• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R is toch weer terug van weggeweest!

Auteur: Loek, gepost 28 oktober 2022 om 21:01 – 10 Reacties

De Nissan GT-R leeft alsnog voort in zijn reguliere versie, met een paar belangrijke asteriskjes erbij.

Eigenlijk hadden we al lang verwacht dat het doek zou vallen voor de Nissan GT-R. De 911 Turbo-pestende supercar van Nissan heeft qua performance de tand des tijds goed doorstaan, maar weet op andere gebieden niet altijd even goed te verhullen dat hij al vijftien jaar oud is. Nissan zei dan ook toen ze de T-Spec aankondigden dat je die eigenlijk moet beschouwen als de uitzwaaiversie. De liefhebber van lekker ruige sportwagens grijpt dan al vrij snel naar zijn doos Kleenex.

Nissan GT-R leeft nog!

En dan is het hoge woord daar: de T-Spec leeft door in de VS en Japan en in Europa is Nissan al volledig klaar met de GT-R. Je verwacht dan eigenlijk dat Nissan die T-Specs nog een jaartje slijt in Japan en de VS en het dan voor gezien houdt. Dat blijkt nu niet waar. Het uit productie halen van de GT-R gold alleen in Europa aangezien wij te streng zijn met onze milieumaatregelen. In de VS introduceert Nissan de GT-R in zijn ‘MY2023’ versie. Amerikanen wisselen van jaar halverwege het kalenderjaar en dus is de ‘2023 Nissan GT-R’ nu te bestellen.

Premium en Nismo

Wel wordt het gamma ietsje simpeler gemaakt voor de nieuwe oude Nissan GT-R. Waar je eerder nog kon kiezen voor de Track Edition en verschillende edities van de Nismo is het nu teruggezet naar twee versies: Premium en Nismo. De Premium is de ‘originele’ versie met 570 pk. De Nismo is de heftige circuitversie van de GT-R, daarin levert de VR38DETT V6 een heuse 600 pk en geniet je van koolstofvezel onderdelen, een grote achterspoiler en allerlei technologie uit de Nissan GT-R GT3.

Nieuwe Nissan GT-R kopen? Pech gehad

Prijzen

Woon je in de VS en heb je er nog steeds oren naar om een gloednieuwe Nissan GT-R te bestellen? Dan gaat je dat op zijn minst 113.540 dollar kosten (114.175). Wil je de Nismo dan gaat dat je 210.740 dollar (211.919 euro) kosten. Om dat even in Nederlandse context te zetten: onze GT-R kostte 182.000 euro in 2016 en de Nismo een aardig duizelingwekkende 302.800 euro. Maar goed, dat is dus verleden tijd. Enkel in de VS en Japan is er nog lol te beleven met de Nissan GT-R.

Meer lezen? Dit zijn ALLE versies van de Nissan GT-R (R35)!

Ook interessant!

  • Video: bizarre Nissan Skyline GT-R crash
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nieuwe Nissan GT-R kopen? Pech gehad
    Nieuwe Nissan GT-R kopen? Pech gehad

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, gt-r, Nissan, r35, verenigde-staten

Vorig bericht: « Er was bijna een opvolger voor de Skoda Felicia Fun!
Volgend bericht: Roadtrip naar Frankrijk met de 325: Autoblog Garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. brent zegt

    28 oktober 2022 om 21:11

    toch zo’n auto die iedereen wel wil, maar waar er nu ook zo veel van rondrijden dat je je afvraagt hoe mensen zoiets kunnen betalen want goedkoop is ie nooit geweest

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 oktober 2022 om 23:15

      Ik zie die dingen nooit rijden.. 1 a 2 per jaar ofzo op NL kenteken.

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      28 oktober 2022 om 23:40

      De allereersten kostten EUR. 119K. Dat was in vergelijking met de concurrentie een koopje.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      29 oktober 2022 om 05:55

      Een collega heeft er een. Wat me opviel is hoe veel tijd hij doorbrengt in de garage. Er is altijd wel ergens onderhoud nodig.
      Snap nu ook beter waarom een relatief betrouwbare 911 Turbo zo veel kost.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        29 oktober 2022 om 17:28

        Is het echt onderhoud of meer aanpassingen en upgrades want daar is deze auto zeer geschikt voor.Ik bedoel…haast eindeloze upgrades zijn er mogelijk.

        Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      29 oktober 2022 om 14:27

      Ik zie ze bijna nooit eigenlijk. En heb altijd begrepen dat je leegloopt op het onderhoud ervan..

      Login om te reageren
  2. geelbarrel zegt

    28 oktober 2022 om 23:19

    Poaah, best n bizar verschil in prijs tussen die twee versies. 30pk plus wat carbon liflafjes… katsjinggggg!

    Login om te reageren
  3. 560pk zegt

    29 oktober 2022 om 06:18

    Klant van mij had er één, gekieteld door Hennesey. 800 pk+. Bizarre machine, maar binnen “plastic fantastic”

    Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      29 oktober 2022 om 11:32

      tja alle auto’s zijn tegenwoordig plastic fantastic…..op de supercars en aristocraten na dan….

      Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    30 oktober 2022 om 21:23

    Hier in Belgie heeft een vriend van me er eentje. De black versie van 2018 ofzo denk ik met 570pk. Betaalde destijds 110k€ voor een nieuwe. Is nu zelfs meer waard…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North