• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe flitscamera flitst bij te langzaam rijden

Auteur: ricardo, gepost 30 maart 2009 om 12:07 – 81 Reacties

Doorrijden a.u.b.

De Drentse gemeente Noordenveld heeft een wereldprimeur! Vanaf woensdag zullen daar flitscamera’s in werking treden die automobilisten op de bon slingeren als ze langzamer rijden dan 70 km/h. Uiteraard zullen snelheidsovertredingen nog steeds opgemerkt worden en zo komen we steeds dichter bij een Big Brother Dystopie. De flitsers hebben ook nog een aantal andere leuke functies.

Wie vanaf woensdag op N372 rijdt en iets te dicht op zijn of haar voorganger zit maakt kans ook geflitst te worden. De nieuwe camera’s zijn namelijk uitgerust met bumperkleefherkenning. De SciFi achtige flitspalen maken onderscheid tussen verschillende voertuigklassen. Tractoren mogen daarom wel langzamer rijden op de 80-km weg.

Ook wil de gemeente Noordenveld op sommige trajecten de snelheid verhogen tot 100 km/h als de omstandigheden dit toestaan. “We gaan hier proeven mee doen. We willen voorkomen dat automobilisten bij flitspalen op de rem trappen of snelheid minderen. Dat is zeer gevaarlijk voor achteropkomend verkeer. Ook zien we dat langzame rijders roekeloze acties uitlokken, zoals bumperkleven en gevaarlijk inhalen. De nieuwe flitspalen zorgen ervoor dat het verkeer vlotter doorstroomt en verminderen de kans op ongelukken”. Aldus Rinkema van bureau Handhaving Verkeersveiligheid Drenthe.

In totaal worden er 5 nieuwe flitspalen geplaatst die per stuk ongeveer 100.000 euro kosten. De verwachting is dat het aantal verkeersboetes verdrievoudigt vanaf woensdag. De palen beschikken over een draadloze internetverbinding en bij vandalisme worden er foto’s gemaakt welke direct worden doorgestuurd naar de politie.

Ook de belastingdienst doet mee want de kentekengegevens van alle passerende voertuigen worden geregistreerd waardoor fraude gemakkelijk kan worden opgespoord. Resistance is futile.

Trouwens, welke datum is het aanstaande woensdag!?

Nieuwe camera flitst bij te langzaam rijden.

Roden – 30 maart 2009 – De Drentse gemeente Noordenveld neemt nieuwe flitspalen in gebruik die ook flitsen bij te langzaam rijden. De gemeente gaat hiermee de verkeersveiligheid en de doorstroming verhogen.
Maar liefst vijf extra flitspalen zijn geplaatst aan de N372 die de dorpen Tolbert, Roden, Peize en Hoogkerk verbindt. De bijna vier meter hoge witte palen flitsen digitaal en onzichtbaar. Autobestuurders die harder dan 80KM/u of door rood licht rijden krijgen automatisch een boete toegestuurd. Dat zijn de bewoners van de gemeente Noordenveld inmiddels wel gewend: er stonden al acht flitspalen langs deze weg.

Handhaving doorstroming
De nieuwe palen bieden tal van innovaties zoals bumperkleefherkenning en trajectcontrole. Automobilisten die te weinig afstand houden, of tussen twee flitspalen in te hard rijden krijgen ook een boete toegestuurd. De primeur is dat de zogeheten speed enforcement cameras ook flitsen bij te langzaam rijden. Deze aanpak moet tot een betere doorstroming en meer acceptatie bij automobilisten leiden. Harme Rinkema van bureau Handhaving Verkeersveiligheid Drenthe:

“Onnodig langzaam rijden is één van de grootste ergernissen van automobilisten op B-wegen. Je hebt het recht om tachtig te rijden, maar een voorganger dwingt achteropkomend verkeer zijn langzame tempo aan te houden. Als er geen beperkende omstandigheden zijn dient men zich in het belang van de doorstroming aan de maximum snelheid te houden. Voortaan krijg je een boete voor het onnodig ophouden van andere weggebruikers. Een bestuurder heeft niet het recht de snelheid van een ander te bepalen.”

