• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Vauxhall VXR8 biedt veel ‘Bang for Buck’

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 december 2010 om 14:03 – 53 Reacties

Vauxhall VXR8
Helaas moet je er wel voor in het Verenigd Koninkrijk wonen. Is dit het geval, dan bestel je voor minder dan 50.000 pond een auto met een heerlijke 6.2 liter V8, die (nog steeds) 431 pk levert.

De VXR8 is een van de brutere modellen van Vauxhall (het Engelse Opel), en moet het qua pk’s volgens mij alleen afleggen tegen de Monaro VXR 500, die 507 pk uit zijn 6 liter V8 (LS2) met supercharger trekt. Het is overigens een rebadge van de Holden Clubsport, die je als zodanig in Australië kunt kopen. Het (LS3) motorblok ligt overigens ook onder de kap van de huidige Corvette en Camaro SS.

Als je de 431 pk en 550 Nm aan koppel met beleid op de achterwielen loslaat moet je in staat zijn om in 4,9 seconden van 0-100 te sprinten. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 250 km/u. De VXR8 is uitgerust met een handgeschakelde zesbak of een automaat, en heeft standaard een mechanisch sperdifferentieel.

Een nieuwigheid bij de Vauxhall is het Magnetic Ride Control (MRC) systeem, dat ook wordt toegepast in de Corvette ZR1. Dit veersysteem stuurt heel vaak een electrisch stroompje door de dempers, die met magnetische deeltjes gevuld zijn. Deze worden harder als er stugger geveerd moet worden, wat voor een verbeterde rijbeleving moet zorgen.

Verder is de auto uitgerust met Launch Control, en is het interieur nu standaard van leren bekleding voorzien. Via de Enhanced Driver Interface (EDI) kan de bestuurder verder allerhande informatie tevoorschijn toveren (G-krachten, power, koppel, rondetijden), a la Nissan GT-R. Overigens is het van de PR-afdeling wel een beetje jammer dat ze foto’s met HSV-logo’s hebben gebruikt, maar dat zijn details.

Bottom line: voor een relatief zacht prijsje heb je een supersedan, die qua power niet eens zoveel voor een C63 AMG onder doet. Zou de Opel-importeur er wijs aan doen om deze driftbak naar het vasteland te halen, of hebben we hier wel genoeg aan de AMG’s en supercharged Jaguars die nu op de markt zijn?

Ook interessant!

  • Video: Murray Walker maakt Hill bang in NSX
  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang
  • China is bang voor spionerende Tesla's

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Opel, vauxhall, VXR8

Vorig bericht: « Gespot: in en rond Düsseldorf
Volgend bericht: De meest gevraagde optie bij BMW klantenservice? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    15 december 2010 om 14:05

    De velgen vind ik cool maar de bumper zijn echt smaakloos.

    Login om te reageren
  2. Jasper zegt

    15 december 2010 om 14:12

    Ik zou deze auto met een andere kleur en andere velgen wel willen hebben.
    Helaas zal het verbruik wel hoog zijn..

    Login om te reageren
  3. paulusrx7 zegt

    15 december 2010 om 14:18

    http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

    sorry kon het niet laten.

    als ze de grille en velgen nou eens knap zouden vormgeven zou het wel eens wat kunnen worden.

    Login om te reageren
    • babbaloerie zegt

      15 december 2010 om 14:23

      @paulusrx7: Dat is hier natuurlijk niet van toepassing, aangezien de Vauxhalls uit het bericht achterwiel aangedreven zijn en echt wel goed sturen :)

      Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    15 december 2010 om 14:18

    Wel een gave kar maar vind het net een wespenkop :)

    Login om te reageren
  5. rider zegt

    15 december 2010 om 14:19

    er is ook een versie met de LS9 supercharged blok leverbaar en hij is er ook als pickup. Persoonlijk zou ik zo’n rebadget “Holden”, als ik het geld er voor had, wel willen hebben. is tenminste iets anders dan die M5, RS6, E 63AMG of hoe je ze maar wilt noemen.

    Login om te reageren
  6. FoFo01 zegt

    15 december 2010 om 14:21

    Dus de bumpers komen nu bij Ford vandaan? Wel gave velgen

    Login om te reageren
  7. cbr600rr zegt

    15 december 2010 om 14:26

    Supertof, een zesback! Een versnellingsbak, maar dan op z’n Engels?:P

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 december 2010 om 14:28

      @cbr600rr: Lol! Is aangepast :)

      Login om te reageren
  8. VWFreak zegt

    15 december 2010 om 14:30

    Ehm… zesbaCK?… Volgens mij moet het zesbak zijn, nee… ik weet het zeker… ;)

    Mooie auto, LEDtjes staan hem gaaf..

    Login om te reageren
  9. Patrick zegt

    15 december 2010 om 14:32

    Wat een walgelijke achterbumper zeg !

