• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopen

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juli 2014 om 13:11 – 44 Reacties

Afbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopenAfbeelding Nieuwe Mercedes Vito komt de VW Transporter slopen

Mercedes Vito
Busjesfans rejoice: na de V-Klasse lanceert Mercedes-Benz dit jaar zijn tweede hoge non-SUV-model, de nieuwe Vito. Dit mid-size voertuig moet Mercedes ook buiten de personenautomarkt presence blijven geven.

Flexibel is de Vito alleszins, klanten kunnen hem zowel met voor-, achter- en vierwielaandrijving bestellen. Bij de lancering zijn twee turbodieselmotoren in vijf vermogensvarianten leverbaar: voor lichte klusjes is er de 1,6 liter vierpitter met FWD in 2 smaken. Moet er serieuzer beladen worden, dan kies je voor de 2,1 liter diesel met RWD. Deze komt in 3 varianten, met maximaal 190 pk.

De Vito komt opnieuw in drie lengteversies, die allemaal 140 mm zijn gegroeid. De extra lengte zit hem vooral in het front – de voetgangersbescherming is verder verbeterd. Kopers kunnen opteren voor een Vito van 4.895 mm, 5.140 mm of 5.370 mm.

Vito laadruimte

Veiligheid

Veel kilometers maken betekent ook een grotere kans op ongelukken. Daarom bestaat de mogelijkheid de Vito met tot acht airbags vol te proppen, en ook diverse nieuwe assistentiesystemen dragen hun steentje bij om de glimmende kant boven te houden.

Design

De nieuwe Mercedesneus is duidelijk te herkennen en prominent aanwezig. ‘Meaty’ is het eerste woord dat hier naar boven kwam bij het aanschouwen van de snuit. Daarnaast hanteert Mercedes ook bij de Vito zijn stokpaardje van een lage cW-waarde: deze bedraagt 0,32.

Vito-interieur

Ook naar het verbruik werd gekeken, de bus werd tot 20% zuiniger. Als voorbeeld noemt Mercedes de Vito 116 CDI (163 pk), die gemiddeld 5,7 l/100 km verbruikt.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Mercedes, vito

Vorig bericht: « Truck crasht door hek Spa, blijft boven Eau Rouge hangen
Volgend bericht: Wat is een elektrische turbo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mlbenz zegt

    29 juli 2014 om 13:15

    Ik kan niet wachten op de 6-cillinder. Heerlijk, maar liever zou ik gaan voor de V-klasse.

    Login om te reageren
    • keesssss zegt

      29 juli 2014 om 13:25

      @mlbenz: De 6-cilinder is helaas verledentijd, men moet het helaas doen met de geblazen 4-cilinder.

      Login om te reageren
    • alpacatje zegt

      29 juli 2014 om 13:33

      @mlbenz: komt hij überhaupt in een 6 cilinder?

      Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    29 juli 2014 om 13:19

    Als je de Mercedes onder de bestelbusjes wilt… koop je een Volkswagen Transporter

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      29 juli 2014 om 19:56

      @knipperlichtje: dikke T5 jonguh!

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    29 juli 2014 om 13:22

    Lijkt me dat de 2143 cc 4cyl diesel hierin komt te liggen (als ie in zn topuitvoering 190pk heeft); da’s een 2.1 liter en niet 2.2; maar goed, dat is weer mierenneuken.
    Verder ziet ie er prima uit.
    Kijken wat VW gaat doen met de T6. En daarnaast vind ik de Ford Transit 2014 best geslaagd.
    Uiteindelijk blijven ze allemaal t zelfde: verdomd irritant als er eentje op de linkerbaan voor je rijdt, want je ziet niet wat er voor m rijdt.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 juli 2014 om 13:42

      Afronding :) Aston Martin noemt zijn 5.9xx motor ook steevast 6.0

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 juli 2014 om 13:47

        @sir_smokalot: in je eigen gelinkte artikeltje naar de V-klasse spreek je overigens ook over de 2.1 :)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          29 juli 2014 om 15:05

          hier nu ook

          Login om te reageren
      • sulobb zegt

        29 juli 2014 om 19:24

        @sir_smokalot: de bmw 320’s met 2.2 motor kennen we ook…

        Login om te reageren
  4. alaings zegt

    29 juli 2014 om 13:25

    @knipperlichtje : (y) ! Zéér juist ! Idioot van VW om nog meer dan een jaar te wachten om de T6 te lanceren … . Zo ontlopen ze weer wat inkomsten !

