• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe instapper S-Klasse? S280 gespot

Auteur: robbie, gepost 25 februari 2007 om 18:48 – 56 Reacties

Mercedes S280

Via de tiplijn kregen we foto’s binnen van een Mercedes S280. Bij ons is nog niks bekend over de komst van een nieuwe basismotorisering voor de S-Klasse. Wel is er bekend dat er volgend jaar een hybride komt, maar meer ook niet. Momenteel is de S350 het instapmodel bij de benzinemodellen en de S320 CDI bij de dieselmodellen.

De auto is gespot op het Daimler-Chrysler overslagterrein in Born. En zoals te zien is op de foto’s is de auto nog compleet verpakt in transportbescherming. Er is nog niet bekend wanneer dit type op de markt gaat komen. Maar aangezien de auto al in Nederland gesignaleerd is kan het niet lang meer duren. Het zou hier ook nog kunnen gaan om een speciale one of a kind, maar dat lijkt me heel sterk. We mogen wel aannemen dat de S280 voorzien is van dezelfde 3.0 V6 zoals we die kennen uit de E280 en de nieuwe C280. Dat betekent dus dat de S280 zal beschikken over 231 pk en 300 Nm, dat is 41 pk en 50 Nm minder dan het huidige basismodel, de S350.

UPDATE Dankzij DeletedItem & RA999 weten we dat in Griekenland er al een S280 leverbaar is van W221, maar de vraag is natuurlijk wat dit rechtsgestuurde(!) exemplaar in Nederland doet.

Mercedes S280

Mercedes S280

Mercedes S280

Mercedes S280

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, s-klasse, spyshot

Vorig bericht: « Begin van het einde? Brussel wil beginnen met tol
Volgend bericht: UPDATED: Lamborghini Gallardo Superleggera in Genève? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    25 februari 2007 om 18:52

    Instapmodel met 231 PK!?
    Niet normaal!

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    25 februari 2007 om 18:58

    @Erik

    Dat is voldoende hoor.

    Login om te reageren
  3. ML Benz zegt

    25 februari 2007 om 19:02

    jep daar gaat ie t zeker aardig mee doen… hoewel ik m liever in de c klasse zie ;-)

    Login om te reageren
  4. MBZ zegt

    25 februari 2007 om 19:04

    ik vind het een te kleine motor voor zon auto

    Login om te reageren
  5. willem zegt

    25 februari 2007 om 19:07

    waarschijnlijk voor de engelse markt. Hebben ze vlgs mij wel een S280.. stuur zit ook links.

    Login om te reageren
  6. El Loco zegt

    25 februari 2007 om 19:15

    Ze hebben hem bij het vorige model ook gehad, dus nu waarschijnlijk inderdaad weer.

    http://www.mercedes-benz.motortrak.com/gdlist?template=/mb_national_06/hitlist&mbid=2405&dealer=69781&searchtype=matrix&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=230&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=232&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=1847&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=4179&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=850&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=4180&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=576&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=235&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=4181&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=667&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=4182&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=236&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=2972&franchise8=26&bodystyle8=1&model8=4183&engine=0&pricefrom=0&priceto=9999999&yearfrom=1&yearto=2100&capacityfrom=0&capacityto=3500&mileageto=999999&transmission=#

    Login om te reageren
  7. Fej zegt

    25 februari 2007 om 19:15

    @ willem

    rechts bedoel je ;-)

    Login om te reageren
  8. JSV zegt

    25 februari 2007 om 19:21

    Houdt zo’n auto nou voor één keertje exclusief.. ik zag hem al te veel

    Login om te reageren
  9. DeletedItem zegt

    25 februari 2007 om 19:30

    Ik heb een beetje rondgekeken en kwam uit in Griekenland op de officiele MB-site. Daar leveren ze de W221 S280 sinds eind 2006 al tegen EUR94.500.

    @willem
    rechts bedoel je…

    Login om te reageren
  10. MB zegt

    25 februari 2007 om 19:35

    Het kan zo zijn dat de type aanduiding verkeerd is. Pas hadden we een R320 cdi besteld en kregen we een R320 Cdi maar met R350 erop als typeaanduiding.

    Login om te reageren
  11. joost zegt

    25 februari 2007 om 19:48

    Als je zon s klasse koopt, dan zou ik wel de type aandijding eraf halen!