Voertuigklassen
De intelligente flitspalen maken onderscheid tussen verschillende voertuigklassen. Personenauto’s, vrachtwagens en bussen moeten minimaal 70KM/u en mogen maximaal 80KM/u rijden. Tractoren en volgend verkeer mogen wel langzamer rijden. Bij bijzondere weersomstandigheden zoals mist en sneeuw maakt de camera automatisch uitzonderingen. Het is mogelijk een uitzondering voor kentekens aan te vragen zodat bijvoorbeeld politiewagens en ambulances niet worden geflitst. Ook kan men de snelheid dynamisch op afstand wijzigen.

“Op enkele trajecten is het veilig om 100KM/u te rijden als de omstandigheden dit toestaan. We gaan hier proeven mee doen. We willen voorkomen dat automobilisten bij flitspalen op de rem trappen of snelheid minderen. Dat is zeer gevaarlijk voor achteropkomend verkeer. Ook zien we dat langzame rijders roekeloze acties uitlokken, zoals bumperkleven en gevaarlijk inhalen. De nieuwe flitspalen zorgen ervoor dat het verkeer vlotter doorstroomt en verminderen de kans op ongelukken. Soms zien we een lint van auto’s kruipend achter een trage weggebruiker. Durft men de door de wegbeheerder aangegeven veilige snelheid niet te rijden, dan kan men zich afvragen wat men op de weg doet. De bus is dan een prima alternatief”; aldus Rinkema.

Verdrievoudiging van boetes
De nieuwe IDEE flitspalen van het Amersfoortse bedrijf PEEK Traffic Solutions zijn vorige week door Imtech geplaatst. Het Nederlands Meetinstituut heeft de palen gecertificeerd op een maximum afwijking van 3KM/u tot 100KM/u en drie procent daarboven. De flitspalen worden aanstaande woensdag officieel in gebruik genomen. De kosten per paal bedragen ongeveer honderdduizend euro. Deze kosten kunnen echter makkelijk worden terugverdiend. Proeven in Gelderland leverden een verdrievoudiging van het aantal boetes op. Met de inkomsten uit de boetes wordt onder andere de busbaan langs de N372 gefinancierd.

Prioriteiten
Het nieuwe beleid komt door voortschrijdend inzicht vertelt Rinkema: “In het verleden werd schijnveiligheid boven doorstroming gesteld, vaak door politieke druk. Dat leverde veel frustratie bij automobilisten op, maar ook bij de politie. De hoogste prioriteit in het verkeer is natuurlijk wel de doorstroming. Men wil zo snel mogelijk en ongehinderd van A naar B kunnen reizen. Als overheid moeten we daar dienstbaar in zijn en niet de burger bestraffen die maar een paar kilometer te hard rijdt op een verder lege weg. Met deze nieuwe aanpak verbeteren we de doorstroming terwijl we de veiligheid vergroten. Omwonenden en milieu zijn gebaat bij een snelle doorstroming. Daarom overwegen we om de busbaan tijdens de spits voor automobilisten open te stellen.”

Alarmen
Om vandalisme tegen te gaan is het systeem uitgerust met diverse alarmen die brandweer en politie direct via de vaste en draadloze internetverbinding op de hoogte stelt. Bij hogere temperatuur, rook, trillingen of scheefstand schiet het systeem foto’s en stuurt deze direct naar de politie. Ook zal IDEE worden uitgerust met kentekenherkenning zodat van elk voertuig de bewegingen kunnen worden vastgelegd. Deze data kan vervolgens worden gedeeld en gecombineerd. De belastingdienst kan bijvoorbeeld fraude opsporen. Een huisarts kan een lijst doorgeven van kentekens van patiënten aan wie medicijnen zijn voorgeschreven die het rijgedrag beïnvloeden. Voertuigen van personen die verdacht worden van alcohol-, drugs- of medicijngebruik, betrokkenheid bij een ongeval, overval of terrorisme worden direct gesignaleerd en gemeld.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Autoblog video: rijden met de nieuwe BMW M3 & M4!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, Verkeer

Vorig bericht: « Alfa Romeo’s roesten weg in Antwerpse haven
Volgend bericht: Ons wagenpark is grijs! »

Lees Interacties

Reacties

  1. creative zegt

    30 maart 2009 om 12:09

    een half miljoen €??!?!

    Login om te reageren
  2. Ties zegt

    30 maart 2009 om 12:10

    -edit: thanks, fixed-

    Login om te reageren
  3. TheJoker zegt

    30 maart 2009 om 12:12

    Mijn kalender geeft me een 1 april-alert!

