• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Jaguar S-Type wordt Jaguar XF

Auteur: autoblogger, gepost 28 november 2006 om 14:26 – 33 Reacties

Jaguar XF

What’s in a name? Jaguar houdt ons bezig met het nieuws dat de volgende generatie S-type de modelnaam “XF” zal krijgen. Niet echt boeiend maar het moet volgens het Britse Autocar aangeven dat er grote verandingen op komst zijn. Bibiana Boerio van Jaguar liet weten dat de XF een nieuw soort sports saloon zal worden, mensen moeten daardoor een andere (meer spannende) beleving krijgen bij het merk…

Zoals we eerder schreven zal de nieuwe Jaguar een stijl kijgen van een vierdeurs coupé. De grille zou daarbij geïnspireerd zijn op recente Jaguar concepts zoals de RD6 en de R-Coupe.

Het is echter nog onduidelijk of de nieuwe jaguar in 2008 in de showroom zal staan. Plannen om de auto met een aluminum chassis te bouwen zijn geschrapt vanwege de hoge kosten en de lange doorlooptijd (via motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, s-type, xf

Vorig bericht: « Ford Mustang Concept door Giugiaro
Volgend bericht: Onvervangbare VW klassiekers hebben bad luck »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 14:33

    De naam boeit me niet zo, moet ik zeggen… Die impressie hierbij is wel leuk, maar is het geen echte coupé?

    Login om te reageren
  2. Autofreak zegt

    28 november 2006 om 14:35

    Ik vind hem vooral gruwelijk lelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    28 november 2006 om 14:41

    Vergeleken met MB waren Jaguars toch altijd al vierdeurs coupé’s? Niets nieuws onder de zon dus!

    Login om te reageren
  4. iggy pop zegt

    28 november 2006 om 14:43

    voorkant doet me een tikkeltje denken aan de veyron

    Login om te reageren
  5. stefan zegt

    28 november 2006 om 14:45

    één regel:
    TERUG NAAR DE TEKEN TAFEL!

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    28 november 2006 om 14:49

    Wilt Jaguar weer mee gaan doen en winstgevend worden, dan moeten ze wat aan hun image gaan doen. Laten we eerlijk zijn denk je aan Jaguar, dan denk je aan een ouwe l*llen bak.

    Nu hoeven ze de XJ types niet te veranderen die kan mooi de markt voeden die die al voedt, maar de X en S-types moeten VEEEEEELLLLLL dynamischer worden. Ze moeten deze modellen gaan stylen voor een jonger publiek. Ze moeten ook meer afstand nemen van de verwantschap met Ford. Oh en de kwaliteit natuurlijk ook verbeteren!

    Oké ff kijken of ik alles heb;
    Design-check
    Ford>Jaguar-check
    Image builden-check
    kwaliteit-check

    Lijkt me voor nu wel voldoende toch?! :)

    Login om te reageren
  7. Z-Rider zegt

    28 november 2006 om 14:52

    Tja…. Bibiana Boerio van Jaguar liet weten dat de XF een nieuw soort sports saloon zal worden, mensen moeten daardoor een andere (meer spannende) beleving krijgen bij het merk…

    Grapje zeker? Het grootst gedeelte van kopers van deze auto’s zijn toch echt diegenen die erg “plebs” zijn. (en dan druk ik me heel netjes uit) :)

    Zitten die daar wel op wachten? Als ik er zo naar kijk krijg ik eerder de “Mazda” beleving bij het merk…..

    Login om te reageren
  8. Autofreak zegt

    28 november 2006 om 14:54

    @ iggi pop: hoeveel fantasie heb jij wel niet dan????? :S

    Login om te reageren
  9. TomRS6 zegt

    28 november 2006 om 14:58

    B E A Uitiful!

    Nog nooit verliefd geweest op een Jag, dit is de eerste keer!
    Waarom vinden jullie hem lelijk?

    Misschien moeten de voorlichten iets aangepast worden, dit is toch vernieuwend ofniet dan?

    Login om te reageren
  10. RMC zegt

    28 november 2006 om 15:01

    Wat we hier zien is gewoon de RD6 Concept Car hoor, niet eens een impressie oid. Onder de kap hier ligt een diesel.

