Nieuwe BMW 7 Serie extra aangedikt door M Performance

Auteur: , 59 Reacties

Is dit subtiel of een vlag op een modderschuit?

In de aanloop naar zijn lancering in Frankfurt komende maand zien we de nieuwe BMW 7 Serie in vele gedaantes. Nieuw is de mogelijkheid om M Performance-onderdelen op je topsedan te plakken. Dit kon op bijna elke BMW, maar nog niet op de F01/F02-7 Serie.

Kennelijk is er met nieuwe generatie een markt voor, aldus de Duitsers, die niet voornemens zijn een M7 te maken, dus dit is het heetste dat je kunt krijgen. Of je gaat voor de 600 pk sterke Alpina B7 die er naar verluidt aan zit te komen.

Vellings!

De meeste onderdelen zijn niet heel verrassend, wel staan we even stil bij de 21 inch gesmede M Performance dubbelspaaks lichtmetalo’s. Deze bicolor-wielen wegen 2 kg per stuk minder dan vergelijkbare modellen.

Ook kan je je (Individual-) interieur extra opdirken met opties als draadloos laden voor je iPhone, en levert BMW naar wens een reisdekentje, voor als je bitch wil chillen tijdens een picknick. Plop!



59 reacties

Nu nog extra, extra dik maken met een bijpassend M-blok.
Ordinair. Hugo Boss pak met sneakers eronder. Past niet. Zeker in het wit met deze wielen.

Als ik een 7-serie had en ik wilde iets anders, zou ik gaan kiezen uit al het smakelijks wat BMW Individual te bieden heeft.
@gtwillem: Het M-pakket op deze 7 serie vind ik al ordinair..
De M-Performance “goodies” doen hem zeker geen goed…
De Design Pure Excellence uitvoering en dan nog wat opties uit de Individual catalogus passen veel beter op deze auto!
@gtwillem: eens! Maar de wielen opzich! Damn. Zal goed staan onder een 1 of 3 in de juiste maat.
@smotsholle: ben niet zo’n fan twee kleurige velgen. Vind het alleen op Mini’s wel geslaagd.

Velgen zijn de sierraden voor een auto. Echte velgen zijn daarom dus goud ;-).
@gtwillem: OEM Tokkie
@gtwillem: ach dit is voor de rappertjes en andere foute “sterren” voetballers ect
@sjeppie156: ja, waarschijnlijk. Ik vond de M Performance onderdelen op een 1, 2, 3 of 4 serie nog best te doen. En op een écht M model. Maar op een 7-serie past dit gewoon niet, mijn inziens.
@gtwillem:
Inderdaad, onder Hugo Boss horen natuurlijk geen sneakers. Pfff, ben je mal.
Mooie zwart glimmende laarzen natuurlijk!
http://weheartvintage.co/wp-content/uploads/2014/06/Die_Uniformen_der_Allgemeinen_SS_32-45.jpg

Ja, ik ga al in de hoek staan….
@Rob: Hahaha als je tot 10 telt mag je weer op je plaats gaan zitten :p
Wat is dat ding lelijk zeg !!!!
Nee hoor, nee. Hij is gewoon niet mooier dan een dikke S-klasse.
En dit is dus precies niet mooi. Een AMG s klasse is op het randje maar nog wel statig, de s8 kan nog net. Deze 7 serie word echter fout. Jammer want de basis is in mijn ogen een zeer mooie auto. Graag een subtieler kitje. Wie weet bied Alpina uitkomst.
@dutchdriftking: een AMG op het randje? Dat ding zit inderdaad op het randje, maar is zover over het randje van fatsoenlijk dat hij op het randje tussen ordinair en wanstantig is terechtgekomen.
@dutchdriftking: AMG S-klasses vind ik altijd wat ordinair, zeker de huidige zijn wel erg kitscherig met al die glimmertjes en foute velgen. Alleen een Pers zou het smaakvol vinden ;-).

@gtwillem: Vind de huidige wel meevallen t.o.v. De vorige, al was het alleen al omdat de meeste auto’s die AMG spaakwielen eronder hebben, dat ziet er al wat meer ingetogen uit dan die vijfspaaksjetsers
@gtwillem: Je kan (met nadruk kan) ze ook zo uitvoeren dat het er chique uit ziet. Maar ik ben met je eens dat een S600 over het algemeen beter geslaagd is.
@dutchdriftking: Ik ben het vaak met je eens, maar een S AMG is wat mij betreft ook ver over het randje.
Op deze auto mogen ze het hele M performance gebeuren houden.Behalve de wielen.Die zou ik wel graag onder een donkerblauwe en lange G11 zien.
En waarom BMW zou vast houdt aan wit voor introductie van hun M performance modellen is me nog steeds een raadsel.
Net de rijtest gezien op Autoweek (sorry) en die testversie daar was zoals hij moet zijn. Chique en stijlvol en niet zoals deze. Maar wat een dijk van een auto vind ik het. Ik vind hem perfect. Mijn nummer 1 in dit segment.
@berlinetta: +1 voor het autoweek-excuus
@str8six: ik ga me ook schamen in een hoekje…
@berlinetta: prima filmpje van AutoWeek. Kleijwegt en Gorter doen het beide prima. AB is vermakelijker, maar qua informatie voorzien wat summier (“best wel een toffe auto, maar dan wel in het rood met porno jetsers eronder”).

