Nieuwe Nissan GT-R kost slechts 77.825 euro!

Auteur: , 107 Reacties
Nissan GT-R 2013

Nissan Nederland gooide er zojuist een hele rits aan prijslijsten per november 2013 uit. Hierin ook de GT-R in 5 verschillende smaakjes, waarvan de goedkoopste 77.825,62 euro kost. En dan komt de belastingdienst nog even langs...

Helaas leven we niet in een belastingparadijs zonder BTW en BPM, dan was je voor ruim minder dan 80 ruggen klaar. Maar dat is niet het geval en dus mag je de volgende bedragen neertellen voor je GT-R met modeljaar 2013 en een vurig rood G-Label:

V6 3.8 550 pk Premium Edition MY13 – 141.000 euro
V6 3.8 550 pk Black Edition MY13 – 142.500 euro
V6 3.8 550 pk Gentleman Edition MY13 – 145.000 euro
V6 3.8 550 pk Track Pack MY13 – 152.500 euro
V6 3.8 550 pk Egoist MY13 – 231.500 euro

De optielijst is lekker kort, voor 13 mille krijg je carbon recaro voorstoelen (alleen Track Pack), voor 15 mille krijg je het Pack Design (titanium uitlaat / Carbon spoiler + BOSE® audiosysteem, wederom alleen Track Pack), en op je Black Edition kan je voor 7.500 euro opteren voor het Pack V (SpecV lichtmetalen velgen + Carbon spoiler).

Hopelijk wordt de lijst binnenkort aangevuld met de GT-R Nismo, die over een week op de Tokyo Motor Show staat, en waarvan ons deze super-superkorte teaser bereikte. De GT-R begon overigens ooit op 111.000 euro, maar daar kreeg je toen wel ‘slechts’ 485 pk voor.

Rest alleen nog de vraag: zou je voor de 550 pk sterke GT-R Egoist gaan of voor de 911 Turbo S met 10 pk meer, en 1 aangevinkte optie?





107 reacties

Wat houdt dat egoist dan in?
@r32turbo:
Dat de staat heel egoïstisch een ton in zijn eigen zak steekt.
@Hubert: ja als je het zo bekijkt wel inderdaad
@Hubert: lol
@Hubert: hahaha
@r32turbo: http://lmgtfy.com/?q=nissan+gt-r+egoist
@towi1989:
Geweldige animatie. Kende ik nog niet.

Maar wat heb ik een schurfthekel aan figuren die tijdens een gesprek met een half oog op hun smartphone kijken om stiekum alles snel te googlen en vervolgens gaan meepraten alsof ze overal verstand van hebben.
@r32turbo: Ik denk dat ze er een stoel uithalen
Simpel : De 911.
@Hubert: pfff hahah
@Hubert: Simpel : De GT-R
@sirmustang:
Ieder zijn ding.
Het zou erg saai worden als er alleen maar GTR’s of 911’s zouden rondrijden.
@Hubert: GTR heb ik pas 2X gezien, en dat was allebei met Duitse platen, een Porsche 911 staat zon beetje in elke straat. Maar idd ieder zijn ding, ik ga voor de GTR
@danielj: Een 911 zie je inderdaad vaak, maar dan is het geen Turbo S.
@crackdavid: Klopt! Maar die heeft ook een vanafprijs van €220.500.
Ik ben wel benieuwd hoe het Egoist pakket gaat lopen, of er veel of weinig mensen voor kiezen en of er misschien zelfs meer GTR’s verkocht worden door dit pakket.
@reistje: Woops was niet de bedoeling op jou te reageren maar dat doe ik dan toch maar:

