• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwste Chinese cross-over voor Nederland is géén EV

Auteur: machielvdd, gepost 11 december 2024 om 18:57 – 5 Reacties

Omoda C7

De Omoda C7 heeft nog gewoon een ouderwetse verbrandingsmotor.

We kunnen het riedeltje inmiddels wel dromen. Er is weer een nieuwe Chinese auto voor Nederland en het is een elektrische cross-over met een rare naam. Deze keer is er echter één verschil: het is GEEN elektrische auto. Althans, niet volledig elektrisch.

We hebben het over de Omoda C7. Die naam heb je misschien al een keer voorbij horen komen, omdat deze toevallig gelijk is aan een Nederlands modemerk. Het Nederlandse Omoda heeft ook bezwaar gemaakt tegen de naam, maar dat heeft kennelijk niks opgeleverd. Corvette zou ook nog bezwaar kunnen maken, maar daar hebben we nog niks van gehoord.

Omoda C7

Omoda betreed met twee modellen de Nederlandse markt: de volledig elektrische E5 en de C7, die dus niet volledig elektrisch is. Dit is een plug-in hybride met een 1,5 liter viercilinder. Deze levert 154 pk en 220 Nm aan koppel. De Omoda C7 heeft een elektrische actieradius van 95 km, wat op zich prima is.

Waar moeten we de Omoda C7 plaatsen? Met een lengte van 4,62 meter is deze auto vergelijkbaar met een Toyota RAV4, die er natuurlijk ook als plug-in hybride is. We gaan er vanuit dat Omoda de C7 wel iets goedkoper in de markt zet, maar de prijzen zijn nog niet bekend.

Omoda C7

Beeldmateriaal is nog beperkt, maar laten we eerlijk zijn: het maakt ook weinig uit hoe de auto eruit ziet. De doelgroep van onbekende Chinese auto’s kijkt waarschijnlijk vooral naar de prijs en niet zozeer naar het design. Van het interieur krijgen we alleen de bijrijderskant te zien. Goed nieuws voor de passagier: je hebt een enorm touchscreen helemaal voor jezelf.

Omoda lanceert in Nederland eerst de elektrische E5, in het voorjaar van 2025. Deze Omoda C7 volgt ergens later in het jaar. Overigens kun je wel al in het voorjaar een plug-in hybride krijgen van zustermerk Jaecoo. En dit zijn niet de enige Chinezen die hybrides gaan leveren in Nederland: ook de nieuwe MG ZS is nu een hybride.

Ook interessant!

  • Gespot - Nóg een nieuwe Chinese cross-over landt in Nederland
  • Nederland onderzoekt gebiedsverbod voor Chinese EV's
  • Omoda maakt bezwaar tegen Chinees automerk Omoda
  • Iemand heeft deze Chinese cross-over speciaal geïmporteerd...

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Hybride, Omoda, plug-in

Vorig bericht: « Brabus AMG GT heeft mínder vermogen dan de topversie
Volgend bericht: Panamera bij Domeinen staat verdacht laag op zijn pootjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Verhoeven zegt

    11 december 2024 om 19:44

    Dat scherm is ook het centrale scherm!! Dat scherm kan namelijk van links naar rechts. Snollebollekes zouden er jaloers op zijn. Design is opzich ok. 👍

    Login om te reageren
  2. verdebosco zegt

    11 december 2024 om 23:11

    Hondenhok.

    Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    12 december 2024 om 07:28

    Het houdt niet op, niet vanzelf.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    12 december 2024 om 09:25

    *kuch*
    – verkoopkanalen?
    – aftersales?
    – onderhoud?
    – restwaarde?

    Login om te reageren
  5. citroen55 zegt

    12 december 2024 om 12:19

    Heeft Citroën niet geprotesteerd?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North