• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de weg

Auteur: Dizono, gepost 12 april 2017 om 08:24 – 49 Reacties

Afbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de wegAfbeelding Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de weg

Lincoln Navigator
De weg naar het tankstation zeker?

Nou, dat zou nog wel eens mee kunnen vallen, want net als evenknie Ford Expedition is ook de nieuwe Lincoln Navigator niet langer met een V8 leverbaar. In plaats daarvan ligt er een twinturbo Ecoboost V6 met een slagvolume van 3,5 liter onder de kap. Met 455 pk kom je qua vermogen niks te kort, maar het V8-gegorgel zal gemist worden.

Aangezien de auto grotendeels gelijk is aan de Ford Expedition, is ook de nieuwe Navigator voor een groot deel opgetrokken uit aluminium. Daardoor ligt het gewicht zo’n 130 kilo lager, al heb je met 2400 kg ledig gewicht nog altijd profijt van een groot rijbewijs. Een E achter B is evenmin overbodige luxe, want met een trekgewicht van ruim 4000 kilo trek je zelfs de grootste Airstream Caravan met gemak de Rocky Mountains over.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Lancia Beta Spider Zagato van Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Monaco: wie wint de pole en dus de race in het Prinsdom?
  • De Bovensiepen Zagato is een hele dikke BMW
  • BREEK: kinderzitjes bevatten levensgevaarlijk PFAS
FacebookTweetPinLinkedIn

lincoln, navigator, new-york-2017

Vorig bericht: « Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!
Volgend bericht: Toyota FT-4X Concept is een bijzonder ding »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    12 april 2017 om 08:38

    Zo lelijk en toch zo vet.
    De onrustige details. Het kippengaas. De reclame-lichtbalk op de achterkant die niet in het geheel past. Het 80s-style lichtblauwe leer met wanstaltelijk motief.
    Zo fout en toch zo vet.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    12 april 2017 om 08:47

    Kijk Europese SUV bouwers, zo hoort t: (de opvolger van) een SUV bouwen, zonder dat ie er soft uitziet!

    Enige punt van kritiek? Geen heerlijke V8 meer. Zulke dikbakken berijdt je t liefst mét een heerlijke cruise en trek V8

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2017 om 09:09

      @toyotafortuner: Toch denk ik dat je zelfs met een v8 tijdens normaal gebruik amper wat zal horen. De turbo’s zullen zelfs zorgen voor nog smoother versnellen denk ik. Verder echt een tof apparaat! De stoelen zijn om te smullen en de wielen al helemaal!

      Login om te reageren
    • autodrop zegt

      12 april 2017 om 09:09

      @toyotafortuner: eens! Niet dat halfslachtige crossover gedoe maar gewoon zeecontainers. Love it!

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      12 april 2017 om 09:39

      @toyotafortuner: was het tot voor kort volledig met je eens, maar heb in januari een Ford Expedition gehad als huurauto en die 3,5l V6 is echt een super fijne motor! Hij klinkt ook heel goed trouwens. Durf te zeggen dat hij niet onder doet voor een Dodge Hemi..

      Login om te reageren
  3. bmwfreak038 zegt

    12 april 2017 om 08:49

    Het front doet me heel erg denken aan volvo, alleen ziet deze er niet uit.

    Login om te reageren
  4. Bricktop zegt

    12 april 2017 om 08:49

    Imposante verschijning zonder meer! De leren bekleding oogt wat mij betreft een beetje goedkoop, vooral op de achterbank veel oneffenheden. Mijn voorkeur gaat toch uit naar het Europese spul.

    Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    12 april 2017 om 08:54

    Dat er nog geen 2 symbolische punten op de achterbumper zitten snap ik dan niet.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      12 april 2017 om 09:33

      @fmgarcia: moest even nadenken maar ik vat hem :)

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        12 april 2017 om 10:14

        @mercedesclk350: voorafgegaan door een spatie soms?

        Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    12 april 2017 om 08:55

    Vind ‘ m ook op de XC90 lijken, en dat is dus een compliment, verder: wat een bizar groot apparaat is het!

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      12 april 2017 om 09:05

      @pomoek: ik vindt deze wel iets minder mooi dan de xc90

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        12 april 2017 om 12:46

        @bmwfreak038:
        maar geen 2l hybride maar een deftige 3.5 twin turbo V6. Mijn keuze zou direct gemaakt zijn.

        Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    12 april 2017 om 08:55

    Statig ding. Ergens best wel vet, maar die lichtblauwe kleur staat een beetje fout, er glimt al genoeg. Doe maar een donkere tint.

    Login om te reageren
  8. mariodv zegt

    12 april 2017 om 08:55

    Wat een discobal.

    Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    12 april 2017 om 08:55

    Dikke bak. Zag laatsts nog een L uitvoering. Dan is ie nog groter en lomper. Die zag er van binnen wel erg luxueus uit.

    Zal hem deze week op AJ posten.

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    12 april 2017 om 08:56

    Dit is toch veel gaver dan zo’n beschaafd en politiek correct Europees ding met een driecilinder onder de kap?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    12 april 2017 om 08:56

    Het is best een geinig hok zo!

