• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse starten

Auteur: RubenBaeten, gepost 15 januari 2010 om 09:59 – 42 Reacties

Afbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse startenAfbeelding Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse starten

Nissan GT-R GT1

Dus jij vindt die 480 pk sterke twinturbo zescilinder uit de straatversie van de Nissan GT-R een beetje magertjes, die automatische flipperbak nogal mieterig en die vierwielaandrijving een beetje te makkelijk. Misschien moet je dan maar eens nadenken over deze GT1-raceuitvoering die dit jaar eindelijk gaat rijden: die heeft een 5,6 liter grote V8 met 600 pk/651 Nm die via een handbediende zesbak alleen de achterwielen aandrijft. Yeah!

Nadeel is natuurlijk dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Maar aan de andere kant, de politie is toch niet snel genoeg dus je kunt het net zo goed wel doen. Dankzij een hoop koolstofvezel carrosseriepanelen, plastic ruiten en natuurlijk het ontbreken van al die onnodige technologie weegt de racer namelijk slechts 1.350 kg tegen 1.720 kg voor de straatversie. Bij bochten zul je iedereen er makkelijk uit remmen dankzij de keramische stoppers met zes zuigers op elk 18″ gesmeed wiel. Het enige wat je verder misschien tegenhoudt is de aanschafprijs van omgerekend zo’n €496.500. Maar ach, dat moet je er maar gewoon voor over hebben.

Dit seizoen starten in ieder geval het Britse Sumo Power GT en het Zwitserse Swiss Racing Team met de nieuwe GT-R GT1. Verantwoordelijk voor de technische ondersteuning is Nissans huistuner Nismo.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, Racing

Vorig bericht: « Toyota concept getuned: FT-86 G Sports
Volgend bericht: Nederlandse prijzen BMW 5-serie: vanaf €49.700 »

Lees Interacties

Reacties

  1. The_12oach zegt

    15 januari 2010 om 10:03

    WA-HANT!

    Gaaf ding zeg, ook hier is die spoiler oerfout maar superdik tegelijkertijd :D

    Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    15 januari 2010 om 10:04

    Automotive Porn

    Login om te reageren
  3. revstars-net zegt

    15 januari 2010 om 10:05

    dik, dikker, dikst!

    Login om te reageren
  4. jack zegt

    15 januari 2010 om 10:06

    Zou je zoiets nu ook als particulier kunnen kopen? Je weet wel gewoon voor de “heb”?

    Login om te reageren
  5. E_Komenda zegt

    15 januari 2010 om 10:09

    Gelukkig is ie duurder dan welke 911 dan ook, dus kunnen we die discussie niet meer krijgen..

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      15 januari 2010 om 10:11

      @E_Komenda: Sorry, moest ik eventjes doen dit :D

      1.25M Euros + VAT voor de RS Spyder LMP2 bak.
      hoewel dat in heel andere klasses ligt natuurlijk.

      Login om te reageren
  6. Bazzl zegt

    15 januari 2010 om 10:11

    Me likie!

    Login om te reageren
  7. slappehap zegt

    15 januari 2010 om 10:23

    http://www.youtube.com/watch?v=N1Zwa07f0rg
    http://www.youtube.com/watch?v=LT_gHrsdqQk

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    15 januari 2010 om 10:24

    Hij is er niet mooier op geworden. de specs zijn OK.

    Login om te reageren
  9. Phil zegt

    15 januari 2010 om 10:26

    @ Ruben Baeten,

    Wat eindelijk gaat rijden ??

    De GT-R heeft in 2009 al ik weet niet hoeveel races gereden in de FIA GT, zelfs dat ik hem gezien heb.
    In Spa bij de 24h en de slotmanche in Zolder, enzovoort.

    Dus de kinderziektes zullen er nu normaal gezien al uit zijn. En met Nismo als ondersteuning gaat dat denk ik wel goed komen met de GT-R, zeker als je de historiek van Nismo kent :-)

    Login om te reageren
  10. RubenBaeten zegt

    15 januari 2010 om 10:34

    @Phil: Waren dat niet oefenraces? Een quote uit mijn artikel van april 2009 (link onder ‘eindelijk’):

    Toch zal het waarschijnlijk niet voor 2010 zijn dat de auto aan de start van GT1-races verschijnt, al start Nissan dit jaar wel in vier races (buiten het kampioenschap) om te kijken hoe de auto presteert.

    Ik heb het niet op de voet gevolgd, dus ik kan ernaast zitten, maar ik krijg de indruk dat de GT-R pas dit seizoen officieel gaat starten.

