• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Volkswagen Jetta – deze is voor Europa

Auteur: ricardo, gepost 27 oktober 2010 om 08:34 – 82 Reacties

Volkswagen Jetta voor Europa

In de VS is de Jetta mateloos populair, maar hier zitten we er over het algemeen ietsje minder om te springen. Doe ons Europeanen maar een hatchback. VW heeft de Jetta -die in Amerika al lang en breed is geïntroduceerd- voor Europa nog wat extra interieur-updates gegeven en wat luxer aangekleed. En nou niet meteen luidkeels roepen dat dit een Golf-met-kont is, want dat mag niet meer van VW.

Het uiterlijk is dus geen verrassing meer. De wijzigingen voor het Europese model zitten dan ook vooral onderhuids. Zoals bij de achterwielophanging. Bij het VS-model hangt daar een doodgewone starre achteras, terwijl de Euro-Jetta dezelfde multilink achterwielophanging (plaatje) als de Golf 6 krijgt.

De lengte is ten opzichte van de vorige Jetta toegenomen tot 4.64 meter. Die extra centimeters zorgen voor wat meer beenruimte voor inzittenden. De Golf Sedan Jetta is 1.78 meter breed en telt 145 cm in de hoogte.

Er kan gekozen worden uit drie uitrustingsniveaus: Trendline (instapper), Comfortline en Highline. Bij de goedkoopste versie zijn zaken als climate control, ABS, ESP, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, zes airbags en een multifunctioneel display inbegrepen. De Comfortline gooit daar zaken als 16 inch lichtmetaaltjes, chromen accenten en een uitgebreid radio/cd-systeem bij. De Highline maakt het helemaal bont met 17 inch wielspul en nog meer chroom op de buitenkant.

Benzinetankers hebben de keus uit drie vierpitters: de 1.2 TSI (105 pk), de 1.4 TSI (122 of 160 pk) en de 2.0 TSI met 200 pk. Op de 1.2-blokjes na zijn alle anderen met een DSG-bak te verkrijgen. Voor de dieseladepten is er de keuze uit twee krachtbronnen. De meest zuinige en minst krachtige is de 1.6 TDI met 105 pk. Daarboven zit de tweeliter TDI met 140 pk. Bluemotion-labels hebben ze ook bij de Jetta weer tevoorschijn gehaald. Zowel de 1.2 TSI als de 1.6 TDI kunnen als Bluemotion worden afgeleverd.

Wat de Nederlands prijzen zijn is vooralsnog onbekend. Maar als de eerste bakken koffie bij PON naar binnen zijn gegoten zullen we die vast en zeker spoedig te horen krijgen. In Duitsland gaat de goedkoopste uitvoering weg voor €20.900

Ook interessant!

  • Video: je uitlaat grondig schoonmaken
    Video: je uitlaat grondig schoonmaken
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Vernieuwde Jetta
    Vernieuwde Jetta is nu meer premium dan Golf
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

bluemotion, jetta, Volkswagen

Vorig bericht: « Groen licht voor de Citroën DS9 (in China)
Volgend bericht: Pssst, Ferrari V12 van hout kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. B /\/\ \/\/ zegt

    27 oktober 2010 om 08:36

    Gaap… een ‘nieuwe’ VW… Saaaai!!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2010 om 08:49

      @B // //:
      fijn dat je dat kan accentueren met je ultra-boring cliche gewauwel ..

      Login om te reageren
    • Scorso zegt

      27 oktober 2010 om 11:46

      @B M W: 14 jaar? ;)
      Spreken we nog wel s als je groot en sterk bent… Zul je dit plots niet meer zo saai vinden :)

      Login om te reageren
      • B /\/\ \/\/ zegt

        27 oktober 2010 om 13:08

        @Scorso:
        Ik geef toe, mijn mening is niet origineel, maar hoe zou dat komen?? wel sneu dat jij nu je groot en sterk bent met de jaren je smaak bent verloren, als je hier al heel blij van wordt ben je er vrij triest aan toe. Ik ben 28 trouwens, geen 14 (voor je beeldvorming)

        Login om te reageren
        • Stino zegt

          27 oktober 2010 om 15:17

          @B // //:
          Ik sluit me bij jou aan.. ik vind de ‘nieuwe’ modellen ook niet veel meer, ik ben er 22 trouwens :)

          Login om te reageren
  2. T Bone zegt

    27 oktober 2010 om 08:39

    De nieuwe Passat had ook wel zo’n interieur mogen krijgen…
    Verder wel schön.