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    25 februari 2007 om 19:56

    Of juist niet, dan sta je tenminste niet te kijk als een paster.

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    25 februari 2007 om 20:02

    S280 ik wil wel maar ik kan nie

    Login om te reageren
  14. RA999 zegt

    25 februari 2007 om 20:04

    in griekenland heb je inderdaad al een s280, hier zie je de pagina met alle motoren in griekenland

    Login om te reageren
  15. slk zegt

    25 februari 2007 om 20:07

    Ik kan mij nog een test herinneren van de oude s klasse en dan bedoel ik de tank (1996) Dat was ook een 280 en die had hele behoorlijke prestaties en kon goed mee komen.

    Login om te reageren
  16. MrSelected zegt

    25 februari 2007 om 20:22

    Ik weet zeker dat je zelfs met een S240 niets tekort komt. Zal leuk zijn voor de mensen die een hogere actieradius wensen.

    Login om te reageren
  17. Philip zegt

    25 februari 2007 om 20:29

    Ik denk ook wel dat hij ‘acceptabele’ prestaties zal leveren voor de prijsklasse, een 280 CDI zie ik dan weer helemaal niet zitten.

    Login om te reageren
  18. OPCfreak zegt

    25 februari 2007 om 20:37

    @ RA999, hebben ze de S 63 AMG daar niet dan?

    Login om te reageren
  19. ron zegt

    25 februari 2007 om 20:42

    hahaahah fantastische instap model

    Login om te reageren
  20. RA999 zegt

    25 februari 2007 om 20:47

    @OPCfreak
    zoals je ziet niet

    Login om te reageren
  21. Mark zegt

    25 februari 2007 om 20:58

    Nix op tegen op deze uitvoering. Tis alleen het gevoel dat knaagt bij mensen. Een 5 meter auto moet altijd minimaal in 7 sec naar de 100, anders is het onderbemeten of “wil wel maar kan nie betalen”. :)

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    25 februari 2007 om 21:40

    Helemaal niets mis mee. Wordt hij alleen goedkoper van, dus meer op de weg. Slim van MB. En bij de S-klasse gaat het helemaal niet om exclusiviteit, vind ik althans. Het is ‘gewoon’ een luxe auto.

    Login om te reageren
  23. ozzy BMW freak zegt

    25 februari 2007 om 21:45

    mooie auto kan niet wachten tot dat hij op de markt komt lijkt me wel leuker om hem te zien zonder transport verpakking;-)

    Login om te reageren
  24. E 320T CDI zegt

    25 februari 2007 om 21:53

    toen ik dit plaatje zag moest ik denken aan een klant bij de EMA in eindhoven. meneer wilde niet dat zijn werknemers zagen dat hij in een R-klasse reed, dus besloot hij er een andere motor- en type-aanduiding op te laten zetten: B 180 CDI (in werkelijkheid was het een R 320 CDI). maar inderdaad de S 280 bestaat wel… lijkt mij dat die prima meekan in het verkeer, sowieso in nederland.

    Login om te reageren
  25. E 320T CDI zegt

    25 februari 2007 om 21:55

    @ ozzy BMW freak:

    wordt eens wakker jongen… model an sich is al flinke tijd op de markt

    Login om te reageren
  26. ML Benz zegt

    25 februari 2007 om 22:01

    Ik ben zelf een griek en kan het inderdaad beamen dat de 280 meer in dienst doet, de verouderde ml kwam je daar bijvoorbeeld ook al tegen met de 280.
    Die motor hebben ze daar ingevoerd omdat in griekenland de belasting te betalen voor een auto bepaald wordt aan de hand van de motorinhoud… dus is het van mercedes zeer slim geweest de motor erin te stoppen, veel meer bestellingen

    Login om te reageren
  27. Snoepie zegt

    25 februari 2007 om 22:05

    het wordt meer en meer een mannen met wite onderbroeken auto!

    Login om te reageren
  28. E 320T CDI zegt

    25 februari 2007 om 22:08

    maar hij rijdt wel ongekend lekker!

