• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R: does size matter?

Auteur: evo, gepost 8 maart 2008 om 15:35 – 125 Reacties

Bigger is better?
Jazeker! Alleen dienen afmetingen in dit geval juist wat kleiner te zijn. Hoewel de veelbesproken Nissan GT-R menig sportwagen het snot voor de ogen rijdt, kan één ding niet onbesproken blijven: z’n walgelijke gigantische proporties.

Een en ander wordt pijnlijk duidelijk als de grote Nissan naast een Honda NSX wordt geparkeerd. Het effect zou overigens nog groter zijn geweest, als de NSX niet over het (overbodige) spoilerpakketje beschikte. Uiteraard is het bekend dat Japanners geilen op saai gevormde sedan’s met 400 pk-plus getunede motoren, maar geef mij maar een auto die zowel de prestaties als het uiterlijk van een echte sportwagen heeft. De brede Latina-ass van de GT-R kan ik nog wel waarderen, maar het is vooral de hoge voorpartij waar ik niet warm van kan worden (via: jalopnik).

Of heb ik het helemaal mis en zijn Amerikaanse proporties (LxBxH) juist enorm stoer?

Bigger is better?
Bigger is better?
Bigger is better?
Bigger is better?
Bigger is better?
Bigger is better?

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Honda, Nissan, nsx, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Skoda Superb: hatchback en/of sedan?
Volgend bericht: Hennessey Venom Viper in de Neiman-catalogus »

Lees Interacties

Reacties

  1. thijs zegt

    8 maart 2008 om 15:38

    gebruiksgemak, ruimte, veiligheid, nieuwe (meer?) techniek?
    ik vind hem mooi, niet té..
    ach t gaat om de rij eigenschappen toch?

    :-)

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 maart 2008 om 15:41

    Tja, heeft vooral weer met regelgeving te maken…
    Pijlvormige auto gaan er toch helemaal uit, vanwege het feit dat er bepaalde ruimte tussen de harde delen van de motor en de motorkap moet zitten.

    Moet wel zeggen dat het ene merk dat beter (de GT-R!!) beetpakt dan de andere (Peugeot…)!

    Login om te reageren
  3. Zephyr zegt

    8 maart 2008 om 15:42

    Ik heb beetje het gevoel dat men beetje aan het mierenneuken is over deze GT-R.
    Als we de vorige generatie Skylines er bij gaan halen en dan de vergelijkingen maken, is de GT-R een meer lopende lijnenspel dan de vorige Skyline. Noch lomp, noch walgelijk proportioneel.

    Heeft volgens mij weinig met smaak te maken, maar beetje met bekrompenheid naar de Nissan GT-R toe.

    Login om te reageren
  4. Poekie Lauda zegt

    8 maart 2008 om 15:43

    Dat is niet echt bijzonder representatief, alle auto naast een een andere lage auto lijken veel groter. En daarnaast schijnt het bij de GT-R niet echt uit te maken, hij rijdt nog steeds alles zoek :P

    Login om te reageren
  5. MRTN zegt

    8 maart 2008 om 15:48

    ik sluit he volledig aan bij de mening van evo, hij is wel leuk, maar te groot, het lijkt meer op een rivaal van rs4/m3/c63amg

    Login om te reageren
  6. Djivy zegt

    8 maart 2008 om 15:49

    Dan is deze foto toch veel relevanter:
    http://jalopnik.com/photogallery/huge35/1000723082

    Login om te reageren
  7. Denis zegt

    8 maart 2008 om 15:54

    Spoilerpakket? Die achterspoiler van de NSX is standaard aanwezig…

    Login om te reageren
  8. Josje zegt

    8 maart 2008 om 15:54

    ach, gewoon een schaalmodel? :D
    1: 0,8 ?

    Login om te reageren
  9. Webber zegt

    8 maart 2008 om 15:55

    En toch heeft ie zo’n goede performance.

    Denkt dat de concurrentie zichzelf toch een aantal vragen moet gaan stellen.

    Login om te reageren
  10. phil zegt

    8 maart 2008 om 15:57

    het is ook geen rasechte supersportwagen. Nissan gaat ervan uit dat er dagelijks wordt gereden met die dingen en dan is een ruime cockpit best handig, niet?

    Login om te reageren
  11. STJ zegt

    8 maart 2008 om 15:58

    ”als de NSX niet over het (overbodige) spoilerpakketje beschikte”

    Weet je wel dat dit een NSX type R hij is helemaal standaard alleen de velgen zijn veranderd.

    ”Uiteraard is het bekend dat Japanners geilen op saai gevormde sedan’s met 400 pk-plus getunede motoren”

    En de Duitsers zogenaamd niet kijk maar naar de M5, R6 en E63AMG. Ik heb echt gemerkt in de artiekels die jij schrijft dat je echt een slecht beeld van de japanners hebt en onvoldonde kennis.

    Login om te reageren
  12. Edman zegt

    8 maart 2008 om 16:03

    Jij hebt ’t mis. Accepteer het maar dat deze Jap een goede is :)

    Login om te reageren
  13. Stiggie zegt

    8 maart 2008 om 16:08

    @Djivy; Ik maar denken dat een R34 ook best wel groot is, maar als ik deze foto’s zie, geef me dan die R34 maar.