    Login om te reageren
  3. Bumer zegt

    27 oktober 2010 om 08:40

    Hmm, ziet er eigenlijk best wel aardig uit en ik vind hem beter kloppen dan die ‘nieuwe’ Passat. Daar is echt alleen het front en de kont van veranderd en het dashboard heeft een klokje.

    *fluistert zachtjes: maar het is nog steeds een Golf met kont* ;)

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    27 oktober 2010 om 08:40

    Degelijk! ….

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    27 oktober 2010 om 08:46

    zo .. dit is nou echt “de gewone auto” ..

    mooie zuinige motoren ook ..
    nix .. maar dan ook helemaal nix op aan te merken ..

    Login om te reageren
  6. Atenza zegt

    27 oktober 2010 om 08:52

    Spannend is het niet maar ziet er wel gewoon keurig en best dik uit. Mooier dan meeste concurrenten

    Login om te reageren
    • duckje zegt

      27 oktober 2010 om 08:58

      @Atenza: ik heb dezelfde mening als jou

      Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    27 oktober 2010 om 08:58

    oee spannend hoor….. waarom noemen ze deze niet gewoon golf met kont? of gekrompen passat? of te heet gewassen phaeton of eos met dicht dak en 2extradeuren?

    Login om te reageren
  8. demoder zegt

    27 oktober 2010 om 09:00

    saaie bak, terwijl de andere strakke designs enz ontwerpen worden die volkswagens steeds saaier. Vreemde van het verhaal is dat ze verkocht worden als warme broodjes….. Is iedereen dan saai of hebben ze geen smaak

    Login om te reageren
    • Klojum zegt

      27 oktober 2010 om 09:19

      @demoder: Misschien zijn het de saaie hufters die keer op keer de saaie VAG’s alleen maar saai kunnen noemen, want dat is pas echt saai. Op een saaie manier je saaie mening over saaie auto’s geven.

      Login om te reageren
  9. TKoote zegt

    27 oktober 2010 om 09:13

    Het mag dan niet spannend zijn, maar vergeleken met de Passat is dit een juweeltje! Wordt eindelijk hét alternatief.

    Login om te reageren
  10. wouter zegt

    27 oktober 2010 om 09:16

    Kunnen we dit übersaaie 13 in een dozijn “copy-paste” wanproduct niet naar china sturen, en dan krijgen wij de DS9?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2010 om 10:32

      @wouter:
      leer eerst maar eens een gewone auto waarderen ..
      dan gaan we eens verder kijken ..

      gewoon stapje voor stapje ..

      Login om te reageren
  11. Heyhuub zegt

    27 oktober 2010 om 09:33

    Knappe bak,

    liever dit dan van die overstylede meuk dat mensen zogenaamd mooi en spannend vinden.

    Login om te reageren
  12. marijn zegt

    27 oktober 2010 om 09:33

    @ paulusrx7

    Misschien omdat iemand al heeft bedacht hem Jetta te noemen, zal het ook niet zo goed doen in reclames: Nu de nieuwe ‘ te heet gewassen Phaeton ‘, vanaf ……. euro.

    OT: Mooie auto gewoon simpel maar ziet er toch goed uit. Zal het de concurrentie moeilijk gaan maken.

    Login om te reageren
  13. Freewarefreak zegt

    27 oktober 2010 om 09:34

    Mooi.. ik heb alleen het gevoel dat het interieur materiaal er nog steeds inferieur uitziet t.o.v. een Passat?

    Login om te reageren
  14. Maarten zegt

    27 oktober 2010 om 09:51

    Nette auto, gegarandeerd succes. Waarom is saai een probleem? Genoeg saaie mensen die graag een saaie auto willen hebben. Waarom worden er anders nog steeds Mazda’s verkocht?

    Login om te reageren
  15. Fout zegt

    27 oktober 2010 om 09:59

    Eigenlijk wel een degelijke prijs voor een degelijke wagen met een degelijke herverkoopwaarde. Duitse degelijkheid bedoel ik dus.

