De huidige E-klasse draait alweer even mee en is ondertussen ook nog eens naar de kroon gestoken door de veel mooiere CLS. Hoogste tijd dus voor een nieuwe versie. Mercedes is er al volop mee aan het testen.
Van RJ uit Namibië kregen we bovenstaande foto. Hij reed op de C26 tussen Walvisbaai en Windhoek toen hij deze colonne spotte. Als het goed is kan je nieuwe E-klasse straks dus ook erg goed tegen hitte en zand.
Ook Harm had beet toen hij uit Oostenrijk terugreed. Hij kwam de Estate-versie tegen met in zijn kielzog het huidige model, waarin mensen met walkie-talkies rapporteerden of de camouflagetape wel goed bleef zitten.
De foto’s zijn klikbaar voor een groter formaat. Met dank aan RJ en Harm!
UPDATE: Op Autojunk verscheen een filmpje van september vorig jaar waarin de E over de Nordschleife dendert… Met dank aan RScosworth!








Zie je niet vaak, een vrouw in een prototype :mrgreen:
Tsjah, nog niet zo gek veel op te zien, maar het is een begin he :)
Hebben de taxichauffeurs onder ons ook weer iets om zich aan te vergapen :D Doet u mij maar de CLS, met een strikje om de motorkap :P
Wie zijn die gasten die telkens in de prototypes rijden ?? Worden ze gehuurd ofzo ??
In dat geval wil ik ook wel een keertje rijden in een prototype.
@Majinstar: Dat zijn ingenieurs van de merken uiteraard ;)
Wel grappig om te zien hoe vrouwelijke testrijders zelfs nog lachen naar de camera. Dit terwijl hun mannelijke collega’s meestal boos kijken, en er vaak nog wat aggresieve gebaren bijmaken.
die vrouw is gewoon omgebouwd, zodat mensen niet zo snel de indruk hebben dat ze bezig zijn met een nieuwe auto. :?: Nutteloos commentaar isn’t it?
Wat is het nut van dit soort “onthullende” foto’s?
Oh dat is leuk dat die nu komen. Ik heb hem vorig jaar september al uitgebreid zien testen op de ring. Foto’s en filmpjes komen er aan op Autojunk!
@t Von stroke: Serieus ?? Ok thnx voor het laten vertellen.
@t Von stroke: Ok thnx voor het laten weten
@majinstar
wie zouden het anders moeten zijn? :P Anders heeft het niet zoveel nut om te gaan testrijden.
Met kenteken ‘M’ (München…), zou dat een afleidingspoging zijn ?
Taxichauffeurs?
Denk dat je dat tegenwoordig eerder kan zeggen over Passats en Octavia’s…
Voorzover het niet uberhaupt TE flauw is om dat weer eens te roepen!
ik had een paar foto”s naar autoblog gestuurd van e klasse zonder camouflage maar die zijn nog niet verschenen jammer
gaat wel snel eigenlijk voor zo’n grote auto, die opvolger. Deze E bestaat nog maar net 6 jaar :? vroeger! toen gingen grote luxewagens tenminste nog 10 jaar mee!
Volvo’s zelfs 30 jaar toch Alwood ;)
@Alwood
Correctie, minstens 7 jaar.
* voordat het de W212 komt
Waarom zo’n ophef over de eerste plaatjes van de nieuwe Mercedes E.
We zullen ze nog minstens 10 á 12 jaar te zin krijgen bij het station of voor de deur bij de kroeg…
Het wordt wat vermoeiend, die taxi grappen.
ik vind de mercedes E meer dan alleen een taxi…
enig idee waarom taxi chauffeurs graag in een mercedes rijden?
juist omdat ze goed en stijlvol zijn
“je voelt je lekkerder in een mercedes”
lol
lol! idd markieanta jij begrijpt het ;)
Ik doelde met de 10 jaar eigenlijk vooral ook op de productie jaren… facelifts niet meegeteld verder. Als je de productie zo vaak om moet gooien was blijkbaar het vorige product fout? of de nieuwe veel goedkoper? maar das in beiden gevallen niet goed.
@Johan
De eerste lichting van de huidige E is toch in 2002 geleverd? dan is die mss in 2001 geintroduceerd maar er zullen er weinig rondrijden van 7j oud.