    Login om te reageren
  10. sniets zegt

    15 december 2010 om 14:38

    gruwelijk

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      15 december 2010 om 14:43

      @sniets: Gruwelijk tof of gruwelijk lelijk?

      Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    15 december 2010 om 14:41

    Hoeveel beneden de 50k pond zit die VXR8 dan? De C63 AMG heb je in de UK ook al vanaf £53.475. De M3 sedan vanaf 51.505 pond.

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      15 december 2010 om 14:50

      @Citrofiel:
      Doe mij die C63 AMG dan maar:P
      Vind dit nou net niet geslaagd, wel de potentie tot wat moois.

      Login om te reageren
    • Raptor zegt

      15 december 2010 om 14:54

      @Citrofiel: Ik heb hier het novembernummer liggen van de Engelse Top Gear Magazine. Daarin staat dat de m3 sedan er al voor 47.045 pond is. en de oude vxr8 voor 34.170 pond

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        15 december 2010 om 15:55

        @Raptor: Op de site van BMW UK staat toch echt 51.505. Maar hoe dan ook, die VXR8 lijkt nu tegen te vallen…

        Login om te reageren
    • Raptor zegt

      15 december 2010 om 15:01

      @Citrofiel: Ik lees net op de website dat de nieuwe vxr8 £49,500 kost. Duurder dus dan de m3.

      Login om te reageren
  12. b3nk0 zegt

    15 december 2010 om 14:59

    Zoals hij er hier uitziet is het een auto uit de hel, er zijn vast mooiere minder opzichtige bodykits beschikbaar i.p.v. andersom ;)

    Login om te reageren
  13. Svensson zegt

    15 december 2010 om 15:06

    Wat een opzichtelijke Halfords-mobiel zeg…
    Doe mij maar een M3 voor dat geld. Misschien ietsje minder ruimte maar veel beschaafder en verfijnder en rijdt minstens zo goed.

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    15 december 2010 om 15:21

    Beetje lompe ramkar…was vorige week vrijdag op TopGear, althans, die ‘kleine guit’ deed iets met Aussies…

    Login om te reageren
  15. Karel zegt

    15 december 2010 om 15:25

    Dat lijkt me een te gekke auto, echt een auto om flink mee ’te raggen’. Lekker onbeschaafd (althans het uiterlijk!)

    Login om te reageren
  16. Jokkebrok zegt

    15 december 2010 om 15:28

    Gave wagen dit; lekkere velgjes, mooie ledjes en mooie motor!

    Login om te reageren
  17. Wichard zegt

    15 december 2010 om 15:35

    Doe mij toch echt maar de tegenhanger van Ford, de FPV GTP, daar zit nu een Ford Mustang motor in en ik vind die er qua looks ook beter uit zien.

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    15 december 2010 om 15:39

    ik zie dit liever dan die jags, en al helemaal met zo’n prijs, alleen jammer dat als ze ooit in nederland zullen leveren (zal niet gebeuren maar toch) dat ie 2x mis zelfs 2.5x zoveel kost met al die bpm etc

    Login om te reageren
  19. DuJokke zegt

    15 december 2010 om 15:41

    Wat een plagiaatbak! Bekijk die 2 grijze ‘inkepingen’ of ‘dekplaatsjes’ op de motorkap boven de grille, da’s toch zo gepikt van BMW!!

    Login om te reageren
  20. birdboy zegt

    15 december 2010 om 15:49

    Ik vind m echt buitengewoon lelijk.

    Login om te reageren
  21. Freewarefreak zegt

    15 december 2010 om 15:49

    “Zou de Opel-importeur er wijs aan doen om deze driftbak naar het vasteland te halen..”

    Ik zeg ja.. zou een leuke nieuwe snelle Senator zijn.

    Login om te reageren
    • Alex79 zegt

      15 december 2010 om 17:27

      @Freewarefreak: aangezien de Senator in Australië als Holden Commodore werd verkocht, en deze VXR daar als Holden Monaro door het leven gaat moeten daar mogelijkheden liggen. Alleen jammer dat men dan in een klap het zorgvuldig gecultiveerde groenere imago kwijt is. Daar veranderd ook een Monaro in British Racing Green niks aan ;)

      Login om te reageren
  22. nilze21 zegt

    15 december 2010 om 17:40

    Ik weet niet hoe het komt, maar als ik kijk naar de wagen denk ik aan de eendjes-vis kraam op de kermis?

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    15 december 2010 om 17:51

    Wat is die bumper raar, beetje een mix tussen VW/Audi aan de bovenkant en Mitsubishi aan de onderkant…

    Login om te reageren
  24. KaCh1ng zegt

    15 december 2010 om 18:40

    BMW grill, doe mij toch maar een opel insignia opc voor 45K € (belgië)

    Login om te reageren
  25. JMWPvG zegt

    15 december 2010 om 19:13

    Dan heb ik liever de Ford Falcon.