    Nu vind ik deze vergelijking in dit ARTIKEL (@STJ) wel erg extreem.
    volgens mij kun je met een Q7 over een nsx heenrijden zonder wat te raken

    Login om te reageren
  14. Thijs zegt

    8 maart 2008 om 16:38

    De R34 is ook echt een forse auto hoor. Vergis je daar niet in, je hebt daar nog steeds heerlijk de ruimte.
    Maar wat maakt het uit dat de auto zo groot is. Dat geeft extra voordelen, vergeet niet dat de originele Skylines als luxe sedans op de markt werden gebracht. Vandaar de ruimte, een luxe sedan is geen kleine auto. De GT-R is een vervolg op de Skylines, dus vandaar dat hij nog steeds niet klein is.

    De NSX werd als betaalbare sport auto op de markt gebracht. De “Every day Ferarri”. Sportauto’s zijn niet groot, als we kijken naar de Ferrari’s uit die tijd zie je dat die ook bescheiden in omvang zijn.

    Dus jah als je een mug naast een olifant zet dan lijkt de olifant inderdaad wel erg groot.

    Login om te reageren
  15. evo zegt

    8 maart 2008 om 16:44

    @STJ: ieder z’n meuk meug… ;)

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    8 maart 2008 om 17:10

    Een lichtvoetig weggedrag is heel erg prettig. Geef mij die NSX maar.

    Login om te reageren
  17. Pannekoek zegt

    8 maart 2008 om 17:20

    does size matter?

    Yeah, sometimes it does. ;)

    Login om te reageren
  18. Kyanite zegt

    8 maart 2008 om 17:32

    De GT-R is lelijk, prestatie’s zijn wel super. Als ik zou moeten kiezen tussen de NSX of de GT-R wordt het toch de NSX, dat is echt een beauty ondanks de leeftijd. Kwam pas de R34 tegen en die vond ik al behoorlijk groot, als je de foto van Djivy bekijkt is de GT-R nog groter, beetje jammer van Nissan.

    Login om te reageren
  19. Ringfan zegt

    8 maart 2008 om 17:36

    Sign of the times… Doe je niks aan…

    En is het echt heel erg?

    Login om te reageren
  20. Zoepie zegt

    8 maart 2008 om 17:40

    blablabla?

    Wat maakt de grootte nu uit, waarom zou je er uberhaupt een artikel aan wijden? De mensen die hem kopen zullen vanzelf wel merken of hij te groot is eenmaal ze die wagen moeten parkeren.

    Login om te reageren
  21. Thijs zegt

    8 maart 2008 om 17:56

    Ik denk dat met de huidige SUV generatie de mensen die deze auto kopen weinig problemen hebben met het formaat hoor. Bovendien is de auto in amerika een buitengewoon beschaafde auto qua proporties.

    Login om te reageren
  22. Tim zegt

    8 maart 2008 om 18:10

    Ach , we willen toch allemaal de grootste hebben . Niet?

    Login om te reageren
  23. joey zegt

    8 maart 2008 om 18:24

    lijkt nu wel of ze op alle punten proberen de GT-R naar beneden te halen, alleen omdat het een nissan is…….

    Login om te reageren
  24. Racer X zegt

    8 maart 2008 om 18:31

    Een Honda NSX Type-R is toch wel mijn favoriete Japanse sportwagen ooit. Daar kan geen GT-R aan tippen. Prachtig, dat gedrongen en gespierde silhouet. De GT-R oogt naast de ranke NSX wel heel erg lomp. Jammer.

    Login om te reageren
  25. Jesper zegt

    8 maart 2008 om 18:32

    Doe mij die NSX maar, de Type-R en dan daar de allerdikste versie van, wel zonder al die tupperware s.v.p. ;)

    Login om te reageren
  26. Arie Nap zegt

    8 maart 2008 om 18:35

    Het zal me niets verbazen als de Nissan GT-R een lagere luchtwrijvingscoëfficient heeft dan de NSX

    Login om te reageren
  27. Patrick zegt

    8 maart 2008 om 18:36

    Weer een staaltje van suggestieve stemmingmakerij. Het ganse onderwerp is een uiting van Evo zijn persoonlijke mening, en wie zat daar nu eigenlijk op te wachten? Stelde er zich iemand vragen bij het formaat van de GT-R? Had er iemand problemen met het formaat van de GT-R? De NSX is een model van 18 jaar geleden, het is Evo misschien ontgaan, maar alle auto’s zijn op die tijd gegroeid.

    Login om te reageren
  28. Scar zegt

    8 maart 2008 om 18:43

    Tzijn allebei knappe wagens, even afwachten wat de afmetingen van de toekomstige NSX gaan zijn. Die zal misschien ook een stuk groeien.

    Login om te reageren
  29. RScosworth zegt

    8 maart 2008 om 19:28

    Het moet een ieder toch anderhand wel duidelijk zijn hoe goed deze auto zou moeten zijn? Als men over dit soort zaken begint is de wanhoop wel heel groot.

    Login om te reageren
  30. Kyanite zegt

    8 maart 2008 om 19:34

    @RScosworth
    Ford moet gewoon weer de RS Cosworths op de markt zetten, Fiesta RS Cosworth, Focus RS Cosworth en Mondeo RS Cosworth. Weer de vertrouwde vierwiel-aangedreven wagens met een lekker turbo-blok, dat zou een feest zijn.