    Login om te reageren
  11. Flapkees zegt

    15 januari 2010 om 10:41

    Vind spoilters op zulke auto’s juist er tof uit zien..

    Login om te reageren
  12. Michael zegt

    15 januari 2010 om 10:49

    @ Ruben Baeten

    Ze hebben inderdaad al deelgenomen.
    Maar omdat ze al in 2010-specificatie reden, maakten ze geen kans om races te winnen. Vanaf dit jaar zouden ze dat wel moeten kunnen. Het waren dus inderdaad een soort van oefenraces.

    Login om te reageren
  13. Merry zegt

    15 januari 2010 om 10:53

    Ik vind de tegenhanger uit Italie nog mooier.

    Welke auto’s gaan er nou in de GT1 en GT2 rijden?
    dit is de lijst die ik weet:
    GT1
    lamborghini murcielago
    Nissan GT-R
    Ford GT

    GT2
    Corvette ZR1
    Porsche 997 GT3RSR
    Ferrari 430(of wordt dit ook al de 458?)

    Login om te reageren
  14. saba zegt

    15 januari 2010 om 10:54

    wat een mega dikke bak zeg,…

    Login om te reageren
  15. marco0ow zegt

    15 januari 2010 om 10:54

    Ik zeg lekkah lekkah!!:D:D

    Login om te reageren
  16. Mairsil zegt

    15 januari 2010 om 11:01

    Op zich wel een stoer ding, maar het heeft, behalve het uiterlijk, weinig meer met de GT-R te maken. Die is toch vooral uniek door het briljante 4WD systeem, het ontzettende gemak waarmee hij snel te rijden is, en de lage prijs. Deze GT1 racer heeft geen van die dingen.

    Login om te reageren
  17. hayasugi zegt

    15 januari 2010 om 11:10

    ‘die spoiler is zo fout’,’hij is er niet mooier op geworden’

    jeeeez, it wasn’t made for looks, it was made for speed, ’t heeft een functie.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      16 januari 2010 om 00:32

      @hayasugi: haha precies. Alsof deze gemaakt is om mooi te zijn..

      Login om te reageren
  18. York zegt

    15 januari 2010 om 11:20

    Jaa jaa de politie kan jou niet pakken op snelheid.. Wel als je vast zit op eerste drempel.

    Login om te reageren
  19. P-Olivier zegt

    15 januari 2010 om 11:36

    ze reden vorig jaar ( 2009 ) ook al mee, maar net als de Ford GT40 in een configuratie voor 2010… meer gewicht en minder vermogen! Daarom dat deze nooit in het front van de strijd te zien waren!

    Login om te reageren
  20. HiphopHead zegt

    15 januari 2010 om 11:36

    Vette bak. Dit is zoooo Forza 3.
    Ik heb de Spec-v voorzien met de motor van de GT500 GTR en een WALD BODYKIT erop gezet.
    Die bak rijd ook nog eens hoe precies hoe ik verwacht dat die bak zou rijden> acceleratie is absurd, heel dicht bij de Veyron. topsnelheid mmm…389 km en t bochtenwerk is ongekend.

    Vet.

    Login om te reageren
  21. xslaak zegt

    15 januari 2010 om 11:56

    gruwelijke auto, ik hoop dat hij ook in FM3 wordt opgenomen.

    Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      15 januari 2010 om 13:13

      Ziet er gruwelijk uit!
      Maar voor €496.500 zou ik toch een hoop andere mooie auto’s kopen! Is misschien meer omdat ze hem ook moeten aanbieden om er mee te rijden in deze klasse?
      @ Phil & Merry: De LFA rijdt zeker niet mee?
      @xslaak: Dan had hij in de Forza 3 DLC: AutoWeek Car Show Pack moeten zitten denk ik… Mischien in GT5?

      Login om te reageren
  22. Vlugge Japie zegt

    15 januari 2010 om 11:58

    @ hayasugi

    Haha inderdaad, zeuren over het uiterlijk van een racer, hoe achterlijk kun je zijn… Als ie maar snel is!

    Login om te reageren
  23. Phil zegt

    15 januari 2010 om 12:00

    @ Ruben Baeten,

    Ja echt buiten klassement reden ze niet hoor, want ze stonden op het podium in de 24h van Spa als 3de plaats in de klasse GT1. Dus dat was achter de winnende Corvette van PK Racing en de 2de plaats van Vitaphone nr33. Dus prijzen kregen ze wel.

    Anderzijds reden ze WEL buiten het klassement omdat ze geen punten hebben gescoord in het kampioenschap.

