• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Ford Focus RS: 280pk?

Auteur: autoblogger, gepost 7 februari 2007 om 23:41 – 58 Reacties

Ford Focus ST

Vanwege het succes van de Focus ST (vooral in Engeland) werkt Ford volgens Autocar aan een nieuwe Focus RS. Waarschijnlijk zal deze hot hatch voor het eerst te zien zijn op de London motor show van volgend jaar. Het vermogen zou daarbij flink stijgen. De Volvo vijfcilinder turbo moet zo’n 280pk vermogen gaan uitspugen.

De Focus RS blijft echter voorwielaandrijving houden, mede om de kosten laag te houden. Men wil daarbij een betere handling realiseren door een speciale semi-active limited-slip differentieel te gebruiken. Dit zou voor voldoende tractie moeten zorgen. Overige aanpassingen zijn 19-inch wielen, verbeterde vering en natuurlijk een unieke styling (via motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford

Vorig bericht: « De Ford Taurus is back!
Volgend bericht: Derde modelserie Spyker: vierdeurs coupe E8 en E12? »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefan zegt

    8 februari 2007 om 00:12

    Zonder 4wd wordt het weer zo’n nep rs de escort rs was de laaste echte rs geen wonder dat ze zo duur zijn als je een tweede handse vindt.

    Login om te reageren
  2. Simon zegt

    8 februari 2007 om 00:20

    Gooi er dan op zijn minst achterwielaandrijving in. Het is toch niet voor niets een 280 pk sterke SPORTvariant?

    Login om te reageren
  3. Solstice zegt

    8 februari 2007 om 00:21

    280 Pk op de voorwielen? Was het niet hetzelfde Ford dat ten tijde van de vorige Focus RS verkondigde dat ze aan de max zaten qua vermogen op enkel de voorwielen? Dat vermogen was toen 215 pk..
    Waarom is vierwielaandrijving overigens een te dure optie terwijl Volvo die aandrijflijn gewoon op de planken heeft liggen? Ik zou zeggen kom maar eens terug als je minstens 300 pk en vierwielaandrijving hebt ;-).
    Autowereld.com rept overigens wel over 300 pk, maar geen woord over vierwielaandrijving…
    http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=4136

    Login om te reageren
  4. Solstice zegt

    8 februari 2007 om 00:23

    correctie: men rept wel degelijk over vierwielaandrijving :-).

    Login om te reageren
  5. Beire zegt

    8 februari 2007 om 01:12

    die hinken achterop net zoals bmw en de rest van die merken die nog steeds geen vierwielaandrijving toepassen!
    280 pk leg je best op 4 wielen, dat ze eens kijken naar een S3 ofzo…

    Login om te reageren
  6. Tarzan zegt

    8 februari 2007 om 01:51

    Bah, ik heb liever dat ze kg’s er uit gaan zagen. Honderdvijftig kilo o.i.d. 280 pk klinkt leuk maar dat wil je toch helemaal niet met zon auto.

    Login om te reageren
  7. KoboC zegt

    8 februari 2007 om 03:25

    Het blijft echt een plaatje die ST. Maar jammer dat ze de pk’s op de voorwielen willen blijven gooien. Als je 280pk’tjes in zo’n auto op de achterwielen knalt, kun je nog eens wat lol beleven, maar op de voorwielen… jammer Ford.

    Login om te reageren
  8. Aap zegt

    8 februari 2007 om 08:00

    Die kleur van die ST, Electric Orange, in die kleur moet je je Gallardo hebben;)

    Login om te reageren
  9. wimbers zegt

    8 februari 2007 om 08:25

    hmm, awd, 300 pk en ook de wagon uitvoering hiermee beschikbaar maken. dan worden we blij. (waar is de tijd dat volvo met een 850 estate meedeed aan het btcc)

    Login om te reageren
  10. ron zegt

    8 februari 2007 om 08:44

    waaaat?????
    ]het zou tog 300 pk worden ford had het nog beloofd!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  11. Jurrian zegt

    8 februari 2007 om 08:54

    Beire? heb je wel een idee waarover je praat?
    achterwielaandrijving is wel even wat anders als voorwielaandrijving, en achterwielaandrijving kan je niet genoeg pk hebben en 280 pk is al helemaal niet de limiet en BMW levert wel 4wielaandrijving.