    Login om te reageren
  31. frank mine's gtr zegt

    8 maart 2008 om 19:36

    Hallo, ik heb er in gezeten en omheen gelopen en van alle kanten bekeken, maar het formaat is geen issue. in het echt is het een heel indrukwekkende auto en van binnen de beste sport auto qua zitpositie en houding. In het wit is het echt een plaatje. Zo jammer dat wij in europa hem pas vanaf april 2009 kunnen krijgen. En dan ook nog even het prijsverschil. 73000 duitsland 69000 zwitserland 114000 stom nederland. Maar wie 5000 aanbetaald kan vanaf april 2008 al deelnemen aan gtr evenementen. gr

    Login om te reageren
  32. Patrick zegt

    8 maart 2008 om 19:39

    De Cosworth terug, liefst inclusief oversized achterspoiler, doen!!!!!

    Login om te reageren
  33. RScosworth zegt

    8 maart 2008 om 19:50

    @ Kyanite
    Uhm ik had het over de GT-R in mijn reactie, of heb ik wat gemist. Natuurlijk ben ik het volledig met je uitspraak eens maar ik kan het niet helemaal koppelen aan het hier bovenstaande artikel. ;)

    Login om te reageren
  34. Armada zegt

    8 maart 2008 om 20:28

    @ Patrick

    Als we dan toch bezig zijn mogen ze deze ook reincarneren:

    Login om te reageren
  35. Davidov zegt

    8 maart 2008 om 20:32

    Die NSX ziet er toch stoerder uit vind ik :P

    Login om te reageren
  36. Tombnolz zegt

    8 maart 2008 om 20:33

    Ben ik geschrokken! Ik had er helemaal geen idee van dat die GT-R zo’n reus was. Leuk om dat eens via foto’s in de verf te zetten. Meer van zulke vergelijkingen!

    Login om te reageren
  37. wilco zegt

    8 maart 2008 om 20:33

    Wat een gezeur over zn afmetingen. Het is gewoon een mean machine, niks mis mee.

    Login om te reageren
  38. Kyanite zegt

    8 maart 2008 om 21:45

    @RScosworth
    “Het moet een ieder toch anderhand wel duidelijk zijn hoe goed deze auto zou moeten zijn?” Het was meer als reactie op jouw reactie en je naam :) De RS Cosworths zijn nog steeds de ultieme wagens, zou graag willen dat ze weer terug komen. De Delta HF Intergrale is ook erg leuk, maar een beetje onbetrouwbaar qua techniek.

    Login om te reageren
  39. The Honda Spirit zegt

    8 maart 2008 om 21:59

    De NSX is gewoon de mooiste auto ooit en daarmee basta….en met z’n schamele 300 pk’tjes uit z’n 3.0 V6 zoner turbo’s en z’n fantastische gewicht en verdeling ervan gewoon uniek in z’n soort.

    Hoe durven jullie deze vergelijking uberhaupt te maken. De foto zal wel door een of andere marketing maf van Nissan zijn gemaakt, ze zijn d’r gewoon bang voor.

    Login om te reageren
  40. monk zegt

    8 maart 2008 om 22:26

    khad em liever naast die 350z zien staan

    Login om te reageren
  41. Citrofiel evil twin zegt

    8 maart 2008 om 23:24

    GRRR ik ben echt kwaad op Honda.
    Terwijl de concurrentie (Nissan met de GT-R) goed bezig is met het maken van sportwagens…
    Zit Honda op zijn gemakske te knoeien terwijl ze beter wat verder zouden doen aan de nieuwe NSX.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/20/honda-bevestigt-nsx-voor-2010
    Ik heb altijd al van de NSX gehouden met zijn felle gespierde kont.
    Terwijl vroeger Honda een sportief merk was met de CRX,NSX,…
    Zijn ze nu bij wijze van spreken saai want echt wie zit er nu te wachten op een nieuwe FITT? ;) :)

    Login om te reageren
  42. Ivanovic zegt

    8 maart 2008 om 23:59

    de nissan gt-r ziet er echt vet uit, vooral de achterkant met de spolier en uitlaten.

    Login om te reageren
  43. STJ zegt

    9 maart 2008 om 00:31

    @The Honda Spirit

    Sorry maar de GT-R is een veel groter legende dan de NSX, ze zijn bij honda eerder bang voor de GT-R want ik zie nog steeds geen nieuwe NSX.

    Login om te reageren
  44. Supreem zegt

    9 maart 2008 om 00:50

    Er scheelt toch iets met de front end van die GT-R. Op dze foto ziet het er al heel wat beter uit:

    Kan iemand me trouwens zeggen waarom die voorzijde de productie niet heeft gehaald?

    Login om te reageren
  45. Race_Kees zegt

    9 maart 2008 om 01:00

    @Supreem:
    Het heeft waarschijnlijk ermee te maken dat ze hem ‘mooier’/slicker wilden maken of er komt nog een ruigere GT-R mét koelgaten.
    En dan sta je natuurlijk weer voor lul met je standaar GT-R wagentje…:P

    Login om te reageren
  46. Thijs zegt

    9 maart 2008 om 01:00

    Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik ben het met je eens dat de voorkant van de concept een stuk mooier was. Helemaal zoals hij op je foto staat vind ik hem prachtig.

    Login om te reageren
  47. Hextrasher zegt

    9 maart 2008 om 01:01

    Geef mij die NSX maar ^_^

    Login om te reageren
  48. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 01:04

    Eventjes een verduidelijking, de GT-R wordt omschreven als een auto met ” z’n walgelijke gigantische proporties”. Eventjes de cijfertjes er bij halen, de GT-R is 4.65 meter lang. Een volbloed Italiaanse Ferrari 612 is maar liefst 4.90 meter lang. Wie zei ook al weer dat de GT-R walgelijke proporties aannam?