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    29 juli 2014 om 13:26

    Gewoon een Trafic met 115 Diesel PK’s.
    Is voor gewoon gebruik meer dan voldoende.

    Login om te reageren
    • super zegt

      29 juli 2014 om 13:45

      @desjonnies:
      in nederland wel, maar in een land met wat serieuzere heuvels/bergen is het wel prettig om wat extra vermogen te hebben…

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        30 juli 2014 om 00:58

        @super:
        Als ik op ski vakantie kan gaan met een T3 met 55PK kom je in de bergen met 115 pk meer dan toe

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      29 juli 2014 om 16:41

      @desjonnies: De Traffic (en de Vivaro) zijn toch duidelijk van een mindere klasse als de Transporter en de Vito, goedkoop zijn ze, maar dat zie terug in de afwerking en de kwaliteit van de gebruikte materialen.

      Login om te reageren
      • autogekk zegt

        29 juli 2014 om 18:24

        @toniominestrone: :-) technische leunt de vito al op de trafic (renault motoren etc.) Kijk maar eens naar de spec’s van de trafic en master! Kwaliteits verschil is er eerder omgekeerd.

        Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      30 juli 2014 om 07:05

      @desjonnies: ligt eraan wat voor werk je ermee gaat doen, maare Renault traffic nee bedankt.. Het is al jarenlang MB en VW in dit segment, en nu de Vito de nieuwste is en zóveel veelzijdiger geworden lijkt me er maar een keuze de beste; laat de band maar rollen in Vitoria

      Login om te reageren
  6. Dimitriej zegt

    29 juli 2014 om 13:38

    Eindelijk eens een keer realistische persfoto’s… Zonder meegespoten bumpers.

    Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    29 juli 2014 om 13:42

    WTF, geen AMG met 4.0 bi-turbo V8?

    Dan hoef ik hem niet..

    Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    29 juli 2014 om 13:43

    Ze gaan de transporter nooit meer inhalen. Dat is inmiddels een icoon. Als is de techniek turbo, koppeling enz. Bij Mercedes wel veel betrouwbaarder.

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    29 juli 2014 om 13:55

    Skon busje! Ziet er echt goed uit, zo’n transporter kost tegenwoordig echt veel voor wat je krijgt, laat staan een crafter…..

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      29 juli 2014 om 19:25

      @henkhupelschoten: een bestelbusje van Mercedes vind ik erger. Ziet er mooier uit soms, maar voor de rest Is het niet beter dan de transporter

      Login om te reageren
  10. medemblikker zegt

    29 juli 2014 om 14:00

    Een icoon zoals de Transporter ga je niet verslaan… Zelfde geld met de Caddy en Citan. Mercedes moet het hebben van de Sprinter.

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      29 juli 2014 om 14:12

      @medemblikker: de Caddy en de wat….?!! Ik moest serieus ff Googlen! Nu ik de foto’s zie herinner ik me dat ik er wel eens eentje gezien heb. Opel met Mercedes neus dacht ik toen (en nu) Voor mensen die denken dat ze iets gavers hebben door de ster op de neus. En wat betreft de Vito, die zal nooit uit de schaduw van de Transporter komen. Dat is al ruim 60 jaar eeb vertrouwd beeld en een icoon!

      Login om te reageren
      • flat411 zegt

        29 juli 2014 om 14:23

        @circlestorm69: Precies de transporter is een icoon!
        Ik geniet nog elke dag van mijn T3 pickup uit 1985, er gaat vrijwel nooit wat kapot

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          29 juli 2014 om 14:27

          @flat411:
          Blijf daar dan maar vooral in rijden, met de nieuwere sta je meer met een bakkie bij de dealer dan bij de klant..

          Login om te reageren
    • robert110 zegt

      29 juli 2014 om 17:38

      @medemblikker: Ik heb de Transporter ander nooit echt fantastisch gevonden, de Vito trouwens ook niet. De vorige generatie Transit is nog altijd mijn favoriet.