    Ik word zoiezo een beetje misselijk van al die “sportieve” modellen met voorwielaandrijving. het kan me niet schelen hoeveel pk, ik heb liever de helft, maar dan met achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  12. MurcieBoy zegt

    8 februari 2007 om 09:19

    deze zal zeker ook niet uitkomen
    ze zeiden de vorige keer ook dat er een focus- en fiesta rs zou komen met 300pk maar die zijn er niet
    dus ik ben benieuwd of die komt;)

    Login om te reageren
  13. Lebastille zegt

    8 februari 2007 om 09:36

    Ik ben benieuwd ofdat Ford nog steeds superieure handling heeft. In Autovisie is de nieuwe Fiesta met de Polo vergeleken waar de Fiesta toch het onderspit moest delven. Zelfs een vergelijking met de Focus en Seat, Golf en A3 moest de Focus het onderspit delven. Hopelijk kunnen de voorwielen de 280 pk aan, maar ik heb zo m’n twijfels.

    Login om te reageren
  14. gebbetje zegt

    8 februari 2007 om 09:38

    Het is gewoon zonde om zoveel heerlijke pk’s via de voortrein op het asfalt te brengen. Eigenlijk zou het aantal pk’s op de voorkant wettelijk gelimiteerd moeten worden. 125 pk max ofzo?

    Login om te reageren
  15. Ivo zegt

    8 februari 2007 om 10:06

    Beire, ga maar lekker naar Sesamstraat kijken. BMW levert al sinds 1980 X-drive, het 4WD systeem van het merk. En dan puur uit veiligheidsredenen. Voor mensen die in en om de Alpenlanden wonen bijvoorbeeld. Een echte sportieve auto beschikt over ACHTERWIEL aandrijving. Iets wat BMW dus heel goed weet en toepast.

    Login om te reageren
  16. Ivo zegt

    8 februari 2007 om 10:12

    @ Lebastille:

    Je moet die test in de Autovisie nog maar eens goed lezen. Op het gebied van rij-eigenschappen maakt de Fiesta GEHAKT van de Polo. Net zoals iedere Ford van iedere vergelijkbare Volkswagen gehakt maakt qua handling.

    Ja, de Polo was sneller, RECHTDOOR! Wie alleen dom en hard rechtdoor wilt, koop een Polo. Wie een auto zoekt die ook fatsoenlijk de bocht om wil, koop de Fiesta.

    En die test van de Focus, Seat, Golf en A3 ken ik niet. Ik ken wel alle vier de auto’s en de Leon komt het dichst in de buurt bij de Ford qua rij-eigenschappen en besturing. Ford doet dat gewoon in alle opzichten beter!

    Login om te reageren
  17. beschuitfluiter zegt

    8 februari 2007 om 10:19

    discussie over wat beter is is nu niet echt aan de orde; bericht gaat over de nieuwe RS en ik denk dat iedereen het erover eens is dat het een slecht plan is om dat vermogen (280/300pk) alléén op de voorwielen los te laten.

    PK’s is niet alles, het is juist hoe je je met dat vermogen kunt vermaken in zo’n auto, hoe die reageert en stuurt en klinkt gaat ’t om!

    Login om te reageren
  18. stefan zegt

    8 februari 2007 om 11:20

    Honda weet dat pk’s niet alles zijn maar ford niet.

    Login om te reageren
  19. Stephan zegt

    8 februari 2007 om 11:54

    @Stefan;

    Iedereen weet het hier kennelijk beter dan Ford, maar denk dat niemand hier in een ST heeft gereden. Als je een ST hebt kun je deze ook bij pumabuild tot 300pk laten upgraden en als ie dan nog lekker rijdt heb je zo’n RS toch helemaal niet nodig ;)

    Login om te reageren
  20. Fiat Coupe 20v Turbo zegt

    8 februari 2007 om 12:06

    altijd leuk die discussie fwd/rwd/awd, voor mensen die denken dat je 280 pk niet over de voorwielen op de weg krijgt: Er is een Fiat Coupe met 500 pk (www.torqueitalia.com) die binnen 11 seconden de 1/4 mijl aflegt, dus dat vermogen komt echt wel op de weg.
    Misschien niet zo efficient als bij een rwd, maar kijk bijvoorbeeld naar de Seats in de toeringcar klasse, die komen ook aardig mee met de BMW’s

    Mijn punt is alle 3 de aandrijvingen hebben voor- en nadelen, als je daar goed mee om kan gaan worden de verschillen redelijk klein.