    Login om te reageren
  16. hairry zegt

    27 oktober 2010 om 10:00

    Golf met ASS

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    27 oktober 2010 om 10:12

    Niet eens lelijk…waarschijnlijk omdat het het ultieme compromis is van alle smaken, merken, mensen, rassen en geloofsovertuigingen…

    Login om te reageren
  18. woutert zegt

    27 oktober 2010 om 10:18

    ziet er gewoon goed en fris uit, en er is gewoon niets saais aan. Hopelijk word hij nu wat beter verkocht want lelijk is hij nooit geweest.

    Login om te reageren
  19. mout zegt

    27 oktober 2010 om 10:35

    Ja, hij lijkt op al die andere VAG producten, en nee, daar ben ik niet blij mee.
    Maar toch een serieuze vraag: VW heeft een versie van dit ding voor de Amerikaanse markt, en eentje voor de chinese, en nu deze voor Europa.
    1) waarom zit daar jaren tussen?
    2) wat is er dan zo anders voor die markten?
    3) welke onderdelen zijn dan zo heel anders?
    Natuurlijk andere lichtunits, want andere regels. Maar ik zie verder geen verschillen (op de kleur na).
    De Chinese versie (Bora) schopt het tot een ander frontje. Maar die moet zich dan ook onderscheiden van de Lavida én de Jetta daar. Drie vrijwel even grote sedans in het C-segment!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      27 oktober 2010 om 10:56

      @mout: 1: je wilt je als merk eerst focussen op markten waar het model het goed doet, daarna op de markten waar hij het minder doet, dat heet segmenteren.
      2: de vraag is anders, in amerika hebben ze een andere kijk op auto’s, evenals in china, en al die markten kun je niet vergelijken, auto’s kopen daar gaat toch een stukje anders dan hier het geval is.
      3: De chinese jetta kun je niet vergelijken met de europese en de amerkiaanse. etc

      Login om te reageren
  20. Farzan zegt

    27 oktober 2010 om 10:37

    vind m mooier dan de nieuwe passat, achterkant heeft wel heel veel weg van een audi, danwelniet creatief maar wel op safe, mooi hoor.

    Login om te reageren
  21. mb zegt

    27 oktober 2010 om 10:37

    mooie auto

    Login om te reageren
  22. Olijfolie zegt

    27 oktober 2010 om 10:44

    Golf met kont.

    Login om te reageren
  23. Directeur zegt

    27 oktober 2010 om 10:51

    Ik rij zelf de huidige versie van de Jetta..2.0 tdi, 170 pk, highline versie en het bevalt me prima! Volgend jaar mag ik weer een nieuwe auto kiezen en dan wordt het in ieder geval weer een VW.

    Commentaren als saai lees ik eroverheen..Tegenwoordig gaat elk betaalbaar merk de saaie richting op..zo simpel is het..

    Login om te reageren
    • tomofbelgium zegt

      27 oktober 2010 om 14:52

      @Directeur: “Tegenwoordig gaat elk betaalbaar merk de saaie richting op..zo simpel is het..”

      Af en toe toch ‘ns wat buitenbeentjes :-)
      Citroën DS3, Mini, Fiat500, Ford Fiesta, Alfa (ergens over de ganse lijn van Alfa :-) ), Volvo C30, BMW1, enz

      Maar ergens ben ik ook met je akkoord, de nieuwe Renault Megane, Seat Exeo, Toyota, Mazda, VW, Skoda, …, Audi, Merc en nu sinds Chris Bangle uit BMW is, kan BMW er nu ook bij.

      Over de nieuwe “Golf-met-kont” valt niets over aan te merken! Mooi, superieure kwaliteit, prijs/kwaliteit, rest-waarde, …
      Qua design vind ik het persoonlijk iets te sober, maar over smaak valt helaas niet te twisten en dat zou iedere blogger hier moeten weten ipv te blijven kibbelen! Peace people and respect!!

      Ik denk persoonlijk, dat bij een succesvol merk als VW/Audi men de risico’s niet kan of durft te nemen om gewaagde ontwerpen te doen. De Golf bvb moet universeel aantrekkelijk blijven voor alle groepen, en daar zijn ze met deze opnieuw fantastisch in geslaagd!

      Login om te reageren
      • Directeur zegt

        28 oktober 2010 om 09:33

        @tomofbelgium:

        Grootendeels heb je gelijk, maar indien een ruime auto benodigd is vallen er al 5 af..Alfa heeft idd mooie lijnen, maar over het rijgedrag kan ik niets vertellen. Volvo C30 vind ik persoonlijk ook geen uitstraling hebben (afzonderlijk van de R versie dan)..