Ja ik vind dat persoonlijk toch van de Porsche exclusiviteit af gaan, ik zie denk ik even vaak een GTR als een Turbo en dat is niet vaak.
@Hubert: er zijn al zat 911jes..
@Hubert: Inderdaad! De GTR is dan wel sneller, maar als je instapt zie je ook waarom je maar 77k betaalt. Het verschil in snelheid weegt niet op tegen het verschil in klasse.
@fejjie: Blabla klasse blabla, die mij de GTR maar! Veel beter!
@notsobig: *doe
@Hubert: + veel!
Hoe zit het met de Belgische prijzen?
@Jonas Bosmans: Die zijn een stuk lager!
Gatverdamme dat ding wordt 81% duurder na een rondje Nederlandse fiscus?
@rubentheys:
Net als een rondje door de 911 accessoirelijst…
Voor de prijs van een gtr egoist kun je ook een 911 turbo s kopen, heb je 10 pk meer, een Porsche embleem en nog 10K over om opties aan te vinken (wat toegegeven bij Porsche redelijk rap bereikt wordt). Of als t om t sportieve gaat voor €195.000 een Gt3, met 36K over voor opties.
@monk: restwaarde van een 911 turbo is en blijft hoger dan een GTR.
Daarbij is de Porsche ook nog eens vele malen mooier, laat de jochies maar voor de Nissan gaan.
@bofkont: uiteraard, want “van oud mannetje geweest” ;)
@Simpson: Dat is ook nog eens een pluspunt ;)
Beter dan die afgetrapte troep ;)
@bofkont: Ook blabla, want afschijving van van beide auto’s is om de nabij €30.000 per jaar!
@notsobig: Ja het eerste jaar, maar bekijk het eens over 10 jaar!
Of beter over 5 jaar!

Een GTR van 2008 koop je voor 50k.
Een 911 turbo doet nog steeds 80k, nog 5 jaar verder is de GTR nog geen 20k waard.
@bofkont: Een 997 Turbo is al te koop rond de 60.000 euro hoor. En dan heb je al een heel net exemplaar!
@bofkont: Nee niet alleen het 1e jaar, maar precies zoals ik het zei per jaar! Verder vind ik het erg apart te noemen dat je nu al de waarde van een 5 en zelfs 10 jaar oude auto weet te noemen dus nu maar 4 jaar in productie is…

Met andere worden, je stelling is onderbouwd met zelf bedachte feiten en niet met werkelijke feiten!
@notsobig: *dus = die
@notsobig: Je ziet de waarde van de eerste GTR’s al keihard naar beneden gaan.
Een 911 en zeker een turbo is altijd al een zeer waardevaste auto geweest, dus pure feiten!
@bofkont: Waar haal jij deze “pure feiten” vandaan dan? Fabeltjesland?

Vergelijking (heb prijzen van Autoweek vandaan):
– Goedkoopste 911 turbo uit 2009 €99.950, nieuw prijs v.a. ruim €200.440 tot €214.066, waardedaling van minimaal ruim €100.160 (50%)!
– Goedkoopste GT-R uit 2009 € 69.950, nieuwprijs v.a. €123.200, waardedaling €53250 (43%)