    Login om te reageren
  21. Ivo zegt

    8 februari 2007 om 14:14

    @ Fiat coupe:

    Seat komt mee met BMW omdat BMW met een handicap rijdt. strafgewicht met name. vanwege de achterwielaandrijving. Anders zouden ze alle wedstrijden winnen. Zonder grappen!

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    8 februari 2007 om 14:16

    Gewoon afwachten.
    Ik denk dat de auto een 4×4 aandrijving krijgt, anders is het natuurlijk geen RS .

    Login om te reageren
  23. Jappy zegt

    8 februari 2007 om 14:28

    Lijkt me wel vet, maar idd 280 pk op de voorwielen is best veel!

    Login om te reageren
  24. Arjan zegt

    8 februari 2007 om 14:42

    Het wordt WEL 300 pk en WEL vierwielaandrijving:

    http://www.worldcarfans.com/rsslink.cfm/article/6061127.001/ford/spy-photos-more-ford-focus-rs

    Kijk ook even naar de datum van het stukje…

    Login om te reageren
  25. JLJ zegt

    8 februari 2007 om 14:47

    @CSL
    Er zijn maar twee Ford RS-en met 4wd, de Sierra en laatste Escort. Daarvoor of achterwielaandrijving (oude Escorts Mk1-2) of voorwielaandrijving.
    De Escort RS Cosworth is volgens mij wel de laatste echte RS (dus gehomologeerd voor autosport), daarna waren het opgeleukte standaard Fordjes. Ik heb nog erg goede herinneringen aan mij ouwe Escort RS1600i uit 82. Beststurende auto die ik heb gehad!

    Login om te reageren
  26. v8x zegt

    8 februari 2007 om 14:53

    Stephan: de RS wordt geen ST met 280/300 pk. De RS krijgt een sperdiff, big difference!

    Login om te reageren
  27. Fiat Coupe 20v Turbo zegt

    8 februari 2007 om 14:56

    @ Ivo

    dan snap ik niet goed hoe de tijden van fwd en rwd zo dicht bij elkaar kunnen liggen als BMW echt zo veel sneller is (let wel dit zijn de snelste ronde tijden op Zandvoort tijdens een wedstrijd) Een halve seconde vindt ik geen groot verschil als het om snelste ronden gaat, zelfs niet voor de racerij.

    Ruud Olij (NED)
    Super Car Cup Super Sports – BMW M3 1:53.027
    Bob van der Sluis (NED)
    Trofeo Alfa Romeo Mod Plus – Alfa Romeo 75 IMSA 1:53.250
    Tim Coronel (NED)
    Alfa 147 GTA Challenge – Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark 1:53.787
    Tim Coronel (NED)
    Dutch Touring Car Championship – Renault Clio 2.0 RS 1:53.855

    http://www.circuit-zandvoort.nl/autosport/lap_records/

    Login om te reageren
  28. SugarFree zegt

    8 februari 2007 om 15:15

    @ beschuitfluiter
    ga eens snel solliciteren bij Ford!
    jou hebben ze nog net nodig :)

    sorry voor het beetje sarcasme; maar het is duidelijk dat zeker niet iedereen dezelfde mening is toegedaan. en laten we eerlijk zijn: dat maakt het leuk op een blog

    maar ford is ford omdat het veel ervaring heeft, en zéker op het gebied van rally-auto’s.
    vraag: zou ford niet weten waar het mee bezig is?

    Login om te reageren
  29. Porsche Fan zegt

    8 februari 2007 om 17:02

    Zou toch rond de 300 pk worden:P

    nou ja 280 is in de buurt:P

    Login om te reageren
  30. Leo zegt

    8 februari 2007 om 17:24

    He cool!! de ST was goed maar dit is beter!!

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    8 februari 2007 om 17:25

    Lijkt me een leuk idee. De ST vind ik al heel vet, vooral door de velgen en felle kleuren :P , en als ze van dit ding een nog opvallender wagen maken vind ik het helemaal prima! De gewone Focus vind ik overigens ongelooflijk saai…

    Login om te reageren
  32. FLIPO zegt

    8 februari 2007 om 20:19

    dit wordt weer een net niet auto

    Login om te reageren
  33. Fej zegt

    8 februari 2007 om 20:22

    @ Sugarfree het is waar dat ze veel ervaring hebben op gebied van rally-autos, maar die beschikken over vierwielaandrijving. Moest deze auto met zijn 280Pk vierwiel- of achterwielaandrijving hebben, het zou ‘ne ferme bak’ zijn ;-) !

