• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe snellere en lichtere SLR…

Auteur: autoblogger, gepost 2 juli 2008 om 17:33 – 31 Reacties

Mercedes 300 SLR 1955


Het einde van de McLaren SLR is nabij. De samenwerking tussen Mercedes en McLaren stopt, er komt echter nog één speciale editie… een lichtgewicht versie van de SLR.

Volgens Duitse insiders zal Lewis Hamilton deze versie op 30 juli officieel presenteren, in de Mercedes-Benz-Arena te Stuttgart. Morgen zullen waarschijnlijk de eerste afbeeldingen naar buiten komen, maar we kunnen al wel melden dat de nieuwe SLR in 26 seconden van 0 naar 300 km/u kan sprinten en de topsnelheid omhoog is gegaan naar 350 km/u. Dat is 13km/u sneller dan de SLR 722 Edition.

De supersportwagen moet doen denken aan de historische 300 SLR (boven afgebeeld) uit 1955. De nieuwe SLR is helemaal open en heeft een zeer kleine voorruit. Dit moet zorgen voor een betere aerodynamica en een lager gewicht. De nieuwe SLR zou tweehonderd kilo lichter zijn.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

722, McLaren, Mercedes, slr

Vorig bericht: « Mercedes-Benz GLK vanaf € 52.600,-
Volgend bericht: WALD W216 met 21-inch Mahora porno »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roberto zegt

    2 juli 2008 om 17:37

    oee vet, ik verlang nou al naar de foto’s, al zie je wat ze met de ‘722’ hebben gedaan dan mogen ze van mij nog ff door gaan hor..

    Login om te reageren
  2. Soulmaster zegt

    2 juli 2008 om 17:38

    mag je je toupet wel goed vastnieten ruben als je hem gaat testen

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    2 juli 2008 om 17:40

    Dan wordt juli wel een hele lekkere maand voor Mercedes fans (bestaan die nog?), want als de geruchten nog steeds kloppen dan wordt op 20 juli de SL65 AMG Black Series onthuld tijdens de GP van Duitsland.
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/14/eerste-details-sl65-amg-black-series-lekken-uit

    Login om te reageren
  4. feep zegt

    2 juli 2008 om 17:43

    Kun je lekker vliegjes happen 8)

    Login om te reageren
  5. MB zegt

    2 juli 2008 om 17:50

    @robbie

    Ja die bestaan nog ;)

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    2 juli 2008 om 17:58

    Die oldtimer is wel erg mooi. 8)

    Login om te reageren
  7. DJD zegt

    2 juli 2008 om 17:59

    Een Mercedes SLR McLaren 722 Special Lightweight Limited Edition 2008. Ik denk dat hij zo gaat heten. De 722 was sneller dan de gewone SLR en had een langere naam, en deze is sneller dan de 722, en zal dus ook wel een langere naam hebben net zoals de 722 ook een langere naam heeft. :P :P :P
    Wie kan dit nog volgen?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    2 juli 2008 om 18:05

    De SLR was juist zo vreemd en leuk omdat hij superprestaties met superluxe combineerde, met de nadruk op de luxe. Voor die gewichtsbesparing zullen ze juist veel luxe moeten verwijderen… Volgens mij was de SLR nooit als superracer bedoeld. :? Maar ze zullen wel verkopen hoor, sjeiks en freaky miljonairs genoeg.

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    2 juli 2008 om 18:25

    Hoe mag die er dan wel niet gaan uitzien :D misschien een echt bruut uitziende Mercedes net als de C63 AMG ?

    Maar waar halen ze in godsnaam die 200 kg uit dan :O Is dat dan 200 kg lichter dan de cabrio of de standaard versie?

    Cabrio:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/133276

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    2 juli 2008 om 18:41

    @ZwerverRoodbaard: eitje toch? http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/29/eindelijk-officieel-mercedes-benz-slr-mclaren-722-gt

    Deze heeft een gewichtsbesparing van meer dan 300 kg tegenover de gewone slr.

    Login om te reageren
  11. marruk zegt

    2 juli 2008 om 19:05

    een soort TT-Clubsport dus, qua open zijn en kleine voorruit?

    Login om te reageren
  12. ZwerverRoodbaard zegt

    2 juli 2008 om 19:12

    @SimonMC

    Ja maar zo gaat die er niet uitzien voor de straat :P Denk toch dat ze het iets subtieler hebben aangepakt.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    2 juli 2008 om 19:15

    Aaahhhh… er gaat niks boven het origineel! Wat een prachtmachine!