    Login om te reageren
  4. mrp zegt

    30 maart 2009 om 12:13

    Belachelijk, Big Brother is watching you!

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    30 maart 2009 om 12:13

    Dystopie, die kende ik niet :-) Afgezien van de datum, lijkt het me qua techniek geen enkel probleem.

    OT: komen de Prius rijders weer mooi weg, en krijg ik een bekeuring voor bumperkleven :lol:

    Of flitsen de camera’s ook van voren?

    Login om te reageren
  6. ManicManiac zegt

    30 maart 2009 om 12:13

    Hmm, dat van die foto’s die direct doorgestuurd worden : da’s een eitje hoor. Even een wifi-blocker in je broekzak, paal molesteren en uiteraard wel de harde schijf of whatever er ook in zit eruit slopen.

    “De verwachting is dat het aantal verkeersboetes verdrievoudigt vanaf woensdag.”

    Kwestie van toch zeker break/even te draaien, nietwaar? (sic)

    Login om te reageren
  7. Mathijs zegt

    30 maart 2009 om 12:14

    1 april

    Dit vind ik wel een mooie uitspraak:
    “Durft men de door de wegbeheerder aangegeven veilige snelheid niet te rijden, dan kan men zich afvragen wat men op de weg doet. De bus is dan een prima alternatief”
    Alle slome mensen op de weg moeten maar met de bus gaan: Camiel maak er maar een wet van!!

    Login om te reageren
  8. Oly zegt

    30 maart 2009 om 12:16

    dit is geen wereldprimeur want het was ook al in italie

    Login om te reageren
  9. Klojum zegt

    30 maart 2009 om 12:17

    “Ook zien we dat langzame rijders roekeloze acties uitlokken, zoals bumperkleven”…

    Pardon? Hoe krijgt iemand het voor elkaar om met 70km/u (of minder) te gaan bumperkleven?!?

    Login om te reageren
  10. Oscar zegt

    30 maart 2009 om 12:20

    Lijkt me wel l*llig, rijdt er iemand 60 voor je krijg je een boete voor te langzaam rijden en bumperkleven en bij de volgende paal voor gevaarlijk inhalen :p

    Login om te reageren
  11. Jens zegt

    30 maart 2009 om 12:20

    hah, klojum denk es een secondje na: de wagens die achter die auto rijden die 70 rijdt zullen hoogstwaarschijnlijk gaan bumperkleven…

    en voor de rest, dat ze maar doen ! heb daar geen probleem mee dat er zo’n camera’s komen

    Login om te reageren
  12. Sorcerer zegt

    30 maart 2009 om 12:21

    Wel een erg serieus en uitgebreid nieuwsbericht. Alleen het laatste stukje (matchen op kenteken/patiëntenlijst) is sowieso totale bullshit.

    Dit soort palen zou wel mogen worden ingevoerd op sommige trajecten trouwens. Wel erg strikt, minimaal 70 maximaal 80, dan heb je toch wel min of meer cruisecontrol nodig.

    Login om te reageren
  13. MDA zegt

    30 maart 2009 om 12:23

    juist ja… Remmen bij overstekend wild: BOETE
    Langzaam rijden in de mist: BOETE
    84 km/u op een lege weg met helder weer: BOETE

    Ik vind het ook wel mooi dat de gemeente niet meldt dat het aantal ongelukken met een factor 3 omlaag zullen gaan met deze geweldige uitvinding, of dat de verkeersveiligheid ermee gebaat is… nee… het is veel belangrijker om te melden dat het aantal boetes verdrievoudigd. Is het meteen helder waar het de gemeente om te doen is… Treurig.

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    30 maart 2009 om 12:24

    En als je achter een traktor rijdt?

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    30 maart 2009 om 12:24

    Dit is geen primeur inderdaad.
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/02/only-italy-boetes-voor-te-langzaam-rijden
    Maargoed, eerst maar eens zien wat ervan waar is :)

    Login om te reageren
  16. alberto de piento zegt

    30 maart 2009 om 12:25

    1 woord: LOL

    10km/u speling, nice try…
    je bent er 2 dagen te vroeg mee ;-)

    Login om te reageren
  17. Habibi zegt

    30 maart 2009 om 12:26

    Vraag me af hoe ze mensen willen gaan beboeten voor de minimumsnelheid.. Aangezien er volgens mij nergens in de wet staat welke minimumsnelheid je dient aan te houden.