    Dus eigenlijk Ruben heb je wel gelijk, het waren een soort van oefenraces.

    Maar toch al sterk dat ze al een podium meegenomen hebben in de zwaarste race van het jaar (24h Spa) !!

    Login om te reageren
  24. Porsche_fan zegt

    15 januari 2010 om 12:11

    zoveel prijzen heeft de GT-R vorig jaar ook niet gewonnen

    Login om te reageren
    • Evo500 zegt

      15 januari 2010 om 18:41

      @Porsche_fan:
      Lees jij de andere comments wel?..

      Login om te reageren
  25. Phil zegt

    15 januari 2010 om 12:14

    @ Merry :

    Voor een antwoord te geven op je vraag van welke auto’s gaan er nou in de GT1 en GT2 rijden?
    dit is de lijst die ik weet :

    GT1 :
    Lamborghini Murciélago R-GT
    Nissan GT-R
    Ford GT
    Corvette C6R
    Maserati MC12
    Aston Martin DBR9

    GT2 :
    Corvette ZR1
    Porsche 997 GT3 RSR
    Ferrari 430 GT2
    Aston Martin DBRS9
    BMW M3 GT2 ?????

    Let wel op : De ‘oude’ GT1’s Corvette C6R, Maserati MC12 en Aston Martin DBR9 krijgen een soort kit voor 2010 wat resulteert in wat minder vermogen en dergelijke zodat ze gelijkwaardig zijn aan de echte nieuwe GT1’s zoals de Nissan, Lamborghini, en de Ford GT.

    De Saleen S7-R wordt niet meer toegelaten ook niet met een kit voor 2010 !

    Login om te reageren
  26. luukvankaathoven zegt

    15 januari 2010 om 12:50

    Fick ja!

    Login om te reageren
  27. Mr. Dj M. zegt

    15 januari 2010 om 13:24

    Lekker dik ding!!

    Login om te reageren
  28. guzmann zegt

    15 januari 2010 om 13:48

    Ik dacht de de GT1 klasse op z’n retour was? Gezien de competitie in de GT2, zelfs Corvette is overgestapt.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      15 januari 2010 om 15:03

      @guzmann:

      My thoughts exactly. Komen ze niet een beetje laat voor het feestje? Onder het mom van: hoe meer zielen hoe meer vreugd, zou het mooier zijn als ze in de GT2 zouden uitkomen.

      Maar goed…

      Login om te reageren
  29. Alfaxa zegt

    15 januari 2010 om 15:24

    @ phil
    Aston Martin DBRS9 rijdt in de GT3, net zoals de Ferrari 430 Scuderia.
    De Aston Martin V8 Vantage en Ferrari F430 rijden in de GT2.

    Als je de GT2 klasse van de verschillende Le Mans Series meetelt, heb je wel wat meer auto’s.

    GT2:
    Lamborghini Gallardo LP560
    Spyker c8 Laviolette
    Ford GT
    Panoz Esperante
    Dodge Viper Competition Coupe
    Jaguar XKR (komt dit jaar)

    Login om te reageren
  30. f348koenig zegt

    15 januari 2010 om 15:27

    Duur. De Lambo SV is dan een koopje. En mooier, een 1 kleur en zonder zwarte velgen svp!

    Login om te reageren
  31. NLBUURMAN zegt

    15 januari 2010 om 15:32

    ik vraag me wel af of er iets van die GT-R magie overgebleven, het blok is compleet anders!

    Login om te reageren
    • Perfusion zegt

      16 januari 2010 om 16:59

      @NLBUURMAN: welke magie?

      Login om te reageren
      • NLBUURMAN zegt

        17 januari 2010 om 20:54

        @Perfusion: gevoel dat je niet eens zo veel cilinders hebt, een grote 4-deurs sedan, terwijl die toch menige supersportauto er uit rijdt.

        Login om te reageren
  32. bpc zegt

    15 januari 2010 om 16:56

    deze reed toch vorig jaar al mee in de fia gt als promomodel ik zie niet goed wat hier nieuw aan is

    Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 17:45

    Kijk, dat klinkt toch wel beter dan de huidige GT-R!

    Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    15 januari 2010 om 21:12

    Prachtig, dit is hoe een racer hoort te zijn! Circuitbeesten zijn cool, en de GT-R is extreem cool. Zo’n combinatie is dan natuurlijk superduperextreem cool.

    Login om te reageren
  35. Fiat Coupe zegt

    16 januari 2010 om 00:29

    Deze gt-r ziet er ineens wel mooi uit, vooral in een matte kleur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North