• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!

Auteur: Dizono, gepost 12 april 2017 om 08:02 – 48 Reacties

Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!Afbeelding Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk!

Challenger SRT Demon
Ben jij al facebookvriendjes met je bandenboer?

Even leek het erop dat de SRT Demon een wat laffe upgrade zou worden van de SRT Hellcat. Die laatste heeft 707 pk, terwijl voor de Demon gesproken werd over zo’n 50 pk extra. Daar kunnen we nu bijna een ééntje voor zetten want het grote nieuws van de Demon is een vermogen van liefst 840 pk. Duivels!

Van 0 naar 60 mijl per uur (zeg maar 96.5 km/u) doet de Demon in 2,3 seconden, waarbij je met 1.8 G in je stoel gedrukt wordt. De in Amerika minstens zo belangrijke quater mile doet de Dodge binnen de magische tien seconden grens: 9.65 s. Dat staat zo ongeveer gelijk als het ronden van de Nürburgring binnen de zeven minuten in Europa.

Om al dat vermogen uit de 6.2 V8 met supercharger te persen wordt de lucht in het inlaattraject gekoeld middels vloeistofkoeling, waardoor de temperatuur van de aangezogen zuurstof daalt met zo’n 25 graden. Verder krijg je standaard een knopje om te schakelen tussen race-brandstof en gewone peut van het tankstation om de hoek. Om het gewicht om laag te brengen missen de achterbank en passagiersstoel(!), maar voor een dollar per stuk laat je die terugplaatsen. In de achterbak liggen een extra setje smalle voorbanden, welke je kunt gebruiken op de dragstrip. Brengt het gewicht weer iets verder omlaag, want veel rubber vooraan heb je niet nodig om de auto rechtdoor te laten gaan. Circuittraining is eveneens inbegrepen bij de -overigens nog niet bekend gemaakte- prijs.

Demon

Ook interessant!

  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Mercedes C-Klasse met V8 van Marktplaats
  • Onderhoud voor deze klassieker gaat een stukje makkelijker worden
  • En jawel, ook Mercedes wil benzinemotor langer levend houden
  • Belangrijk model Toyota is ’te saai voor Europa’
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, demon, Dodge, new-york-2017, rood, srt

Vorig bericht: « Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracer
Volgend bericht: Nieuwe Lincoln Navigator wijst je de weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. cbrand zegt

    12 april 2017 om 08:08

    Volgens mij zijn dat geen thuiskomertjes, maar extra dunne voorbandjes voor op de dragstrip (zie foto 2 & 4)..

    Login om te reageren
    • cbrand zegt

      12 april 2017 om 08:12

      @cbrand: Is al aangepast zie ik ;)

      Login om te reageren
    • tazmania zegt

      12 april 2017 om 08:13

      @cbrand: volgens mij staat dat gewoon in het artikel.

      Fantastisch dat dit in een tijd van milieugeneuzel nog steeds kan!

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        12 april 2017 om 09:57

        @tazmania: Ja logisch toch… dat geneuzel om dat kleine beetje uitstoot van luxe/snelle/speel -auto’s is belachelijk. Iedere leaserakker in zn spaardiesel met tankpas van de baas stoot 5 keer zoveel uit als dit…
        Al is het alleen al omdat dit soort auto’s geen km’s maken….

        Net zo belachelijk als bijtelling over BPM overigens, wat een graaiers!

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    12 april 2017 om 08:13

    Wat een waanzin, kolere! American muscle op zijn best en ik vind het gaaf!

    Login om te reageren
  3. bozothenutter zegt

    12 april 2017 om 08:15

    hoezo aangezogen?……ding is toch geblazen?
    Persen jonguh!

    Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    12 april 2017 om 08:16

    Best wel lekker veel vermogen zo. Maar zie ik nou echt skelterbandjes voor of lijkt dat maar zo? Want dat zou ik dan wel weer een beetje jammer vinden.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      12 april 2017 om 08:21

      @lekbak: zat ik ook al naar te kijken!
      Maar die krijg je er dus extra bij voor op de dragstrip. Zie foto van kofferbak.

      Fucking Hell was nog nooit zo van toepassing! Wat een monster!

      Login om te reageren
  5. autodrop zegt

    12 april 2017 om 08:16

    Wauw, just wauw. Meer van dit soort auto’s naar Nederland aub! Respect voor degene die dat hier wil betalen.

    Login om te reageren
  6. arias12 zegt

    12 april 2017 om 08:22

    Wat een angst aanjagend bruut ding!

    Login om te reageren
  7. mopar zegt

    12 april 2017 om 08:29

    Geweldig Haha. Ik ben verliefd… kan ook alleen maar in Amerika en gelukkig maar. Zal helaas in Nederland wel volstrekt onbetaalbaar worden om zoiets te importeren. Een hellcat is hier al meer dan 100k…wil niet weten wat dit gaat kosten.