    Op de nederlandse (snel)wegen gelden geen minimumsnelheden, maar mag er alleen verkeer rijden wat harder kan dan 60 km/u.
    Dus volgens de wet mag je er gewoon 30.

    Of dit wordt toegestaan is natuurlijk een tweede, dikke kans dat je een art 5 van oom agent krijgt.

    Blijft natuurlijk wel dat je gewoon de maximumsnelheid aan moet houden.. anders ben je ook alleen maar een last voor anderen..

    Login om te reageren
  18. Richano zegt

    30 maart 2009 om 12:27

    Das bale als je op de snelweg moet zoeken en even niet op je meterteller kijkt.

    Login om te reageren
  19. Habibi zegt

    30 maart 2009 om 12:28

    Volgens mij is t idd gewoon een dikke 1 april grap..

    Login om te reageren
  20. Michiel zegt

    30 maart 2009 om 12:30

    Vast zo’n weg waar je niet mag inhalen. Dus als er iemand voor je rijdt die 65 rijdt, krijgt de hele slinger erachter allemaal een boete. Daarbij met een beetje pech ook nog een boete voor bumperkleven omdat je de auto vanwege Het Nieuwe Rijden rustig laat uitrijden tot je voorgaanger (waardoor je er af en toe net wat te dicht op komt).

    Denk niet uitvoerbaar dus, ik zeg 1 april grap!

    Login om te reageren
  21. Stilo zegt

    30 maart 2009 om 12:34

    Eindelijk die kl*te brommobielen van de wegen. Of die mogen ook gewoon blijven rijden?

    Login om te reageren
  22. Thijs zegt

    30 maart 2009 om 12:42

    Ik weet dat het 1 april is, maar de volgende dingen kloppen al niet. Je mag op een gewone N weg (dit is volgens het artikel nog geen 100 weg) minimaal 40 rijden. Als de verkeerssituatie het toelaat natuurlijk. Dus als ik op een zondagnacht lekker 40 naar huis wil rijden daar mag dat officieel en zal ik dus niet geflitst worden.
    Dat de belastingdienst gegevens mag gebruiken van flitspalen en dergelijke is ook nog steeds niet goed gekeurt, dus dat gaat ook al niet op.

    Toch weer mooi artikel ;) Ik moet nog een grap bedenken voor woensdag.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    30 maart 2009 om 12:42

    @Habibi: je meent het…

    Toch nog veel mensen die hier serieus op ingaan ;)

    Login om te reageren
  24. JanJansen zegt

    30 maart 2009 om 12:45

    Briljant! Max snelheid 80, minimum 70.
    Het is bijna jammer dat dit een Broodje Aap is gezien ik me vaak erger aan mensen die met 30 invoegen op een 80 km weg.

    Login om te reageren
  25. Daemon zegt

    30 maart 2009 om 12:51

    Moet een 1 april grap zijn, er is namelijk geen minimum snelheid regel, alleen een maximum. Anders zouden we allemaal boetes krijgen tijdens een file. :)

    Login om te reageren
  26. tss68nl zegt

    30 maart 2009 om 12:54

    Ik zie die ambtenaren al zitten piekeren waar ze geld vandaan kunnen halen in deze krappe tijden nadat het halve vermogen van de gemeente verdween op een niet nader te noemen ijslandse bank.

    Overal zit al belasting op, behalve files, maar zelfs de bewoners van kantoortuin Geranium 1 & Geranium 2 zagen in dat dat maatschappelijk niet zo schnell geaccepteerd zou worden. Dus nu maar zo :)

    Nu moeten ze nog even zo gehaaid worden in het bedenken van 1 April grappen, want dit verhaal is echt te flauw. Ik verbaas me dat mensen er serieus op in gaan ;)

    Login om te reageren
  27. Ary zegt

    30 maart 2009 om 12:59

    1 april grap ha ha ha

    alsof zon kleine gemeente zon high-tech flitser kan aanschaffen…………

    Login om te reageren
  28. JordiB zegt

    30 maart 2009 om 13:00

    1 april, kikker in je bil

    Login om te reageren
  29. timberleek zegt

    30 maart 2009 om 13:07

    op zich is het flitsen voor langzaamrijders wel ok.

    maar
    1: niet met zo weinig speling (70-80)
    2: alleen als de situatie dat toelaat (bijv mist, tractor voor je, etc)

    zet het langzaam=flits maar naast de snelweg neer(met auto uitschakel functie bij file ;-) ). krijgen die “oh ik rij anders nog prima met mijn 84 (= <100km/h) luitjes er ook eens van langs.

    meerijden of niet rijden.