        Een veilige, ruime, degelijke auto wat gewoon goed in de markt zit. Zelf heb ik de highline versie (dus met luxe stoelen) en ik kan je vertellen dat er weinig auto’s in dit segment zijn die zo lekker zitten..

        Login om te reageren
        • tomofbelgium zegt

          1 november 2010 om 17:58

          @Directeur: Rond de 11.000 gebruikers van alle leeftijden hier, die elk hun eigen verwachtingen hebben over hun perfecte wagen :-) Als jij die voor jezelf gevonden hebt, ben ik heel blij voor jou :-) Ik moet helaas nog wat blijven dromen van een zwarte 125 coupé :-)

          Login om te reageren
  24. wouter zegt

    27 oktober 2010 om 11:05

    Ok, even een simpele rekensom voor degene die het vooral een “degelijke prijs” noemde.
    In Duitsland gaat hij weg voor €20.900. Aangezien ze daar hetzelfde BTW tarief hebben en hier nog steeds een BPM tarief geld van 40% (tarief 2009 om het makkelijk te houden ivm 2010 CO2 tax enz.) Kom ik nog steeds op een luttele €29.260,- (voor een KALE KIP ook nog)
    Doe voor dat geld maar een 1 serie ofzo, is dan ook niet de dikste uitvoering, maar kom op, +100 uitstraling, +1000 rijbeleving, +1000 degelijkheid, +1000 diversen :D

    owjah, @ Lincoln
    Ga jij eerst maar eens snel je saaie bij elkaar geraapte eenheidsworst waarderen en laat “we” maar uit je reactie, want ik doe niet met je mee :D
    Overigens klopt de toon van je reactie wel met de inhoud, kortzichtig en vooral kinderachtig. Chapeau!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      27 oktober 2010 om 19:37

      @wouter: vriend, een bmw 1 serie is lelijker, niets beter en die is ook kaal voor die prijs.

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      28 oktober 2010 om 14:13

      @wouter: je vergeet misschien dat een 1 serie veel kleiner is? dit is groter dan een 3 serie :)

      Login om te reageren
  25. Ary zegt

    27 oktober 2010 om 11:05

    gaap … golf sedan …

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    27 oktober 2010 om 11:09

    Ik denk dat ik deze maar zou nemen ipv de Passat. En daar laat ik het maar bij, want van meer auto’s ‘wint’ hij het niet. ;)

    Login om te reageren
  27. sjazz zegt

    27 oktober 2010 om 11:34

    al gezien in de US. of was dat een passat…

    Login om te reageren
  28. Nijntje_ zegt

    27 oktober 2010 om 11:49

    Netjes, niet super spannend, maar straalt wel iets uit. Ik vind hem goed gelukt!

    Login om te reageren
  29. W1ck3D78 zegt

    27 oktober 2010 om 12:23

    Jammer dat we bij autoblog geen handtekening hebben waarin onze eigen auto vermeld staat. Ben toch benieuwd met welke auto de personen rijden die deze auto volledig afkraken.
    Deze auto’s richten zich tot een publiek dat degelijkheid wil alsook een strak design. Daar is toch niks mis mee?
    Imo ziet de auto er super uit.

    Een 2007 Golf V alsook 1996 Audi A4 chauffeur. Beide netjes afbetaald.

    Login om te reageren
  30. integralechubasco zegt

    27 oktober 2010 om 12:36

    als je goed kijkt, heel lang blijven kijken… focussen… dan is het nog niet eens zo’n heel gek ontwerp.
    wel goed blijven kijken…

    Login om te reageren
  31. Dawg zegt

    27 oktober 2010 om 12:38

    Yep, best onverwachts mooie achterkant; en interieur is ook erg strak. Maar het blijft natuurlijk wel een Golf met kont * gaap *

    Login om te reageren
  32. Orichy zegt

    27 oktober 2010 om 12:57

    @wouter,
    Ik ben het met lincoln eens, misschien voel jij je te goed voor de gewone auto’s, omdat je niet snel tevreden bent, of omdat je een verwend persoon bent. Het waarderen van de kleine dingen brengt je veel meer plezier, dan de grootspraak over bijzondere auto’s als een BMW 1-serie.

