• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe schetsen ZAP-X

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 maart 2007 om 12:31 – 21 Reacties

ZAP-X-Car


ZAP!, de Amerikaanse maker van allerhande auto’s met elektromotor, heeft nieuw beeldmateriaal vrijgegeven van de ZAP-X, wat het huzarenstukje van het Californische bedrijf moet gaan worden. Dit kekke autootje, op basis van het APX-concept van Lotus Engineering, moet nieuwe benchmarks neerzetten als het gaat om auto’s met elektromotor. Voordat je ‘Tesla Roadster‘ hebt kunnen zeggen moet deze auto met zijn 600+ pk al uit het zicht zijn verdwenen. Bovendien is Groningen-Maastricht en weer terug kinderspel met zijn actieradius van 560 kilometer.

Lotus Engineering is overigens nog steeds betrokken bij de ZAP-X, wat interessant is omdat het ook bij de Tesla Roadster betrokken is geweest. Qua know-how lijkt het project dus in goede handen. Door gebruik van veel aluminium en een nieuw “efficient drive system and advanced battery management system” moet de ZAP-X aan alle verwachtingen voldoen. Ik zie het met interesse tegemoet, maar tegelijkertijd zie ik ook 1 april steeds dichterbij komen op mijn scheurkalender….

ZAP-X-Car

ZAP-X-Car

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lotus, Schetsen, zap

Vorig bericht: « Anders op de trekker
Volgend bericht: SUV op zonne-energie »

Lees Interacties

Reacties

  1. joep zegt

    20 maart 2007 om 12:36

    Ben echt super benieuwd! Dit zou echt wel een een/de Grote Sprong Voorwaarts in de autobranche kunnen worden!
    En ook moi dat het gewoon een normale hatchback/station is en geen totaal onbereikbare sportauto die toch amper wordt verkocht!

    Login om te reageren
  2. Xemurai zegt

    20 maart 2007 om 12:38

    Geweldig mooi model!!

    Login om te reageren
  3. Florijn zegt

    20 maart 2007 om 12:39

    heel mooi design iig en als de performance ook zo goed blijkt is dit een heel goede auto voor veel zakenmensen of mensen met veel geld die eens wat anders willen

    Login om te reageren
  4. bramwillemse zegt

    20 maart 2007 om 12:43

    Hoe mooi hij is in het echt blijft de vraag, maar voor een suv/crossover is ’t toch een mooi ontwerp. Volgens mij wijkt hij ook niet echt veel af (qua looks) van de APX-concept, toch?

    Maar 600 pk op de voorwielen, is dat niet lichtelijk overdreven?

    Login om te reageren
  5. OJ zegt

    20 maart 2007 om 12:43

    Zo’n vermogen en zo’n actieradius? Geloof er niks van… Als dat zou kunnen, zou ik ook nooit m’n mobiel meer op hoeven laden.

    Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    20 maart 2007 om 12:52

    Ford S-max?

    Login om te reageren
  7. smoke zegt

    20 maart 2007 om 12:57

    @ Bram

    Uit Robbie’s artikel: “De V6 met supercharger werd er dus uitgeknikkerd en de vier wielnaven werden voorzien van electromotoren die gezamelijk een piekvermogen leveren van maar liefst 644 pk en de auto in staat stellen om een topsnelheid te bereiken van 250 km/u!”

    Login om te reageren
  8. Jurrian zegt

    20 maart 2007 om 12:58

    @ bram, all wheel drive betekent 4wheel drive ;)

    dit ding zal dan ook vast niet onder de prijs van een golf komen zeker?

    maarja, how zwaar word dat ding met al die accu’s, en is dat niet ontzettend milieu onvriendelijk het produceren van al die accu’s?

    Login om te reageren
  9. Kafka zegt

    20 maart 2007 om 13:05

    Wat een briljant verzinsel. Supersterk, supersnel, superzuinig en vast ook nog eens in staat te teleporteren naar je bestemming.

    Login om te reageren
  10. DAT zegt

    20 maart 2007 om 13:12

    Goed getekend.

    Alleen batterijen blijven enorm milieuvervuilend om te maken.

    Login om te reageren
  11. PieterA zegt

    20 maart 2007 om 13:27

    Een auto zonder (motor)lawaai? Neem dan de fiets hé…

    Login om te reageren
  12. HLK zegt

    20 maart 2007 om 13:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. Orichinals® zegt

    20 maart 2007 om 13:43

    Kei Gaaf, Super Toll

    Login om te reageren
  14. Bram zegt

    20 maart 2007 om 15:11

    nou vraag ik me af hoe je hem oplaad en hoelang dat duurt, als je maar tot maastricht komt komen we natuurlijk nooit in spanje aan..

    Login om te reageren
  15. Frostbite zegt

    20 maart 2007 om 15:18

    ontzettend mooi model :o
    de voorkant vind ik wel heel erg Saab…

    Login om te reageren
  16. freek zegt

    20 maart 2007 om 17:08

    ik dacht ook aan de Saab, maar wel een mooi model, ben benieuwd in hoeverre dat model ook in productie gaat

    Login om te reageren
  17. Philip zegt

    20 maart 2007 om 17:58

    En welke prijs ervoor betaald zal moeten worden…

    Login om te reageren
  18. MarcO zegt

    20 maart 2007 om 19:26

    En hoe vervuilend is de manier waarop de benodigde stroom gemaakt wordt? Straks vindt de vervuiling niet plaats bij de uitlaat van de auto maar in een kerncentrale. Wat dan? Als blijkt dat het totaalplaatje milieutechnisch schoner is dan bij benzine/diesel: dan moet het met deze looks toch lukken heel wat kopers te vinden. Incusief mezelf (als ik hem kan betalen natuurlijk). Mooi ding.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 14:53

    Ook ik dacht gelijk aan Saab. Wel vet dat er zo’n snelle elektroauto is, en door de toegankelijke carosserie is het toegankelijk voor iedereen, maar met zo veel vermogen wordt het heel duur en zal hij alsnog nauwelijks verkocht worden… Nog steeds geen stap voorwaarts dus. De elektrische auto’s die we nu kennen zijn of heel snel of heel langzaam… Wanneer komt er nou eens een elektrische auto die qua prestaties/carosserie/prijs gemiddeld is? Dan pas zullen ze meer verkocht worden.

    @ MarcO; Een kerncentrale vervuilt niet… Alleen op de manier dat er (tegenwoordig niet veel meer) radioactieve stoffen vrijkomen, niet met CO2, NOx en noem het rijtje maar op…

    Login om te reageren
  20. Tijmen zegt

    8 mei 2007 om 18:09

    die hebben de s-max goed bestudeerd zeg!

    Login om te reageren
  21. Herrie zegt

    28 mei 2007 om 16:46

    Er zijn dus nog altijd mensen die zeggen dat: “Alleen batterijen blijven enorm milieuvervuilend om te maken.”

    Dit is kolder. Ten eerste aan welke batterij technology denk jij ??

    Jij denkt vast aan die lood batterijen met mileu onvriendelijke stoffen.
    En nog iets… het hele maken van een auto is milieuvervuilend….
    Wat dacht je aan al die olie die b.v. een normale auto gebruikt en die moet je verversen en is dat allemaal ook milieuvriendelijk??

    Ik vind dat zulk soort mensen gewoon eerst onderzoek moeten doen voordat ze reactie plaatsen.

    Deze auto zal gebruik maken van zeer goeie lithium ion batterijen. En vallen goed te recyclen. Als deze af zijn kun je ze gewoon inleveren en nieuwe kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North