
De kinderen naar school brengen, comfortabel cruisen, maar ook door modder rijden en rockcrawlen behoren tot de mogelijkheden.
Dat komt natuurlijk allemaal omdat de GX460 zijn oorsprong kent in de Toyota Landcruiser. Ondanks dat die Landcruiser net zo veel weegt als een klein binnenvaartschip staat die aardig zijn mannetje naast de weg. De Lexus GX460 (opvolger van de GX470) combineert dit met de luxe van een GS of LS. Een berg elektronica, slimme dempers en (niet meegeleverde) modderbanden moeten er voor zorgen dat je hier ieder spoor mee kan volgen zonder uit te hoeven stappen.
Voor de aandrijving is een 4,6 liter grote 300pk en 445Nm V8 verantwoordelijk. Deze motor vervangt de 260pk 4,7 V8. Op de snelweg verbruikt deze een bescheiden 12 liter op 100km. Grote veranderingen bij deze update zijn een standaard kinetic dynamic onderstel, een ingewikkelde offroad-computer en een los te openen achterruit. Helaas is ook dit grootverbruikend speeltje weer voor Amerika voorbehouden. Daar trekt Lexus de komende tijd met leger verkopers het land in om alle dealers extra op de vernieuwingen te wijzen. De verkopen van de GX470 waren namelijk wat teruggevallen (met 61%).





















Badge Engineering maar wel slim
Wat een lelijk hok! geen wonder dat ze dat in de US houden. way to go Alwood door geen plaatje bovenin te zetten.
Wat een gedrocht!!
-edit: nutteloze bijdrage-
Kheb dees laats in dusseldorf gespot.. Was weinig bijzonder.
tjah ziet er beter uit dan onse toyota versie
de vraag blijft of je hem mooi vind…
zal zeker niet stuk gaan en je komt met dit ding waarschijnelijk verder offroad dan een H2
Deze auto heeft echt geen alibi. Hoe u g l y kan je iets maken. Ik hoop dat ik geen nachtmerries krijg vannacht.
Wel een mooie auto, alleen lijkt een beetje te veel op de Toyota…
“Kheb dees” getuigt van een groot taalvernieuwingsvermogen. Knap hoor. On-topic reageren is wat lastig met een auto als dees. Van schoonheid gespeend en weinig waarde toevoegend, in alle subjectiviteit. Pas niet in mijn straatje. Nee echt niet, woon in een heel smal straatje. Wel veel hondenpoep, dat lijkt net blubber met dit weer. In een kleiner formaat zou dit ding in mijn wereld dus wél bestaansrecht hebben.
sinds dit model is hij er qua design eigenlijk alleen maar op achteruit gegaan…
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/90-97_LandCruiser.jpg
rare hoge motorkap, gekke koplampen, rare opgeklopte maar dan wel weer plate wielkasten, gekke knik in de achterste zijruit, kortom hoe verkloot je een ontwerp?
Lelijk ding, ik ben anders gewend van Lexus. Maar goed, veel Amerikaanse auto’s zijn lelijk, dus het zal wel weer goed verkopen. Die oude V8 was trouwens ook wel erg onder de maat zeg, 260 pk’s uit een 4,7 V8… Het koppel compenseert dat dan wel een beetje.
Wat een zielige auto…
Gewoon een re-badge van de LC150 dus?
Ze tonen wel ballen door in deze tijd met zo’n slurpende V8 te komen.
Tja de LC van de nieuwe generatie en de basis van deze is ook al niet veel beter qua looks. Met zo weinig aanpassingen is het inderdaad nog steeds niks en vind ik het niet erg dat we hem niet krijgen.
Wat geen kwestie van tijd en verspeelde moeite is, als ze nou eens die wagen onder de IS hierheen zouden halen!
Op zo,n boerenhok moet gewoon een Toyota badge
goed idee, Mercedes verkoopt zijn GL toch ook, alleen ziet die GL er niet uit als een Toyota…
ja en die gl zal er ook uitgesleept moeten worden door een LC omdat dat ding alleen gemaakt is voor diepe plassen
deze auto is voor the real deal en niet zoals die pc hoofd dingen
Het uiterlijk kan beter :P
Maak hem in het wit en je hebt gelijk een schip vol verkocht in de verenigde arabische emiraten.
Ik heb bij dit inerieur echt een dejavu. Maar wat….
Ik weet het, de bedieningsschakelaars voor electrische ramen van een Datsun Bluebird uit 1983. Waarschijnlijk nog van bakkaliet.
En als je naar Japan gaat heeft elke taxi zo’n interieur.
@Eelco van Vliet:
NOu hey.. niet verklappen.
De amerikanen zijn daar nog niet achter! Die hebben in elke auto, ongeacht prijs, zo’n interieur.