• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe weersvoorspelling: BPM in 2018 geheel verdwenen

Auteur: Dennis, gepost 29 mei 2008 om 20:45 – 18 Reacties

Euro

Zo onderhand kunnen we de berichten over de BPM vergelijken met de weersvoorspellingen van het KNMI. Geregeld klopt van de weersvoorspelling geen moer en van de BPM klopt heel toevallig ook geen moer. Het weer kan ieder moment compleet anders zijn en ook daar is er een overeenkomst te vinden, want wat politiek Den Haag met de BPM van plan is, kan ook ieder moment weer anders zijn. De laatste stand van zaken is dat de BPM in 2018 geheel verdwenen moet zijn.

De meeste bewindslieden zijn het hier vandaag over eens geworden, meldt het NOS journaal. Als ik het mij goed herinner was men het een hele tijd geleden al eens over de plannen voor de BPM, maar dat terzijde. Lang hebben het CDA en de PvdA zitten bakkeleien over de toekomst van de BPM. Vorige week bereikten ons geluiden dat 2016 de deadline zou zijn, maar dat is nu dus 2018 geworden. Morgen wordt er definitief een knoop doorgehakt, dus zoals we gewend zijn kan werkelijk nog alle kanten op.

De kilometerheffing gaat er definitief komen. Althans, hoe definitief is definitief in Den Haag. Het is de bedoeling dat vanaf 2011 vrachtwagens per kilometer gaan betalen en de personenauto’s mogen vanaf 2012 per kilometer aftikken.

Ook interessant!

  • Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
    Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Toyota onthult niet geheel vrijwillig de nieuwe Tundra
  • Wil je ruimte? koop een 5 jaar oude bedrijfswagen zonder BPM

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

bpm

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Turn up the bass!
Volgend bericht: Een Mercedes CL en heel veel purschuim »

Lees Interacties

Reacties

  1. JesperF zegt

    29 mei 2008 om 20:52

    Dus we gaan BPM en kilometerheffing betalen? En dan worden er acties gehouden over de dieselprijs… :S

    Login om te reageren
  2. super zegt

    29 mei 2008 om 20:55

    kom net thuis, adam-den haag kostte me 3,5 uur (ongelukje op a4, maar de echte reden is natuurlijk gebriek aan asfalt)

    wat mij betreft komt er dus eerst een automobilisten revolutie ipv al die ffff plannen.

    Login om te reageren
  3. classic red zegt

    29 mei 2008 om 21:04

    Volgens mij is de regeringsperiode van het kabinet in 2018 al lang voorbij. Of zouden ze zo arrogant zijn, dat ze ervan overtuigd zijn dat ze aan de macht blijven, de komende 10 jaar? Bovendien zou de BPM dus pas 6 jaar na de invoering van de km heffing verdwijnen. Het zou toch in de plaats van komen? Hoezo je beloftes niet nakomen?
    Wat mij betreft overigens liever BPM dan kilometerheffing. Auto’s die ik koop zijn al zo oud, dat de nieuwprijs geen invloed meer heeft op de marktwaarde.

    Login om te reageren
  4. Vincegail zegt

    29 mei 2008 om 21:41

    Bovenop al die andere onzin waar ik het ook niet mee eens ben: Waarom gaan ze vrachtwagens per kilometer belasten? Om het aantal gereden kilometers te beperken? Om er voor te zorgen dat er in NL. niks meer getransporteerd gaat worden? Onze hele economie op zijn gat leggen? NL. terug naar de prehistorie regeren?
    TERING! (hé, dat rijmt op regering!)

