
Om te onderstrepen je eigenlijk nooit “klaar” kan zijn met het ontwikkelen van een auto is Nissan nog steeds druk bezig om de GT-R verder te verfijnen. Eind 2010 kreegt de GT-R er al 44 pk bij en het afgelopen jaar heeft Nissan nogmaals goed gekeken naar de GT-R en eind 2011/begin 2012 zal de GT-R voortaan minimaal 570 pk leveren.
Er breekt immers weer een nieuw modeljaar aan (en Porsche heeft een nieuwe 911) en dus moet Nissan iets doen om indruk te maken op de concurrentie. De Nissan GT-R freaks van het NAGTROC forum hebben inmiddels nodige informatie boven water weten te halen met betrekking tot de volgende update.
Reken dus op een vermogen van 570 pk (ipv de huidige 530 pk) en dat is onder andere bereikt door de uitlaat en het inlaattraject aan te passen. Daarnaast kunnen we de volgende zaken verwachten voor modeljaar 2012:
– Visually the 2012 remains the same with no additional color options
– Suspension and Transmission logic have been tweaked
– Under body has been changed to improve aero and cooling
– Co2 emissions have once again been lowered
– Premium Black Edition and Egoist will be offered worldwide
– Official Ring Time Attack attempt is expected mid October
– The R35 life cycle is expected to continue for 2 additional model years
Ook schijnt er speciaal voor markten waar het stuur aan de rechterkant zit een “Track Edition” op de markt komen. De Nissan GT-R begon zijn leven ooit met 485 pk en dat loopt nu dus al op tot 570+ pk en wie weet waar dat over 2 jaar zal eindigen. Zal de GT-R ooit 600+ pk krijgen?
Dat wordt 0-100 in 3 sec. Wat een machine!
@Alpinaa: hij gaat nu al binnen 3 seconden van 0-100.. 2,9 volgens mij
@kevinc3: juistem, niet dat ie met die 40 pks nou bijzonder veel sneller zal gaan die eerste 96km/h, denk meer dat ie de 200 bijna een secondje eerder aantikt
@kevinc3: 2.84 … (zie filmpje op AB van (eer-)gisteren..
@Megakix: sry..tijd tot 96km/h
@Megakix: 0-96 of 0-100 verschilt al snel 0.2 / 0.3 sec
@Joerek: niet.
@Megakix: Aah okee, ik zat nog te denken aan de 480pk versie. Die ging in iets van 3.4 sec. naar de honderd volgens officiële specs.
@Megakix: dat is de tijd van de Porsche.. Nissan doet het in 2.94 sec.
@Ferdinand1: porsche?? welke porsche??? als ik me niet vergis doet de turbo S 2.8 sec…
@sebasjuhh: dat zeg ik toch.
Over twee jaar geen Porsche, maar Ferrari killer? Ik vind het wel een bijzondere auto. Op Jalopnik was er kortgeleden een artikel met de vraag welk merk de nek nu echt uitsteekt met aparte modellen. Nissan werd als voorbeeld gebruikt en ik vind dat de auteur gelijk had. Nissan heeft lef.
@floryn: Ik ben het met je eens. Ik vind het ook nog steeds komisch dat Nissan Porsche zo makkelijk heeft verslagen. Het is ook nog eens goed voor de ontwikkeling en dat kun je zien aan de nieuwe porsches, de nieuwe Carrera S is al even snel als de vorige GT3! Ik denk dat Nissan daar wel aan heeft bijgedragen. Mooi om de merken zo met elkaar in gevecht te zien :).
@Vanquish: toch moet je wel bedenken dat Porsche maar RWD is he, natuurlijk is het ‘makkelijker’ om met AWD te winnen.
@kakhead:
De Porsche 997 Turbo waar het om ging dat de GT-R ‘m eruit reed, was toch echt AWD
En wanneer gaat het model een paar kilo’tjes kwijt raken?
@ramshoek: waarom zou die paar kilo kwijt moeten dan? Verhouding is blijkbaar prima, wil niet zeggen dat als die 400 kg afvalt dan die dan veel beter tijd of iets
@ramshoek: Eensch!
Broem broem!
o-96km in 2.9…….