    Login om te reageren
  8. ko4n zegt

    12 april 2017 om 08:29

    0-60 in 2,3 sec? holy moly!

    Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    12 april 2017 om 08:32

    “Circuit-training is inbegrepen”

    Een dragstrip is niet echt een circuit. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit ding ook de hoek om kan. Sterker nog, het stuur hadden ze er wel uit kunnen halen, voor gewichtsbesparing…

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      12 april 2017 om 09:21

      @87sandyd: http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/betekenis/nederlands/circuit

      Dragstrip is een circuit!

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        12 april 2017 om 09:40

        @reactief: een dragstrip is niet gesloten ;)

        Login om te reageren
  10. napo zegt

    12 april 2017 om 08:32

    Wel handig deze setup voor als je in een recordtijd door de mac-drive wil!

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      12 april 2017 om 09:32

      @napo: te scherpe bochten, vaak haaks, wil ik zien

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    12 april 2017 om 08:39

    Lief karretje!

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    12 april 2017 om 08:54

    Holy! 840pk! o.0
    Wat. Een. Beest!

    Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    12 april 2017 om 08:59

    Een dollar om een stoel er terug in te zetten dat zijn pas schappelijke prijzen.

    Betaal je bij Porsche een paar rooitjes voor.

    Login om te reageren
  14. bmwfreak038 zegt

    12 april 2017 om 09:08

    Ja dit is te ziek voor woorden voor degene die het (nog) niet hebben gezien; https://youtu.be/3vD6A6NxySQ

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      12 april 2017 om 09:17

      @bmwfreak038: alles klopt aan deze gruwelijk dikke machine, ongelooflijk!
      En het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een auto. Maar de man in het jijbuis filmpje heeft het over 1!!!! Seconde naar de 100!!!! Dus rectificatie???

      Login om te reageren
      • plopkoekje zegt

        12 april 2017 om 09:20

        @bmwfreak038: hij zegt 1 seconde naar 30 mph, 2.3 seconde naar 60 mph

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          12 april 2017 om 17:06

          @plopkoekje: foutje haha ik liet me even gaan in mn enthousiasme.

          Login om te reageren
    • visie zegt

      12 april 2017 om 12:59

      @bmwfreak038: Ge-ni-aal!!

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        12 april 2017 om 17:06

        @visie: ik ben het spoor even bijster.

        Login om te reageren
  15. moldauferrari zegt

    12 april 2017 om 09:12

    Wat een verschrikkelijk vet ding!

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    12 april 2017 om 09:18

    Amerika op z’n best. Ik vind het heerlijk. En die opties ook. Circuittraining zit erbij en stoelen terug plaatsen voor een euro per stuk. In Duitsland vragen ze je linkerbal daarvoor.

    Login om te reageren
  17. jelteeuu zegt

    12 april 2017 om 09:19

    Zo.., daar kan bijna geen enkele auto tegenop.

    Login om te reageren
  18. goodolddays zegt

    12 april 2017 om 09:22

    Hahaha wat een ding… ik wil em!

    Login om te reageren
  19. plopkoekje zegt

    12 april 2017 om 09:22

    Ik had ergens gelezen dat hij in de US $85.000 gaat kosten en dat er 3000 gemaakt zullen worden.

    Wat ik me wel afvroeg: Zijn de kleine voorbanden wel straat legaal, of moet je die wisselen als je naar de dragstrip gaat?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2017 om 09:34

      @plopkoekje: Waarschijnlijk in de VS wel. Hier kom je er het circuit er juist niet mee op. Laat staan de openbare weg. Maar als je een youngtimer Rilliant Robin hebt ben je van harte welkom op de a12.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 april 2017 om 09:36

      @plopkoekje: Niet met deze. Dit zijn full drag radials. Je hebt wel roadlegal dragbanden. Nadeel is dat ze relatief snel lek gaan op de normale weg (ruwer asfalt). Zijn ook wel lui die er gewoon mee rijden maar met slecht weer kan je er echt niks mee. Ga je alle kanten op. http://67-72chevytrucks.com/vboard/attachment.php?attachmentid=799733&stc=1&d=1315838459 Dat zijn straatlegale dragbanden. Zoals je ziet zit er nog enig profiel op. Dit heb je ook voor de voorbanden. Dan hoef je ze niet te wisselen. De Demons voorbanden wel.

      Login om te reageren
      • plopkoekje zegt

        12 april 2017 om 12:23

        @E34M5Touring: oh oké. Thanks

        Login om te reageren
  20. fapfap zegt

    12 april 2017 om 09:42

    Vroeg het me al af na het kijken van de foto’s, dat er op 5 foto’s gewoon 2 stoelen te zien zijn en op de interieurfoto’s mist de passagiersstoel.
    En ik dacht al: “waarom neem je 2 voorwielen als reserve mee met zoveel geweld op de achterwielen?” Maar aangezien het dragstrip wieltjes zijn maakt het meer zin.

