Je hebt supercardromer, van die bedrijven die extreme bolides beloven maar het photoshopstadium nooit ontgroeien, en je hebt supercarrealisten: kleine namen die niet te veel herrie maken, maar op het Goodwood FoS wel een rijdend product tonen. Maak kennis met de Sin R1.
De Sin R1 is een idee van het Duitse Sin Cars GmbH dat een samenwerking is aangegaan met het Britse ProFormance Metals. De aandrijfbron komt echter uit geen van deze landen: in het midden vinden we namelijk, niet heel verrassen, een 6.2-liter Chevrolet LS3-blok met 525 pk. Een betrouwbaar torretje dat aan een Porsche-handbak met zes versnellingen is gekoppeld.
Een veiligheidscel van carbon fiber, aangevuld met een buizenframe, vormt de basis van de R1. De rest van het carbon fiber zorgt ervoor dat het wagengewicht niet boven de 960 kg uitkomt. En daarmee krijg je een uiterst prettige pk/gewichtsverhouding van 1,8kg/pk. Hij weet dan ook in 2,5 tellen van 0 naar 96 km/u te sprinten. Als topsnelheid wordt 320 km/u geclaimd.
Bij de Michelin Supercar Run mocht hij in actie komen, wat onderstaande beelden opleverde.
Hah, gayyyyyyy
@opabrutus: hahaha
@opabrutus: Ha, gay….
Als je al die nieuwe supercar merken bekijkt besef je pas hoe moeilijk het is om een mooie auto te ontwerpen. Ze zijn niet persé lelijk, maar mooi kan je ze ook niet echt noemen. Ik heb er altijd zo een ‘aldi’ gevoel bij.
@fejjie: Zo ga je auto’s als de Pagani Huayra erg waarderen!
@aschja: inderdaad
@fejjie:
Heb hetzelfde destijds met Pagani’s ‘Zonda’ gehad bijvoorbeeld, maar kijk hoe groot te zijn geworden :)
@MLTB:
Ooit, lang voordat de Zonda hier bekent werd heb ik hem in Monaco mogen aanschouwen, met de kale monocoque en nog wat losse carbon onderdelen.
Daar droop het perfectionisme toen al vanaf.
@jrk68: *bekend
@opabrutus:
Dank u Adolf….
@fejjie: Inderdaad. En als je ze dan nog had voor een habbekrats.. nee die dingen kosten ook nog altijd de hoofdprijs. Dan zou ik het wel weten. Voor dat geld heb je ook gewoon een mooie auto van een gerenommeerd merk. Al dan niet getuned. Bijvoorbeeld een Cayman R of zo.
Na dit artikel horen we ook niks meer van hun.. Net zoals alle andere nieuwe ‘supercars’
Die ledjes hadden ze moeten weglaten
ik vind het mmoi als mensen hun droom waar maken ( eigen supercar bouwen )…
ook al gebeurd er verder niets mee..
Mooi ding vooral die pk/gewichts verhouding vind ik indrukwekkend
Uit Duitsland? Tja als je de auto Bulgaars zou noemen zinken de verkoop kansen.
Lijkt op een combinatie van een Artega GT en een Gillet Vertigo.
De voorkant ziet eruit alsof er een olifant op is gaan zitten.
@berlinetta hahaha
@sls63amg: Als je op het woord “reply” klikt naast iemand zijn naam, dan komt je reactie mooi onder die van hem ( net zoals mijn reactie dat nu doet, bij die van jou ).
@SimonMc: wist ik niet eens bedankt man
hier een video met donuts met dit ding:
https://www.youtube.com/watch?v=YpUCuf_3E9E
vanaf 2:44
Wat een lelijk ding, volledig uit balans.. Maar ik doe ze het niet na hoor.. Dus respect!
Sin R. Wat een gave naam, alleen om die reden zou je al zo’n karretje kopen.