Maar dan wel uit de buurt van slootjes blijven …. :-)
@rechercheur: It’s not the car, it’s the driver ;)
@rechercheur:
Zoals ik al eerder zei in t GTR topic en nu nog eens door v-power wordt gezegd: “it’s not the car,it’s the driver”
Inhoudelijk heb je toen ook al niet kunnen reageren dus vandaar die dikke edit ;)
@speedlimit:
Die -=edit:knip=- kreeg jij, omdat je weer lelijke woorden bezigde … :-)
@rechercheur:
Knip is idd heel wat anders als jouw dikke edit met “nutteloze bijdrage”
@speedlimit:
Als je maar netjes, beleefd, correct en inhoudelijk blijft, dan is er niets aan de hand. Zodra je gaat schelden en beledigen, dan wordt het een meelijwekkende vertoning ….
@rechercheur: Oops.. tja wegligging hé
@Osca: Kinderachtig hoor, google plaatjes zoeken van gecrashte BMW’s, zo kan je ze van elk merk wel vinden..
@kaasboerin: zo zie je maar weer dat het niet aan de auto’s liggen maar aan de bestuurder , maar Rechercheur blijft volhouden dat het aan de GTR ligt :’)
@Osca:
Ach gut, heb je er slecht van geslapen? Je lijkt speedlimit wel, die is ook op de meest vreemde tijden online ….
:-)
@rechercheur:
Ghehehe heb je nog n test gevonden betreffende de “waardeloze wegligging”
Zelfs na n week krijg je n herkansing…en nog heb je niks?
@speedlimit:
Nee, helemaal niets gevonden, namelijk ook niet gezocht …
Aangezien jij continue spijkers op laag water aan het zoeken bent, heeft een discussie op inhoud geen enkele zin.
Zoals ook bij de TCO berekening voor een Kia Sportage wijk je af van de feitelijke discussie en kun je alleen over futiliteiten blijven doorzagen. Daaruit is al wel gebleken dat je weinig feiten of inhoud te berde brengt.
Ik vind het namelijk bijzonder dat een ondernemen niet in staat is om de werkelijke kostprijs van duurzame goederen binnen zijn organisatie inzichtelijk te maken. Om vervolgens dan maar de forumclown uit te gaan hangen …
@rechercheur:
On-topic blijven!!!
Gaat over de GTR en dat je geen zin hebt om te zoeken is omdat je zelf al weet dat je t niet gaat vinden hahaha GTR ;)
@speedlimit:
Als jij in staat zou blijken te zijn om ten minste één discussie op inhoud ’te winnen’, dan zal ik m’n stinkende best gaan doen om wat feiten op te hoesten ten aanzien van de GTR. Tot die tijd mag jij je hier als een klein kind blijven gedragen, en vooral om de hete brij heen draaien …
Wat overigens niet weg neemt, dat ik het nog steeds ongelofelijk vind dat een zelfstandig ondernemer (eeuu, zoontje van de baas …) niet in staat is om een simpele kostprijsberekening te maken, of een foldertje van de goedkoopste Volkswagen te begrijpen. Maar ja, daar kom je natuurlijk niet op terug, want ga je volledig nat, en druip je vervolgens af …
@rechercheur: Jij veranderd natuurlijk nooooooit van onderwerp =]
@Osca:
Topic gaat over de GTR en in n ander GTR topic heeft ie gezegd dat deze n waardeloze wegligging heeft.
Heb m toen gevraagd of ie dit middels n willeukeurige test van n autoblad aan kan tonen.
Maar nee nu nog na n week probeert ie zich eruit te lullen.
@speedlimit: Ik zag die gesprek daarom ook die foto van die BMW met die uitstekende wegligging ;)
@Osca:
“jij veranderd” … “die gesprek” …
:-)
@rechercheur:
Joehoe heb je nog n controleerbare bron/test betreffende de “waardeloze wegligging”?
@speedlimit:
zie reactie 27-09-2011 om 16:34
@rechercheur:
Ghehehe je wilt t inhoudelijk houden maar wil nog steeds geen bewijs leveren betreft de GTR.
Daar ga je met je grote mond GTR…gniffel gniffel!
@speedlimit:
Net zolang jij in diverse topics vol op je bek bent gegaan, niet in staat bent inhoudelijk zaken aan te tonen, en tevens inzake de up!-discussie al dagen in geen velden of wegen te bekennen bent, voel ik me op geen enkele wijze genoodzaakt om wat aan te tonen. Het enige waar jij goed in bent is zaniken, daarnaast neemt je gedrag met de dag een meer treurigere vorm aan. Dus blijft mijn reactie d.d. 27-09-2011 (16:34) onverminderd van toepassing.