@peter
Moet je vaak mensen op de niet-blauwe nummerplaten wijzen dan? ;) :P
Als je als site voor en door autofans begint met de naam van je site te zetten op spyfoto’s dan is het tijd om te vertrekken. Als echte autofan weet je toch hoezeer men zich hieraan ergert.
@de vlaeminck: Je bent anders de eerste die erover begint.
En als echte autofan weet je ook hoeveel sites dit soort dingen klakkeloos en zonder bronvermelding kopiëren. ;-)
mooi dat er een nieuwe komt want die oude e-klasse is echt lelijk.
(sorry mercedes-fans)
@Alwood
De nieuwe W212 is er toch nog niet? dus 2009-2002 is 7 jaar, ervan uit gaande dat ‘ie er volgend jaar feb. al leverbaar is…. en dat moet nog maar blijken
@ Ruben Baeten
Tja… Maar waarom doen jullie dit dan ook? Dit was een van de redenen waarom jullie anders zijn dan andere autosites. Nouja, zoveel erger ik me er nu ook weer niet aan, maar ik kan me niet behelpen: ik heb zo’n beetje het gevoel dat AB verandert… Eerst al die rijtesten van auto’s die bereikbaar zijn voor ons ( ;) ), nu dit… Nu, een site online houden kost veel geld, zeker 1 die zo in de lift zit als die van jullie!
@ Ruben
Ben het eigenlijk ook wel eens met de vlaeminck… het is zonde van het zij-aanzicht… Kan het autoblog logo niet op het nummerbord ofzo? :)
@t RenJie: bijvoorbeeld de echte die hard fans ??? Het zou wel vet zijn als je de 1ste bent die zo’n bak mag ontmaagden :D
CLS veel mooier? Absoluut niet :D
@ de vlaeminck, dat is zodat andere sites het niet overnemen en doen alsof het van hun is. En een ze hoeven niet altijd supercars te testen, de wereld bestaat uit meer.
mooi maar wel wat vierkanter..
@ Ruben
Ik zie hier anders toch genoeg materiaal dat klakkeloos gekopieerd is. Ik zie regelmatig materiaal van onze photoshop community hier verschijnen. Laatste voorbeeld is die gele Bugatti.
En gek genoeg maken jullie het ons moeilijker renders en impressies van prototypes te maken als je dat logo zo lekker in de weg plakt.
@Dev: Onder klakkeloos overnemen versta ik het kopiëren zonder enige bronvermelding, en dat doen we nooit. Welke gele Bugatti bedoel je?
@ alwood;
Jazeker maar dat krijg je met een oldtimer!
@Dev
Zie jij de bronvermelding dan niet? Lees anders de laatste regel nog eens.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/01/getunede-veyron-gaat-snelheidsrecord-terugpakken
En als je een impressie wilt maken van de foto’s die je hier ziet kan je toch gewoon een mailtje naar Autoblog sturen met de vraag of je een watermerk-loze foto mag? De heren Autobloggers lijken mij de onredelijkste niet…
Die prototypes zijn inclusief camouflage al een stuk mooier dan de huidige E!
Als het maar een mooi model wordt.Het huidige model vind ik nog steeds een zeer stijlvolle auto .met nog een mooier interieur.Gewoon maatstaf in zijn klasse .
Geeuw, kan het nog saaier een uitgerekte c klasse, en die was al geen toonbeeld van vernieuwend design, snap niet wal al die kopers in die Duitse wagens zien, als je er één model van gezien hebt heb je hun gehele gamma gezien ook al zijn de meeste van die wagens bedrijfswagens.
ik heb 2 jaar in de huidige E-klasse gereden van dat heerlijke intereur… (nog ouderwets de combinatie van veel leer en hout!) kon ik elke dag wel van genieten, zoiets kom je nog zelden tegen in nieuwe auto’s!
rij nu een e 220 cdi avantgarde.
ben altijd mercedesfan geweest in de tijd dat mijn vader mercedes reed.
sorry,dit is mijn eerste en laatste mercedes.
wie beweert dat mercedes nog is als vroeger zit ernaast.
een echte roestbak.
is al verschillende keren binnen geweest voor roest.
met de motor geen probleem.
mooi dat de mercedes eklasse in aanzicht is maar dan wil ik de volgende keer meer duidelijkheid in de plaatjes