    Login om te reageren
  11. bramwillemse zegt

    28 november 2006 om 15:01

    jongens, dat is geen impressie, maar een conceptcar van jaguar zelf. Volgens mij uit 2004 of 2005.. ik zal ff kijken of ik wat mooie info kan vinden over deze concept waar ik de naam kwijt van ben. Jaguar zei iig bij de introductie van die bak, die mijns inziens erg mooi was destijds, dat het een concept voor de s-type-opvolger is.

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    28 november 2006 om 15:02

    @Bram: zoals in het artikel staat; de RD6 / R-Coupe concept ;)

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    28 november 2006 om 15:07

    @Z-Rider: inderdaad! Schoenmaker blijf bij je leest.
    Jaguar moet gewoon saai/standaard blijven. Vooral geen aandacht trekken met designs en vierdeurs coupe’s. Eigenlijk moeten ze gewoon vasthouden aan het design van de Jaguar XJ uit de jaren negentig. En dan één keer in de 10 jaar een motor-update doen met wat technische upgrades voor gebruikersgemak (airco, navigatie, etc).

    Login om te reageren
  14. sacha zegt

    28 november 2006 om 15:10

    @Z-Rider: Plebs in een Jaguar? Volgens mij is dat nou juist één van de weinige merken zonder dubieuze clientèle, maar alleen maar sigaarrokers in krijtstreeppak.

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    28 november 2006 om 15:14

    Sigaren zijn niet slecht!!! Oh sorry, natuurlijke reactie…

    Login om te reageren
  16. bramwillemse zegt

    28 november 2006 om 15:16

    @autoblogger: haha, typisch ik.. wel ’t hele artikel lezen, maar toch niet :)

    idd, de RD6:
    http://www.jaguar.com/nl/nl/vehicles/concept_cars/r_concept.htm?route=_nl_nl_vehicles_concept_cars_overview@__link__InfoBlockLink_1

    ik vond ’t toch een geslaagde concept, het was de eerste vernieuwende jaguar sinds tijden. Maarja, smaken verschillen.. Daarnaast denk ik dat de nieuw s-type niet heel erg hier op zal gaan lijken. Hij gaat hopelijk wat meer op de XK lijken :)

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    28 november 2006 om 15:19

    “één van de weinige merken zonder dubieuze clientèle”
    …..
    “maar alleen maar sigaarrokers in krijtstreeppak.”

    Mwoh dubieus genoeg lijkt me zo………..
    Of is u sarcastisch?! ;)

    Login om te reageren
  18. Zoef zegt

    28 november 2006 om 15:24

    Jag zou al veel winnen door te zorgen dat ze mee zijn met de hi-tech ontwikkelingen.
    De-Fording is een must. Kan Rolls geen motoren maken voor Jag? Dat zou nog ‘ns een image-boost zijn.
    What about een X en een S series met een 2.5 of 3.0 TWAALFcylinder? Turbo natuurlijk, voor berenkoppel en laag toptoerental – niet zozeer bulkvermogen. En Aluminium natuurlijk. Plus alle roadholding-tronics die de Duitsers hebben.
    Qua styling moet het klassiek blijven, retro zelfs. Met wat creativiteit is daar ook dynamiek in te verwerken.
    Goed ontworpen X en S modellen moeten m.i. potentiele 3 en 5 killers kunnen zijn.

    Login om te reageren
  19. supergrover zegt

    28 november 2006 om 15:30

    XF?? Kijk eens in Eindhoven hoeveel XF’en er bij DAF staan :-)

    Zo’n nederlandse XF heeft wel ietsje meer pk’s dan die van jaguar en vooral heeeel veel meer koppel.

    Weet niet of dat wel de goede merkbeleving geeft, zelfde type aanduiding als een vrachtwagen? ;)

    Wat voor Ford onderstel en Ford motoren zouden er nu weer gebruikt worden? Dat was/is de killer voor de Jag X-type geworden, teveel genen die overeen komen met de Mondeo.