OT: Voor mij ook de 7-serie. (Ik ga zelfs op mijn ‘hogere’ leeftijd nog geen S-klasse rijden). Eentje met diesel graag (welke maakt niet uit, ze zijn allemaal briljant). Korte wielbasis. Nette 19″ velgen. Donkerblauw, bruin leer. Donker houtinleg. Beste vakantie auto ooit.
@gtwillem: Je verwoordt het precies goed. AB maakt leuke filmpjes die lekker weg kijken en niet zo serieus zijn als die van Autoweek. Burnouts, driften en grappen zitten er vaak in en soms is dat leuk om te zien. Maar soms wil ik ook echt weten hoe een auto nu rijdt en hoe hij zich verhoudt tov de concurrentie. En dan weet ik dat ik naar Autoweek moet. Het filmpje van de 7 is top. Alles wat ik wilde weten wordt erin verteld. Bovendien is Autoweek meestal eerder met haar rijtesten dan AB en ik hoef ze niet allemaal 2x te zien (tip @Autoblog: doe er wat mee).
@berlinetta: Ik vind juist de afwisseling leuk. Ik kijk de rijtesten van AutoWeek, Autoblog, Autovisie en Xcar. (Xcar is gewoon geniaal) De combinatie zorgt er voor dat ik naar mijn idee een heel goed beeld krijg.
@dutchdriftking: Oh maar dat vind ik juist ook leuk, maar bij minder interessante auto’s kijk ik geen meerdere rijtesten. Meestal is Autoweek eerder en daarom kijk ik die dan maar. Mijn enige tip die ik dus aan Autoblog wil geven, is dat ze hun rijtesten eerder online hebben dan Autoweek. Zo troef je toch je grootste concurrent af.
@berlinetta: Wat versta je onder minder interessant Een rijtest kijk ik of overal, of helemaal niet. De nieuwe i10 vind ik zeg maar niet heel boeiend.
@dutchdriftking: Bijvoorbeeld de rijtest van de 3-serie LCI. Er is niet veel veranderd dus ik hoef er maar één rijtest van te zien. Of bijvoorbeeld A-segmenters. Ik heb geen interesse in die klasse dus ik kijk er ook geen rijtesten van.
@berlinetta: klopt. Dat soort auto’s sla ik altijd over. Alhoewel ik het wel knap vond hoe Gorter nog behoorlijk boeiend over de Suzuki Celerio kon praten.

Tip: Head to Head van Motortrend, met name als Johnny Liebermann de presentatie doet. Altijd leuke auto’s en voldoende fun en feiten. Nog een voordeel: ze checken de prestaties ook nog even.

Op zich zou AB wel iets informatiever mogen. Zeker omdat het nog net niet het spektakel haalt van Chris Harris (die drift nog makkelijker dan dat hij poept) ;-)
@gtwillem: Bedankt voor de tip!
Ik hoop dat dit naar meer smaakt bij bmw. Zou toch gaaf zijn een M7?
@clarkson: moet er eigenlijk ook komen. Gewoon de motor uit de 60-Jahre M5 gebruiken. Decente bodykit (dus niet dít) en subtiele maar dikke wielen enige wat mag opvallen zijn vier dikke stortkokers.

Oh, en even zorgen dat ie vlak na introductie een rol speelt in een harde en realistische actiefilm. Heeft wonderen gedaan voor de Audi S8.
@gtwillem: Je hebt het toch niet over Taken he?
@berlinetta: Hahaha, nee. Die was niet al te best. Net als alle ‘Transporter’ films. Wel vermakelijk overigens.

Ik heb het over Ronin:

http://www.imdb.com/title/tt0122690/

Topfilm. De favoriete auto’s van wijlen regisseur John Frankenheimer (die ook Grand Prix maakte) waren de onopvallende powerlimo’s. Daarom zie je een Audi S8, BMW M5 3.5 E34 en een 450 SEL 6.9. En de filmauto’s waren E500’s :-) Aanradertje!
@gtwillem: Ik heb die film vroeger inderdaad eens gezien. Tijd om hem nog maar eens een keertje te kijken!
@gtwillem: Taken 1 vond ik best te pruimen. Taken 2 was precies het zelfde en daarom minder, als film opzich juist weer heel goed ( ik heb eerst 2 en daarna 1 gezien) Taken 3 is ronduit bagger.
@gtwillem: Dus wij weten wat de nieuwe Bond-car gaat worden over 5 jaar?! Maar in die tijd rijden alle bmw m-series met een 3cilinder met 2turbo’s en een giga elektrobatterij ding onder de auto…
@gtwillem: tikfout? 60 Jahre > 30 Jahre M5
@kaeser: Naar verluidt krijgt de 60 Jahre M6 een 1.200 pk tweecilinder quadturbo met kerncentrale.
Bah
@leroyrs5:
Goed verhaal man,

