• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: auto’s die er nooit kwamen / gaan komen #vaporware

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 februari 2013 om 18:30 – 71 Reacties

Covini C6W


Om de zoveel tijd komt er een totaal onbekende naam in autoland voorbij, die belooft wel eventjes een geweldige supercar met immense vermogenscijfers op de markt te brengen. Vervolgens hoor je er nooit meer iets van. Wat kwam er de afgelopen jaren zoals voorbij aan fantasten?

Iets zeggen is een stuk makkelijker dan het ook werkelijk doen. Roep heel hard dat je (uit het niets) een supercar gaat maken die Koenigsegg, Ferrari, Pagani en Lamborghini wegblaast, en je maakt dikke kans dat de wereldpers, blog-o-sfeer en/of papieren blaadjes met behoefte aan paginavulling het oppikken. Niet vergeten om er een gelikte photoshop van te maken natuurlijk.

#10 Laraki Fulgura (Marokko)

Laraki

Met deze rappe Marokkaan van designer Abdeslam Laraki trokken de G-krachten je nektasje van je hals, zat je op de 100 voordat je ’tfoe’ kon zeggen, en reed je Mo en Karim op hun 180cc Gilera Runners het snot voor ogen, allemaal dankzij een quad-turbo Mercedes-Benz 6.0L V12, met 920 pk en een topsnelheid van 398 km/u.

Maar helaas, verder dan een concept in 2002, en een ander concept met lagere specs in 2006 kwam Laraki niet, en zijn toko sloot in 2008 de deuren zonder ook maar één productiemodel gemaakt te hebben. Ook niet van de Borac, de tweede Laraki-supercar die in de planning stond.

#09 Melling Hellcat (VK)

Melling

1.175 pk uit een quad-turbo V10, dat klonk wel lekker. Lekker ongeloofwaardig vooral, want de Melling Hellcat verdween stilletjes van het toneel. Eigenaal Al Melling deed overigens nog wel eens een bod op het ondertussen al even dode TVR.

#08 Cobra/Galmer Arbitrage GT (Thailand)

Cobra Arbitrage GT

Aanvankelijk zou dit bakkie een 3,2 liter V(R)6 van VW krijgen. Toen VW daar kennelijk geen trek in had, werd uitgeweken naar een 7 liter V8 uit de Corvette Z06, en dan weet je wel hoe laat het is. Ook deze auto raakte in de vergetelheid.

#07 Laboratorio BEBI Quercianella (Zweden)

Quercinella

De Quercianella moest een ode aan Giotto Bizzarrini worden, met de filosofie ‘less is more’. Een 2,4 liter V8 met 525 pk dreef deze 1.157 kg lichte supercar aan, maar meer dan renderings hebben we er niet van gezien.

#06 Covini C6W (Italië)

Covini C6W

De zeswieler, geïnspireerd door de Tyrell P34, zwerft al sinds 2005 over het net, maar is in die 8 jaar niet verder gekomen dan wat optredens op autofestivals. Oorspronkelijk zou de zespoot een Audi-4,2 liter V8 aan boord krijgen die 300 km/u kon halen, maar eigenlijk is dat niet relevant, want het ding gaat er toch nooit komen.

#05 Arash AF 10 (VK)

Arash AF10

Arash Farboud werkte ooit aan de Farboud GTS en de Arash AF10. Farboud werd uiteindelijk overgenomen door Ginetta, die er de Ginetta F400, en later de G60 van maakte, en van de AF 10, met ‘maximaal 1.200 pk‘, die later plaats maakte voor een 5.5 liter Judd-V10, hebben we nooit een productiemodel gezien

#04 Hulme F1 (Nieuw-Zeeland)

Hulme F1

Nieuw-Zeelandse Supercar die in 2008 op de markt zou komen. Inmiddels is het 5 jaar later en hebben we nooit meer iets van de supercar die leek op een Plymouth Prowler / Radical met een Enzo-neus, gehoord.

#03 RSC Raptor GT (Duitsland)

RSC dinges

Met slechts 1.200 pk uit je papieren supercar red je het niet meer tegenwoordig, en dus voerde het Duitse Rotary Super Cars hun concept nog maar eens op naar 2.800 pk, en een top van 600 km/u. Wat een grap.