    Login om te reageren
  21. Sir_Vmax zegt

    12 april 2017 om 10:09

    Had ook ergens gelezen dat hij 3 power modes krijgt 1 van 757 pk 1 van 840 en 1 van 1023 pk(!!!). Wel op speciale brandstof, maar 1023 pk uit 6.2l in een productieauto is bizar.

    Login om te reageren
  22. Orichy zegt

    12 april 2017 om 10:22

    Van de grote drie, de Mustang, de Camaro en de Challenger, is dit toch echt de allermooiste.
    Ben meestal niet van de Amerikaanse auto’s, maar de moderne Challenger heeft vanaf het eerste moment wel een plekje verovert in mijn hart.
    Het oogt zo geweldig tijdloos en onzettend stoer.

    Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    12 april 2017 om 10:27

    Cicuit training dat moeten meer fabrikanten aanbieden vind ik

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      12 april 2017 om 18:16

      @rob5nismo: veel merken doen het bij hun sportuitvoeringen

      Login om te reageren
  24. bmwtouring2 zegt

    12 april 2017 om 11:03

    Te gek voor woorden.
    Een regelrecht monster is dit.

    Login om te reageren
  25. jochem99 zegt

    12 april 2017 om 11:55

    Pfoe sparen…. wat een machtig dikke machine, ik wil hm!!

    Login om te reageren
  26. RobUSA zegt

    12 april 2017 om 14:47

    Onwijs dit land van de onbegrensde (auto)mogelijkheden ben nog elke dag blij deze stap gemaakt te hebben.
    Het land ook waar je de mensen het meest autogek zijn en dat zie je elke dag op straat, het land waar je ook echt nog kan rijden met dit soort auto’s (uit de grote steden dan en vooral in mijn leefgebied) minimaal 2 baans maar meer 3 baans wegen dwars door mijn stad met het heerlijke stay in your lane principe, oftwel veel rechts inhalen :) geen flitskasten/trajectcontroles/bijtelling/wegenbelasting/CO2 tax ja alleen op deze een beetje/je zonder gevolgen 16km harder als toegestaan mag rijden 99% van de tijd/in de laatste 4 jaar 0 boetes heb gekregen met toch 600pktjes onder de kap die ik wel degelijk gebruik/de namen op de auto’s iets uitstralen Dodge Challanger Demon klinkt toch 100x beter als bmw m3/de auto’s nog steeds worden ontworpen door de ogen van een jonge matchbox liefhebber ipv een windtunnel/waar mensen worden aangesproken- bewonderd om hun ride ipv afgunst of hun banden worden geprikt ivm “teveel” uitstoot/waar vrouwen wel durven in grote dikke auto’s te rijden ipv nee schat ik neem de Picanto wel in jou auto durf ik niet/waar benzine 1/4 van de prijs kost enz enz.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 april 2017 om 15:32

      @RobUSA: verdorie zeg, ik ben bijna buitenadem van je stuk. Je hebt vast gelijk, maar je zult een stuk meer gelijk krijgen als je er zo nu en dan een puntje tussen zet.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        12 april 2017 om 17:56

        @lekbak: Dat heet emotie en daarbij zijn punten 0 belangrijk. En daarom heeft dit bericht ook zo weinig reacties er zit gewoon 0,0 emotie bij de meeste reaguurders en tuffen vrolijk verder in hun polo/316i/golf/a4 enz.

        Login om te reageren
  27. RobUSA zegt

    12 april 2017 om 14:53

    Sorry ik liet mijn gedachten even afdwalen, OT nu wat een heerlijk beest deze auto en doet mijn hart zeer zeker sneller kloppen en ik kan niet wachten om ermee te gaan rijden en er zal best iemand in mijn omgeving zijn die deze auto gaat kopen. Ik las dat hij tot de ” 100 ” even snel is als de Chirion maar dan voor de prijs van de velgen van de Chirion. Oja dat vergat ik hierboven nog alle auto’s ook nog eens voor zeer schappelijke prijzen ipv kapot gebelastingt te worden in NL.

    Login om te reageren
  28. RobUSA zegt

    12 april 2017 om 14:55

    Alleen nog even wachten op de eerste reaguurder die zegt dat ie zoveel plastic in het interieur ziet lmao.

    Login om te reageren
  29. mrrallycross zegt

    12 april 2017 om 17:37

    Mooi dit. Amerika op z’n best

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    12 april 2017 om 18:10

    Geen woorden voor ..
    Mwah .. absurd dan misschien ..

    Een soort 350.000 euro iAMGay voor niet fags ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North