    En nu jullie antwoorden die beginnen met: “ja maar”

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    9 maart 2008 om 01:49

    Maakt die GT-R ook even zwaar als een NSX-R(1200kg) Dan weet ik het wel ;)

    Login om te reageren
  50. Daytona zegt

    9 maart 2008 om 03:04

    zo als ie naast de nsx staat vind ik de vormgeving van de nsx toch een stukkie bruter!!!

    Login om te reageren
  51. Kyanite zegt

    9 maart 2008 om 03:20

    @Patrick
    Ja maar het blijft een lelijk hok, leuke prestatie’s dat zal ik niet ontkennen, maar het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  52. Mic zegt

    9 maart 2008 om 03:29

    Hij is alleen niet langer…

    Login om te reageren
  53. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 03:32

    @Kyanite: beauty is only skin deep.

    Login om te reageren
  54. Rotary zegt

    9 maart 2008 om 08:58

    Hij is groot… so what? Gewoon niet aan je vriendin/vrouw vragen of zij de auto even wil parkeren :P
    Hij is lelijk… dat is een mening… ik vind m wel mooi :)
    En hij is snel… en dat is niet te ontkennen…

    Login om te reageren
  55. MrSelected zegt

    9 maart 2008 om 09:26

    Een NSX is gewoon een kleine wagen, mijn Civic is daarnaast zelfs nog groot.

    http://jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2008/02/medium_2265595576_fda8080f30_o.jpg

    Na deze foto is het toch wel duidelijk dat de R35 best groot is, want de R34 is beslist geen kleine auto. Leuk opgevallen, maar eigenlijk boeit het niets. Dat ding is ontworpen om hard te gaan, niet om in de Bijenkorf garage te kunnen parkeren.

    Die NSX is wel erg leuk, zou ik elke keer weer kiezen boven een R35.

    Login om te reageren
  56. jasper zegt

    9 maart 2008 om 10:56

    japanse auto’s zijn saai, hoe mooi ze m ook proberen te maken ze blijven saai omdat het uit japan komt. ik heb niks tegen japanse mensen alleen ik vind ze saai. En ik denk dat het komt doordat hun autos met berekeninen worden gemaakt en niet met mooie schetsen van designers.

    Login om te reageren
  57. Stijn zegt

    9 maart 2008 om 11:41

    Size does matter. Een Ferrari 355 is net zo knap door zijn klein formaat, en vooral door zijn beperkte hoogte. Wat een auto een sportwagen maakt is voor mij dat kikkerperspectief, vanuit een laag standpunt naar gezinswagenskijken als waren het SUV’s. Als je naast een sportwagen van 1,20m staat lijk je ook wel een reus!

    Login om te reageren
  58. gekke turbo zegt

    9 maart 2008 om 11:50

    @Kyanite en Armada
    als ze toch bezig zijn kunnen ze deze ook meenemen met het reincarneren.
    http://www.fourtitude.com/news/uploads/Tradition_News/goodwood2.jpg

    Maar dan zonder de glad makerij, zoals dat gebeurt is bij de delta, 500 of mini. Gewoon op de markt brengen zoals ie ooit bedoelt was; een blok op wielen met superieure wegligging en met enorm veel vermogen.

    On-topic: ik weet niet wat het is met de GTR. Hij heeft immense prestaties, waarschijnlijk een puike wegligging en toch……
    Het is een auto die het nodige X-FACTOR mist. Dat laatste beetje, dat alleen sommige auto’s hebben.

    Login om te reageren
  59. Rick dos zegt

    9 maart 2008 om 12:00

    In vergelijking met een X5.

    Geen kleintje dus.

    Interessant? Nee.

    Maar daar en boven is het interessant dat ie goedkoop is, snel is, veel pk’tjes heeft? Dat kan je toch ook aan je reet roesten, want betalen kan je het toch niet, ookal is die zo spotgoedkoop. Toch?

    Login om te reageren
  60. Peugeot 407 coupe zegt

    9 maart 2008 om 12:23

    Ja dus? wat maak dit uit? die nsx is tien jaar oud, de gt-r is nieuw. nieuwe auto’s zijn nu eenmaal groter dan oudere.

    Login om te reageren
  61. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 12:36

    @jasper: dom dommer domst, en dan komt jij.

    -edit: en om dan in zo’n kleine zin toch nog een spelvaut te produceren is ook weer knap…-

    Login om te reageren
  62. jasper zegt

    9 maart 2008 om 12:36

    die bak is gewoon nutteloos groot, wrrom zouden jappaners groote auto’s maken terwijl ze de kleinste mensen op aarde zijn??

    -edit: let op de spelling s.v.p.-

    Login om te reageren
  63. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 12:38

    En Jasper heeft de kleinste hersenen ter wereld, domme jongen toch.

    Login om te reageren
  64. Chorizo zegt

    9 maart 2008 om 13:00

    Nou ja, neem eens een 70’s 911 en kijk naar de nieuwe, de oude kan er haast twee keer in! Geen alleenstaand fenomeen. Als de constructeurs het gewicht naar beneden willen krijgen dan zullen moeten doen wat Ferrari met de Millechille wil doen : auto kleiner maken, dus lichter.