uitmuntend gemotiveerd ook,

geen speld tussen te krijgen.
@thejerk: meer kan ik niet over zeggen klopt, Gelukkig heb jij je droomauto gevonden.
@leroyrs5:
Ah, je kan meer dan 1 woord typen.

Ja, ik heb mijn droomauto’s gevonden, maar zoals je uren geleden in dit draadje al had kunnen lezen zit dit daar niet bij.
Leuk hoor, die velgen van een 2011 Saab 9-3 Independence Edition…
@escort77: nu denken ze bij BMW: Ohh shit, het was de bedoeling om 911 Turbo velgen na te maken en dan krijgen we Saab velgen.
Is duidelijk meer gemodelleerd naar de Aziatische smaak. Maar dat geldt eigenlijk voor de hele auto.
Dit is gewoon een kopie van een performance pakket op ieder andere willekeurige BMW. Verschrikkelijk pauper dus.
Wat een ordinair hok zeg. Mensen met stijl verplaatsen zich in een Maserati of Jaguar.
Aanvullend: Hier en daar een zwart accentje. Zwarte nieren (mag nu ook wel is wat nieuws op verzonnen worden is het niet?) en als grootste misser de chroom-achtige velgen i.c.m. wat zwarte spaakjes tussendoor… Om je voor te schamen.

Dit soort praktijken verwacht ik van een doorsnee japanse tuning onderdelen onderneming. Niet van een zeer gerenommeerd autofabrikant die een naam hoog heeft te houden.

Dit geldt tevens voor het gehele performance gamma waar men ten onrechte de M voor gebruikt. Zoals ze dat sinds de laatste jaren ook bij de gemiddelde leasebak doen.

Het is een schande voor het merk.

Desalniettemin moet ik zeggen dat de normale reeks aan BMW modellen mij wel aanspreken. Vooral het (eindelijk) herziene ontwerp van de BMW 1-serie. De achterlichtunits behoren tot de mooiste die het merk ooit heeft gemaakt.
Doe die spoilerlip maar, de rest mag in het magazijn blijven liggen
Ik vind het eigenlijk best subtiel, voor een modderschuit.

Sorry, ik heb erg weinig met pompeuze Duitse sloepen, zelfs als er een nobele ster op de motorkap prijkt hoef ik hem niet.
Bmw qua design top van de markt. Niet zo sterk als een benz
Wat bezielt de mensen hier zeg?!

Dit ordinair? wauw.
Het enigste dat ik niet mooi vind zijn de velgen.
Aangezien dit een M-Sportpakket is mogen er best grote, dikke velgen onder maar deze zijn gewoon niet mooi.

Verder zie ik niets bijzonders dan een zwarte grille.
Gewoon een erg mooie 7 serie met M-sportpakket..

Mooie wielen er onder, Le Mans blauw en bruin interieur graag. Mag zo voor m’n deur!
Deze 7-serie zou ik sowieso aan mij voorbij laten gaan. De S-Klasse is gewoon imposanter op alle fronten en vooral het interieur van de S is gewoon een niveau hoger. Ook de Audi A8 heeft een streepje voor bij mij i.t.t. de 7-serie.

Zelf ben ik van de Panamera ( ja ik kan er niks aan doen :D), ook al is het geen directe concurrent heeft het alles wat ik verlang van een auto in dit segment. Hij rijdt ook lekker, veel ruimte, bespaart mij een 2e auto.
@michaelcorleone: op zich een goede keuze. Een Panamera is weliswaar niet heel erg mooi, maar dat zijn de concurrenten ook niet echt. Daarbij is alles aan de Panamera functioneel. En ik moet zeggen, hij begint wel te wennen. Waar ik het eerst absoluut niets vond, ben ik hem telkens meer gaan waarderen. Daarbij, qua rijden is het verreweg de beste keuze als je een grote vierzitter wilt.
Ben ik de enige die zich irriteert, dat er in de naam van dit pakket het woord performance zit, maar dan bestaat uit wat accessoires? Bij M performance zou ik denken aan een normale BMW voor het oog, met M performance onderhuids.
Kijk jongens, ik heb een 7 serie met een sportief M pakket !!
Wat een lelijk ding. Punt.
Ik ben echt 7 serie geil maar dit lijkt meer op een verlengde auto met Japanse invloeden…😂

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).