#02 Duesenberg Torpedo Coupé (VS)

Duesenberg Torpedo

Het kon zo mooi zijn, de revival van een roemrucht merk met een model dat wel wat van de Maybach Exelero weg had. Helaas, ontwerper Jeff Teague stelde de Torpedo uit tot mid-2008, en daarna hoorden we er nooit meer van.

#01 DiMora Natalia SLS 2 (VS)

Dimora Natalia

Een 14 liter V16, 1.200 pk, en Joost mag weten hoeveel mooie foefjes. De Natalia had het ultieme luxeschip moeten worden, maar volgens ons heeft ontwerper Alfred DiMora zich er al bij neergelegd dat dat niet meer gaat gebeuren.

Ook interessant!

  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

af10, arash, cobra, Coupe, covini, dimora, duesenberg, hellcat, hulme, laraki, lijstjes, Supercars, top10, tornado

Vorig bericht: « Gespot: alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is
Volgend bericht: Video: heftige NASCAR-crash in Daytona [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rsimon zegt

    23 februari 2013 om 18:45

    Eerst zien, dan geloven !!

    Login om te reageren
  2. tommycar zegt

    23 februari 2013 om 18:46

    Waarom zou je 4 wielen voor doen?

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      23 februari 2013 om 19:32

      @tommycar: omdat het kan

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 februari 2013 om 19:53

      @tommycar:
      Hebben ze bij F1 ook gehad.
      Totdat het verboden werd, ze gingen te snel…

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        23 februari 2013 om 22:00

        @Hubert: er is maar 1 auto die er mee geraced heeft, de tyrrell p34, maar die heeft maar 1x gewonnen. Waarom ze zijn verboden weet ik niet maar denk dus niet omdat ze te snel waren

        Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      23 februari 2013 om 22:49

      @tommycar: Meer grip dus minder downforce nodig, minder vleugel dus meer topsnelheid (in ieder geval in theorie. Bij de tyrell hadden ze ook nog kleinere wieltjes dan dormaal dus ook iets minder luchtweerstand.

      Waarom het verboden is weet ik niet maar ik gok omdat de FIA de voortgang weer eens tegen wilde werken om Ferrari te helpen.

      Login om te reageren
      • Alex_79 zegt

        24 februari 2013 om 00:40

        @911GT2: In die tijd was men nog wat welwillender tegenover experimenten als de P34. De auto had idd veel meer grip dan zijn vierwielige concurrenten, maar de kleine voorbandjes draaiden sneller rond en sleten dus veel sneller. De enige overwinning boekte Tyrrell ermee in 1976 in Zweden en dat was ook het succesvolste jaar voor de auto. In 1977 werd de wagen zwaarder en had zoveel last van bandenslijtage en gripverlies dat men zelfs op braking-drifts moest terugvallen om een beetje met het veld mee te kunnen. In 1978 zette Tyrrell op een conventionele vierwielsauto, maar o.a. March en Ferrari (jawel u leest het goed) experimenteerden zelf ook met zeswielers. March had een auto voor reclamedoeleinden met vier achterwielen en Ferrari deed nog gekker met een 312 T4 die vier banden op de achteras had; de auto heeft zijn twee testritten beide met een crash afgesloten.

        Het verbod kwam pas in de jaren 80, toen Williams in een poging de Turbo’s bang te maken een auto naar het voorbeeld van March neerzette, met vier achterwielen dus. De auto werd uitgebreid getest op Donington in 1982 waarbij voor de tractie uit langzame bochten opviel en snelle testtijden werden neergezet. De geruchten over zeer snelle rondetijden bereikten ook de FIA en niet veel later werd er idd een ban uitgesproken op zeswiels autos

        Login om te reageren
        • wapflap zegt

          24 februari 2013 om 09:34

          @Alex_79:

          Williams heeft ook nog een zeswieler gemaakt, maar dan met twee assen aan de achterkant.