    Ben best wel te vinden voor de GT-R, begrijp me niet verkeerd, maar als ik de NSX ernaast zie denk ik spontaan : hé ja, ging die niet zowel de 911 als heel Ferrari met de grond gelijk maken?
    Resultaat vandaag de dag : zowel Porsche als Ferrari doen het beter dan ooit, NSX is uit de handel genomen. Mmmh. Dat plaatst de hype rond de GT-R wel in proportie nee?

    @Patrick
    Kom kom, je weet niet hoe oud hij is. Voor een 8-jarige is hij best pienter. :-)

    Login om te reageren
  65. evo zegt

    9 maart 2008 om 13:11

    De link van Djivy is wel een interessante. Oh boy…

    Login om te reageren
  66. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 13:16

    @Chorizo: voor een 8-jarige is hij best racistisch en bevooroordeeld.

    Login om te reageren
  67. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 13:21

    @Patrick .. waarom vind jij het nodig anderen op hun tekortkomingen te wijzen ?? (ik lees het altijd wel met een big smile hoor) ..

    maar je zou andere mensen toch ook een beetje kunnen helpen i.p.v. afkatten ..
    ach nee .. laat maar ook .. afkatten is leuker ..

    Login om te reageren
  68. IlCuoreSportivo zegt

    9 maart 2008 om 13:24

    Het blijft gewoon een lelijke auto, ik kies voor de nsx. Rijdt ook fijner denk ik, thans to Ayrton.

    Login om te reageren
  69. Maarten zegt

    9 maart 2008 om 13:26

    in vergelijking met de R34 is hij echt wel ongelooflijk groot! iets té zelfs!

    Login om te reageren
  70. gekke turbo zegt

    9 maart 2008 om 13:35

    kijk na die foto van evo weet ik wat het is met de GTR. De R34 was een op de sedan/coupe (een ‘standaard’ model) gebasseerde auto met prestaties van een sportwagen. Niet helemaal, maar wel een beetje vergelijkbaar met de rs6, m5, e63. De R35 is een opzichzelf staand model ook met sportwagen prestaties, maar en een grote maar ( de maar waar nissan waarschijnlijk de mist in ging) hij heeft de proporties van een grote sedan waar ze de sportwagen look op hebben geplakt.
    kijk bijvoorbeeld naar de doorgetrokken koplampen, deze zijn vooral te vinden op sportief gelijnde coupe’s en ook de gaten aan de zijkant zijn ook meestal voor auto’s van het kaliber van een corvette en niet voor op een soort auto als de GTR.

    Login om te reageren
  71. Endlezz zegt

    9 maart 2008 om 13:35

    Als hij van binnen even groot is als van buiten is het allemaal goed voor mij. Ik ben 2m groot en pas niet in de meeste sportwagens. Het mag voor mij dus allemaal wat groter :)

    Login om te reageren
  72. Endlezz zegt

    9 maart 2008 om 13:37

    Voor er reacties komen van andere grote mensen: bij mij zijn in verhouding vooral m’n bovenbenen lang, wat lastig is in de meeste auto’s (ik zit met m’n knieën zo tegen het stuur of dashboard en in sommige auto’s kan ik amper richtingaanwijzers gebruiken). Ik beweer niet dat alle 2m grote mensen diezelfde problemen hebben.

    Login om te reageren
  73. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 14:04

    Size does matter.
    Hoeveel mensen hebben er nu al problemen om op hun eigen rijbaan te blijven rijden? Auto’s worden steeds groter en de wegen groeien niet mee. Daarbij stikt het in de steden van smalle straatjes waar je bijna niet doorheen komt.
    Bij een vriend van mij in de straat staat regelmatig een H2 met twee wielen op de stoep geparkeerd, en dan nog steekt hij uit tov andere auto’s.
    Oke, een GT-R is geen Hummer, maar hij is niet echt klein.

    Login om te reageren
  74. Kyanite zegt

    9 maart 2008 om 14:10

    @lincoln
    Cheers, sommige mensen, zoals Patrick, zijn gewoon een beetje te snel aangebrandt als andere kritiek hebben op een auto die zij wel mooi vinden. Maar ik moet zeggen dat de GT-R nog steeds een lelijk hok is, prestaties zijn erg leuk, maar het oog wil ook wat.

    @Endlezz
    Met 1.90m ben ik ook niet de kleinste, Porsche 911 past perfect, meeste Ferrari’s niet.

    Login om te reageren
  75. realist zegt

    9 maart 2008 om 14:37

    dacht je dat ze deze wagen gebouwd hebben voor de benelux misschien ?

    deze wagen heeft de look afmetingen voor de vs meer en nl om naast corvettes ,cammaros en pontiac te staan . daarmee laat hij kwa wegligging en prestaties allen ver achter zich.
    verder om te concureren tegen duitse technologie @ bmw& porche,audi wat prestaties betreft.

    ook is deze wagen prachtig te combineren voor dagelijks gebruik je krijgt er tenminste een bak bier in en hebt een gemakkelijker instap zeker ten opzichte van bvb die nsx en andere lage en kleinere sportwagens.
    40+ stellen dat op prijs en dit is eerder het marktsigment die zich dat kan permiteren dat het modale @blog publiek die zegt te groot ,willen opvallen met merknamen etc…

    Login om te reageren
  76. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 14:44

    @realist.
    Maar hij is zo saai. zZzZz

    Login om te reageren
  77. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 14:49

    @ realist: volgende keer misschien nadenken alvorens je uit je nek zwetst.

