• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe MG ZS, maar het is géén EV meer

Auteur: machielvdd, gepost 15 oktober 2024 om 15:06 – 8 Reacties

MG een EV-merk? De nieuwe ZS heeft weer gewoon een benzinemotor.

Een Brits merk wat nooit echt populair was in Nederland terugbrengen als een Chinees merk, het is niet meteen een garantie voor succes. Toch werd de MG ZS een verkooptopper dankzij een zeer schappelijke prijs.

Nieuwe ZS

Vijf jaar later introduceert MG nu een nieuwe ZS. Dit is geen facelift of iets dergelijks, maar een volledig nieuwe auto. Toch hebben we het gevoel dat we deze auto al eerder gezien, omdat het design buitengewoon generiek is. Voor dit type auto maakt dat echter niet uit: de MG-koper wil gewoon een goede deal en verder geen fratsen.

MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+

Zoals dat meestal gaat met nieuwe modellen is de MG ZS een stukje gegroeid. Met een lengte van 4,43 meter is ‘ie 11 centimeter langer dan zijn voorganger. Deze extra lengte komt niet ten goede aan de kofferbak, want die is met 5 liter gekrompen naar 443 liter. We gaan er dus vanuit dat je vooral ruimer zit op de achterbank.

Géén EV

Het meest opvallende nieuws is dat de nieuwe MG ZS géén EV meer is. MG had zich in Europa geprofileerd als EV-merk, maar de nieuwe ZS maakt zijn opwachting als Hybrid+. Net als de MG 3 Hybrid+ is dit een hybride zonder stekker.

De ZS heeft in principe dezelfde aandrijflijn, maar dan iets krachtiger. Dat betekent een 136 pk sterke 1.5 vierpitter, gecombineerd met een eveneens 136 pk sterke elektromotor. Een systeemvermogen wordt niet genoemd, maar het systeemkoppel bedraagt 250 Nm. Met een sprint van 0 naar 100 km/u in 8,7 seconden is de MG ZS Hybrid+ praktisch net zo snel als zijn elektrische voorganger.

Prijs MG ZS Hybrid+

Het succes van de MG ZS staat of valt natuurlijk met het prijskaartje. Dat is gelukkig ook meteen bekend. De MG ZS Hybrid+ is er vanaf €27.997. Die zullen we ook gelijk even naast de concurrentie leggen:

  • MG ZS Hybrid+: €27.997
  • Toyota Yaris Cross: €30.295
  • Dacia Duster HYBRID 140: €33.007
  • Kia Niro Hybrid: €34.495
  • Hyundai Kona Hybrid: €34.995

Wat blijkt? De MG ZS is wederom zeer scherp geprijst. De MG is zelf goedkoper dan een hybride Duster, die nog kleiner is ook. Aan de prijs zal het dus niet liggen. Als je toch liever elektrisch wil is de oude ZS overigens ook nog te bestellen op dit moment.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe EV met 925 pk verstopt in Amsterdamse garage
  • Gespot - De nieuwe Porsche Macan EV in het wild
  • MG3 Hybrid+ is de goedkoopste hybride van Nederland!
  • Er is bar weinig animo voor subsidie nieuwe EV's

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybrid, MG, Prijzen, ZS

Vorig bericht: « Nissan probeert mensen met gratis laden in een Ariya te krijgen
Volgend bericht: Porsche deelt eerste details 992.2 GT3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. audirs3 zegt

    15 oktober 2024 om 15:32

    Gemiste kans dat hij niet een stekker heeft, ook voor de op CO2 gebaseerde BPM.

    Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      15 oktober 2024 om 16:53

      Voor NL misschien. Maar NL doet er niet toe…

      Login om te reageren
      • audirs3 zegt

        15 oktober 2024 om 22:52

        True

        Login om te reageren
    • Ronald zegt

      13 november 2024 om 14:30

      Ik heb een link en Co gehad. Geen eigen laadmogelijkheid en dus aangewezen op de openbare laadpaal in de straat. €0,61 per Kwh. Ik was er gelijk klaar mee. Nu deze MG gekocht. Niks geen gekloot meer met dure laadpalen. Als het een PHEV was geweest had ik hem niet gekocht.

      Login om te reageren
  2. chabar zegt

    15 oktober 2024 om 17:38

    Van achter heeft hij iets weg van BMW x1x3

    Login om te reageren
  3. cvoo zegt

    15 oktober 2024 om 18:19

    Hopelijk staat die wang van de bestuurdersstoel niet garant voor de kwaliteit van de rest van de auto..

    Wel mooi om steeds meer groene auto’s te zien (als in de kleur)!

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      15 oktober 2024 om 18:33

      Mijn vriendin heeft het ‘oude’ model en de kwaliteit is weinig mis mee. De hoedenplank is net echt toppie maar de rest van de auto is na 4 jaar nog gewoon heel erg netjes. Als 2e auto is het helemaal geen verkeerde wagen…

      Login om te reageren
  4. Lambrusco zegt

    15 oktober 2024 om 19:54

    Ze hebben goed naar de VAG-groep gekeken voor inspiratie.. ze voorkant is een nieuwe Tiguan en de achterkant een halve Ateca.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North