• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe generatie Techart MAGNUM (Cayenne Turbo S)

Auteur: autoblogger, gepost 28 februari 2009 om 19:00 – 29 Reacties

Techart Magnum
De Techart Magnum is een graag geziene gast op autojunk en lijkt het visitekaartje van de Duitse tuner. Op de autoshow van Genève zal men een nieuwe versie presenteren.

Het nieuwe “performance package” (T2.2) zorgt voor en toename van het vermogen, het totaal komt daarmee op 680 pk. Het max koppel is 900 Nm en dat zorgt voor een leuke acceleratie van deze tractor: 4,2 seconden. Van 0 naar 200 doet de Magnum in 14,5 seconden. De topsnelheid is 308 km/u.

Vooral de buitenkant is natuurlijk opvallend, zoals oa een zeer dikke grille, een achterspoiler met diffuser, een sportuitlaat en bijpassende velgen in maatje 20 tot 23-inch. Het interieur wordt wederom aangeboden in samenwerking met de Sede of Switzerland.

TECHART Magnum – Made to perfection

Technology, quality and design form the cornerstones of over 20 years of history for the renowned car enhancement company TECHART Automobildesign from Leonberg-Höfingen. At the Geneva Auto-Salon 2009, TECHART is presenting the new generation of the Magnum, based on the Cayenne Turbo S, complete with increased performance and uncompromising comfort.

Performance increase
The performance package T2.2 increases the overall engine output to 680 hp (500 kW). The maximum torque increases to 900 Nm at 4.200 rpm. This produces some impressive results: from 0 to 100 in 4.2 seconds. From 0 to 200 in 14.5 seconds. The maximum speed of the vehicle is 308 km/h.

The Magnum exterior
Made entirely from high quality PUR-RIM material of original equipment manufacturer quality. The TECHART Magnum front apron confidently and powerfully emphasises the lines of this sports vehicle. Magnum fenders and sill panels create a fluid transition between the broad wheel arches. The air inlets supply the radiator and front brakes with optimal fresh air. The TECHART Magnum rear apron comes with an integrated diffuser. The two double-flow exhaust pipes of the TECHART stainless steel sports exhaust add a sporty touch to the striking rear of the vehicle. For sporty street use, the TECHART Sport air suspension module lowers the car body by 30 mm. The dynamic appearance is rounded off by the tyres: TECHART Formula and Formula II alloy wheel rims in a classic design from 20 to 23 inches.

The day driving light system
The multi-functional TECHART day driving light system gives the Magnum an unmistakeable external appearance. The LED system consists of a combination of day driving lighting, side lighting, parking lighting and indicator lights. The automatic adaptation of the light strength to the selected driving light setting and the dimming of the day driving light when the vehicle is turning to ensure that the indicator lights stand out are typical features of the system. The LED technology is also characterised by its increased life span and energy saving features.

The interior
TECHART meets the highest standards in comfort and individuality with the exclusive de Sede of Switzerland range of interiors.
The new de Sede Classic S line creates a sophisticated Magnum interior and stands for top quality TECHART made-to-order production. The de Sede name has been synonymous with elite seating, the finest quality leather and unique design for over 50 years. The air-conditioned seats are a new feature. The innovative TECHART system ensures that the seats and back rests have always a pleasant temperature. The revised seat design emphasises the sense of luxury sportiness.

Ook interessant!

  • Gespot - De nieuwe Cayenne Turbo GT, vers op kenteken
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, geneve-2009, Porsche, SUV, techart, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen ontslaat ruim 16.000 tijdelijke werknemers
Volgend bericht: MILA kan stoer en groen doen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    28 februari 2009 om 19:02

    Toch best een prestatie, zo’n zeecontainer naar zulke prestaties duwen! Slaat toch nergens op, zo’n zeecontainer als sportauto te willen gebruiken?

    Login om te reageren
  2. freek zegt

    28 februari 2009 om 19:06

    4.2 sec. naar de 100?????????
    holy shit, wat een beest van een auto

    Lelijk, maar wel behoorlijk bijzondere prestatie’s! :mrgreen:

    Login om te reageren
  3. KamerOlifant zegt

    28 februari 2009 om 19:06

    Geweldig! Brute kracht in een eigenlijk veel te grote auto! Ik wil ‘m hebben..

    Login om te reageren
  4. ///M zegt

    28 februari 2009 om 19:09

    erg mooi, maarja beetje zinloos hoge SUV tot op de grond verlagen, neem dan een 911 of een caymanS ofzo

    Login om te reageren
  5. roberto zegt

    28 februari 2009 om 19:21

    So.. Bestellen maar hooorrrr… Hij ziet er heerlijk uit!!