    Lengte Gewicht
    —————————–
    GT-R 4,65m 1740kg

    Corvette 4,46m 1420kg

    Login om te reageren
  78. realist zegt

    9 maart 2008 om 14:51

    @ mx5 daar houden we net van daarom rijden we met saab
    ik kan me gerust iets permeteren in de orde van het sigment gt-r doch wat moet ik daarmee op de weg? welke meerwaarde heb ik waar ik 30-50&70 klm/hu mag rijden (belgië) en dit in vast verkeer net geen file.

    Login om te reageren
  79. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 14:53

    @Patrick.
    Een Corvette is een sportwagen, de GT-R een sportcoupe.
    Neem dan een andere auto voor je vergelijking.

    Login om te reageren
  80. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 14:58

    Godverdomme mx5-owner, ik heb de Corvette er niet bijgehaald, dat was die realist, jij hebt werkelijk problemen om te lezen denk ik.

    Maar goed, ik bn die problemen met jou ondertussen gewend, ik zal realist eventjes citeren, dan hoef je geen moeite te doen om het op te zoeken:

    “deze wagen heeft de look afmetingen voor de vs meer en nl om naast corvettes ,cammaros en pontiac te staan.”

    De zinsbouw trekt ook op geen zak, blijkbaar hoef je niet intelligent te zijn om jezelf een dure auto te kunnen “permeteren”.

    Login om te reageren
  81. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 14:59

    @realist.
    Persoonlijk vind ik een Saab minder saai dan dit.

    Login om te reageren
  82. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:00

    Trouwens, permeteren, is dat iets doen per meter?

    Login om te reageren
  83. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 15:03

    @Patrick.
    Shit, sorry, my mistake. :oops:
    Ik zal niet de beroertste zijn om dat toe te geven.
    @realist.
    Je ziet het al.

    Login om te reageren
  84. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:04

    ’t is goed, jij mag jezelf dat permeteren.

    Login om te reageren
  85. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 15:05

    @Patrick.
    Hoeveel meter?

    Login om te reageren
  86. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:10

    Dat blijft gelijk, zolang het maar permeter is.

    Login om te reageren
  87. Tim zegt

    9 maart 2008 om 15:16

    Jongens toch , hier gaan we weer. Weer zovele duffe comments over die wagen zijn uiterlijk. Smaken verschillen nu eenmaal van mens tot mens , maar worden we hier wijzer van als we weten wie hem mooi vind en wie niet???

    Nee dus , dus kappen met die zever.

    Plaats anders eens een foto van jullie wederhelft hier op autoblog , dan gaan we pas kunnen lachen.

    Login om te reageren
  88. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:19

    Ok, als je er dan toch om vraagt, maar kom niet klagen:

    Login om te reageren
  89. Chorizo zegt

    9 maart 2008 om 15:22

    Ik hoop maar dat het een stokbrood is, wat ze daar vastheeft.

    Login om te reageren
  90. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:29

    Neen, dat is een Chorizo.

    Zie je wel dat size matters.

    Login om te reageren
  91. Tim zegt

    9 maart 2008 om 15:36

    Patrick,

    Ik zou willen lachen , maar dit doet me walgen :)
    Ach zolang je er maar gelukkig mee bent

    Login om te reageren
  92. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:38

    Met onze dochter is het spijtig genoeg misgelopen:

    Login om te reageren
  93. jampa zegt

    9 maart 2008 om 15:47

    ik vind de GT-R echt een ontzettend niet uit te spreken lelijk misbaksel eersteklas!

    Login om te reageren
  94. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 15:47

    @Patrick.
    Lekkere dingen hoor!!

    Login om te reageren
  95. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 15:53

    Jampa: gebruik je fantasie en beeld je in dat er vier nullen ophangen vooraan, je zal hem plots veel mooier vinden.

    Bij de GT-R is het uiterlijk een weerspiegeling van de spirit van deze auto, grof en eigenwijs………….ik krijg plots zin in de GT-R

    Login om te reageren
  96. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 17:48

    @Patrick .. ha ha ha ..
    maar spijtig om te horen dat het met jullie dochter mis is gelopen ..
    en eerlijkheidshalve kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het aan de moeder kan liggen .. die lijkt me o.k. ..

    Login om te reageren
  97. bozewolf zegt

    9 maart 2008 om 18:08

    Zeker niet de meest mooie ’tomobiel. Ziet er wel “cool” uit maar niet mooi. Zelfde verhaal met de 32,33,34.

    Doe mij maar die NSX.

    Login om te reageren
  98. Citrofiel evil twin zegt

    9 maart 2008 om 18:56

    De GT-R zal een goede concurrent zijn voor de Chevrolet Camaro. ;)

    Login om te reageren
  99. Citrofiel evil twin zegt

    9 maart 2008 om 18:56

    Login om te reageren
  100. Citrofiel evil twin zegt

    9 maart 2008 om 19:21

    @mx5-owner (of wie dan ook);
    Je waarneming klopt niet helemaal.
    “Een Corvette is een sportwagen, de GT-R een sportcoupe.
    Neem dan een andere auto voor je vergelijking.”
    Het doet er niet toe of het een sportcoupé of wat dan ook is.
    Het zijn alletwee supercars en je kan ze perfect vergelijken (op het internet staat het er ook trouwens vol van).
    http://answers.yahoo.com/question/?qid=20080130230810AAM1y83
    En nog iets ik versta toch iets anders onder de naam sportcoupé.
    Vb;
    Seat SportCoupé Bocanegra
    Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé
    etc
    Of neem ik het te letterlijk?