Dus in de werkelijke wereld is de waarde van de Porsche zowel procentueel als absoluut het hardst gedaald!
@monk: en een 911 schrijft niet af als de Nissan 20k in een jaar is geen uitzondering
@rubentheys: Daarom wordt de fiscus in juridisch jargon ook wel de Ontvanger genoemd. Van mij mogen ze een paar vuisten ontvangen.
@rubentheys: Valt eigenlijk nog mee.
De Camaro krijgt er 254% bij.
Ik kocht een F-type en ging met de rest van het geld naar de hoeren.
@berlinetta: zeker de gazzelle f-type , ahahaha sorry moest even van gisteren :p
@berlinetta:
Om ze, als een echte gentleman, een uitweg uit die verschrikkelijke situatie te bieden. Right?
@StijnB: Precies, jij snapt me ;)
@berlinetta: +1, geniaal!
@berlinetta: Met een F-Type onder de kont komen de vrouwen vanzelf naar je toe!
Win Win situatie
@twansmeenk: Is dat een soa?
@berlinetta: Ik ga mijn nieuwe auto ook altijd eerst aan mijn moeder laten zien ;-)
-edit: nutteloze bijdrage-
@berlinetta: Met zo’n auto komen de dames ook wel gratis ;)
Een CLS 63AMG S. En van de rest een demo F-Type ofzo.
Zonder na te denken: de GT-R
@toyotafortuner:
Zodoende the fool’s choice? :)
@StijnB: verklaar u nader? Is nog altijd persoonlijke keuze. Als je evenveel betaalt, 1 optie hebt en aan de lichten aan stukken word gereden door een elke gtr die je tegenkomt? Wie is dan de fool? :)
@nasty: het is natuurlijk niet waar dat de GT-R elke 911 het snot voor de ogen rijdt. Mensen vergeten sinds het begin al dat de 911 en de GT-R heel dicht bij elkaar liggen. De GT-R is op op sommige vlakken een fractie beter, de 911 is op andere vlakken een fractie beter. Daarnaast zijn het qua prestaties concurrenten, qua prijs niet en dat komt ook terug in de potentiële klanten voor beide auto’s.
@ej20g: Zo veel zullen de klanten niet verschillen hoor, alles wordt gewoon bepaalt door persoonlijke voorkeur. De Nissan GT-R rijder kiest bewust voor de GT-R, een groot deel van de Porsche rijders zullen kiezen voor het feit dat het een Porsche is en het dan wel goed zal zijn.
@nasty: Weet niet hoe je daarbij komt want Porsche blijft de Gtr nog steeds voor op circuits, vooral de belangrijkste de Nordschleife. Daarbij zijn de materialen en afwerking in het interieur bij een Porsche een stap te hoog voor de Nissan met het harde goedkoop uitziende plastic.
@dahlback:
Waarom toch altijd die haat tegen alles wat niet premium Duits is?
Laat een ander gewoon mooi vinden wat hij mooi vindt.
@tupperware: Ik heb niets tegen de Gtr naar mensen prijzen hem zo erg aan alsof het de bom is. Zeg alleen waar het op staat ;) en de realiteit is. Nissan is leuk voor op het circuit en heb zelf met de Switzer p800 gereden en prestaties zijn echt niet verkeerd maar op een of andere manier is het interieur oersaai en voor dat geld verwacht je een stuk meer.
@StijnB: Looks is gewoon persoonlijk je vind hem mooi of niet, maar de GT-R is wel betrouwbaarder en technisch net zo goed hoor. Niet voor niets dat de GT-R dagelijks heel goed inzetbaar is.
@toyotafortuner: ik had niet anders verwacht.:) In mijn geval: de Porsche. De Nissan is top maar voldoet niet aan mijn verwachting van de naam “GT-R”. Bovendien vond ik de Porsche een stuk mooier.
@ej20g: had je nog verteld over de R35 GT-R die in de schaduw van zijn voorgangers staat. K kan gewoon niet zo blij worden van de huidige elfjes sinds de 996. 996jes en later hebben voor mij niet gewoon de charmes van de 993 en eerder.
@toyotafortuner: daar heb je een punt, de nieuwere 911’s missen de charme van de oudere 911 van voor de 996. Maar als je een 911 tegenkomt, dan valt het (voor mij in ieder geval op) hoe elegant en mooi die auto’s zijn. Ik kwam heel toevallig vanmiddag een gloednieuwe 991 Turbo met dealerplaten tegen, en dan die je toch weer waar die prijs én jarenlange ontwikkeling in zitten. Ondanks de spoiler een prachtige en nog best elegante verschijning terwijl het de uitstraling heeft alles en iedereen het snot voor de ogen te rijden (deels waar natuurlijk). Dat doet het hem voor mij, zover als dat mijn Japanse passie gaat, van de GT-R ben ik nog nooit echt warm geworden.
een 911, ik wil nog geld krijgen als ik hem inruil na 5 a 10 jaar. Daarnaast vinden vrouwen porsche’s veel interessanter. Dan maar niet het snelste bij het stoplicht.
@xiran: turbo s is niet langzamer dan een gt-r bij het stoplicht. Allebei lid van de 2 second club :)
@xiran:
2009 Nissan GT-R. Nieuw 115.000 euro, na vier jaar 65.000 euro waard. 50.000 euro afschrijving.