    Login om te reageren
  34. Melvin zegt

    8 februari 2007 om 21:22

    Allemaal leuk en aardig hoor zo’n focus rs maar je blijft een bagger interiur houden met keihard plastic en velgen waar de verf vanaf komt als je er vegen reiniger opspuit! Laat staan de wieldoppen die van zulk hard materiaal zijn dat je ze eerder in drieen slaat dan dat je ze op de velg krijgt! Nee geef mij maar een opel astra opc, bmw 130i of een r32 tenminste duitse degelijkheid! Inplaats van die amerikaanse troep.

    Login om te reageren
  35. Ron zegt

    8 februari 2007 om 23:09

    @iedereen: klopt, 280 pk gaat natuurlijk niet werken op je voorwielen. Het lijkt me sterk dat Ford niet met 4 wielaandrijving komt, omdat ze die techniek hebben klaarliggen en ook mee moeten komen met de concurrentie.

    @Melvin, zie ik nu goed dat je een Opel Astra in 1 adem noemt met een BMW 130i? how dare you! ;)

    Login om te reageren
  36. Fons zegt

    8 februari 2007 om 23:26

    De focus was en is nog steeds de benchmark voor vele fabrikanten wat betreft rijdynamiek en onderstel.
    Dus dat zit wel snor.
    De AWD van volvo ligt dan wel op de planken, maar daar zit ook een ander prijskaartje aan.

    Maar evengoed komt zo’n hoog vermogen het best tot z’n recht met AWD.

    Dus wie weet…

    Login om te reageren
  37. Stephan zegt

    9 februari 2007 om 21:01

    @v8x;
    Dat weet ik ook, maar ik wilde alleen aangeven dat het best mogelijk is om dat vermogen op de voorwielen te krijgen en een nog goed sturende auto over te houden. Uiteraard gaat op een gegeven moment de voorkeur naar 4wd, maar waar een wil is, is een weg (wat Fiat Coupe 20v Turbo ook bedoelde denk ik).

    Login om te reageren
  38. Tino zegt

    9 februari 2007 om 21:27

    Mensen lees autowereld eens goed na:

    Uiteraard wordt het vermogen overgebracht op alle vier de wielen en samen met de dump valve die klinkt bij het overschakelen is de Focus RS een rechtstreekse afgeleide van de Focus WRC.

    Login om te reageren
  39. donuts zegt

    10 februari 2007 om 10:37

    ik rijd een r32 en ik moet zeggen dat rijd beter als elke ford dan ook

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    10 februari 2007 om 11:27

    Heeft Volvo eigenlijk vierwielaandrijving beschikbaar voor de S40, V50, C30 serie? Want die kan dan heel gemakkelijk onder het Focus platform geschroefd worden.

    Login om te reageren
  41. Alwood zegt

    10 februari 2007 om 14:25

    C30 nog niet… S40 en V50 al wel en ik denk binnen een jaar ook wel op de C30 en C70. dit lijkt me echt gedoemd tot mislukken trouwens als ze de voorwielaandrijving erin houden.

    Login om te reageren
  42. Stephan zegt

    10 februari 2007 om 15:43

    @ Melvin; HAHAHA geloof je jezelf nu echt als je zegt dat een Focus Amerikaanse troep is?

    @ Donuts; ga ervanuit dat je alle ford-modellen hebt gereden, alvorens je die uitspraak hebt gedaan + het neerleggen van een hoop geld voor een GOLF?

    Login om te reageren
  43. melvin zegt

    10 februari 2007 om 18:54

    @ stephan: Uhm ja ik geloof mezelf wel! De laatste keer dat ik keek was ford nog een amerikaans bedrijf en de focus wordt ook in amerika verkocht volgens mij dus is et wel degelijk amerikaanse troep!

    @ Ron: Ik durf et wel in dezelde adem als een bmw te noemen hoor. Ik geef toe dat et niet van hetzelfde niveau is maar opel bouwt steeds betere en leukere auto’s. blijft natuurlijk wel beter dan ford.

