• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Nissan GT-R kopen? Pech gehad

Auteur: RubenPriest, gepost 14 maart 2022 om 11:01 – 7 Reacties

Nissan GT-R Europa

Het zwaard van Damocles lijkt te zijn gevallen voor de Nissan GT-R in Europa, een nieuwe kopen kan niet meer.

Wie een blik werpt op de Nederlandse website van Nissan merkt als het goed is op dat de GT-R mist. En inderdaad. Het doek is gevallen voor de Japanse supersportwagen in Europa. Hoewel de auto nog wel aangeboden wordt via de website van bijvoorbeeld Nissan in België en Duitsland, is het echt klaar in ons continent met deze auto. Het heeft te maken met de alsmaar strenger wordende regelgeving in Europa.

Auto’s moeten steeds minder uitstoten en ook minder geluid maken. Autofabrikanten houden daar al rekening mee tijdens de ontwikkeling van een nieuwe auto. De GT-R bestaat echter al een tijdje. Nissan kreeg het niet voor elkaar om de auto nog stiller te maken om aan deze eisen te voldoen. Daardoor verdwijnt het model van de Europese markt. Het Nissan High Performance Center, onderdeel van van Mossel, heeft tegenover Autoblog bevestigd dat de GT-R inderdaad van het Europese toneel verdwijnt.

In Nederland was de GT-R, zeker in de laatste jaren, een moeilijk verkoopbare auto. Door de strenge BPM werd de Nissan door de jaren heen duurder en duurder. De laatste bekende prijzen van het model in ons land begon bij 183.000 euro. Voor de sterkere Nismo GT-R moest je minimaal 303.800 euro tevoorschijn toveren.

Voor een jong gebruikte of zo goed als nieuwe Nissan GT-R ben je aangewezen op de occasionmarkt. Kiezen uit een reeks voorraadmodellen is niet zomaar het geval. We hebben het immers niet over een Volkswagen Golf. In onder andere Japan en Amerika kan de verkoop gewoon doorgaan. Daar hebben ze niet met de ridicule EU-wetgeving te maken dat auto’s zo stil als een muis moeten zijn. En daarmee is het doek gevallen voor een icoon van een auto. In elk geval in Europa.

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Nissan hint naar nieuwe generatie GT-R

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, europa-eu, gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Het Ascari circuit is niet langer in Nederlandse handen
Volgend bericht: Dikke LC500 komt eindelijk WEL naar ons land toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ram-G-maN zegt

    14 maart 2022 om 11:22

    Ontzettend jammer, De nieuwe Z komt ook al niet naar Europa. Ik heb het idee dat ik ook niet of nauwelijks nog nieuwe Nissan’s zie rijden. De meeste Nissan Dealers uit mijn buurt verkopen tegenwoordig Koreaanse merken. Het gaat niet best met Nissan in Europa. Het zou mij niet verbazen als ze zich geheel terugtrekken uit Europa.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 maart 2022 om 11:42

    De GT-R was als nieuwe auto geniaal. De prestaties van een 911 Turbo voor half geld. Dan moest je natuurlijk wel over je ego (de Porsche badge) heenstappen. Inmiddels kost hij net zo veel (of meer) dus is het geen goede deal meer. Een heel net exemplaar importeren is qua pk’s voor je geld wellicht een top deal. Maar vind het droom exemplaar maar eens.

    Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    14 maart 2022 om 13:08

    Als je een foto van Jeremy Clarkson ziet met een GT-R, dan besef je je pas hoe stokoud deze auto al is.

    https://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/top_gear_seizoen_10_aflevering_7.jpg

    Login om te reageren
  4. tanzanitef30n zegt

    14 maart 2022 om 13:28

    Wat een droeftoeter is die Timmermans en al die Brussels uitschot. Alles moet kleiner en stiller. De huidige c63s en M3 G80 kun je over 10 jaar niet meer rijden in Amsterdam omdat ze zo graag groen willen doen. Hoezo vrije keuzes? Gewoon gedwongen elektrisch rijden wat ze willen. Sinds de over the Air update van Bmw laat mijn G20 ook geen plofjes meer na het loslaten van de gas of manual shifts… zelfs M8’s klinken als een Canta. Mensen met bj 2018 – zomer 2019willen niet eens hun auto naar de dealer brengen omdat de update bij hun niet is doorgekomen. Anders rakdn ook zei hun uitlaatgeluid kwijt. Walgelijk…

    Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      14 maart 2022 om 14:54

      Wat heeft Brussel hier nou weer mee te maken, wil je gewoon klagen om het klagen?
      De auto heeft al een typegoedkeuring dus je mag ‘m rijden zoals die is. Dat bmw OTA update uitbreng die een downgrade is heeft daar niks mee te maken, het is puur bmw die dat doet.
      En daarnaast klinken de meeste auto’s met OPF toch al niet geweldig

      Login om te reageren
      • tanzanitef30n zegt

        14 maart 2022 om 16:58

        @mierenneuker: het is vanwege brussel dat bmw die update moest uitbrengen. Ik weet niet waar je over bazelt alsof je er ook maar iets van af weet… als je de koek niet kunt vullen moet je ook niet zomaar… maak het zelf maar af. Maar je weet al wat ik bedoel. Auto,s die voor 2019 juli zijn verkocht bij bmw hebben geen opf, dus vandaar de over the air update in downgrade van geluid… je doet alsof je veel weet maar de frustratie van mensen die het meemaken kun je niet begrijpen… succes met je leasetesla/kona/kia etc…

        Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    14 maart 2022 om 15:09

    Tja, hoe de autobranche hier kapot word gemaakt door de eu, te belachelijk voor woorden eigenlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North