• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Giulia wordt mooi EN loopt op benzine!

Auteur: willeme, gepost 12 maart 2024 om 12:00 – 15 Reacties

nieuwe Giulia

De nieuwe Giulia gaat een zeer fraaie auto worden.

Alfa Romeo heeft het niet verkeerd gedaan met de Giulia. Nieuw zijn de verkoopcijfers niet echt om over naar huis te schrijven, maar gebruikt is dat zeer zeker wel het geval. We houden de prijzen al een lange tijd in de gaten, maar ze willen nog niet echt goedkoop worden.

Op de occasionmarkt gelden andere wetten en regels. Crossovertjes en dergelijke zijn minder popualair, maar een relatief lichte sedan met fraai uiterlijk en prima rij eigenschappen ziet de markt wel zitten.

nieuwe Giulia

Wat dat betreft geven we de leasemaatschappijen de schuld: als de afschrijving meevalt en de auto betrouwbaar is (zie ons aankoopadvies), dan mocht die leaseprijs ook wel (flink) naar beneden, nietwaar?

Nieuwe Giulia wordt bloedmooi

Enfin, de huidige generatie loopt nu op zijn laatste benen. De auto heeft vorig jaar een subtiele facelift gekregen en het lijkt de laatste te gaan worden. Jean-Philippe Imparato, de grote baas van Alfa Romeo, laat aan Motor1.com weten dat ze het ontwerp voor de Giulia hebben ‘bevroren’. Dat betekent dat design vast staat en ze met de rest van de ontwikkeling kunnen bezighouden:

Wat we hebben ontworpen is de bom: we konden het design van deze auto niet afmaken zonder er absoluut verliefd op te zijn. En nu zijn we dat!

Jean-Philippe Imparato, kan zijn eigen producten wel waarderen.
nieuwe Giulia

De nieuwe Giulia zal komen te staan op het STLA-Large platform. Dat is dezelfde basis als de nieuwe Dodge Charger die vorige week onthuld is. En de oplettende lezer zal kunnen beamen dat men het ook gaat gebruiken voor de nieuwe grote elektrische SUV.

Benzine!

Dat is dan een model boven de Stelvio. over die Stelvio gesproken, die krijgt ook een opvolger. De Giulia en Stelvio zullen weer ‘samen’ een setje zijn. De Stelvio staat op de planning voor 2025 en de nieuwe Giulia voor 2026. Je hoeft niet bang te zijn dat het enkel en alleen een elektrische auto zal worden. Alfa Romeo had een tijdje geleden aangegeven vanaf 2027 enkel en alleen elektrische auto’s te verkopen, maar het lijkt erop dat ze hun keutel intrekken.

nieuwe Giulia

Gisteren gaf Jean-Philippe Imparato aan bij Automotive News Europe dat het ook afhangt van wie er gekozen wordt bij de verkiezingen. Als Trump er weer komt, wachten ze nog eventjes met een hele grote elektrische SUV. Het STLA Large-platform is namelijk geschikt voor zowel elektromotoren als plofmotoren. Zo kun je de Charger ook krijgen met een zes-in-lijn benzinemotor! Nu klinkt dat ons wel als musica in de oren: een Alfa Romeo sedan met achterwielaandrijving en een zes-in-lijn…

Via: Motor1.com

Ook interessant!

  • Een uitverkochte Alfa Romeo, dat bestaat nog
  • Video: bloedmooie Alfa Romeo Giulia SWB Zagato in Milaan
  • Alfa Romeo Giulia en Stelvio Q Carbon Edition gaat stapje verder
    Alfa Romeo Giulia en Stelvio Q Carbon Edition gaat stapje verder
  • Giulia Quadrifoglio facelift
    Giulia Quadrifoglio facelift: nieuwe neus en meer power

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, jean-philippe-imparato, Stellantis

Vorig bericht: « Breek! Porsche bevestigt 911 Hybride
Volgend bericht: Ook Mercedes stelt elektrische auto’s uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2024 om 12:35

    Klinkt niet vervelend, wel is de Giulia dan denk ik ineens een 5 serie concurrent IPV een 3 serie concurrent, en dat is jammer. Of er moet natuurlijk een nieuwe Giulietta komen welke een 3 serie concurrent is. Als beiden dan ook nog als station komen kan ik helemaal mijn geluk niet op. Niet in de laatste plaats omdat de huidige Giulia dan eindelijk gaat afschrijven :)

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      12 maart 2024 om 13:56

      het is zowel voor de 3 als de 5 geen concurrent. Want het is kleiner dan de 3 serie (7cm), maar wel duurder. En vrijwel net zo duur als een 5 serie, maar wel 30cm kleiner. Ook kleiner dan een Passat en 15k duurder. De hele propositie is niet logisch en daarom verkoopt het niet. Je moet qua formaat hetzelfde bieden en qua prijs iets lager zitten. Als je net zoveel betaald als voor een BMW, dan kopen mensen liever een BMW. Een mooier jasje gaat mensen niet over de streep trekken. Je moet tussen prijsniveau Volkswagen / Peugeot en BMW gaan zitten. En net zoveel of meer ruimte bieden, anders blijf je een auto aanbieden waar je verlies op maakt omdat alleen een handjevol liefhebbers deze willen vanwege het uiterlijk.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        12 maart 2024 om 14:35

        Je zou toch denken dat met die grafakelige meuk waar BMW mee aankakt de laatste jaren dat men in iets mooiers wil rijden.

        Login om te reageren
        • Jurgen zegt

          12 maart 2024 om 16:53

          De cijfers van BMW geven je ongelijk, het ligt echt aan jou smaak, sorry..