    Login om te reageren
  30. Laurens zegt

    30 maart 2009 om 13:09

    Google maar eens op naam product en bedrijf. Kun je de dingen tevens herkennen in de toekomst ;-)

    Login om te reageren
  31. BG 75 zegt

    30 maart 2009 om 13:09

    Een ambtenaar die leuk probeert te doen is nooit grappig!

    Login om te reageren
  32. hans zegt

    30 maart 2009 om 13:10

    1 april grap of niet het mag gezegd worden:

    . “We gaan hier proeven mee doen. We willen voorkomen dat automobilisten bij flitspalen op de rem trappen of snelheid minderen. Dat is zeer gevaarlijk voor achteropkomend verkeer.”

    ow ja? probeer eens helemaal geen flitspaal te plaatsen?
    dat werkt nog veel beter en goedkoper ook

    “Ook zien we dat langzame rijders roekeloze acties uitlokken, zoals bumperkleven en gevaarlijk inhalen”

    eensch

    Login om te reageren
  33. Gert zegt

    30 maart 2009 om 13:21

    Eerste gedachte van deze kant is inderdaad ook: 1 april…

    Login om te reageren
  34. geelhoed zegt

    30 maart 2009 om 13:23

    Geen bronvermelding en google vindt ook niets.

    Als je een 1-april grap verzint dan moet je er geen hints bij zetten natuurlijk…. :roll:

    Login om te reageren
  35. Larrs zegt

    30 maart 2009 om 13:26

    Dit is de perfecte manier om de crisis te lijf te gaan. Kunnen ze net zo goed het rekeningrijden invoeren, dan moet ook iedereen betalen.

    Login om te reageren
  36. Ramshoek zegt

    30 maart 2009 om 13:27

    1 april of niet, het is een feit dat veel ongelukken op 80 km wegen veroorzaakt worden doordat mensen (bejaarden?) het nodig vinden om er met een gangetje van 70 of minder voort te sukkelen het geen (gevaarlijke) inhaalacties uitlokt.
    Daar zouden ze inderdaad iets aan moeten doen…

    Login om te reageren
  37. geelhoed zegt

    30 maart 2009 om 13:39

    Google voor de grap eens op:

    “bureau Handhaving Verkeersveiligheid Drenthe”

    Juist! NEXT!

    Login om te reageren
  38. Scurftie123 zegt

    30 maart 2009 om 13:47

    Dit is een nachtmerrie voor de oudjes op de baan. Goede zaak wat mij betreft.

    Login om te reageren
  39. donkie zegt

    30 maart 2009 om 13:57

    na de laatste zin begon ik anders te denken…

    Login om te reageren
  40. marruk zegt

    30 maart 2009 om 13:59

    Hahahahaha nou inderdaad :P

    Login om te reageren
  41. Tiger zegt

    30 maart 2009 om 14:01

    Ze proberen alles te vinden om geld van de bevolking te jatten..
    Stelletje “pieieieiep”!!

    Login om te reageren
  42. Laus zegt

    30 maart 2009 om 14:01

    flitskasten, vros-auto’s, trajectcontroles zijn per definitie onwettig.
    ze ontberen 1 ding: inzicht.

    when does the hurting stop…

    Login om te reageren
  43. Motje zegt

    30 maart 2009 om 14:18

    1-april lijkt me

    Login om te reageren
  44. erikkie39 zegt

    30 maart 2009 om 14:30

    1 april. Is wettelijk nooit in te voeren. Je kan moeilijk iedereen flitsen mocht daar een file ontstaan, of een ongeluk gebeuren oid. En bumperkleven is ook nooit te bewijzen, wellicht is het iemand die aan het inhalen is, en dat de camera dat net niet heeft gezien

    Login om te reageren
  45. Robbert zegt

    30 maart 2009 om 15:23

    overduidelijk een 1 april grap ;). Alsof doktoren de kentekens weten van hun patienten ;).

    Login om te reageren
  46. Mao zegt

    30 maart 2009 om 15:33

    RVV 1990 – Artikel 42
    1.
    Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.

    2.
    Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.

