vind de positionering van de koplampen een beetje raar. Bij de laatste modellen van Bentley zit de kleine unit aan de buitenkant en de grote aan de binnenkant. Hier is dat omgedraaid, waardoor het wat duf oogt. Achterkant is even wennen, maar vind ik wel geslaagd.
@VantageR: daar verschillen we van mening. De Mulsanne ziet er door de verkeerd om geplaatste koplampen een beetje gek uit, met de kleine ruitjes is dat dan ook een behoorlijke mislukking, deze is een stuk conservatiever (en dus meer Bentley), omdat het de echte verkopende auto is, is dat ook maar gelukkig.
Vind de achterkant juist prachtig
@1audi1:
Duh, jij vindt de stront van een VAG designer nog mooi….
@jrk68: voor één keer kunnen we tenminste spreken over een “design” bij VAG. ;)
Ik vind het geslaagd.
@Carreza: Nou.. design? Ik zie weinig veranderen, behalve dat de taillelijn hoger, en de raamlijn lager wordt.
En in het interieur is al helemaal weinig ontworpen. Of denk je dat ze veel werk hebben gehad aan het chroomrandje om de RNS810, de speakergrilles, de portiergrepen, eh… eigenlijk heeft alles wel zo’n beetje een chroomrandje. Knoppen, handels en paneeltjes zijn bij VAG netjes opnieuw getekend per model – maar de tekenaars krijgen wel elke keer exact dezelfde opdracht. Je zult pookknop of airco-paneeltje maar moeten herkennen, als de logo’s er afgehaald zijn…
@Carreza: Pats ! (y)
Lijkt net op de Bristol Blenheim die achterkant!
En nog steeds met het dashboard van de Phaeton! Slimme jongens daar in Wolfsburg.
Zowaar een mooie, hele mooie auto geworden!
Ik heb even getwijfeld maar uiteindelijk besloten dat ik die achterkant eigenlijk übervet vind. Het heeft iets zwaar, statisch, iets majestueus, … zoals een Bentley hoort te zijn dus!
De achterlichten komen rechtstreeks van die tractor van Bentley af zo te zien.
Het is een vooruitgang, de vorige was lelijk en deze vind ik wel mooi. Maar hij heeft toch een vw-motor en als ik een auto met zo’n prijs koop, wil ik geen vw-motor.
Doet me enigszins een beetje denken aan Quattroporte van de zijkant gezien.. Wat-een-bak!
Hij is er absoluut een stuk minder lelijk op geworden.
Net als de vorige gewoon weer een prachtbak, simpele lijnen maar die maken de auto juist zo compleet en typisch Bentley.
alles ziet er goed uit alleen de achterkant lijkt wel erg op die lelijke SUV Concept
@tim16: inderdaad zonde van de achterkant!
Achterkant doet me denken aan Hyundai Sonata. Het lijnenspel.
Vind m verder tegenvallen. Maar zal toch wel weer verkopen. Stront met een Bentley badge zal ook wel verkopen denk ik.
Ik weet niet of ik hem mooi vind in ieder geval vind ik de Mulsanne mooier
Oke, zo zit het dus: de Mulsanne heeft een lelijke neus en de Spur een lelijke reet.
Wat een saai ding, waar zou dat nou aan liggen?
@norge:
Help mij eens even opweg….
Oogt sportiver dan de oude, goed bezig.
Dit wordt weer een moeilijke nacht. Neem ik nou deze Flying Spur of toch liever de Ghost? Als ik er het geld voor zou hebben, dan zou ik het inderdaad niet weten. Maar mooi vind ik ze wel.
Deze nieuwe FS zul je wel eerst in het echt moeten zien, denk ik. T.o.v. het vorige model echter een hele verbetering. Ik hoop er vaker een te zullen zien.
Off topic: Zou het mogelijk zijn, om dit vaker te doen? Ik bedoel om twee foto’s te tonen. Één van het nieuwe en één van het vorige model. Het zien van de verschillen spreekt namelijk meer tot de verbeelding dan het beschrijven hiervan.
Eigenlijk is zon bentley nog niet eens speciaal meer. Als je een 3 serie met wat individual spulletjes pakt heb je net zon mooi interieur.