    OT: Deze Jetta oogt onderscheidender dan zijn voorganger, die veel meer een Golf met kont was, hij blijft dat wel, maar hij geef nu wel minder dat gevoel. Volkswagen was met de Golf al een hele stap vooruit gegaan, zo op het oog doet deze Jetta dus hetzelfde, eenvoudig, mooi en functioneel.
    Bij de Passat heb ik dat idee niet en de Polo viel mij beduidend tegen toen ik er mee mocht rijden, terwijl ik daar in eerste instantie hetzelfde gevoel mee had, als de Golf. Zo zag ik maar weer dat het bij Volkswagen nog erg verschilt in kwaliteit en beleving, opzich niet erg, dan hebben zij nog wat te doen. Waar ik wel benieuwd naar ben, is de NMS van VW, niet het uiterlijk, maar het gedrag van de auto, hopelijk wordt dat echt hoogstaand, net als bij de Phaeton.

    Login om te reageren
    • wouter zegt

      27 oktober 2010 om 13:50

      @Orichy:
      Ter illustratie enkele synoniemen van het begrip grootspraak:
      “ostentatie, pocherij, bluf, opschepperij, snoeverij”, allen termen die geenszins een verband houden met de door mij gestelde vergelijking die enkel op feiten is gebaseerd. Desondanks moet ik toegeven dat ik mijn uitspraken enigszins in internet-jargon heb geaccentueerd teneinde de strekking duidelijker te maken, hetgeen een volkomen normale gang van zaken betreft op een druk bezocht forum, maar dat terzijde.

      Dan over kleine dingen waarderen; ik kan bijvoorbeeld een goede kop koffie waarderen, of een zoete kiwi, maar geen eenheidsworst. Daarbij is niet snel tevreden zijn geen manco, het past mijns inziens in het rijtje van “vooruitstrevend” en “ambitieus” en ja, dát ben ik inderdaad, dus wat dat betreft zal ik je in het gelijk moeten stellen.

      Verder kan ik mij totaal niet vinden in de strategie van het VW-concern en de daarbij behorende interactie naar hun klanten toe. Fouten maken is menselijk en geen enkel probleem, het gaat er maar net om hoe je er mee omgaat. Terugroepacties uitvoeren en dan hetzelfde systeem doodleuk ongemodificeerd in een nieuw (en ook nog 3 á 4 keer zo duur) model steken, puur uit kostenoverwegingen vind ik beneden alle peil en onwaardig voor een fabrikant die zich als een “premium” merk wil gaan positioneren.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        27 oktober 2010 om 14:13

        @wouter: Puur uit nieuwsgierigheid.. waar heb je het dan over? Welk systeem? Dat wil ik toch wel eens weten..

        Login om te reageren
        • wouter zegt

          27 oktober 2010 om 15:44

          @Freewarefreak:
          Eindelijk iemand die wél over intelligentie beschikt en eens op een beschaafde manier vraagt waar ik het in godsnaam over heb…
          In het betreffende verhaal doelde ik op de falende raammechanieken uit de golf 4 die gewoon één op één over werden gezet in de Touareg.

          Maar er zijn er meer hoor (mocht dit de lading niet dekken), bijvoorbeeld het feit dat ze de tussenbak welke kapot draait achter de V6 (benzine), later ook achter de V10 Diesel knoopten.

          Stuk voor stuk feiten, daarom noem ik het ook “eenheidsworst”. Het tot in den treure “hergebruiken” van onderdelen waarvan ze op voorhand weten dat het eigenlijk niet kan met als doel de marges zo groot mogelijk te houden ten koste van de kwaliteit. Buiten de garantie kapot is dan helaas pindakaas.

          Zal er maar over ophouden, ik heb mijn punt in deze gemaakt, ben nou eenmaal wat sneller met waarderen dan “stapje voor stapje” zoals “lincoln” dat zo mooi omschrijft. Misschien kan hij zelf nog reageren met de diverse positieve cliché voorbeelden over dit sublieme automerk die zo vaak gebruikt worden, of is dat wellicht een “stapje” te ver?

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            27 oktober 2010 om 19:40

            @wouter: en jij denkt dat bmw dat niet doet? overigens was er een update geweest in het model met de ramen en zat niet het zelfde systeem in een touareg. check your facts. ieder merk doet zulke dingen.

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 oktober 2010 om 15:24

        @wouter:

        en daarom gaat de DS9 naar China ..
        en krijgt Europa een oud model VW ..