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    29 juli 2014 om 14:08

    Ik mag toch hopen dat ‘ie wel met meegespoten bumpers te krijgen is

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 juli 2014 om 14:10

      @Edge: Ik heb niks gezegd. Gevalletje verder kijken dan mijn neus lang is.

      Login om te reageren
  12. jlm83 zegt

    29 juli 2014 om 14:25

    Ik zie nergens de radargestuurde cruisecontrol die je op 20 cm van je voorligger houdt….

    Login om te reageren
  13. awesome zegt

    29 juli 2014 om 15:01

    Als je als stukadoor hier mee voor komt rijden, vraag je te veel geld voor je werk.
    De transporter is wat dat betreft meer geaccepteerd. Die ster in de neus is een nadeel.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      29 juli 2014 om 15:09

      @awesome:
      mijn stukadoor komt gewoon met een Vito voorrijden, een verstandige man die gaat voor kwaliteit.
      Gewoon “Das beste oder nichts”. Dat kan ik wel waarderen..

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      29 juli 2014 om 15:26

      @awesome: En dat terwijl de transporter duurder is.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        29 juli 2014 om 19:46

        @Pordon: dat weet ik, maar het is ‘slechts’ een VW.

        Weliswaar met dubbele cabine, dikste diesel, 4motion en alle verkrijgbare accesoires. Maar dat ziet niemand…

        Login om te reageren
  14. jasperjvr zegt

    29 juli 2014 om 15:25

    de Vito van 2034 komt met een 0,5 blokje.

    Login om te reageren
  15. rd1991 zegt

    29 juli 2014 om 16:55

    Het wachten is eigenlijk op de Brabus V-V12 Biturbo.

    Login om te reageren
  16. bierbuik zegt

    29 juli 2014 om 17:33

    Ik wil graag de cabrio versie van foto 20 bestellen, waar kan dat :)?

    Login om te reageren
  17. Rossi zegt

    29 juli 2014 om 18:00

    Dacht dat het metaal van de Mercedes-Benz busjes al roestte op de persplaatjes…

    Login om te reageren
  18. mclarenf1lm zegt

    29 juli 2014 om 20:24

    En nu alsjeblieft zonder die lelijke zwarte bumpers, ziet er meteen zo goedkoop uit. Ik vraag me eigenlijk af of deze ook gaat geleverd worden als Dodge. In de Verenigde Staten zie je steeds meer ge-rebadgde Europese bestelbusjes.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juli 2014 om 21:59

      @mclarenf1lm: je gaat bij een busje toch niet meer betalen dan strikt noodzakelijk? Al bestel je het ding duur zwart metalic lak, hang je er een zilverkleurige bullbar aan, doe je spoiler op het dak, monteer je stoere maar laadvermogen verlagende lichtmetalen velgen iedereen ziet toch meteen dat het een busje is. Die bestel je dus gewoon wit en met mat zwarte bumpers, al het andere is jammer geld. Het is al erg decadent dat Mercedes hier het stuur uit 2 soorten kunststof gemaakt heeft, pure luxe!

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        30 juli 2014 om 07:16

        @mashell: Een duurder busje van een “Premium” merk wordt ook vaker gekocht door zaken met een iets beter imago. Als je bijvoorbeeld een dure design bank koopt wil je liever niet dat Ívanovidixix met een twintigste hand Hyundai h200 hem komt bezorgen en te plaatsen maar eerder een Vito of Sprinter.

        Login om te reageren
  19. schellekens006 zegt

    30 juli 2014 om 15:55

    Waar blijft de Amg versie of beter Brabus rocket. In de laadruimte zie ik nog mogelijkheid voor 2 extra motors.

    Login om te reageren
  20. alassad zegt

    30 juli 2014 om 17:20

    Wel handig zo, die versnellingspook pal voor de klimaatbediening. Kan ergonomisch toch niet helemaal goed zijn denk ik

    Login om te reageren
  21. marinepower zegt

    1 augustus 2014 om 12:14

    Doe mij maar een Actros, daar heeft VW nog geen direct antwoord op, al is een M.A.N. ook V.A.G., Scania ook grotendeels V.A.G. en hebben ze op bepaalde buitenlandse markten zelf ook nog één of ander hok rond hobbelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North