          Login om te reageren
          • okdoei zegt

            12 maart 2024 om 20:10

            Zeg jij nou terloops dat jij de nieuwe BMWs mooi vindt?

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              12 maart 2024 om 20:50

              gaar niet om wat wij vinden, maar de feiten spreken jou tegen.

              Login om te reageren
      • torsen zegt

        12 maart 2024 om 15:26

        Het is een exacte concurrent voor de 3-serie, alleen dan wel de vorige generatie. Bij Alfa zijn ze niet zo snel met facelifts of nieuwe modellen helaas.
        In vergelijk met een 330i xDrive (met minder vermogen) zal met gelijke uitrusting de 3 serie nog steeds duurder zijn. Maar waarschijnlijk is het verschil niet groot genoeg om mensen uit de BMW te krijgen.
        Een passat met 150pk vergelijken met een auto met 280pk en 4WD is natuurlijk een beetje krom gezien CO² tax de prijs aardig op kan drijven. De Arteon met 190 pk zit al aan de €64k.
        De vraag is misschien waarom ze de 200pk optie met RWD niet meer aanbieden. Dat had de auto wel weer bereikbaarder gemaakt.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          12 maart 2024 om 18:44

          “Bij Alfa zijn ze niet zo snel met facelifts of nieuwe modellen helaas.”

          Het is i.i.g. wel een stuk duurzamer dan zo’n (twee)jaarlijkse, doorgaans niet veel toevoegende, facelift ;-)

          Login om te reageren
        • David zegt

          12 maart 2024 om 20:27

          Het probleem is juist dat Alfa de 200pk benzine niet meer verkoopt. Die had moeten concurreren met de BMW 320i. Nu heeft Alfa enkel een Giulia die op het prijsniveau zit van een 5-serie. De groep kopers die net zoveel betaalt voor een kleinere en snellere auto als een grotere en meer comfortabele is heel klein. Dat zijn enkel de echte liefhebbers.

          Ik zocht zelf een jong gebruikte Giulia, maar die zijn al snel 5.000 duurder dan een net zo jonge 318i touring. Gezien de vakanties met twee pubers heb ik toch maar de saaie en ruimere keuze gemaakt. Rijdt ook prima, is wat luxer en een stuk ruimer, maar ja, het rijdt en ziet er niet zo lekker uit als Giulia.

          Login om te reageren
        • David zegt

          12 maart 2024 om 20:31

          Het probleem is idd dat Alfa de 200pk benzine niet meer verkoopt. Die had moeten concurreren met de BMW 320i. Nu heeft Alfa enkel een Giulia die op het prijsniveau zit van een 5-serie. De groep kopers die net zoveel betaalt voor een kleinere en snellere auto, zoals een 330i ipv een grotere en meer comfortabele is heel klein. Dat zijn enkel de echte liefhebbers.

          Ik zocht zelf een jong gebruikte Giulia, maar die zijn al snel 5.000 duurder dan een net zo jonge 318i touring. Gezien de vakanties met twee pubers heb ik toch maar de saaie en ruimere keuze gemaakt. Rijdt ook prima, is wat luxer en een stuk ruimer, maar ja, het rijdt en ziet er niet zo lekker uit als Giulia

          Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        12 maart 2024 om 15:54

        @Richmond: er zijn heel veel autokopers die “ruimte” of “meer ruimte” helemaal niet zo belangrijk vinden. Als dat het belangrijkste zou zijn dan zijn er alleen maar SuperB en Transits op de weg en zeker geen kleine 3 serie’s oid.. Ik heb nog nooit een auto gekocht ivm de “ruimte”. En ja gekleurd want Giulia en spider rijder.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          12 maart 2024 om 23:16

          ik ga er vanuit dat Alfa Romeo ook daadwerkelijk auto’s wil verkopen en niet alleen maar voor de lol auto’s bouwt. Dan neem ik ook aan dat ze er geld mee willen verdienen, maar dat doen ze niet. En waarom doen ze dat niet? Omdat ze een slechte propositie hebben. Ook al gaat het niet om ruimte, maar behalve het design en het logo hebben ze niks om te concurreren. Dus doen ze het ook niet. Er zijn 2238 verkocht in 6 jaar, bmw verkoopt net zoveel 3 series in een jaar.

          Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        13 maart 2024 om 09:09

        Als ik jou was zou ik een Tesla model 3 of Y kopen…
        Ik wacht rustig op die mooie temperament / karaktervolle Italiaanse 😎

        Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    12 maart 2024 om 12:55

    de huidige is al verotte duur dus ik hou mijn hart vast voor de opvolger. Ze zullen iets met batterijen gaan doen om hem betaalbaar te houden, maar ja dat gaat kilo’s toevoegen. We zullen zien

    Login om te reageren
  3. Paul58 zegt

    12 maart 2024 om 20:09

    Prachtige auto. Dat Alfa een klein beetje achterloopt op multimedia is voor mij juist positief. Ik vind het interieur prachtig zonder grote schermen met heerlijke stoelen. Ook dat er in de kofferbak een tas minder past in vergelijking met bijvoorbeeld een 3 serie is voor mij geen probleem. Ga erin rijden en je bent verkocht. Je merkt gewoon dat het een relatief lichte auto is, dat maakt het voor mij mijn favoriete sedan. Ik hou van sportief autorijden en precies dat vind ik in een Giulia. Ohja ik ben net twee weken eigenaar van een zwarte 2.0 T q2 diff en tuned door squadra. Ik ben weer verliefd!! Het is echt GE-WEL-DIG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North