• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Peugeot 308 bioflex rijdt op aangemengde wijn

Auteur: Alwood, gepost 10 april 2009 om 20:01 – 17 Reacties

Groene, blauwe peus


Lekker Frans, maar toch van de Zweden afgekeken. De Fransen hebben nu ook een 308 gebouwd die op een ethanol-benzine mengsel kan rijden.

Peugeot zelf vindt het een goede, duurzame, milieuvriendelijke toevoeging aan het modellengamma. Geen merk overleefd tegenwoordig nog zonder een enigszins groen imago. Tot die hybride er is, zet Peugeot dus in op biobrandstof.

Daar ze in Frankrijk nogal kieskeurig kunnen zijn als het om alcoholische dranken gaat, is er nu meteen een bestemming gevonden voor de slechte flesjes. Oude wijn gewoon een beetje aanmengen, schoonfilteren en in de tank ermee. Doen ze in Brazilië ook. Voordeeltje is dat het sowieso altijd te maken is, ongeacht de staat van de olievoorraad.

Naast E85 werkt het 110pk 1.6 benzineblokje verder ook prima op gewone 95-ongelood. Het stoot slechts 120 gram CO2 uit en om energie te sparen zijn standaard Michelin Energy Savers gemonteerd. De banden besparen 0.2L/100km. Overigens kunnen alle benzine peusjes op 10% ethanol rijden, standaard.

A super ethanol offer in the 308 range

To take advantage of car insurance surcharge exemptions applied from this year to flexfuel vehicles, Peugeot is updating its 308 range of vehicles able to operate on E85.

Super ethanol (E85) is a blend of 15 % unleaded petrol and 85 % agricultural sourced ethanol and continues to represent a viable alternative to fossil fuels. Its use also helps to reduce the demand on fossil fuels, as well as cutting CO2 emissions from its production to combustion (“well to wheel”), a reduction which is now taken into account in the calculation of insurance no-claims bonus.

Benefiting from its experience in Brazil and following on from the 307 SW BioFlex model sold in France since 2007, Peugeot now offers a 308 BioFlex hatchback model equipped with the 1.6 litre 80 kW (110 bhp) engine.

Since E85 is incompatible with a standard petrol engines, the 1.6 litre engine (TU5JP4) has a modified injection and fuel system. It can, however, run on petrol, super ethanol or any mixture of the two (petrol/super ethanol).

With this new offer, the 308 range reinforces its credentials in terms of its environmental efficiency. The range now includes three models offering CO2 emissions of only 120 g/km, strengthening the manufacturer’s position as a European leader in cars with low fuel consumption and low emissions (one in every six cars sold with emissions less than or equal to 120 g/km of CO2 is a Peugeot).

In addition the 308 BioFlex benefits from 16’’ Michelin Energy Saver tyres (reduction of 0.2 litres/100 km), which received their world premiere exclusively on the 308 in 2007.

Available as a five door hatchback model, in Premium or Premium Pack trim levels, it also features a specific “BioFlex”…

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

308, e85, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, milieu, Peugeot, wijn

Vorig bericht: « BMW X3 xDrive18d overtuigend langzaam uhh spaarzaam
Volgend bericht: Tesla Roadster doet even 386 km zonder te tanken »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    10 april 2009 om 20:03

    Gaaaaaaaaaaaaaap.

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    10 april 2009 om 20:04

    Wijn? Waar?
    O, een 308tje.
    Lamazittuh…

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    10 april 2009 om 20:08

    Oud plan om van de enorme wijnplas af te komen, destilleer de alcohol eruit en maak er ETBE van. Meng dat in de benzine pool.

    Ethanol rechtstreeks in brandstof kan ook, als het brandstofsysteem er maar tegen bestand is. Maximaal 5% mag al in ons normale sapje, maar eens kijken hoelang mijn SU’ckers daarop lopen.

    Wat een tandarts al niet weet ;-)

    Login om te reageren
  4. Ton zegt

    10 april 2009 om 20:13

    Ik vermoed aanlengen, ipv aanmengen.
    Aanmengen is wat anders namelijk.

    Toch geen verkeerd idee, alle beetje helpen.

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    10 april 2009 om 20:15

    Overigens is het de EU (wij dus) die die plas wijn betaald heeft. Heet landbouw subsidie (altijd weer die subsidies, stop daar nou eens mee) :-)

    Login om te reageren
  6. Ton zegt

    10 april 2009 om 20:16

    Alle beetjes helpen…

    Login om te reageren
  7. johan zegt

    10 april 2009 om 20:16

    Bio-ethanol en NL is nog niet zo’n lekkere combinatie. Die blauwe kleur staat de 308 wel goed.
    De 3008 is door mij nog niet gesignaleerd en ik hoop dat dat zo blijft.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    10 april 2009 om 20:23

    Leuk, de auto een beetje zat voeren.

    Wij weet wordt hij daar mooier van.

    Login om te reageren
  9. Bob zegt

    10 april 2009 om 20:52

    Kan dat ook rijden op van die oude Oostenrijkse wijn met antivries erin?

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    10 april 2009 om 21:47

    zowwww wat nieuw zeg ..

    T-Fords reden al op die meuk ..

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    10 april 2009 om 22:09

    Opa :lol:

    Login om te reageren
  12. MrDuck zegt

    10 april 2009 om 22:45

    vind ik die oude mercedes van een leraar van mij veel vetter die rijd op sla olie….

    Login om te reageren
  13. clijde zegt

    11 april 2009 om 00:57

    De fransen doen wel mee met : ‘verbeter de wereld en begin met jezelf’ Netjes…

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 april 2009 om 10:18

    Hoho, vergeet even niet welk merk Bio-Ethanol geïntroduceerd heeft in Europa he! Dat was niet Volvo, maar Saab!

    Foei Alwood, get your facts straight…
    ;)

    Login om te reageren
  15. Tom307 zegt

    11 april 2009 om 13:00

    blijft toch een enge wagen dit

    Login om te reageren
  16. Ghettoblaster zegt

    11 april 2009 om 17:27

    Ik denk niet dat deze auto er beter gaat uitzien met hem zat te voeren.
    Ik zie er ook niet te best uit na een nachtje zuipen.

    Login om te reageren
  17. Correctie zegt

    13 april 2009 om 12:38

    Geen merk overleefT tegenwoordig nog zonder een enigszins groen imago…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North