        Login om te reageren
  33. speedlimit zegt

    27 oktober 2010 om 13:17

    Nog steeds niet spannend…hier overheerst vag saaiheid helaas.

    Login om te reageren
  34. Flamingo zegt

    27 oktober 2010 om 14:06

    nah ik vind ‘m in elk geval mooier als de jetta 2005 dus uh, tevreden(!)

    Login om te reageren
  35. Tommy2 zegt

    27 oktober 2010 om 14:50

    Liever saai dan lelijk!

    In de Highline uitvoering met 200 pk is deze Jetta een prima auto. Waar ik alleen bang voor ben is dat de “meesten” een lichtgrijze 1.6 TDI basisversie met wieldoppen kopen, helaas Hollanders…

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 oktober 2010 om 14:59

      @Tommy2: 1.6tdi basis versie is ook in alles de goedkoopste

      Login om te reageren
  36. koluh zegt

    27 oktober 2010 om 15:03

    Mooie bak!!!
    potentieel lease toppertje gok ik zo.
    Achterkant wel een hoog Audi A4 gehalte, excuseer mij als ik niet de eerste ben die dit hier zegt. Daar is trouwens niks mis mee, Audi A4 heeft een mooie achterkant, dus beter een goede imitatie dan een slecht origineel.

    Login om te reageren
  37. Henkie zegt

    27 oktober 2010 om 15:47

    @Tommy2: En die kost vervolgens zo veel dat je hem als autoliefhebber serieus niet meer moet durven overwegen.

    Login om te reageren
  38. janklaassen zegt

    27 oktober 2010 om 16:41

    gewoon netjes.

    Login om te reageren
  39. danoontje zegt

    27 oktober 2010 om 17:01

    net zo lelijk als de passat

    Login om te reageren
  40. Lucb zegt

    27 oktober 2010 om 17:41

    Nieuwe Passat Mini?

    Login om te reageren
  41. Stephan zegt

    27 oktober 2010 om 17:48

    Waarom heeft het model in Amerika eigenlijk een achteras? Wat zien die amerikanen daar voor voordeel in?

    Login om te reageren
  42. hape zegt

    27 oktober 2010 om 18:48

    En nu nog een afbeelding met stalen velgen om te laten zien hoe Jan met de korte achterl*l hem koopt ?

    Login om te reageren
  43. EvoQ5 zegt

    27 oktober 2010 om 18:50

    @Stephan

    Alleen het instapmodel heeft dat, de duurdere modellen hebben dezelfde as als het Europeese model.

    Het is geen voordeel, puur als kostenbesparing om het basismodel in ongeveer dezelfde pricerange als de Toyota Corolla etc te krijgen.

    Login om te reageren
  44. Dimglor zegt

    27 oktober 2010 om 20:19

    Nieuwe Passat? Of toch een Jetta…. Is niet zo veel verschil…
    Ziet er wel nog goed uit, maar toch…

    Login om te reageren
  45. veedub zegt

    27 oktober 2010 om 20:30

    Het is gelijk alsof het de designer van audi is?
    het is hem ook…

    Login om te reageren
  46. Atenza zegt

    27 oktober 2010 om 20:37

    Veel keus hebben we niet he..


    CRUZE: Strak en stoer. Beetje jammer van dat stuk plastic op de C-stijl. Maar de GM 2.0 diesel wil je niet rijden! Wel mooier interieur van de Jetta.


    CIVIC: werd een succes door nieuwe regelingen. Doet mij persoonlijk niks. Alleen wel scherpe neus


    MAZDA3: Smiliegrile is too much. irl maakt het wel meer indruk. Gehele auto op zich wel aardig gelijnd maar minder volwassen dan de Jetta


    LANCER: bij introductie al niet moderner dan de eerste Mazda3. Geen lelijke auto maar echt indrukwekkend ook weer niet. Zeker niet als je de eerste concept bekijkt


    FOCUS: wanstallige neus, wel aardige kont.. zal vast goed rijden

    Login om te reageren
  47. AudiQuatro zegt

    27 oktober 2010 om 21:19

    Saai, maar eigenlijk op z`n eigen manier spannend. Zet alle generaties jetta/Vento/Bora eens naast elkaar, dan is deze best goed gelukt!

    Login om te reageren
  48. nissar! zegt

    27 oktober 2010 om 22:03

    ik vind dit eerste mooie volkswagen in de huidige design richting, best geslaagd en sportief..

