Dit pk-kanon eet supercars als ontbijt.
Als het om het opfokken van GT-R’s gaat, dan moet je bij AMS Performance zijn. Haar Alpha 12 deed een kwart mijl in 9,05 seconden, haar Alpha 12+ was zo mogelijk nog extremer. En nu is daar de Alpha 16. *Hààààlelujah*
Volgens de tuner zelf is dit pakket het allerbeste wat ze te bieden hebben. Het exemplaar op de foto’s werd door de sleutelaars klaargestoomd voor dragraces, maar moest tegelijk ook een comfortabele cruiser worden.
En dus werden er een ander brandstofsysteem, een nieuw spruitstuk, 1300 cc injectoren, een aangepaste ophanging, een Alpha Race intercooler, Advan wielen en een uitlaat van 102 millimeter opgeschroefd. En dat is slechts een deel. Het resultaat? 1600 pk onder je rechtervoet.
Met dat oerend hard in een rechte lijn razen zal het wel snor zitten. Maar je moet toch een verdomd steady voetje hebben om zo’n monster comfortabel te kunnen cruisen.
Wat een monster.. IK WIL M!
@stancedjetta: BMW M? Haha
Sowieso lastig te bepalen of dit een comfy cruiser zal zijn, zonder pics van het interieur ;)
@RRRobert: interieur is standaard, heeft zelfs nog airco en straatlegale banden.
BTW, een uitlaat van Ø 102 mm… moet je iedere ochtend eerst onder je auto kijken of er geen ongedierte o.i.d. in is gekropen.
@RRRobert:
Dat komt wel goed hoor, bij het starten wordt alles al eruit gekatapulteerd, laat staan als je even revt.
zotte wagen! ben wel benieuwd hoe lang dat motorblok zou meegaan met zoveel pk ;)
@cayenneturbo: Langer dan je denkt.
http://www.youtube.com/watch?v=XRAnBgQ_B7M
En het uiterlijk ziet er nog vrij standaard uit, je zou hem bijna een sleeper noemen.
@mclarenf1lm: Tot hij een keer gas geeft.
http://www.youtube.com/watch?v=YwYAITo93pA
@mclarenf1lm: Inderdaad, viel mij ook al op. Chapeau!
Een beter titel zou zijn; alle supercars zullen ten prooi vallen aan de GT-R
De remmen zien er wel erg klein uit voor 1600 pk.
1600pk en dan 2 van die kneuzige open luchtfilters? Zet er dan gewoon een carbon airbox op die rechtstreeks koude buitenlucht pakt.
@Specht: hadden ze dat niet allang gedaan als ze net zo “slim” als jou zouden zijn?
Denk dat de mensen die hier aan sleutelen alles tot in de puntjes hebben uitgewerkt qua optimalisatie van dit beest.
Kan niet wachten totdat we dit ding in actie gaan zien!
@Specht: ik denk dat dit effiecienter is ivm dubbele turbo setup
Allemaal heel leuk en nutteloos dit, voor betere all round tuning en auto’s die ook snel zijn op de track en niet alleen in een rechte lijn. Kijk ik liever na JDM tuners zo als Mine’s, HKS of Trust!
0-100 in 1 sec, 0-200 in 2 sec?
@2cool4school: 0-60mph 1,78 sec, 60-130mph 2,91 sec
@stanny: BTW: De AMS alpha omega doet: 0-60 mph 1,72sec en 60-130mph 2,67 sec
Ziet er puik gelast uit dat aluminium
Valt ‘ie binnen de 20% categorie? Anders hoef ik ‘m niet!
“Maar je moet toch een verdomd steady voetje hebben om zo’n monster comfortabel te kunnen cruisen.”
Ligt eraan maar net aan wat ze gedaan hebben met het motor management. Ze kunnen het bijvoorbeeld zo gemaakt hebben met een knopje in het interieur die je om kan zetten, waarmee het aantal pk’s sterk gereduceerd wordt en/of de motor veel minder fel reageert…
En toch een redelijk anoniem uiterlijk. Wat een prachtwerk.
En nog maar eens een GT-R met remschijven die verkracht zijn. Je moet ze eerst opwarmen voor je erop stampt, sukkels. Learn how to run racing gear.