Ben jij al facebookvriendjes met je bandenboer?
Even leek het erop dat de SRT Demon een wat laffe upgrade zou worden van de SRT Hellcat. Die laatste heeft 707 pk, terwijl voor de Demon gesproken werd over zo’n 50 pk extra. Daar kunnen we nu bijna een ééntje voor zetten want het grote nieuws van de Demon is een vermogen van liefst 840 pk. Duivels!
Van 0 naar 60 mijl per uur (zeg maar 96.5 km/u) doet de Demon in 2,3 seconden, waarbij je met 1.8 G in je stoel gedrukt wordt. De in Amerika minstens zo belangrijke quater mile doet de Dodge binnen de magische tien seconden grens: 9.65 s. Dat staat zo ongeveer gelijk als het ronden van de Nürburgring binnen de zeven minuten in Europa.
Om al dat vermogen uit de 6.2 V8 met supercharger te persen wordt de lucht in het inlaattraject gekoeld middels vloeistofkoeling, waardoor de temperatuur van de aangezogen zuurstof daalt met zo’n 25 graden. Verder krijg je standaard een knopje om te schakelen tussen race-brandstof en gewone peut van het tankstation om de hoek. Om het gewicht om laag te brengen missen de achterbank en passagiersstoel(!), maar voor een dollar per stuk laat je die terugplaatsen. In de achterbak liggen een extra setje smalle voorbanden, welke je kunt gebruiken op de dragstrip. Brengt het gewicht weer iets verder omlaag, want veel rubber vooraan heb je niet nodig om de auto rechtdoor te laten gaan. Circuittraining is eveneens inbegrepen bij de -overigens nog niet bekend gemaakte- prijs.
Volgens mij zijn dat geen thuiskomertjes, maar extra dunne voorbandjes voor op de dragstrip (zie foto 2 & 4)..
@cbrand: Is al aangepast zie ik ;)
@cbrand: volgens mij staat dat gewoon in het artikel.
Fantastisch dat dit in een tijd van milieugeneuzel nog steeds kan!
@tazmania: Ja logisch toch… dat geneuzel om dat kleine beetje uitstoot van luxe/snelle/speel -auto’s is belachelijk. Iedere leaserakker in zn spaardiesel met tankpas van de baas stoot 5 keer zoveel uit als dit…
Al is het alleen al omdat dit soort auto’s geen km’s maken….
Net zo belachelijk als bijtelling over BPM overigens, wat een graaiers!
Wat een waanzin, kolere! American muscle op zijn best en ik vind het gaaf!
hoezo aangezogen?……ding is toch geblazen?
Persen jonguh!
Best wel lekker veel vermogen zo. Maar zie ik nou echt skelterbandjes voor of lijkt dat maar zo? Want dat zou ik dan wel weer een beetje jammer vinden.
@lekbak: zat ik ook al naar te kijken!
Maar die krijg je er dus extra bij voor op de dragstrip. Zie foto van kofferbak.
Fucking Hell was nog nooit zo van toepassing! Wat een monster!
Wauw, just wauw. Meer van dit soort auto’s naar Nederland aub! Respect voor degene die dat hier wil betalen.
Wat een angst aanjagend bruut ding!
Geweldig Haha. Ik ben verliefd… kan ook alleen maar in Amerika en gelukkig maar. Zal helaas in Nederland wel volstrekt onbetaalbaar worden om zoiets te importeren. Een hellcat is hier al meer dan 100k…wil niet weten wat dit gaat kosten.
0-60 in 2,3 sec? holy moly!
“Circuit-training is inbegrepen”
Een dragstrip is niet echt een circuit. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit ding ook de hoek om kan. Sterker nog, het stuur hadden ze er wel uit kunnen halen, voor gewichtsbesparing…
@87sandyd: http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/betekenis/nederlands/circuit
Dragstrip is een circuit!
@reactief: een dragstrip is niet gesloten ;)
Wel handig deze setup voor als je in een recordtijd door de mac-drive wil!
@napo: te scherpe bochten, vaak haaks, wil ik zien
Lief karretje!
Holy! 840pk! o.0
Wat. Een. Beest!
Een dollar om een stoel er terug in te zetten dat zijn pas schappelijke prijzen.
Betaal je bij Porsche een paar rooitjes voor.
Ja dit is te ziek voor woorden voor degene die het (nog) niet hebben gezien; https://youtu.be/3vD6A6NxySQ
@bmwfreak038: alles klopt aan deze gruwelijk dikke machine, ongelooflijk!
En het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een auto. Maar de man in het jijbuis filmpje heeft het over 1!!!! Seconde naar de 100!!!! Dus rectificatie???
@bmwfreak038: hij zegt 1 seconde naar 30 mph, 2.3 seconde naar 60 mph
@plopkoekje: foutje haha ik liet me even gaan in mn enthousiasme.
@bmwfreak038: Ge-ni-aal!!
@visie: ik ben het spoor even bijster.
Wat een verschrikkelijk vet ding!
Amerika op z’n best. Ik vind het heerlijk. En die opties ook. Circuittraining zit erbij en stoelen terug plaatsen voor een euro per stuk. In Duitsland vragen ze je linkerbal daarvoor.
Zo.., daar kan bijna geen enkele auto tegenop.