    Login om te reageren
  14. autogek zegt

    2 juli 2008 om 19:25

    een woord:lelijk!!!!!!

    Login om te reageren
  15. Jonas zegt

    2 juli 2008 om 19:51

    @autogek

    er is niets te zien wat bazel jij nu ?

    Die oldtimer is daarentegen prachtig :o

    Login om te reageren
  16. sian zegt

    2 juli 2008 om 20:16

    http://www.autogespot.com/item/1956/officieel-opvolger-slr/
    hier wat foto’s

    Login om te reageren
  17. Bluelabel zegt

    2 juli 2008 om 20:46

    Oeps bochtje……………. Dag SLR, hahahahahha

    Login om te reageren
  18. Fred Flintstone zegt

    2 juli 2008 om 20:53

    Zei ik toch al bij verhaal over SLR gisteren: hij is altijd te zwaar geweest. En dan komen ze tegen het einde eindelijk met de SLR zoals ‘ie altijd had moeten zijn: lekker licht. Wel wat laat voor die mannen uit Engeland (eh Duitsland, of nee, toch Engeland, of …).

    Login om te reageren
  19. Guan zegt

    2 juli 2008 om 21:13

    Open is niet goed voor de aerodynamica, ze kunnen er dus beter gewoon een laag dak op zetten. (Ja dan is er geen ruimte voor je hoofd, dat snap ik ook wel) ;-)

    Login om te reageren
  20. Silverarrow zegt

    2 juli 2008 om 21:58

    Leuk, maar vooralsnog zou ik toch liever een “normale” SLR hebben. Voor die marginaal betere prestaties zou ik de luxe niet in willen ruilen.

    @ robbie: Hoezo? Zijn er ook andere merken dan?

    Login om te reageren
  21. Silverarrow zegt

    2 juli 2008 om 22:01

    @ Bluelabel: Hahahahahahahaha… dus…

    Login om te reageren
  22. Rovvel zegt

    2 juli 2008 om 22:01

    200 kg minder…dat maakt 1570 kg. Een pluimpje als het ware ;-).

    Login om te reageren
  23. bramwillemse zegt

    2 juli 2008 om 22:16

    grappige impressies @ autogespot.com:

    Ben benieuwd..

    Login om te reageren
  24. mercedesfan zegt

    2 juli 2008 om 22:34

    Ik kijk er al naar uit.

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    2 juli 2008 om 23:04

    Iets van azijn of bitter of mosterd maar dan na de maaltijd….

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    2 juli 2008 om 23:43

    @Bluelabel: wat?Je beseft toch dat een slr mclaren even snel is als een carrera gt op het topgear circuit?Ondanks dat die slr 400 (!!) kg meer weegt?

    Lach je nu nog?Of ga je beweren dat een carrera gt geen bochten kan nemen?

    Login om te reageren
  27. clijde zegt

    2 juli 2008 om 23:59

    Met een goede helm op, is die oldtimer niet te verslaan :)

    Login om te reageren
  28. AppieFlappie zegt

    3 juli 2008 om 09:12

    Ik dacht dat minder gewicht niks te maken had met topsnelheid??

    Dat ding moet dus een veel krachtigere motor krijgen anders komt het niet + 13 km/u

    Login om te reageren
  29. ngear zegt

    3 juli 2008 om 11:57

    ehh… de slr wordt toch opgevolgd door de slc? zit alleen niet in de zelfde prijsklasse(€150.000 in duitsland) Het moet trouwens een soort opvolger van de mercedes 300 sl worden, met vleugeldeuren.

    Login om te reageren
  30. Audiofreak zegt

    3 juli 2008 om 12:43

    )
    deze was leuker,

    Login om te reageren
  31. Benny zegt

    3 juli 2008 om 13:34

    @Fred Flintstone, ben ik het niet mee eens. Ok hij is zwaar, maar je moet hem meer zien als een GT. Waar zeg maar iedereen makkelijk en comfortabel tegen hoge snelheden mee kan rijden. In tegenstelling tot de Carrera GT, waar het iets minder makkelijk gaat (genoeg filmpjes van :-))

    @ Bram, zo had ik het dus ook in mijn hoofd. En ziet er nog niet zo slecht uit volgens mij…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North