• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Morgan V8 lichtgewicht bijna klaar?

Auteur: Alwood, gepost 13 oktober 2011 om 17:30 – 28 Reacties

Morgan Spyshots!
Gelukkig, Morgan is niet enkel bezig met elektrische ontwikkelingen en driewielers. Met vooral de Duitse klanten in het achterhoofd zijn ze nu hard aan het werk met nieuwe, vederlichte V8 cabrio/roadster. Nieuw onderstel, klassieker looks.

Geen kinderachtige stickers op de auto, geen boze medewerkers die de fotograaf weg proberen te slaan. De foto’s en informatie komen zelfs, via een klant, bij de fabriek vandaan.

Dit is natuurlijk geen auto die het Ferrari of Porsche verschrikkelijk moeilijk gaat maken. De Morgan is veel specialer. In een wereld vol regels is Morgan inmiddels namelijk écht een van de laatste kleine onafhankelijke autofabrikanten. Bovendien worden de auto’s op een unieke manier gemaakt. Voortbordurend op de constructie van de Aero 8 krijgt deze Morgan weer een met de Lotus Elise vergelijkbaar aluminium chassis gecombineerd met een houten frame.

Het resultaat is niet een prehistorische rammelkast maar een van de meest bijzondere supercars verkrijgbaar. Ondanks een wat aparte zit zijn wegligging en snelheid dik in orde.

Verwachtingen voor dit nieuwe Britse stuk speelgoed? Een tussen de 900 en 1100 kilo. Voorin een lekkere V8, waarschijnlijk bij BMW vandaan. Prijzen beginnen zonder BPM/CO2 belasting waarschijnlijk bij €90.000,-. Nu met zijn allen duimen dat het BMW’s 420pk 4.0 V8 is die onder deze bolle motorkap schuil gaat. De (M3) uitlaten lijken ze vast te hebben overgenomen. (via drivr.be)

Ook interessant!

  • Deze roadster met BMW V8 is helaas de laatste in zijn soort
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan lanceert geweldige niche: de off-roadster
  • Plus 8 GTR
    Plus 8 GTR: atmosferische V8, RWD en een handbak

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Morgan, roadster, spyshot, Supercars

Vorig bericht: « Jeremy Clarkson’s TomTom stem verboden [updated]
Volgend bericht: Op de camping met een Bentley Continental GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Daniel073 zegt

    13 oktober 2011 om 17:35

    blijf het apart vinden dat hout…

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    13 oktober 2011 om 17:43

    Die velgen passen daar zo niet bij!

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    13 oktober 2011 om 17:48

    Dat hout, het zal wel lekker veren en ander maar het klopt gewoon niet!

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    13 oktober 2011 om 17:50

    spaakjeswielen zijn vééél cooler onder zo’n morgan :)

    hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  5. Larrs zegt

    13 oktober 2011 om 17:56

    Mooie Morgan, alleen ik kan niet geloven dat die tussen de 900 – 1100 kg gaat wegen. Eerder 700 kg.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 oktober 2011 om 18:08

      @Larrs: maar zelfs de Plus 8 weegt 850kg? De meeste V8’en zijn tegenwoordig bovendien groter dan er in de +8 lag dus zal het vast iets zwaarder zijn. Lichter dan een 1100kg Aero 8 zal ‘ie denk ik wel zijn.

      Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 18:21

    beter doen ze daar nog even andere velgen onder..

    Login om te reageren
    • cindy zegt

      13 oktober 2011 om 18:53

      @dennisr: Wat voor velgen denk je dan?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 oktober 2011 om 19:29

        @cindy: zoiets..

        neh, meer zoiets als dit:

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          14 oktober 2011 om 11:59

          @dennisr: Hehehe! Spot on!

          Login om te reageren
  7. pjotr zegt

    13 oktober 2011 om 18:23

    Ik was er twee weken geleden (factory tour, 10 pond, aanradertje ;), toen sprak de gids al over deze auto. Er ligt idd een BMW V8 in, het chassis komt van de Aero8. En er komt er nog eentje, met ‘moderner’ uiterlijk.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 oktober 2011 om 20:10

      @pjotr: maar welke BMW V8 precies is nog niet verteld? Ze hebben zo langzamerhand alleen nog de 4.0 S65 en de 4.4 twinturbo?

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    13 oktober 2011 om 18:29

    een BMW met hout ..
    dat klopt idd van geen kant ..

    we want plastic .. we want plastic ..

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      13 oktober 2011 om 18:49

      @lincoln: Hout is beter dan kunststof. Kunststof als constructiemateriaal is gewoon waardeloos.

      Login om te reageren
    • cindy zegt

      13 oktober 2011 om 18:50

      @lincoln:je bedoelt: er klopt geen hout van :-P

      Login om te reageren
  9. porsche911turbo2 zegt

    13 oktober 2011 om 19:00

    Die Kahn velgen zijn veeeel te groot, smakeloos

    Login om te reageren
  10. DennisS65B40 zegt

    13 oktober 2011 om 19:02

    Waarom geen logo op het stuur?! Zoooo lelijk….

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 oktober 2011 om 19:26

      @audir8v10: het oogt idd wel goedkoop

      Login om te reageren
    • g40freak zegt

      13 oktober 2011 om 20:17

      @audir8v10: omdat het nog een prototype is?

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        14 oktober 2011 om 12:01

        @g40freak: Ja ik hoop het, interieur ziet er nou gewoon niet uit. Stukje interieur afwerking zegt met zoveel over het afwerkingsniveau onder de motorkap!

        Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    13 oktober 2011 om 19:27

    Nou, doe mij die M3 V8 maar in een Wiesmann…

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    13 oktober 2011 om 19:27

    Echte mannen cabrio ;)

    Login om te reageren
    • topless zegt

      13 oktober 2011 om 21:06

      Zo’n airbagstuur past er net zo min bij als de wielen.

      @norge:
      Bij een cabrio kan het dak open wanneer de zon schijnt, bij een roadster kan er een dakje op wanneer het regent.

      Login om te reageren
  13. Sprite zegt

    13 oktober 2011 om 19:53

    Ga er maar van uit dat die wielen er voor het testen op zitten, de hele koets hangt immers nog met tape aan elkaar. De achterkant is ook echt een rotzooitje, Morgan kennende wordt deze auto nog wel iets speciaals. Ik wacht de persfoto’s rustig af!

    Login om te reageren
  14. love4sportcars zegt

    13 oktober 2011 om 21:44

    Waarom zette ze er geen houten wielen op? :)

    Login om te reageren
    • torana zegt

      13 oktober 2011 om 22:39

      @love4sportcars: dat mag niet, daar heeft VAG al patent op ;)

      Login om te reageren
  15. faithnomore zegt

    14 oktober 2011 om 12:40

    Wat ik gevaarlijk vind aan zon auto is de vlakke vooruit. Er moet niet veel gebeuren om een stuk glas in je lijf te krijgen.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      14 oktober 2011 om 13:50

      @faithnomore: Is toch gewoon gelaagd glas? Zie het extra veiligheidsrisico niet.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North