    Login om te reageren
  29. S6 zegt

    25 februari 2007 om 22:16

    Als ik het goed zie, dan zie ik op de eerste afbeelding dat de stuur rechts is.
    Dus hij is niet voor de Nederlandse markt :D

    Login om te reageren
  30. S6 zegt

    25 februari 2007 om 22:16

    dus zie ik mijn buurman niet pronken met zijn S 280 zonder typeaanduiding, anders haal ik gewoon een S8:D

    Login om te reageren
  31. sjaak lombok zegt

    25 februari 2007 om 22:27

    als het een overslag terrein is zal ie wel overgeslagen worden he! dus gaat ie richting engeland of richting andere delen van de wereld waar ze aan de verkeerde kant rijden :)
    NL doorvoerland…

    Login om te reageren
  32. Noisemaker zegt

    26 februari 2007 om 01:36

    Lees daar ook ’n stukje over ’n hybride versie…gaat mercedes nu toyota/lexus kopieeren???

    Login om te reageren
  33. Lebastille zegt

    26 februari 2007 om 08:59

    Dat klinkt niet als heel erg veel, 231 pk in een auto van 1800 ? kg. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom Mercedes Benz zo’n laag gemotoriseerde uitvoering op de markt zou willen brengen. Wanneer je een S-klasse kunt betalen, waarom zou je dan beknibbelen op de motorisering?

    Login om te reageren
  34. wimbers zegt

    26 februari 2007 om 09:15

    er zit een groot verschil tussen kunnen en willen betalen. (bij mij wel tenminste)

    Login om te reageren
  35. MrSelected zegt

    26 februari 2007 om 11:15

    @Lebastille; dan heb je alsnog een pk/gewichtsverhouding van 7.8. Een E200K Combi heeft een pk/gewichtsverhouding van 8.7 en hiermee kom je echt 100% niets tekort. (Zeker voor de NL snelwegen).

    Je hebt genoeg vermogen met een S280, het is echt niet ‘beknibbelen’. De meeste mensen gebruiken het vermogen van een S350 of S500 toch niet.

    Login om te reageren
  36. Trevor zegt

    26 februari 2007 om 12:41

    Ach met die K.Spee aan het bewint hier in NL hebben we zometeen allemaal een auto die niet harder gaat dan 120… Kunnen ze net zo goed een 1.4 oid in die S-klasse gaan inbouwen voor de NL Markt…. Tja verder is naar mijn mening 231pk niet overdadig maar zeker ook niet te weinig voor deze auto… Als ze nou ook nog even een “goedkope” diesel inbouwen dan wordt ie misschien zelfs nog interresanter… (dus een S270 CDI oid…)

    Login om te reageren
  37. joost zegt

    26 februari 2007 om 14:59

    Wat dan wel weer leuk is, is om een s280 typeaanduding op je 65 amg auto te plekken. Wel even zo ombouwen dat niemand het verder ziet natuurlijk. En dan die golfjes gti die wel met je willen sporten hoor!

    Login om te reageren
  38. Frank zegt

    26 februari 2007 om 17:28

    Al dat gelul over genoeg of niet… Laat ieder zelf kiezen of hij met meer of minder pk/kw’s door het leven gaat. Als je hier op autoblog kijkt lijkt het wel of iedereen hier minimaal 200pk in zijn kuttige leasebakje nodig heeft. Lekker handig als je in de file staat…

    Login om te reageren
  39. Pieter zegt

    26 februari 2007 om 17:56

    Ik vind het een goede beslissing van Mercedes om grote modellen met kleinere motoren te leveren…want wat heb je er nou aan als je gereden wordt, je nergens meer te hard kan rijden,…en de benzine als maar duurder wordt…tja, het is natuurlijk top om veel PK’s onder de kap te hebben…maar als je in stijl wilt rond rijden dan kan je ze toch niet gebruiken, dan pak je in het weekend maar je Porsche of AMGtje om even een kopje koffie in Duitsland te gaan drinken…

    Login om te reageren
  40. slk zegt

    26 februari 2007 om 18:48

    Helemaal met je eens frank

    Login om te reageren
  41. C30CDIAMG zegt

    26 februari 2007 om 19:36

    ik heb nu prcs 231 pk… Denk dat het zeker voldoende is, óók voor een S-klasse

    Login om te reageren
  42. Turbo zegt

    26 februari 2007 om 19:44

    231 pk is zat om goed te cruisen en bij 150 km/u het gas er nog eens goed op te gooien. Alles boven de 200 km/u is luxe, meer niet.