    En nu een minimum snelheid van 70 voor een 80 weg, beetje ongeloofwaardig of heel heel heel erg dom :)

    Login om te reageren
  47. Rinban zegt

    30 maart 2009 om 15:59

    Vet goeie zaak, maar wat dan als er file is? Dat zijn een hoop centjes voor de overheid dan!

    Login om te reageren
  48. pasc@l zegt

    30 maart 2009 om 15:59

    1 april!
    Er is namelijk geen minimale snelheid in de wet vastgelegd.
    Wel is vastgelegd dat een voertuig dat op de snelweg wil minimaal 60km per uur moet kunnen. Dit is voornamelijk bedoelt om landbouwvoertuigen te weren.
    Te langzaam rijden en daardoor hinder veroorzaken is wel strafbaar, maar kan nooit met een automatische camera vastgelegd worden.

    Leuk geprobeerd, maar helaas!!!

    Login om te reageren
  49. VivelaFRANCE zegt

    30 maart 2009 om 16:10

    Waarom bestuurt de overheid zelf niet alle auto’s? Oh nee, dat bestaat al, namelijk een trein…

    Login om te reageren
  50. VivelaFRANCE zegt

    30 maart 2009 om 16:10

    correctie: trein –> OV

    Login om te reageren
  51. Luc zegt

    30 maart 2009 om 16:14

    Sinds wanneer is te langzaam rijden wettelijk strafbaar?

    Login om te reageren
  52. kevin zegt

    30 maart 2009 om 16:30

    ik woon daar.. en aan die weg staan al zo’n 5 flitspalen waar er maar 2 het doen dus idereen rijdt er ook als een idioot.. maar ik denk dat er maar weinig te langzaam rijden xD

    Login om te reageren
  53. wilco zegt

    30 maart 2009 om 16:33

    1 april.

    Login om te reageren
  54. LJ zegt

    30 maart 2009 om 16:41

    op zich een goed idee die nieuwe flitspalen alleen jammer dat ze ook door de fiscus gebruikt worden..idd big brother is watching you (eh… us natuurlijk:|)

    Login om te reageren
  55. Gizzi zegt

    30 maart 2009 om 16:57

    Wacht even… Hij herkent dus een traktor als langzaam vervoersmiddel.. Rij jij er toevallig achter *flits*..
    File *flits*..
    Iemand maakt een stomme beweging, je remt *flits*…

    Kan niet anders dan een 1 april grap zijn

    Login om te reageren
  56. BananaFlip zegt

    30 maart 2009 om 17:06

    Zou wel een goed idee zijn, voor de automobilisten met een ietwat sportievere rijstijl dan de gemiddelde automobilist…
    Maar dan moet de te-hard?>flits-functie er wel af.

    Ik verdenk autoblog ook sterk van een 1 aprilgrap maar de laatste zin is wel een overduidelijke knipoog naar woensdag, dus het zal wel niet.

    Login om te reageren
  57. luis zegt

    30 maart 2009 om 17:14

    zou kunnen dat het een grap is
    100000 voor z`n ding egt nie hoor

    Login om te reageren
  58. Wapwap zegt

    30 maart 2009 om 17:35

    1 april grap of niet, ze hebben vorige week wel een aantal van die digitale flitspalen neergeplant langs de betreffende weg.

    Login om te reageren
  59. nico zegt

    30 maart 2009 om 17:54

    Zijn de flitspalen uitgerust met een harde schijf
    Zo ja
    iedereen een Grote magneet bij zich in de auto
    en eens langs wrijven :p:d
    cia Nico

    Login om te reageren
  60. WieAndersDasAuto zegt

    30 maart 2009 om 18:00

    Haha 1 april! Wel grappig dat sommige mensen in het begin er echt op in gingen en niks door hadden ;)

    Login om te reageren
  61. mashell zegt

    30 maart 2009 om 18:01

    De minimum snelheid is al jaren geleden afgeschaft dus flitsen mag, bekeuren niet :)
    Het lijkt erop dat er ook een crisis is in het niveau van 1 april grappen.

    Login om te reageren
  62. guzmann zegt

    30 maart 2009 om 18:25

    Hoe lang duurt het nog voordat we kunnen worden geflitst omdat we zitten te bellen achter het stuur?

    Login om te reageren
  63. Jaap zegt

    30 maart 2009 om 19:20

    Er staan echt een hoop flitspalen!
    En er wordt inderdaad altijd slooooooooooom gereden door opa’s en oma’s.
    Haha, ik zeg minimaal 80 en maximaal 100 en dan is iedereen blij.