@rechercheur:
Eerst vol in discussie gaan en later als je ziet dat je jezelf klem lult ga je ineens niet meer in op je eigen uitspraak…FAIL!
Oh ja er staat je in t viper topic nog n leuke grammaticale verrassing te wachten…gniffel gniffel GTR :)
Dik hoor, ook goed dat ze opletten op de emissie, dat houdt de prijs op pijl..
Zo bizar dat het niet meer leuk is :P Uit een V6je. Bizar…..
@ThomasBol: zucht… 6 in lijn…
Jammer dat ze niks aanpassen aan het uiterlijk. Blijf ’t een lelijk ding vinden.
@dragspert: 6 in lijn?? Volgens mij was het een v6 twin turbo?
@dragspert: 6-in-lijn?? Are you mad?
@dragspert: 6 in lijn :lol: Je weet zeker dat je verstand hebt van auto’s??
@dragspert: RB26DETT :b
@dragspert: je loopt 11 jaar achter
@ThomasBol: Da was de ouwe 2.6, joh.
Profiteert Nissan nu ook met de ervaring van Renault F1 op vlak van motoren ?
Als je op 2 jaar tijd 85pk extra weet te peuteren uit dezelfde motor en het verbruik en CO2 uitstoot kunt verlagen .. Dat moet toch ergens van komen zo een vooruitgang ?
@waxweazel: nee.
@waxweazel:
Misschien profiteren ze gewoon van hun eigen NISMO ervaring. Ook een niet te onderschatten bron van Know How.
@waxweazel:
Ik vermoed dat de winst voornamelijk behaald wordt door wat te prullen met de turbo’s.. Je kunt theoretisch nog veel meer vermogen uit dat blok halen als je echt zou willen..
Nou ja, als je kijkt wat tuner Switser eruit krijgt dan heeft Nissan nog behoorlijk wat speelruimte :D
De Nissan GT-R is dus eigenlijk een moderne Porsche 911.
@GOD: Ja klopt, maar dan anders :)
@VeniVidiVici: anders maar dan anders
@GOD: Je haalt de woorden uit m’n mond. Maar Nissan begint me steeds meer te bevallen zo. :D
@kaasboerin: Nissan is altijd al wel de sportieve Japanner geweest, begonnen met de Datsuns en Skylines… maar inderdaad erg goed dat ze hun ‘roots’ weer oppikken!
@deVia: De Skyline blijft natuurlijk ook altijd een legende. Kom er elke dag 1 knalwitte tegen onderweg naar werk, super. De specs van deze auto zijn om van te kwijlen. Daar kan Toyota met de LFA nog wat van leren.. (doen ze al refererend naar de verkoopcijfers..) :D
@deVia: heb regelmatig in een Silvia s14 gezeten met 250pk. 0-100 in 5.5s, klinkt op zich niet zo heel snel, maar hoe deze power zich opbouwde, fenomenaal! Hoe fel en sportief deze autos zijn, ongelofelijk..
whooot de “laptop” wordt nog sneller
gewoon bizar voor woorden dit
wat zaler anders zijn? nieuwe turbo’s? andere uitlaat? 4.0L motorinhoud wie zal het zeggen
blijft een van mijn favorieten Japanse auto’s
@Bart_V: Heb jij het artikel wel gelezen? de veranderingen staan aangegeven namelijk =]
@Osca:
ohja overheen gelezen xD
@Osca: De speculaties staan aangegeven bedoel je.
I like!!!! GIMME MOAAR!!!!!
Wat een ongelooflijke prestatie!
Ik dacht toen ie uitkwam, dat de GT-R als het ware uitgetuned binnenkwam, en daarom de gevestigde orde aankon (zoals eigenlijk de Veyron). Ik had er niet op gerekend dat ze zonder wijzigingen aan de setup jaren achter elkaar aan konden haken bij de top.
En dan kunnen ze natuurlijk ook nog mee gaan doen in het uitmelk-circus, methode Porsche. Tot nu toe zijn deze grote updates gewoon deel van het basismodel. Restepc!