    Login om te reageren
  5. tv zegt

    29 mei 2008 om 22:49

    geen kilometerheffing. Ik ben er op tegen, want als je van Amsterdam naar Maastricht gaat mag er 2uur over doen maar je deet er 1.50 uur over en dat is 10 minuten te snel en dat kost €100

    Login om te reageren
  6. NuttelozeBPM zegt

    29 mei 2008 om 23:06

    Nu ineens 2018?
    Het begint er echt op te lijken dat het kabinet Nederland kapot wil maken…

    Login om te reageren
  7. Maarten zegt

    29 mei 2008 om 23:28

    Haha! Echt altijd lachen met die overheid van ons. De kilometerheffing zou de BPM gaan vervangen eerst. Maar nu gaan we eerst nog eventjes vrolijk 6 jaar lang(!!!) allebei doen. En dan zul je zien dat het allemaal zo goed bevalt dat die afschaffing ook maar geschrapt wordt. Dat wordt weer allemaal op de knietjes mensen…

    Login om te reageren
  8. CSL zegt

    30 mei 2008 om 00:43

    Die kilometerheffing en al die matregellen zijn echt te belachelijk. Het wordt nu echt tijd dat er meer asfalt beschikbaar wordt gesteld aan de automobilist!!

    Login om te reageren
  9. sacha zegt

    30 mei 2008 om 00:55

    Bpm-compromis in de maak

    AMSTERDAM – De aanschafbelasting voor auto’s (bpm) wordt de komende jaren verlaagd en omgevormd tot een heffing die afhankelijk is van de uitstoot van CO2. In 2016 wordt gekeken of de laatste 25% van de bpm ook kan worden afgeschaft, zodat die in 2018 eventueel helemaal verdwenen is.

    Aldus: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4115624/.html

    Enfin: “The more things change, the more they stay the same“

    Login om te reageren
  10. Edman zegt

    30 mei 2008 om 07:08

    Hopen dat we tegen die tijd teleporteer apparaatjes hebben…

    Login om te reageren
  11. autogek zegt

    30 mei 2008 om 09:10

    Nee, het kilometerrijden wordt niet duurder.(zeggen ze)
    Maar waarom moet iedereen dure kastjes hebben en/of moeten overal dure cameras worden opgehangen? Dat vind ik wel erg raar.

    Login om te reageren
  12. jopie zegt

    30 mei 2008 om 10:15

    Kilometerheffing bestaat al in de vorm van veel te hoge accijns en het kwartje van Kok. Mag wat mij betreft in deze vorm blijven. Er is geen electronica voor nodig, zuinige auto’s betalen minder en wie meer rijdt betaalt meer.

    Nog een kilometerheffing zal echt geen invloed hebben op de files.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    30 mei 2008 om 10:24

    Je hoeft geen Maurice de Hond te zijn om te kunnen voorspellen dat in 2018 de CO2 taks voor de gemiddelde auto net een procentje of 2 hoger zal zijn dna nu de BPM.

    Login om te reageren
  14. prop zegt

    30 mei 2008 om 10:36

    Sowieso, en wel meer ook.. het is aannemelijk dat de uitstoot van de gemiddelde auto inmiddels dan alweer zo aanzienlijk is gezakt dat er weinig meer te heffen valt. Reken maar op een eurootje of €500,- per gram CO2 p/km. De overheid ziet gewoon een potentieel gevaar in de vooruitstrevende autoindustrie … hun belangrijkste bron van inkomsten streeft hun te snel voorbij. Ik bedoel.. waarom anders zo erg deze industrie lastig vallen… op andere schalen doen zich 20x grotere milieuproblemen voor waar ze letterlijk niks aan doen.

    Ik zeg het nog maar een keer: Bos moet kappen die misselijke leugens en hij moet …

    Login om te reageren
  15. bart zegt

    30 mei 2008 om 10:45

    En BPM, En Kilometerheffing, En wegenbelasting, En een absurde brandstofprijs EN NOG STEEDS FILES DOOR TE WEINIG ASFALT….Wanneer worden onze zuur verdiende centen eens ingezet waarvoor we ze betalen? het wegennet??? Zal morgen wel weer anders zijn, reken maar op het jaar 2025…

    Login om te reageren
  16. bart zegt

    30 mei 2008 om 10:46

    oh soory ik vergat de CO2 HEFFING NOG!! nog zoiets…

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    31 mei 2008 om 10:18

    Mijn weersvoorspelling: Ik voel nattigheid aankomen…

    Login om te reageren
  18. leasemij zegt

    10 september 2008 om 14:46

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North