          Login om te reageren
          • wapflap zegt

            24 februari 2013 om 09:35

            @wapflap: Ah, stond er al, eerst lezen! excuus

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 februari 2013 om 10:22

          @Alex_79:
          Alleen de modellen en aftermarket handel, dat moet geweldig geweest zijn voor Tyrell, ieder zichzelf respecterend merk van modelauto’s zoals Bburago had hem in het programma.
          En ik heb ze even opgezocht, was toen slim en heb er twee gekocht van Scalextric Spain voor op de racebaan.

          Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        24 februari 2013 om 00:48

        @911GT2: ik weet niet eens of ze verboden zijn, maar volgens mij was het gewoon niet zon succes, ik vermoed dat die bandjes sneller slijtten dan de achterwielen, en het wisselen in de pit langer duurde.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          24 februari 2013 om 02:44

          @undifined1:

          De bandenfabrikant (ik dacht Goodyear) zag het niet zitten om de duurdere afwijkende kleine banden te blijven produceren.
          Ze werden dus gedwongen op normale maten over te stappen.

          Login om te reageren
  3. norge zegt

    23 februari 2013 om 18:49

    Ik zie de Norge type 1 tot en met 74 er niet bijstaan …

    Login om te reageren
  4. reventon zegt

    23 februari 2013 om 18:52

    Er had makkelijk een top 100 kunnen zijn van dit soort auto’s

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    23 februari 2013 om 18:55

    Die Arash had wat mij betreft best gemaakt mogen worden. Ziet er niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    23 februari 2013 om 18:58

    De Arash doet mij heel erg aan een Enzo denken.

    Login om te reageren
  7. KippieKnaus zegt

    23 februari 2013 om 19:14

    VanDenBrink GTO?

    Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      23 februari 2013 om 21:27

      @KippieKnaus: Dit. Alleen de Autoblog.nl lezer van het eerste uur weet wat dit is :)

      Login om te reageren
      • ferryr zegt

        24 februari 2013 om 02:31

        @d15b2: Ferrari 599 GTB Fiorano…..

        Login om te reageren
    • adyton zegt

      24 februari 2013 om 00:08

      @KippieKnaus: Was een prachtig ding! Had het hem wel gegund…

      Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    23 februari 2013 om 19:17

    Niks mis met een beetje luchtfietserij.
    Ik geloof alleen niet dat de wereld iets mist nu dit illustere 10tal het niet gered heeft.

    Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    23 februari 2013 om 19:17

    De Brera GTA, de Mito GTA, de vervanger voor de 166, de nieuwe Fulvia, de nieuwe Stratos, de 8C GT2, de nieuwe Giulia met rwd, de Diva, … veel meer mensen waren effectief aan het wachten op deze modellen dan elk van bovenstaande.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      23 februari 2013 om 20:01

      @heidekonijn: Naja, kijk een kritisch. Wie zit er in Nederland op een brera GTA te wachten? Of een rwd giulia. Ik vind alfa romeo echt een bloedmooi merk waarvan ik de meeste modellen wel kan waarderen.. Maar echt verkooptoppers zullen ze niet worden, voordat ze heel hard in de media roepen dat ze kwaliteit willen leveren. (of ze doen is weer wat anders, knipoog naar de duitsers..)

      Ik geloof niet dt er op dit moment vraag naar alfa is op dit moment. Stel nou dat iedereen weer autos gaat rijden voor status ipv 14% bijtelling.. Dan geef ik ze absoluut een kans!

      Moeten we alleen die mileuhippies de grond in boren.. Men wat zou de wereld zoveel beter zijn met dikke alfa’s!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 februari 2013 om 20:27

        @lamborgfan: Alfa’s zijn goede auto’s. Ken verschillende mensen met Alfa’s en sommigen hebben al bijna 4 ton gelopen zonder noemenswaardige problemen. En zo goed zijn sommige Duitse auto’s ook niet. Sommigen komen er zelfs slechter vanaf dan Alfa.

        Login om te reageren
        • grrrrommmmm zegt

          23 februari 2013 om 21:16

          @rufctr01: klopt! Volgens mij heb ik er een die gebouwd is op de dag na de Oktoberfesten… ;-)

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            23 februari 2013 om 21:45

            @grrrrommmmm: hahaha!

            Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          23 februari 2013 om 22:55

          @rufctr01: Je begrijpt me niet.. Ik doel er niet op dat duitsers goede kwaliteit leveren. Alles kan kapot “It’s that simple”

          Maar de visie die ze hebben.. (naar het publiek toe lijkt het iniedergeval alsof ze innovatief bezig zijn.. En dat ontbreekt bij alfa met hun 2 modellen, nietwaar?)

          Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        23 februari 2013 om 21:47

        @lamborgfan:
        Stel, Audi was niet verder gekomen dan de Audi 80. Of stel, Mercedes was bankroet gegaan aan de hilarisch slechte autos van de jaren 90. Of stel, BMW maakte nog steeds snelkookpannen en vliegtuigmotoren en af en toe een sportwagen.

        Zou er dan iemand zitten wachten op een A5 RS, een SLS AMG Black of de nieuwe M4? Nope. Waarom is dat nu wel zo? Omdat we de A4 RS, de SLR en de M3 al hebben mogen zien, ruiken, horen en sommigen zelfs kopen en rijden.

        Van niks komt niks. Eerst moet er effectief een auto zijn en verkrijgbaar zijn, anders kan je maar moeilijk zin krijgen er een te kopen of mogelijk zelfs daadwerkelijk te kopen.

        En zou het mogelijk zijn, denk je, dat bovengenoemde wagens nu eens niet de meest winstgevende zijn, maar dat -heeeel misschien- ze wel meer leasers over de streep trekken een 1.9tdi te kopen en dat daar de winst op gemaakt wordt? Maar een ideetje hoor.

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          23 februari 2013 om 22:52

          @heidekonijn: Uiteraard.. maar daarom refereer ik ook naar de mileuhippies. Dan hoeft niemand meer de 1.9 tdi’s te gebruiken. Ik denk dat als je naar de topmodellen gaat kijken. AMG’s Rsen etc. wel meer winst zullen maken omdat die doelgroep veelal bijna alle opties aanvinken op de optielijst.. Waar zit de gebakkenlucht, euh bedoel winst? de opties.. (groot deel iig)

          Maar wat ik hierboven bedoelde is niet dat de duitsers zo geweldig zijn. Wat ik bedoelde is dat die Italianen zich moeten voordoen ALS.. en dan niet op de Berlusconi manier, maar op de Mercedes-Benz manier in de zin van: Mensen we hebben een kut periode achter de rug, dit is onze visie, dat gaan we veranderen en wij willen dit en dit bereiken..

          Wat hoor je bij Alfa? Volgend jaar lanceren we de Alfa 4C.. en dat is het. Ze stralen niks uit, ze zijn doelloos bezig (in Europa) En dat slaat niet bepaald goed aan. Kia, VW en Toyota roepen allemaal dat ze kwaliteit leveren. (denk even niet aan terugroepacties met gaspedalen, TSI falingen, 7 jaar garantie die geldt op onderdelen die niet slijten (wtf?) )
          Dat komt altijd goed over op potentiële kopers. Op deze manier blijft Alfa niks! Maar niets is onmogelijk zeg ik dan maar..

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            23 februari 2013 om 23:12

            @lamborgfan: Maakt niet uit, laat milieuhippies maar uit hun dak gaan, laat de Duitsers maar premium doen, allemaal prima. Maar als Alfa zaliger -want zo goed als dood nu- had willen overleven, dan hadden ze net die GTA’s en al de andere beloofde zaken moeten bouwen.

            De duitse merken, en dat is het tragikomische- zijn erg goed in het uitvoeren van marketingstrategien. Maar niet de hunne. Die van Alfa zaliger : tientallen jaren voor BMW Motorsport was er al Alfa Corse. Decennia voordat AMG een in-huis tuning arm werd was er al Autodelta. Een eeuwigheid voor de A4, drie reeks en de C-klasse was er de 1900 als sportieve compacte berline ( waar de Duitse drie alles op gebouwd hebben). Lang voor M3 was er GTA en Ti.

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              24 februari 2013 om 00:31

              @heidekonijn: Tja evolutie is a bitch. Als je niet goed doet, of niet op tijd goed doet ga je overboord… Ik zal ze niet missen die gepimpte fiats

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                24 februari 2013 om 10:25

                @911GT2:
                maar jij bent dan ook een hater.