    Login om te reageren
  26. JMWPvG zegt

    15 december 2010 om 19:14

    http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/holden-commodore-ss-v-vs-ford-falcon-xr6-turbo-review.htm

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 december 2010 om 20:02

      @Dreumeltje: Neem dan liever de nieuwe…

      Login om te reageren
  27. DMan zegt

    15 december 2010 om 19:52

    Die holden HSV W427 is me toch veel dikker en ja, Holden is toch de biologische vader van deze VXR..
    Neemt niet weg dat dit een ongelooflijk vet ding is:D

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    15 december 2010 om 19:55

    Nou nou, Nieuw en zo?

    Vauxhall VXR8 2011 = HSV E2 2009

    Nieuw is het dus niet echt. Leuk des te meer. Jammer dat je hem hier niet kan krijgen, met ‘normaal’ stuur…

    Login om te reageren
    • torana zegt

      9 oktober 2011 om 04:43

      @Esprit_de_Flandre: in de mijne zit gewoon een normaal ( rond ) stuur hoor :lol:

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        9 oktober 2011 om 17:37

        @torana: Man, dat is zo saai, gewoon normaal rond.

        Iedere auto zou er zo eentje moeten hebben…

        Login om te reageren
        • torana zegt

          9 oktober 2011 om 22:52

          @Esprit_de_Flandre: goeiemoggel, daar moet je geen plotselinge uitwijkmanoeuvre mee maken, dat gaat je vingers kosten…
          heb je het stuur ( nou ja…stuur :roll: ) van de Beatnik Bandit bekeken ?

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            9 oktober 2011 om 23:00

            @torana: Huh? Ken ik niet. Wat is er zo speciaal aan dat “nou ja, stuur” dan?

            Login om te reageren
            • torana zegt

              9 oktober 2011 om 23:10

              @Esprit_de_Flandre: de vierde grote foto op deze site > > > http://mightyquick.50megs.com/showpage6.html
              overigens staan er nog meer vreemde stuurinrichtingen… als ik me overigens goed herinner had de Bandit ook geen pedalen en ging dat ook met dat “ding”, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                9 oktober 2011 om 23:40

                @torana: Hèhè, daar staan nog wel een paar leuke dingen…

              • torana zegt

                9 oktober 2011 om 23:53

                @Esprit_de_Flandre: ik mag die creativiteit wel… in de VS en UK krijg je daar nog een kenteken op maar hier helaas ( bijna ) onmogelijk… ( maar er is een achterdeurtje om het wel voor elkaar te krijgen :D )

  29. Atenza zegt

    15 december 2010 om 21:24

    Less is more. The Holden versies zijn ook bruut maar dan wel wat subtieler

    Login om te reageren
  30. Dimglor zegt

    15 december 2010 om 21:35

    De vorige vind ik toch wel mooier… Deze gaat net wat over the top…

    Login om te reageren
  31. Pro-normaal zegt

    15 december 2010 om 21:36

    Lekkere brute kar! Gewoon lomp een 6 liter motor in donderen en gaan met die hap! ;)

    Maar wel jammer dat hij nauwelijks goedkoper is dan een C63AMG of M3.

    Dan zou ik toch gaan voor een C63AMG…

    Login om te reageren
  32. Alexozzy zegt

    15 december 2010 om 23:18

    Ford Australia heeft nu ook de Ford Falcon (FSV) XR8 supercharged uitgebracht, ziet er veel beter uit dan deze Holden en is een eigen nieuwe productie motor ipv een oudere geleende chevy motor. Net zoals de foto van “Esprit de Flandre” hierboven. Maar dan een andere body kit. Verder kan je hier zo een model kopen (ford falcon 50th anniversary) met een 4ltr 6cyl. met leder interieur auto A/C 18″ wielen voor 33 000 AUD dus ongeveer 24 000 euro, das pas waar voor je geld!

    Login om te reageren
  33. Ralph zegt

    15 december 2010 om 23:52

    Lomp? Holden snapt het tenminste!
    Doe mij maar een Holden Ute met een LS3 motor in het vooronder.

    Login om te reageren
  34. AMG Powerrr zegt

    16 december 2010 om 00:03

    Ik vind het weinig DE51RED… Niet mooi zeg.. Doe dan maar zo’n Ford Falcon apparaat en anders een EU Musclecar (C63 AMG)

    Login om te reageren
  35. towi zegt

    16 december 2010 om 08:28

    beeeeetje overdone

    Login om te reageren
  36. Rob USA zegt

    16 december 2010 om 10:19

    Lijkt mij dat hij wat sneller naar de 100 moet kunnen, denk eerder aan zo’n 4.5/4.6 sec met die pk’s.
    Hij zal nl ook lichter zijn als de Camaro toch ?
    Alleen qua looks niet mijn ding, beetje te hoog simpele sedan/subarrel gehalte.

    Login om te reageren
  37. Mellie zegt

    17 december 2010 om 19:54

    deze moet zeker naar het vaste land komen wat een brute bak zeg voor relatief zo weinig centen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North