    Login om te reageren
  49. frarissimo zegt

    27 oktober 2010 om 22:14

    Nou hmmm beter dan een Passat, eigenlijk het beste model dat VW heeft!

    Login om te reageren
  50. KaCh1ng zegt

    27 oktober 2010 om 22:29

    als ik een sedan moest kopen , zou het deze zijn , liefst int blauw , verlaagd met zwarte velgen :)

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      27 oktober 2010 om 22:39

      @KaCh1ng: zwarte velgen? kan je net zo goed zwarte doppen nemen.. vallen toch niet op

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        5 november 2010 om 19:42

        @Atenza: met een chroom randje natuurlijk , lekker pimp

        Login om te reageren
  51. flatfour zegt

    27 oktober 2010 om 22:58

    Is toch veel meer auto dan de hatch.

    Login om te reageren
  52. jp zegt

    28 oktober 2010 om 08:43

    Een Golf is een poormans Jetta met afgehakte kont !

    Login om te reageren
  53. Annon zegt

    28 oktober 2010 om 13:30

    @wouter

    In een 1 serie kun je niet met z’n vieren zitten.
    BMW kost meer in onderhoud.
    Als je dezelfde opties wil bij een BMW als bij een VW ben je minimaal 7k verder.
    Een 1 serie is leuk als je jong bent en teveel geld hebt, aangezien de meeste van ons dat niet hebben, zal er toch eerder voor een jetta worden gekozen dan voor een ik-kan-geen-echte-bmw betalen. Overigens kun je qua ruimte beter een jetta met een 3 serie vergelijken. En een passat met een 5 serie. Dan zijn de verschillen nog wel wat groter dan 7k.
    Overigens ziet deze jetta er netjes en degelijk uit :)
    Ik zou deze kiezen uit het rijtje met wat Atenza heeft gepost.

    Login om te reageren
  54. binkie zegt

    28 oktober 2010 om 14:21

    @Annon

    in een 1-serie kun je prima met z’n vieren zitten.

    Login om te reageren
  55. Ertje88 zegt

    28 oktober 2010 om 16:26

    Ik zit nu in Mexico-City voor mn stage en hier was de Bicentenario special edition uitgebracht. Speciaal voor de 200 jarig onafhankelijkheid van Mexico, ik moet zeggen, door voorkant is misschien een beetje saai (Golf 6) maar de rest is beest mooi moet ik zeggen, vooral de ledverlichting achter :P

    Login om te reageren
  56. Ertje88 zegt

    28 oktober 2010 om 16:47

    de en best*

    Login om te reageren
  57. st zegt

    28 oktober 2010 om 21:07

    Doe mij maar de onderhoudsvriendelijke versie met trommelremmen:P

    Login om te reageren
  58. Freewarefreak zegt

    1 november 2010 om 13:19

    “VW heeft de Jetta voor Europa nog wat extra interieur updates gegeven en wat luxer aangekleed..”

    En wat meld Volkswagen nu.. de verkoopstart is heel slecht verlopen.. Amerikanen laten de auto voorlopig nog links liggen en geven aan juist vanwege deze reden… waarom krijgen wij een simpeler dashboard? En een starre achteras? En trommelremmen? …VW overweegt om de Jetta nu ook voor de USA te upgraden… lekker slim weer.. Amerikanen onderschat VW?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      1 november 2010 om 18:07

      @Freewarefreak: Aan de ene kant snap ik VW wel, Amerikanen zijn over het algemeen met wat minder afwerking/kwaliteitsmateriaal tevreden. Maar als Europees merk bedient VW juist de Amerikanen die wel wat meer verfijning zoeken, en die mensen laten de versimpelde Jetta dan links liggen…

      Tenminste, zo denk ik dat de zaken liggen. ;)

      Login om te reageren
  59. Hilbert zegt

    23 november 2010 om 16:23

    Begrijp veel maar dat hele volksstammen in de zelfde auto rijdt, nou nee…trouwens ze zijn zo’n 20% te duur is goed dat VW de lease markt beheerst anders reed er lang niet zoveel VAG auto,s

    Login om te reageren
  60. Hilbert zegt

    23 november 2010 om 16:26

    Wouter je zit wel verkeerd een Passat kun je vergelijken met een 3 serie en een Golf met een 1 serie..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North