    Login om te reageren
  12. Duell zegt

    12 april 2017 om 09:01

    Die Ford Expedition is stoer en strak, dit is gewoon lelijk. :)

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    12 april 2017 om 09:02

    Wat een joekel van een ding, en ik vind het nog wel wat hebben ook. Prachtige velgen trouwens, staan hem heel erg goed.

    Login om te reageren
  14. porker zegt

    12 april 2017 om 09:05

    Ik heb maar een reactie: ..

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2017 om 09:12

      @porker: Ja echt he, zou hij nog in zijn kist vol bloed glasscherven en verzamelde ledematen liggen?..

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    12 april 2017 om 09:14

    Amerikaanse Range rover. Hoefdoel vooral lomp groot en luxe. Missie geslaagd lijkt me. Dashboard is zelfs zeer goed gelukt.

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      12 april 2017 om 20:35

      @mashell: deed me idd het meest denken aan een Range Rover, de wielen, vooral bovenkant opbouw met zwart glans en motorkap. Binnenin de middenconsole en speakers en vast nog wel meer. Maar dan US kwaliteit; dan kan je het gerust weggooien na 5 jaar en voel je je niet schuldig. Daar denken veel mensen bij een Range Rover wel anders over.

      Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    12 april 2017 om 09:21

    Net als bij de Dodge kan ik dit ook waarderen. Lekker rondcruisen in een Amerikaanse blingbak. Ik vind het interieur ook erg fraai. Ik zou het zelfs Europees noemen, al betwijfel ik of de afwerking en het materiaalgebruik ook van dat niveau is.

    Login om te reageren
  17. mercedesclk350 zegt

    12 april 2017 om 09:34

    Inclusief interieur van Leenarts?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2017 om 09:40

      @mercedesclk350: Zeker geen Leen Bakker, eerder Leen Ballerrrr. Meest sexy stoelen in een suv of tank tot op heden!

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        12 april 2017 om 09:43

        @fmgarcia: volgens mij snap je mij niet helemaal ;)

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          12 april 2017 om 10:22

          @mercedesclk350: Jawel Amko Leenarts toch of ben ik nou gek aan het worden?

          Login om te reageren
  18. jvthof zegt

    12 april 2017 om 09:51

    Ondanks dat ik hem wss nooit zal rijden, ben ik toch blij dat ze dat jaren 60/70 stuur uit de concept niet hebben doorgevoerd.. Dat vond ik het lelijkste van het interieur.

    Verder zijn dit soort mastodonten gewoon de ultieme middelvingers… en met een gezin is het toch gewoon een ideale wagen! Jammer dat we hier in europa alles zo klein hebben (parkeervakken en bochtjes in parkeergarages) dat je met dit formaat echt wel moet steken en steken

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    12 april 2017 om 09:52

    “Een E achter B is evenmin overbodige luxe, want met een trekgewicht van ruim 4000 kilo trek je zelfs de grootste Airstream Caravan met gemak de Rocky Mountains over.”

    En dan ook nog van vóór 01-1-2013 want volgens mij mag je anders niet meer dan 3.500kg erachter hangen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 april 2017 om 10:00

      @jack_abarth: dat mag toch sowieso niet in Nederland? Alleen met een BE combinatie mag je in sommige gevallen meer wegen bij mijn weten.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        12 april 2017 om 10:06

        @lekbak:

        Ik heb me er al zo vaak in verdiept, en om eerlijk te zijn snap ik er nog steeds geen bal van. Je mag bijvoorbeeld bij een middenasaanhangwagen het gewicht overdragen richting het trekkende voertuig. Maar welke trekhaak mag zoveel kogeldruk hebben, vrijwel geen toch?

        Moet dit stukje maar eens lezen, en dan voornamelijk het figuur op pagina 7.

        https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/brochures/2012/08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-be/rijbewijs-be-071113.pdf

        Laat dadelijk maar eens weten welke conclusie jij eruit haalt.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          12 april 2017 om 12:13

          @jack_abarth: voor januari 2013 mag je aanhanger meer dan 3.5t aslast hebben. Waarschijnlijk mits het trekkend voertuig het mag trekken. Je mag dus de kogeldruk bij het laadvermogen optellen omdat dat geen aslast van de aanhanger is. Wel mag het trekkend voertuig de toegestane maximale massa niet overschrijden met die aslast en moet die onder de 3.5t blijven.

          Na januari 2013: de aslast van de kar moet altijd onder de 3.5t blijven. Wel mag je weer gewicht overdragen dmv kogeldruk. Mits wederom het voertuig het mag hebben en je onder de 3.5t blijft.

          Kogeldruk kan in beide gevallen ook schoteldruk zijn bij trekker oplegger combinatie.

          Opvallend vind ik het dat ze in de oude situatie niet spreken van een toegestane maximale massa tot 3.5t voor de aanhanger. Mijn conclusie hierover is dan ook dat die er niet is en dat die kar zo zwaar mag zijn als het trekkend voertuig mag trekken.