    Login om te reageren
  6. jelleken zegt

    28 februari 2009 om 19:30

    hmm, wat ziet hij er toch goed uit! doe mij die maar!

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    28 februari 2009 om 19:37

    Hoeii! Een halve seconde sneller naar de 100 dan de RS6, ziekelijk!

    Login om te reageren
  8. Benz.. zegt

    28 februari 2009 om 19:38

    Bloody Hell!!
    0 tot 100 km/h in 4.2 seconden.. Ik vind hem nog niet eens zo verkeerd er uit zien..
    Alleen wat zou het verbruik zijn.. 3 op 1? :D

    Login om te reageren
  9. Civic_Owner zegt

    28 februari 2009 om 19:43

    pure porno!!!

    Login om te reageren
  10. Vinny_93 zegt

    28 februari 2009 om 19:44

    De mooiste plaatjes vind ik 2 en 3. Wat een immens lelijke auto.

    Login om te reageren
  11. Ary zegt

    28 februari 2009 om 19:49

    mooie lak

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    28 februari 2009 om 19:50

    De énige getunede Cayenne – wat zeg ik, de énige Cayenne die ik mooi vind!
    En dan ook nog de prestaties to match! Daar stond je dan met je Q7 V12 TDI :P

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    28 februari 2009 om 20:04

    Gemiste kans: de wielen kunnen minstens 10″ groter en de auto heeft nog bodem speling, zo haal je nooit het record op de Ring.

    Login om te reageren
  14. AutoInformatief zegt

    28 februari 2009 om 20:05

    Ik ben van de week voor het eerst zo’n magnum tegengekomen. En snotdorie dat ding is dik! Gecombineerd met die prestaties is dat toch maar een verdomd gave wagen ;)

    Login om te reageren
  15. Guido zegt

    28 februari 2009 om 20:20

    Login om te reageren
  16. Thom zegt

    28 februari 2009 om 20:24

    Als ze het tupperware maar goed vastplakken, staat toch niet zo goed als et eraf valt :)

    Login om te reageren
  17. tom zegt

    28 februari 2009 om 20:33

    met m’n slaapgezicht dacht ik eerst dat het een stationwagon was meer toen wreef ik eens in men ogen en dacht holy shit

    Login om te reageren
  18. Yeelen zegt

    28 februari 2009 om 21:28

    BÉÉÉÉST! 4.2 naar de 100, dat is even snel als de 612 scagli of de 575 mm!

    Login om te reageren
  19. Gnermo zegt

    28 februari 2009 om 22:04

    Ze laten de voor en achterkant niet zien omdat het gewoon te walgelijk is.

    Login om te reageren
  20. donkie zegt

    28 februari 2009 om 23:03

    @ Yeelen
    Of een VW Golf IV van HGP met 400 pk en 515 Nm

    Login om te reageren
  21. EnzoR zegt

    1 maart 2009 om 01:26

    Love It!

    Login om te reageren
  22. Grasmaaier zegt

    1 maart 2009 om 02:58

    Voor een Cayenne ziet het er best aardig uit ..

    Login om te reageren
  23. Guardian-X- zegt

    1 maart 2009 om 04:14

    Dat two-tone interieur damn … doe mij die maar !

    Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    1 maart 2009 om 06:26

    Ze mogen ‘em houden.

    Mssn wil de motor er wel uit lepelen.

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    1 maart 2009 om 08:47

    Leuk verhaaltje erbij, maar waar zijn de foto’s van die achterspoiler met diffuser en die megagrille? Alleen zo van de zijkant lijkt ie nog niet zo heel erg vet. Maar de specs maken dat weer helemaal goed!

    Login om te reageren
  26. Bab zegt

    1 maart 2009 om 10:29

    Ik vind de zijkant gewoon op een sedan lijken en niet op een SUV.

    Login om te reageren
  27. jdm zegt

    1 maart 2009 om 12:04

    Omg tupperware party met luxe !

    Login om te reageren
  28. MATSS zegt

    1 maart 2009 om 14:32

    hoe kan je nu een achterspoiler met diffusor hebben?
    een spoiler zit toch vanboven en een diffusor beneden of ben ik verkeerd?

    Login om te reageren
  29. Erik zegt

    1 maart 2009 om 15:26

    hmm nee doe maar niet :P Is meer iets voor in het Midden Oosten.

    Het blok mogen ze wel afleveren :)

    Ik zou zelf voor dat geld een M5 of RS6 kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North