    Login om te reageren
  101. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 19:41

    @Citrofiel evil twin.
    Eigenlijk had ik moeten zeggen GT.
    Een Corvette is de Amerikaanse visie van een sportwagen(waarmee je ook goed kunt toeren door het enorme koppel onderin), de GT-R is toch meer de snelle reisauto waarmee je ook onnoemlijk hard naar je vakantiebestemming kan rijden en dat allemaal met de (kleine)kids en bagage achterin.
    Echte overeenkomsten zijn er niet echt tussen de twee, behalve het feit dat het ze allebei geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
  102. Citrofiel evil twin zegt

    9 maart 2008 om 20:15

    @mx5-owner ;

    Hoezo geen vergelijking?
    Denk eens logisch na een Corvette wordt veel vergeleken met een Porsche en een Porsche met een GT-R so what’s te difference?

    Login om te reageren
  103. eric jan nissan zegt

    9 maart 2008 om 20:50

    wat doen we moeilijk met z’n alle

    t gaat toch om de presaties of de techniek

    Login om te reageren
  104. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 20:52

    @Citrofiel evil twin.
    Als je het zo bekijkt, zal het wel.
    Alleen ben en blijf ik het er niet mee eens. Dat is persoonlijk en dat zal niet veranderen.

    Login om te reageren
  105. Thijs zegt

    10 maart 2008 om 08:25

    Zeg Patrick, een beetje vriendelijker mag ook wel he. Verwoedde discussie is niet erg, maar een beetje respect voor de ander heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.

    Login om te reageren
  106. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 12:25

    Thijs, als jij niet kunt leven met de manier waarop ik reageer dan zit jij met een probleem, niet ik.

    Login om te reageren
  107. Juppe zegt

    10 maart 2008 om 15:19

    Mensen zeuren hier wel over de grootte van de GT-R (ik zal niet beweren dat ie niet groot is), maar zijn hier wel mensen die ooit een NSX in levende lijve hebben gezien? Die is namelijk erg klein. (Een CRX is ook niet groot)

    Login om te reageren
  108. chorizo zegt

    10 maart 2008 om 15:32

    @Juppe
    Groot en klein zijn natuurlijk relatief, maar de vorige (skyline) GT-R was toch geen kleintje, en als dan blijkt dat de huidige groter is..

    Login om te reageren
  109. Juppe zegt

    10 maart 2008 om 16:17

    Mee eens, maar het is nogal makkelijk om ‘m naast een NSX te zetten. Als je begrijpt wat ik bedoel.

    P.S. Blijft altijd mooi, zo’n NSX.

    Login om te reageren
  110. w0o0dy zegt

    10 maart 2008 om 19:33

    Zullen we er maar eens wat cijfers bijpakken? De zaken een beetje in verhouding zetten.

    Een Ferrari 599 GTB is die ook HUGE? l x b x h 4,66m x 1,96m x 1,34m
    Is een DB9 groot of klein of goed van formaat? 4,70m x 1,88m x 1,32m

    Nissan GT-R: 4,66m x 1,90m x 1,37m

    Een Bentley Conti GT die is wel groot en ook een 4 zitter…. maar is dan ook groter. 4,80m x 1,92m x 1,39m.

    Een andere 4 zitter, de 612 Fiorano is langer, breder en nauwelijk lager.

    De Bmw M6 is een auto voor 4…. ook een stuk groter: lengte 4,87m x 1,86m x 1,38m

    De GT-R is zeker niet klein, maar HUGE is relatief en in vergelijking met andere 2+2 sportwagens is de auto helemaal niet extreem groot. Maar ook niet klein. Hij lijkt wel wat fors op de foto’s, maar dat valt in de praktijk ook wel weer mee. Als je er naast staat lijkt de auto niet veel groter dan een M3 (en het scheelt dan ook niet zoveel).
    Oftwel… beetje spijkers op laag water dit.

    Login om te reageren
  111. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 19:44

    Oftewel, bashen.

    Login om te reageren
  112. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 19:52

    @wOoOdy.
    Man een NSX is al een slagschip als wij er naast staan. ;)

    Login om te reageren
  113. Floris zegt

    10 maart 2008 om 19:53

    Interessant? Nee.

    Login om te reageren
  114. LC zegt

    10 maart 2008 om 19:55

    @chorizo De R34 (de vorige generatie) is klein een paar maanden terug zag ik er 1, ik was behoorlijk verbaasd om zijn formaat. (Golf3-ish)

    Login om te reageren
  115. w0o0dy zegt

    10 maart 2008 om 20:02

    @Mx-5 owner: dat klopt…. maar simpelweg vergeleken met de overige 2+2 sportcoupés/sportwagens is de GT-R helemaal niet zo enorm. Kleiner dan de meeste 2+2’s zelfs, alleen vrij breed en een beetje aan de hoge kant.

    Login om te reageren
  116. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 22:08

    @wOoOdy.
    Vergeleken met de overige 2+2’s valt het inderdaad mee. De auto hoort dan ook echt in die klasse.
    Alleen vind ik persoonlijk die auto’s ook oversized. Ik reed laatst naast een DB9 in de Maastunnel, de wegen zijn daar smal en het gevolg was dus ook dat hij vrijwel constant bij ons op de rijbaan zat. Beetje te groot dus voor het mooie. Overigens wel een hele mooie auto, maar dat is hier niet terzake.