    De oude 728i met 193 pk was eigenlijk ook meer dan genoeg, als je je maar over het specificatie-virus heen kan zetten ;)

    Login om te reageren
  43. Mark zegt

    26 februari 2007 om 21:12

    Psychologisch die type aanduidingen. En niet eens altijd juist. Zo moet een 4100cc motor van Audi als 4.2 TDI door het leven. Waarom zijn er type aanduidingen dan? :S

    Gewoon eraf trekken en genieten.

    Login om te reageren
  44. Mark zegt

    26 februari 2007 om 21:14

    Tis ook heel verstandig van Benz dat die 200K (1.8 viercilinder!) gewoon blijft in de C en E. Power zat in allerlei smaken dankzij compressor tuning.

    Login om te reageren
  45. Stephan zegt

    26 februari 2007 om 21:37

    Zal het eens voorleggen bij de mensen van me bijbaan! (werk bij taxicentrale ;))

    Login om te reageren
  46. robbie zegt

    27 februari 2007 om 00:21

    0-100 Tijden

    Mercedes S280 8,2

    Audi A8 3.2 FSI 7,7
    BMW 730i 7,8
    Jaguar XJ6 3.0 8,1
    VW Phaeton 3.2 V6 9,4

    Niet eens heel langzaam dus…

    Login om te reageren
  47. Karl zegt

    27 februari 2007 om 02:11

    that is exactly the same to the Chinese Version S300 came out from last year!

    Login om te reageren
  48. MB Fan zegt

    27 februari 2007 om 15:01

    Ze doen in Born ook de export naar Griekenland hoor, dus hij zal niet voor Nederland zijn.

    Login om te reageren
  49. Tombnolz zegt

    27 februari 2007 om 15:20

    Dat zou ideaal zijn voor de welstellende gepensioneerde opa. Die heeft geen baat bij 400 pk en hoeft geen dikke diesel om 10.000 km per jaar van restaurant tot aan de school en terug te rijden. Doe het voor hen Mercedes!

    BTW: daarnet een A8 6.0 L W12 gezien -> serieus andere koek, w o w

    Login om te reageren
  50. S AMG zegt

    27 februari 2007 om 16:05

    Tja nog meer S klasses op de NL wegen , dat is jammer( Me pa heeft een S en zo blijft die auto al helemaal niet meer exclusief)

    Login om te reageren
  51. Stephan zegt

    27 februari 2007 om 16:06

    Je koopt de auto toch voor jezelf. Niet om indruk te maken op anderen.

    Login om te reageren
  52. Aero zegt

    27 februari 2007 om 18:16

    Sinds wanneer rijden ze in Griekenland met het stuur rechts?

    Login om te reageren
  53. mercedes driver zegt

    1 maart 2007 om 20:13

    ieder zijn gedacht wat voor pk’s hij onder de kap kan betalen. ik heb ook maar een 220 cdi onder de kap,en voor mij is dit al voldoende.

    Login om te reageren
  54. raymond zegt

    2 maart 2007 om 13:49

    man hoe hard zal het luxe en het sportmodel dan wel gaan
    .

    Login om te reageren
  55. marcel zegt

    21 juni 2007 om 14:15

    s280 is voor de duitse markt als je eens kijtk wat je in duitslandd voor meer motoren kan kieze dan hiero in nl

    Login om te reageren
  56. ae ridder zegt

    7 augustus 2007 om 21:35

    zoals auto-kenners, die wij hier allemaal beweren te zijn, weten we dat in
    verschillende landen verschillende normen worden gehanteerd als het gaat om
    belastíngen, verzekeringen en zo. Hoe was het ook al weer? In Italie gold een belastingvoordeel of zo iets onder de 2.000 cc, dus had je alfa’s en ferrari’s met hele rare motoren, alleen maar om voor de klant interessant te zijn. Het gaat tenslotte om verkoopcijfers. Dus waarom geen 280 bij de S? Had je vroeger ook en een 280 anno 2007 is echt geen zielige motor meer, hoor! Tegenwoordig wordt je, als je niet snel genoeg reageert, al op je nummer gezet door bijvoorbeeld een 1,1 van merk X, zo snel gaat dat allemaal tegenwoordig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North