        • kilum zegt

          24 februari 2013 om 01:08

          @heidekonijn:
          goed punt maar er zijn uitzonderingen en juist die uitzonderingen zijn de auto’s die we echt leuk vinden ik noem maar een Pagani Zonda kwam toch vrijwel uit het niets.

          Login om te reageren
  10. salberts93 zegt

    23 februari 2013 om 19:17

    die Melling Helcat heeft wel wat van de Datsun 370Z aan de voorkant.. niet echt een mooie auto dus

    Login om te reageren
  11. anakiet zegt

    23 februari 2013 om 19:24

    Cadillac 16 ? Moest er bij de NR 1 en 2 iig aan denken ;)

    Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    23 februari 2013 om 19:32

    De Covini C6W is wel degelijk in productie gegaan. Er schijnen een vijftal exemplaren van gebouwd en verkocht te zijn.

    Login om te reageren
  13. maferick74 zegt

    23 februari 2013 om 19:34

    Praatjes vullen geen gaatjes, we willen plaatjes zien…..

    Login om te reageren
  14. loopjes zegt

    23 februari 2013 om 19:37

    het is wel weer gemeen maar mag Spijker(misschien niet het merk maar de heer Victor Muller) hier ook niet tussen?
    D12 peking to paris, C8 airelion spider etc…

    Login om te reageren
  15. guusboum zegt

    23 februari 2013 om 19:37

    Heerlijk dit soort artikels, vaker doen!

    Login om te reageren
  16. desoto zegt

    23 februari 2013 om 19:44

    And what about Arrinera?

    Login om te reageren
  17. MARS zegt

    23 februari 2013 om 19:45

    Ik mis wat Spykers!

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    23 februari 2013 om 20:21

    Ik mis EDRAN eigenlijk wel, het ziet er niet naar uit dat die er ooit nog gaat komen en die had toch ook wel wat beloftes.

    Login om te reageren
  19. JamesBond007 zegt

    23 februari 2013 om 20:24

    Die Marrokaanse bak had best een icoon kunnen worden.

    Login om te reageren
  20. Rick-dos zegt

    23 februari 2013 om 20:32

    Is er eigenlijk ooit nog wat van de Michiel van den Brink GTO gehoord? Of Michiel van den Brink überhaupt?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      23 februari 2013 om 21:04

      @Rick-dos:
      Vraag ik me ook al een tijdje af. Zo’n lange stilte betekent meestal niet veel goeds… Helaas!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 februari 2013 om 10:47

        @reactief: Yep!

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 februari 2013 om 23:05

      @Rick-dos: voor zover ik weet hebben ze er geen 3 kunnen verkopen en daarmee konden ze niet gebouwd worden.. Michiel is overigens weg bij zijn eigen vandenbrinkdesign…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 februari 2013 om 10:46

        @w0o0dy: Thx, bud!

        Login om te reageren
    • Michiel_vd_Brink zegt

      24 februari 2013 om 00:33

      @Rick-dos: Ik heb mijn aandeel in Vandenbrink Design aan mijn voormalige compagnon verkocht en vermaak me nu met andere werkzaamheden. Voornamelijk tweewielers.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 februari 2013 om 10:46

        @Michiel_vd_Brink: Hé Michiel! Jammer dat het allemaal niet meer is doorgegaan. Hoop dat de verkoop van je aandelen een vrijwillige keus is geweest en dus niet uit noodzaak. Wel apart dat je overgestapt bent op tweewielers, maar de tweewielerwereld heeft er een goede designer bijgekregen. ;)

        Login om te reageren
        • Michiel_vd_Brink zegt

          24 februari 2013 om 21:32

          @Rick-dos: een vrijwillige noodzakelijke keus. ;-)

          Login om te reageren
      • lacker zegt

        25 februari 2013 om 09:56

        @Michiel_vd_Brink: Hi Michiel, ik zou het erg interessant vinden wanneer je weer een stukje zou gaan schrijven voor Autoblog. Je uitleg over de totstandkoming van het GTO-Design in het artikel uit 2007 staat me nog steeds bij!
        http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/19/de-totstandkoming-van-het-gto-design

        Login om te reageren
        • Michiel_vd_Brink zegt

          25 februari 2013 om 13:29

          @lacker: ik kom nog wel dagelijks op Autoblog.nl, maar ben verder met teveel andere dingen bezig. Ik hou me nu maar weinig met auto’s bezig en heb dus helaas ook weinig nieuwe stof om over te schrijven…

          Login om te reageren
          • lacker zegt

            6 maart 2013 om 11:42

            @Michiel_vd_Brink: ik zie je weer vaker reageren. Dat is iig al super!