2009: 911 turbo. Nieuw 205.000 euro, na vier jaar 101.000 euro waar. 104.000 euro afschrijving.

2009: 911 Carrera. Nieuw 118.000 euro, na vier jaar 60.000 euro waard. 58.000 euro afschrijving.

Als je de restwaarde belangrijk vindt is de Nissan duidelijk de beste keuze, of je nou een Porsche met vergelijkbare prestaties of met vergelijkbare prijs er naast zet.
@Mairsil: de meeste mensen die een Porsche kopen kijken echter niet of nauwelijks naar restwaarde, dat maak ik van dichtbij mee. Maar rationeel heb je natuurlijk gelijk, voor zover dat kan is financieel gezien de GT-R de betere keuze als je op restwaarde af gaat.
@ej20g: Ik reageerde voornamelijk op de tekst “een 911, ik wil nog geld krijgen als ik hem inruil na 5 a 10 jaar”, die dus precies de verkeerde keuze maakt. Ik denk echter ook dat de restwaarde voor veel kopers in deze categorie niet enorm boeit, als je zo’n auto nieuw koopt gaat het sowieso gierend veel afschrijving zijn.
@Mairsil: ah op die manier. Nee dan heb je volkomen gelijk, in verhouding is de restwaarde van auto’s in deze prijsklasse sowieso vaak om te janken.
Doe mij maar een gentleman’s edition.
@kraakensmaak: ik vroeg me al af wat dat inhoudt: opbergruimte voor je hoed, asbak voor sigaren en automatische portierenopener voor vrouwen?
wat een geldverspilling die egoist versie
voor die prijs heb je in belgie een 458 of 560 met 25k opties
Doe mij maar een GT-R met Track pack. Recaro racestoelen met 4 punt gordels en een sparco stuur erin. Helemaal klaar voor de Ring.

Dat egoista pakket mogen ze houden ook al ziet het er goed uit.
2,3 ton voor een Datsun?
@Vincegail: Beter als 2,3 ton voor een platte kever met maar liefst één optie…
@notsobig: Beter dan
@notsobig: die “grap” is net zo oud als de 911 zelf. De “grap” dat de GT-R een Datsun is is overigens ook al zo oud als de R35 is, beide zijn al lang en breed niet grappig meer.
@ej20g: Laat ze gaan joh wij weten toch beter, dit is het verschil tussen autoliefhebbers en `badge geilers. De Nissan GTR is en blijft een icoon.
@agera:
Icoon worden moet je verdienen.
En niet 2x snel over de Ring jagen, maar jarenlang topproducten bouwen zoals de 911.
@Hubert: Inderdaad de R-32, R-33, R-34 en de R-35. Tja daar bij nissan zijn ze met de Skyline GT-R en de GT-R ook al heel lang bezig.
@sjaakk: maar ik vind de R35 GT-R geen icoon. Een auto die een zeer groot statement heeft gemaakt, dat zeker maar de R32, R33 en R34 zijn échte iconen, de R35 niet. Misschien wordt de R35 wel nooit een icoon.
@ej20g: Voor mij is de R35 een icoon, een waardige opvolger van de Skyline GT-R, die nu los staat en gewoon GT-R heet hoort in het rijtje. Nissan gaat verder met de R36, dat alleen al laat zien hoe succesvol de R35 is.
@sjaakk: Mooi opgesomd inderdaad, dat de R35 nu gewoon als GT-R door het leven gaat en niet meer als Skyline GT-R wil niet zeggen dat het een historieloos auto is.
@Hubert: R-32, R-33, R-34 en de R-35? Gaat er een belletje rinkelen bij je, hoe uitgebreid ik het ook zal vertellen zal je het niet toegeven denk ik. Verblind door het logo van Porsche.
@ej20g: Precies de reden dat ik die uitgekauwde grap er maar weer bij haalde…
er reed net weer een nieuwste 911 naast me en ik vind dat geluid toch echt niks…
Liever een 2e handsje… Ferrari 458
Sommigen begrijpen het verschil niet tussen een 911 Carrera en een Turbo S? Ik zie die maar zeer zelden op de weg hoor. Ga hoedan ook voor de 911 :-)
@sbas: Dat komt waarschijnlijk omdat ze er allebei al twintig jaar precies hetzelfde uitzien…
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de 991 turbo s
Alleel al omdat ik het verrek om zoveel geld aan de belastingdienst af te dragen, zal ik nooit zo’n auto kopen. De BPM op mijn Midas was 50 euro. Dat vond ik meer dan genoeg.
@midasracer:

Misschien komt er ooit nog eens een mooie tijd dat dat nietmeer nodig zal zijn. Misschien verslikt rupsje nooit genoeg zich wel eens en kunnen 2 mensen dan samen tot een akkoord komen over de prijs van een nieuwe wagen zonder dat de prijs naderhand nog eens met de helf omhoog moet.
@Hupke: Dat zal alleen gebeuren als geheel Den Haag van de kaart wordt geveegd en we na een grote reset opnieuw beginnen. Tot die tijd zitten er teveel niet-productieven op ons belastinggeld te teren en zullen we het met scheepsladingen moeten blijven inleveren. Dat weiger ik dus. Ik koop geen grote dure dingen meer in Nederland. Geen huis, geen auto, geen keuken, helemaal niets. En de rest bestel ik wel in Duitsland.
@midasracer:

Mooi, je bent al niet alleen, daarbij zoveel moet je niet missen. Mooi zo’n GT-R maar op zich …
@midasracer: Typisch gierige nederlander ,jullie horen in en koekendoos te rijden.
@w211: Nee gewoon een kopersstaking om dit klote kabinet ten gronde te richten. Dit is het protest van de zwijgende meerderheid.
Er zijn meer wagens dan de 911 en de GT-R. Als het enkel snel moet gaan, wat kost een donkervoort tegenwoordig?
Ik zou gaan twijfelen of ik de GTR neem of de 911, want de GTR is een icoon en een 911 zie ik meer dan een kever. Oke GTR
Ik zou zonder twijfel de GTR nemen, is de mooiste en heeft alles.
aanbetaling voor je huis ?
Kerel bij mn ouders in de straat heeft er een, donker grijs bj 2009. Heel gaaf ding, maar het geluid van een porsche 911 is gewoon veel lekkerder.
Toch zou ik voor de gt-r gaan, ik gun mijn passagiers achterin graag wat ruimte;)
kutoverheid
Knappe prijs, blijft een geweldige auto, en zo jammer dat al die Duitse Porsche fans dit niet durven te kopen. Een van mijn top10 auto’s.
Blabla Kever VS Datsun

Zo jammer dat je nooit over de GTR kan praten zonder dat iemand de 911 er bij te halen of zegt “De GTR is veel goedkoper dan een Veyron!!!”.
Mijn keuze de 911. In mijn ogen veel mooier… en tja, klinkt badge-geil, maar k heb iets met Porsche. Ooit komt r hier een…
Een basis 991 carrera 3.4 manueel op 18″ met sper.

Omdat:
prestaties (~frustratie) <<< puriteit (~genieten)
@Onehp: of als je echt vaak circuits doet, liever een GT3…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).