          Ook is het interessant dat in het geval je geen E achter B hebt het ledige gewicht van het trekkend voertuig niet meer relevant is. Alleen de tmm van auto en kar samen mogen niet meer dan 3.5t zijn en uiteraard moet de auto de kar mogen trekken.

          Best wel verhelderend zoiets.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            12 april 2017 om 12:22

            @lekbak:

            Dus stel we pakken een Iveco Daily (1250 netto laadgewicht + 3500kg trekgewicht) en een middenasaanhanger met 2x 2-tons assen (4-ton totaal dus) en de kogeldruk is even irrelevant.

            Dan mag het resterende gewichtsverschil van 4000-3500=500kg gezien worden als “lading” in de bus.

            Zo lees ik het namelijk, maar of het correct is?

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              12 april 2017 om 12:43

              @jack_abarth: zoals ik het lees moet die 500kilo ook daadwerkelijk op de kogel/schotel rusten. In de praktijk lukt dat dus alleen met trekker oplegger. Dat je assen dan 4t zijn doet er eigenlijk niet meer toe want de aslast mag in geen geval 3.5t overschrijden.

              Is er een geleerde in de zaal die meer weet?

              Login om te reageren
              • jack_abarth zegt

                12 april 2017 om 13:11

                @lekbak:

                Net even Google verder uitgepluisd. In het bovengenoemd voorbeeld kan de dwarsbalk van de trekhaak maar maximaal 280kg verticale last dragen. Dus dat zou in mijn ogen de bottleneck vormen, tenzij de haak zelf nóg minder mag hebben.
                Kijk, dat de trekker/oplegger combinatie genoemd wordt vind ik niet vreemd. Daar kun je daadwerkelijk recht bovenop de as laden, maar een middenasaanhanger krijgt altijd te maken met de maximale kogeldruk en die mogen nu eenmaal niet zo veel hebben.

              • lekbak zegt

                12 april 2017 om 14:49

                @jack_abarth: je praat toch over een paar honderd kilo extra. Al is het honderd kilo, zelfs dat is de moeite waard. In het geval van een ongeremde kar kan je dus rustig tot 800+ kilo gaan met 50+ kilo kogeldruk als je auto dat aan kan.

              • jack_abarth zegt

                12 april 2017 om 15:43

                @lekbak:

                Ik heb nog wat gevonden, maar dat komt weer niet overeen met de bovengenoemde link terwijl het wel dezelfde website (www.rijksoverheid.nl) is. Hier staat weer vermeld dat je alleen met een rijbewijs van vóór 19-01-2013 zwaarder dan 3.500kg mag gaan.

                https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

              • lekbak zegt

                12 april 2017 om 15:55

                @jack_abarth: dat is ook wat ik schreef. Er word niet geschreven over een maximaal gewicht van je aanhangwagen bij de oude situatie (voor januari 2013 dus). Dat betekent in Nederland automatisch dat dat er ook niet is. Wel moet je auto het mogen trekken. Heeft je auto een te laag trekgewicht dan kan je nog wat extra spelen met kogeldruk etc.

              • bitd zegt

                12 april 2017 om 20:31

                @lekbak: gaat dit niet over die schotel trekkers met opleggertjes? Die hebben toch geen kogeldruk, maar wel een trek en achteras gewicht!?

  20. E550 zegt

    12 april 2017 om 09:54

    Volgens mij hebben ze eindelijk de enkele lelijke uitlaat, die het vorige model had, verwijderd!

    Login om te reageren
  21. harrie zegt

    12 april 2017 om 10:03

    Voor mijn final verdict wil ik hem eerst zien met 24 inch gouden velgen. De standaard uitvoering zeg maar.

    Login om te reageren
  22. E34M5Touring zegt

    12 april 2017 om 10:11

    Ik vind hem wel mooi, maar heb liever de huidige GMC Yukon of de Chevy Tahoe. Die vind ik net ff mooier. Al moet ik zeggen dat dit interieur wel erg fraai is zo.

    Login om te reageren
  23. imarinos zegt

    12 april 2017 om 11:12

    Nog niemand gedaan: @lincoln

    Login om te reageren
  24. imarinos zegt

    12 april 2017 om 11:14

    Voor Nederlandse begrippen wanstaltig, te groot, te opzichtig, te asociaal, te dikke velgen.

    Toch zou ik hem graag willen hebben!

    Login om te reageren
  25. valentino455pk zegt

    12 april 2017 om 13:07

    Te veel op en gls lijkt de auto

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    12 april 2017 om 13:09

    V8 blokken zijn toch inmiddels een Europees fenomeen ..

    Gaaf ding ..
    Zijn de Levante en Bentayga ineens verouderde kermishokken geworden ..

    Login om te reageren
  27. barrier zegt

    12 april 2017 om 19:20

    Voorstoelen zijn erg goed gelukt. 2e rij stoelen zien er dan jammer genoeg weer een stuk minder uit, met name vanaf de zijkant. Verder dikke verschijning!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North