    Login om te reageren
  64. Jaap zegt

    30 maart 2009 om 19:21

    By the way, effe gegoogled, die flitspalen zijn echt eng. Trajectcontrole en bumperkleven klopt. Zie de brochure: http://www.peektraffic.nl/page/381

    Login om te reageren
  65. Turan zegt

    30 maart 2009 om 19:44

    “De verwachting is dat het aantal verkeersboetes verdrievoudigt vanaf woensdag.”

    Jah zo kun je de crisis ook doorkomen…

    Login om te reageren
  66. Gert zegt

    30 maart 2009 om 19:49

    Waarschijnlijk worden ook de mensen die geen gordel dragen geflitst;-). Een van de meest hardnekkige 1 april grappen die ik ken….

    Login om te reageren
  67. Timmie zegt

    30 maart 2009 om 20:04

    Een traagheidsovertreding… Als je daarop gepakt wordt, moet je gewoon zeggen: alles en iedereen heeft last van de traagheidswet…

    Login om te reageren
  68. Warrie zegt

    30 maart 2009 om 21:36

    wanneer staat er iemand op om al die zooi te slopen?

    begint behoorlijk irritant te worden al die camera’s. Ik snap ook wel dat je je aan de regels moet houden, maar hier en daar moet je iemand inhalen of bij bijzndere omstandigheden toch een beetje buiten de regels treden. Daarnaast vind ik het grote geldverslinding.

    Login om te reageren
  69. Michaël zegt

    30 maart 2009 om 21:51

    Wat is ook alweer de datum a.s. woensdag!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  70. Rick zegt

    30 maart 2009 om 23:18

    “de snelheid verhogen tot 100 km/h” ????

    Haha, 1 april ;)

    Login om te reageren
  71. timberleek zegt

    30 maart 2009 om 23:38

    @ nico

    SSD’s hebben daar geen last van ;-)
    voor die prijs mogen ze dat er wel in bouwen

    maar het zal wel een hoax zijn. genaamd 1 april

    Login om te reageren
  72. Mpower zegt

    30 maart 2009 om 23:41

    heeft een? ok geen wereldprimeur maar wat dan wel?

    Login om te reageren
  73. Zilver Inkoop zegt

    31 maart 2009 om 01:08

    Deze grap is ook pas 3 jaar oud….

    http://www.kuikens.com/other/bmwad.html

    Login om te reageren
  74. Rene zegt

    31 maart 2009 om 07:40

    1 April. Er is namelijk geen minimale snelheid meer op de Nederlandse wegen.

    Login om te reageren
  75. Jan C. zegt

    31 maart 2009 om 12:35

    snelheidverhogen…. als dit geen HOAX is… in Nederland de maximumsnelheid verhogen als de toestanden het toelaten dat is zoiets als sneeuwballen in de Sahara… zeer zeldzaam.

    Login om te reageren
  76. anti-politie zegt

    31 maart 2009 om 15:23

    Die politie hierzo zijn zo iritant . Ik heb gister boete gehad omdat ik snachts dimlicht+voor mislicht aanhad. Dat mag toch wel? kan ik bezwaar indienen wie kan mij hierbij helpen?

    Login om te reageren
  77. RA999 zegt

    31 maart 2009 om 15:37

    @anti-politie
    Voor als je het nog niet wist; mistlicht is voor in de mist niet zomaar voor ’s nachts…

    Login om te reageren
  78. anti-politie zegt

    31 maart 2009 om 16:02

    RA999@ maar mislicht(voor) kan je toch ook snachts aan zetten bij slecht zicht? Want dat had mijn rijinstructeur verteld 4jaar terug… Hmm hoe zit dat precies wie weet dat?

    Login om te reageren
  79. RA999 zegt

    31 maart 2009 om 20:53

    Het heet niets voor niets een mistlicht lijkt me. En ander zou je ook geen boete krijgen…

    Login om te reageren
  80. dekster zegt

    1 april 2009 om 13:29

    Dagje te vroeg met de grappen?

    Login om te reageren
  81. Volvo745Driver zegt

    9 mei 2009 om 10:29

    zover ik weet mag elke auto die minimaal 60 km/h kan de snelweg op. dit is dus pure oplichting!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North