Hahaha wat een ding… ik wil em!
Ik had ergens gelezen dat hij in de US $85.000 gaat kosten en dat er 3000 gemaakt zullen worden.
Wat ik me wel afvroeg: Zijn de kleine voorbanden wel straat legaal, of moet je die wisselen als je naar de dragstrip gaat?
@plopkoekje: Waarschijnlijk in de VS wel. Hier kom je er het circuit er juist niet mee op. Laat staan de openbare weg. Maar als je een youngtimer Rilliant Robin hebt ben je van harte welkom op de a12.
@plopkoekje: Niet met deze. Dit zijn full drag radials. Je hebt wel roadlegal dragbanden. Nadeel is dat ze relatief snel lek gaan op de normale weg (ruwer asfalt). Zijn ook wel lui die er gewoon mee rijden maar met slecht weer kan je er echt niks mee. Ga je alle kanten op. http://67-72chevytrucks.com/vboard/attachment.php?attachmentid=799733&stc=1&d=1315838459 Dat zijn straatlegale dragbanden. Zoals je ziet zit er nog enig profiel op. Dit heb je ook voor de voorbanden. Dan hoef je ze niet te wisselen. De Demons voorbanden wel.
@E34M5Touring: oh oké. Thanks
Vroeg het me al af na het kijken van de foto’s, dat er op 5 foto’s gewoon 2 stoelen te zien zijn en op de interieurfoto’s mist de passagiersstoel.
En ik dacht al: “waarom neem je 2 voorwielen als reserve mee met zoveel geweld op de achterwielen?” Maar aangezien het dragstrip wieltjes zijn maakt het meer zin.
Had ook ergens gelezen dat hij 3 power modes krijgt 1 van 757 pk 1 van 840 en 1 van 1023 pk(!!!). Wel op speciale brandstof, maar 1023 pk uit 6.2l in een productieauto is bizar.
Van de grote drie, de Mustang, de Camaro en de Challenger, is dit toch echt de allermooiste.
Ben meestal niet van de Amerikaanse auto’s, maar de moderne Challenger heeft vanaf het eerste moment wel een plekje verovert in mijn hart.
Het oogt zo geweldig tijdloos en onzettend stoer.
Cicuit training dat moeten meer fabrikanten aanbieden vind ik
@rob5nismo: veel merken doen het bij hun sportuitvoeringen
Te gek voor woorden.
Een regelrecht monster is dit.
Pfoe sparen…. wat een machtig dikke machine, ik wil hm!!
Onwijs dit land van de onbegrensde (auto)mogelijkheden ben nog elke dag blij deze stap gemaakt te hebben.
Het land ook waar je de mensen het meest autogek zijn en dat zie je elke dag op straat, het land waar je ook echt nog kan rijden met dit soort auto’s (uit de grote steden dan en vooral in mijn leefgebied) minimaal 2 baans maar meer 3 baans wegen dwars door mijn stad met het heerlijke stay in your lane principe, oftwel veel rechts inhalen :) geen flitskasten/trajectcontroles/bijtelling/wegenbelasting/CO2 tax ja alleen op deze een beetje/je zonder gevolgen 16km harder als toegestaan mag rijden 99% van de tijd/in de laatste 4 jaar 0 boetes heb gekregen met toch 600pktjes onder de kap die ik wel degelijk gebruik/de namen op de auto’s iets uitstralen Dodge Challanger Demon klinkt toch 100x beter als bmw m3/de auto’s nog steeds worden ontworpen door de ogen van een jonge matchbox liefhebber ipv een windtunnel/waar mensen worden aangesproken- bewonderd om hun ride ipv afgunst of hun banden worden geprikt ivm “teveel” uitstoot/waar vrouwen wel durven in grote dikke auto’s te rijden ipv nee schat ik neem de Picanto wel in jou auto durf ik niet/waar benzine 1/4 van de prijs kost enz enz.
@RobUSA: verdorie zeg, ik ben bijna buitenadem van je stuk. Je hebt vast gelijk, maar je zult een stuk meer gelijk krijgen als je er zo nu en dan een puntje tussen zet.
@lekbak: Dat heet emotie en daarbij zijn punten 0 belangrijk. En daarom heeft dit bericht ook zo weinig reacties er zit gewoon 0,0 emotie bij de meeste reaguurders en tuffen vrolijk verder in hun polo/316i/golf/a4 enz.
Sorry ik liet mijn gedachten even afdwalen, OT nu wat een heerlijk beest deze auto en doet mijn hart zeer zeker sneller kloppen en ik kan niet wachten om ermee te gaan rijden en er zal best iemand in mijn omgeving zijn die deze auto gaat kopen. Ik las dat hij tot de ” 100 ” even snel is als de Chirion maar dan voor de prijs van de velgen van de Chirion. Oja dat vergat ik hierboven nog alle auto’s ook nog eens voor zeer schappelijke prijzen ipv kapot gebelastingt te worden in NL.
Alleen nog even wachten op de eerste reaguurder die zegt dat ie zoveel plastic in het interieur ziet lmao.
Mooi dit. Amerika op z’n best
Geen woorden voor ..
Mwah .. absurd dan misschien ..
Een soort 350.000 euro iAMGay voor niet fags ..