            Login om te reageren
  21. splitsecond zegt

    23 februari 2013 om 21:05

    Audi Rosemeyer?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 februari 2013 om 13:15

      @splitsecond:
      Dat is uiteindelijk toch de Bugatti Veyron geworden?

      Login om te reageren
  22. appeltje zegt

    23 februari 2013 om 21:18

    De Arash F10 heb ik anderhalf jaar geleden bij een kleinschalig “Concours d’Élégance nog gezien in Londen. Hij is best sterk geïnspireerd op de Enzo, maar slecht afgewerkt (net verrassend voor zo’n conceptueel project)

    Login om te reageren
  23. The360box zegt

    23 februari 2013 om 22:07

    Melling Hellcat theoretische top van 440 km/u en in 2,6 sec richting de 100..

    Login om te reageren
  24. dnadave zegt

    23 februari 2013 om 22:43

    De Cisteta is er toch wel gekomen? Niet veel, maar ze zijn er wel, sterker nog, tot de dag van vandaag kan je hem nieuw bestellen?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      24 februari 2013 om 02:50

      @dnadave:

      Waar zie jij een Cizeta dan?

      Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    23 februari 2013 om 23:08

    @sir_smokalot: volgens mij zijn er van de Corvini 7 stuks gebouwd en afgeleverd. Radicaal ding maar het klopt vanuit design oogpunt. Meer grip voor bij zowel sturen als remmen, minder aquaplanning en aerodynamische voordelen tov breder rubber voor..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 februari 2013 om 09:55

      @w0o0dy: Ja? Ik meende dat het bij het prototype is gebleven. Zal er nog eens in duiken.

      Login om te reageren
  26. kickass zegt

    24 februari 2013 om 00:01

    Jezus, een 14 liter V16. Mag wel een grote tank hebben dan…

    Login om te reageren
  27. rotjeknor zegt

    24 februari 2013 om 03:11

    Zonde van al dat pk-geweld, en die laatste; een 14 liter V16 *roept keihard: wtf gzz focktop grote inhoud en 16 cilinders!*

    Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    24 februari 2013 om 11:35

    Dr was toch ook een Deens bedrijf bezig met zo’n 1000+ pk supercar? Of zijn die echt gaan bouwen? Ik vond hem er op foto’s wel cool uitzien.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      24 februari 2013 om 15:05

      @E34M5Touring:

      De Zenvo ST1 was dat.
      http://supercar.menexpert.net/wp-content/uploads/2011/07/2010-zenvo-st1-on-road-overview.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 februari 2013 om 15:43

        @carmasterr: Ja die. Erg fraai ding vind ik dat. Daar hoeft van mij geen 1000pk in. Gewoon een mooie V8 met 500pk. Als ie daardoor betaalbaarder wordt. En wel haalbaar :)

        Login om te reageren
  29. smokin zegt

    24 februari 2013 om 18:28

    Voor mij de bekendste is de Vector W2, er schijnen wel een paar van gemaakt te zijn maar hij is nooit echt in productie gegaan. Een topsnelheid van tegen de 400 km/h werd geclaimd.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/VectorW2silver.jpg

    Login om te reageren
  30. lotuselises2 zegt

    24 februari 2013 om 18:40

    Ik mis de TVR Cerbera Speed 12. Ooit eens op Top Gear geweest.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 februari 2013 om 19:10

      @lotuselises2:
      Die is ook echt gebouwd. In 2007 stond er nog een te koop in de UK en daar heeft er minstens 1 ook aan het GT kampioenschap meegedaan.

      Login om te reageren
  31. v12biturbo zegt

    25 februari 2013 om 21:33

    die Arash AF 10 ziet er niet verkeerd uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North