    Login om te reageren
  44. Stephan zegt

    10 februari 2007 om 19:03

    @ melvin: Okej, zolang jij jezelf gelooft..

    Login om te reageren
  45. mashell zegt

    10 februari 2007 om 19:30

    “de focus wordt ook in amerika verkocht volgens mij dus is et wel degelijk amerikaanse troep!”
    Dat is een zacht geveerde variant van de Europese Focus 1. De Focus 2 wordt daar niet geleverd. Ford in Amerika en Europa zijn heel andere bedrijven, ook niet echt vrienden. Grappig dat ze allebei een Fors Fusion hebben, heel verschillende auto’s… http://images.google.com/images?client=safari&rls=nl-nl&q=ford%20fusion&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

    Login om te reageren
  46. SugarFree zegt

    12 februari 2007 om 12:04

    @ Donuts
    Snelle bak, die R32; maar wat bedoel je met ‘beter’?
    En in vergelijking met welke Ford?
    Qua wegligging is zeker niet iedereen het met je eens…

    Login om te reageren
  47. Mycom zegt

    14 februari 2007 om 13:37

    Ik vind het wel leuk om dit allemaal te lezen. Ik vraag me weleens af of jullie uberhaupt in zo een auto hebben gereden!!! Jullie hebben allemaal vooroordelen, maar ik las laatst een test en daar kwam de Opel Astra OPC er als nr 2 uit, gevolgd door de R32, en mazda 6.

    Audi S3 werd nr 1.

    De astra heeeft weldegelijk voorwielaandrijving, en komt gewoon erg goed een bocht door.

    Wat ik wil zeggen is dat het een hatchback is, en die rijden nou gewoon eenmaal goed voorwielaangedreven. En zou je hem 4wielaangedrven willen hebben dan kost dat en nog is een pak geld en je auto word er zwaarder door…. Dus heb je oook zoals de audi weer meer PK nodig en dat kost allemaal veel geld.

    Al met Al zou ford niet met zulke hoge ontwikkelingskosten willen zitten.

    Login om te reageren
  48. Huib zegt

    14 februari 2007 om 19:47

    mashell schrijft,

    10 February 2007 om 11:27
    Heeft Volvo eigenlijk vierwielaandrijving beschikbaar voor de S40, V50, C30 serie? Want die kan dan heel gemakkelijk onder het Focus platform geschroefd worden.

    Iemand die tenminste iets slims zegt.

    En de Focus st heeft de (bijna) zelfde motor als de Volvo S40 T5 welke weer leverbaar is met 4 wielandrijving.
    De ontwikkelings kosten zouden dan (lijkt mij) mee moeten vallen.
    Alleen voor de buitenkant van een Focus RS zou dan wat meerkosten gemoeid zijn, hij moet boven de ST komen te staan en het verschil moet duidelijk te zien zijn.

    Login om te reageren
  49. Patrick zegt

    16 februari 2007 om 01:09

    Allemaal veel tralala maar hoeveel onder jullie rijden met een st?
    de focus st kan evengoed getuned worden stage 4 door pumabuild voor 1850£ of 2960€, doe dan nog de regelbare bilsteins erbij 1200£ of 1920€ en dan nog een quaife sper voor een 615£ of 984€ en je komt very close tegen die rs aan en alles te samen kom je eigenlijk op hetzelfde uit……men zegt dat de rs zo’n 3500£ meer zou gaan kosten dan de huidige st. Dus voor degenen die niet kunnen wachten, effe naar pumabuild in Engeland en je hebt een st met een rs prestaties en zeker een gelijkwaardig weggedrag. Je zou er ook nog de prachtige 12 pot brake kit kunnen onder plaatsen voor nog een 3500£ extra, vééél geld maar zeg eerlijk wat voor een monster heb je dan onder handen!!

    Login om te reageren
  50. erik peeters zegt

    16 februari 2007 om 14:02

    jongens jongens jongens,

    lig allemaal niet te zeuren, wacht het af.

    de sierra rs cosworth en de escort rs cosworth en de mondeo st en de focus st en rs. de escort turbo, waren dit auto’s waar ford ons mee teleurstelde? nee, dacht het niet.
    ik denk dat het probleem bij de meeste hier in de portomenee zit!

    jongens bij ford zijn ze echt niet gek.

    dus de nieuwe rs zal zijn naam echt wel waardig zijn.