    Login om te reageren
  117. Robbert zegt

    10 maart 2008 om 23:11

    Ben ik de enige die het wel leuk vindt zo’n groot racemonster? :P
    Daar rij je dan in je kleine bakkie en dan zie je dit ding in je achteruitkijk spiegel.
    Lijkt me geweldig. ^^

    Login om te reageren
  118. CSL zegt

    10 maart 2008 om 23:54

    Naar mijn mening heeft die perfecte afmetingen voor een auto die ook dagelijks mee moet gaan. Alleen hij hoefde niet zo hoog te zijn. Maar voor de rest top.

    Login om te reageren
  119. rider zegt

    11 maart 2008 om 11:33

    ja hij is idd erg groot in verhouding tot die NSX. maar hetzelfde is ook het geval bij ferrari. zet de 575 en de 599 maar eens naast elkaar. die 599 lijkt wel een hoge limousine in verhouding tot de 575. dus ook hier duidelijk de invloeden van de wetgeving icm andere intepretatie van het aerodynamisch werk. de designers laten zich veel meer door de aerodynamica beinvloeden. wat ook bij dit vergelijk met die honda overduidelijk is geworden.

    Login om te reageren
  120. chorizo zegt

    11 maart 2008 om 12:49

    @LC
    @Juppe
    Me lijkt dat het punt is, dat wat nu op stapel staat te gebeuren, is dat de auto’s kleiner, lichter gaan worden, om tegemoet te komen aan de emissienormen en de wensen aan de consument (geen snelheid inboeten), en dat het daarom ietwat bevreemdend is om te zien dat Nissan met zijn laatste tour de force een zwaardere, grotere auto heeft gebouwd.
    Of : stel je voor dat dezelfde techniek in de maten van een R34 zaten : sneller en potentieel zuiniger. Neemt natuurlijk niet weg dat de huidige concurrentie het niet veel beter doet : waarom een Maserati twee ton moet wegen kan me niemand uitleggen..?

    Login om te reageren
  121. Maarten zegt

    11 maart 2008 om 22:56

    hierin valt de ‘grootte’ net iets meer mee.. ’t lijkt me allemaal wat gezichtsbedrog op vlak van positie van de camera enzo..nuja..groter zal hij allesinds wel geworden zijn, daar twijfel ik niet aan..

    Login om te reageren
  122. triksiemarc zegt

    17 maart 2008 om 18:15

    Tjonge, wat een gedoe over de grootte. Dit ding is zwaar en groot maar veegt de vloer aan met een porsche 911 gt3 en een BMW M3. Tja daar sta je dan met je dure GT3 die door een jappie word afgetroefd….

    Login om te reageren
  123. Bakpao zegt

    16 april 2008 om 03:01

    Het lijkt wel of de laatste 4 generaties lkaar afwissellen in vetheid

    – r32 – bruut
    – r33 – opgeblazen r32
    – r34 – bruut
    – r35 – opgeblazen r34 met gekke lampjes en luchtgaten

    Login om te reageren
  124. Koen zegt

    25 mei 2008 om 15:39

    een nsx is laag genoeg om onder slagbomen te rijden (heb t zelf gezien bij een parkeergarage) dus het lijkt me niet de juiste auto om een andere sportwagen mee te vergelijken.

    ik vergelijk ook geen audi r8 met een ford mustang

    Ik heb de gtr naast een porsche gt3 gezien en in beide gezeten, en hij is idd wat groter, maar je zit er ook 10x fijner in!

    de gtr heeft een CW-waarde van 0,27(!!!!!) mede dankzij de ervaring van Lotus in aerodynamica. dat doet geen enkele versie van de “o zo slanke” NSX, of zelfs porsche dan ook na!!!!! (dit is ook de reden dat de brute luchtinlaten van de concept zijn weggehaalt)

    @ de mensen die zeggen dat een nsx onovertreffelijk is met gewichtsverdeling enz., ga eens youtuben, de R34GTR reedt de nsx al zoek op t circuit!

    oude skylines zijn niet groot,
    kijk maar eens naar deze link, een 350Z is geen grote auto:
    http://www.dreamcarcompany.com/Images/350ZmeetsSky.gif

    de nieuwe nsx komt er toch wel aan, neem maar van me aan dat deze auto op de lichten na niks met een s2000 te maken heeft:
    http://minds-farm.blogspot.com/2007/05/new-nsx-spy-shots.html
    hopelijk deze keer een echte ferrari killer?

    voor de mensen die een NSX kopen moeten niet zeuren over de voorkant van deze auto, want het enigste dat je zal zien is de achterkant!

    materiaal genoeg dus om over te discussieren, maar waarom heeft iedereen het idee dat ie z’n favoriete auto moet verdedigen?

    het zijn beide mooie wagens en zal dus op smaak aankomen.

    Ik zou zelf voor de gtr kiezen omdat ik als ik het hier lees dat er (omdat veel mensen hier m beter schijnen te vinden) meer NSX’en zouden rondrijden als gtr’s ;-)

    plus vind ik dat de gtr z’n tijd (net als de r34 toen hij uit kwam) ver vooruit is.

    je bezorgt voor de helft van t geld iemand met n gallardo gruwelijke koppijn (van t balen) bij t stoplicht (lukt een nsx niet)

    in de bocht rij je lancer evo of RS4 zoek (lukt een nsx niet)…

    Login om te reageren
  125. Koen zegt

    25 mei 2008 om 15:42

    overigens is de nsx wel n mooie wagen met ongetwijfeld veel rijplezier, alleen voor de prijs dat hij hier kostte kon je veel ander leuk spul kopen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North