    Login om te reageren
  20. Pizza zegt

    28 november 2006 om 15:38

    Wel humor, een vriend van me die werkt op schiphol en deze heeft m al gezien! Mocht natuurlijk geen foto’s maken, maar hij vond m echt prachtig!

    Login om te reageren
  21. joep zegt

    28 november 2006 om 15:51

    @autoblogger, jaguar kan wel bij zijn saaie ‘leest’ blijven, maar daar wordt geen winst mee gemaakt… dus of dat nou zo verstandig is.

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    28 november 2006 om 16:15

    de naam boeit me niet zo veel, waar het mij meer om gaat is hoe hij eruit komt te zien. hier is een impressie:

    Login om te reageren
  23. iggy pop zegt

    28 november 2006 om 16:49

    @ autofreak: zeer veel, maakt het leven zoveel aangenamer :p

    Login om te reageren
  24. V_freddy zegt

    28 november 2006 om 17:03

    op de foto’s van slk vind ik de jag een hele mooie auto, ook een hele voorruitgang

    Login om te reageren
  25. auto-maat zegt

    28 november 2006 om 17:20

    ik vind het net een mazda,
    een jag heeft altijd hele duidelijke stijlelementen gehad,
    4 ronde koplampen. lange motorkap en lange achterbak. laat die dan ook visueel terugkomen in je vernieuwingen.
    en inderdaad, bezuinigen op techniek is echt not done in een tijd waarin Rover failliet is gegaan doot te bezuinigen op vernieuwing.

    Login om te reageren
  26. Sammie zegt

    28 november 2006 om 19:41

    op slk zijn foto’s vind ik de jaguar net een goedkope GM, liever die van de topicstarter.

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    28 november 2006 om 20:04

    Als ik het commentaar bij autoweek lees, dan denk ik dat Autoexpress weleens een hele goede impressie heeft gemaakt. Dat zou ook misschien verklaren waarom de naam is gewijzigt naar XF zo willen ze misschien duidelijk maken dat het een sedan versie van de XK word.

    hier een link naar het artikel op autoweek:

    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5633&cache=no

    Login om te reageren
  28. Pizza zegt

    28 november 2006 om 20:28

    Ik heb eventjes de vriend in kwestie gebeld en hij heeft het volgende te zeggen:

    – De vorm zit tegen de hatchback aan, een beetje zoals de impressie van Autoweek
    – De vier koplampen komen terug, maar zijn er toch twee
    – Lijkt niet op AutoExpress’ impressie, maar voorkant is lichtelijk hetzelfde
    – Suicide doors
    – XK velgen, alleen tikje kleiner
    – Vrij grote auto, geen SUV, maar fors

    Login om te reageren
  29. Renny zegt

    29 november 2006 om 08:02

    Nee !!! Krijgt die ook al de WC-bril grille ???? (zoals de Veyron)
    Dit gaat toch geen rage worden hé ? :-(

    Login om te reageren
  30. 64-JV-DS (geen autokenteken!) zegt

    29 november 2006 om 09:49

    Afgelopen zaterdag heb ik een gesprekje gehad met mijn Jaguar dealer en hij verzekerde mij dat de nieuwe S-Type er anders uit gaat zien dan de foto in het onderwerpsartikel. wellicht dat het naar de foto-impressie gaat zoals deze door SLK55 hier werd geplaatst, maar dat wilde hij nog niet bevestigen.

    Login om te reageren
  31. At070 zegt

    18 december 2006 om 22:08

    wacht nou allemaal even tot 3- januari 2007 …… wedden dat we allemaal schrikken hoe mooi die auto wordt (is)… en het toppertje met 420 pk. k’heb gehoord dat ie gechipped kan worden tot 550 pk. Ik heb um stiekum al gezien…. in Engeland!
    t’is een plaatje.

    Login om te reageren
  32. D. Polak zegt

    22 januari 2007 om 23:16

    Al kan ik nog alleen mar het model/ uiterlijk beoordelen, ik ben nu al helemaal verloren: wat een plaatje is deze auto!!

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. El sustituto del S-Type se llamará Jaguar XF schreef:
    4 januari 2007 om 13:24

    […] Fuente | Jaguar Foto | autoblog.nl En Motorpasión | Jaguar S-Type 2008 […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North