    Login om te reageren
  51. Bayerische Motoren zegt

    24 februari 2007 om 21:35

    Sorry, het enige deftige aan deze Ford is de Volvo moter.

    Login om te reageren
  52. ford freak zegt

    2 maart 2007 om 23:06

    ford is de laatste 6 jaar HEEL goed verbeterd in rijeigenschappen, kwaliteit (dat was vroeger niet zo goed en da wete ze zelf ook) daardoor da de goeie naam van ford vroeger effe is aangetast maar ik denk da ze weer heel goed bezig zijn. ik denk da ze de winst die ze in 2009 wille neme, hennig kunne hale!! joekels

    Login om te reageren
  53. Cozzie zegt

    7 maart 2007 om 21:30

    @ Bayerische Motoren: Wat zou jij doen als je meneer Ford was, die Volvo heeft gekocht (inclusief dikke motoren)?
    Heel verstandig dat je dan techniek (en materialen) gebruikt die je op de plank hebt liggen.
    Waarom dat wiel nog een keer uitvinden?
    KLPD rijdt niet voor niets met die dikke 5 cilinders in die volvo’s.
    Probeer dat maar eens bij de houden met je bakfiets, terwijl de straatstenen onder die vette Focus RS vandaan knallen.
    Knap stukje werk van Ford. En geloof mij, door die techniek zal het nog betaalbaar zijn ook.
    Ps. Zelf heb ik een 280PK Sierra Cosworth, 3 jaar lang met veel plezier gereden. Gelukkig zat daar een “echte” cosworth motor in. Dat 16 klepper deksel heeft Ford niet ontwikkeld hoor.

    Login om te reageren
  54. Focus_rs zegt

    18 maart 2007 om 23:03

    zitten jullie nou moeilijk te doen.
    de RS modellen van Ford zijn altijd al supper autos geweest,
    altijd geavanceerder dan de gewoone modellen.
    ook omdat ford de carosserie en onderstel aanpast voor goede prestaties en weg gedrag.
    De ST modellen zijn gewoon opgeleukte gewoone uitvoeringen.

    PS rij zelf Focus RS met 260 pk zonder problemen mer traktie en aandrijving,
    natuurlijk rijd 4wd berter en heeft betere wegliging in bochten.
    spreek uit ervaring rij ook Escort RS Cosworth met 320 pk

    laten we zien wat ford brengt . T is altijd beter als al die andere duitse rommel

    Login om te reageren
  55. Iceman zegt

    4 april 2007 om 00:33

    http://www.motorpasion.com/images/2007/04/ford_focus_rs-01.jpg

    Ice.

    Login om te reageren
  56. Airbag zegt

    7 april 2007 om 14:53

    Heb in de rs focus Rs gereden!Wat een raket is het.
    ook al heeft ie geen 4×4,maar dat doet er niet toe!
    het is gewoon een monsterachtigge geweldig mooie snelle Rs en ook aan het interieur is heel goed gedacht! mijn mening over de Rs zijn meer dan positief! mvg leon

    Login om te reageren
  57. Airbag zegt

    7 april 2007 om 14:57

    ohw jah nog ff iets? ga eerst eens in de Rs rijden voor je je mening over de auto gaat geven! 50% heeft een negatieve mening over de Rs terwijl men niet eens weet wat of hoe die rijd! en dat gezeur over dat ie geen 4×4 heeft whateverrrr!!!

    Login om te reageren
  58. Frans Sobrino zegt

    5 september 2007 om 12:11

    Een nieuwe RS zou toch gezien de reeds op de plank liggende aandrijflijnen van volvo toch wel een 4 x 4 moeten worden en met een 5 cilinder motor minimaal 300 pk liever nog 350 gezien dat motorisch geen punt is.
    Ik rij zelf een sierra en een escort cosworth, ik heb de nieuwe ST gereden dat gaf mij een net niet gevoel en dit jaar ben ik op vakantie naar spanje geweest in een focus RS en deze auto daarintegen is helemaal goed wegligging remmen goede feedback ik werd er blij van.
    Want ik lees daar hier veel negatieve dingen over, kijk meest ideaal is natuurlijk voor veel vermogen achterwiel of 4 x 4 maar als dagelijkse auto is een focus RS geen straf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North