@mout: Inderdaad methode Porsche! Wat een vakmanschap. Porsche doe hier iets aan want dit kan zo niet langer.. :D
@kaasboerin: GT2 … ? Carrera S …. ? Tuurlijk is de GT-R mijn favoriet, maar Porsche kan ‘m nog prima bijbenen hoor !
@Megakix: Dat sowiezo maar Porsche zei dat ze een model gaan ontwikkelen dat Ferrari gebied gaat betreden.. Maw vanaf zo’n €250k,-.. Kom maar op dan. :D
@Megakix:
Kwa prestaties ok…maar kwa prijs kan porsche t echt niet bijbenen ;)
@speedlimit: hoe zou dat komen?
@sebasjuhh:
Porsche arrogantie?
Hmm, dan weten we dus ook wel hoeveel vermogen de 991 Turbo S gaat krijgen hehe.
Vind het een geweldige auto, mooi ook om een evolutie van de wagen te zien, en dat Nissan zich daarbij vooral spitst op het efficienter en beter maken van de mechanica ipv uiterlijk vertoon! :D
@motherlover: +1
De looks zijn in mijn ogen echt perfect. Misschien een setje andere velgen maar meer is er niet nodig. Die mannetjes bij Nismo blijven me verbazen hoe goed ze dat blok kunnen krijgen. Terwijl hij alleen maar beter wordt want de kinderziektes zijn er nu ruimschoots uit maar toch weer elk jaar verbeteren. Prachtig gewoon.
Dan voel je je toch wel een beetje genaaid als je een oudere versie hebt gekocht. Of kun je dit zo op je oude(re) GT-R zetten?
Hopen dat er meer van zulke auto´s gaan komen uit Japan, met de LFA en de GT-R hebben ze al twee machines
ookal heeft de GTR meer kracht en snelheid, het is en blijft een lelijkheid!
@love4sportcars: Aangezien je avatar neem ik aan dat je een Audi fan bent, vindt jij de R8 een mooie auto?
nou kijken of ze de 997 turbo S kunnen pakken!
@agera: ja ik vind een R8 mooi, En ik ben geen diehard-audi fan, alleen heb ik een voorliefde voor zowat alles wat premium (Duits) is…
leuk en aardig, maar zal de gtr hierdoor meer co2 uitstoten.
hoemeer het uitstoot, deste meer bpm je moet gaan betalen.
het is / word namelijk zo dat de bpm niet meet afhankelijk word van de prijs van de wagen, maar van de c02 uitstoot.
het is wel een ‘goedkope’ wagen kwa prijs / prestatie verhouding, maar €130.000,- is niet niks…
@bigcar: Wanneer je in staat bent om een supercar als een gt-r aan te schaffen dan zal de bpm vrij weinig uitmaken denk ik.
@bigcar: Weetje waar ik aan moest denken, als je geld hebt tenminste om deze auto te kopen :P Voor die prijs kan je een GT-R kopen, maar ook bijvoorbeeld een M3 ook een auto met een behoorlijk hoog fungehalte.
@bigcar: Er staat dat de emissie ook terugwordt gedrongen..
@haring123: Dus niet. BPM kan zomaar de prijs doen verdubbelen..
@kaasboerin: Soms vergelijk ik prijzen met die van Duitsland en Belgie en inderdaad soms kan BPM de prijs doen verdubbelen. Er ontstaan soms absurde verschillen met buurlanden.
@agera: Dat was ook de reden dat ik ernaar vroeg :)
Kijk maar bijvoorbeeld naar de X5 waar hij in duitslan maar ( ik gok) 55.000 euro kost, kost het hier een ton, dar puur en alleen door de pretbelasting (bpm) die de staatskas bijvult…
De nieuwe regeling is volgens mij ook bull-shit: De bpm zou dan worden verrekend op basis van de co2 uitstoot van een auto en niet meer op basis van de caraloguswaarde ofzo..
Op Zich niks mis mee, zou je denken. Uitleg:
Het nadeel van auto’s is De uitstoot ( iedereen mee eens) onder die uitstoot verstaan we CO2 en fijnstof ( bij diesel roet). CO2 zorgt voor broeikaseffect, dat weet immers iedereen. Echter let niemand op de fijnstof van een auto
Een auto die zuinig is heeft natuurlijk vaak een kleine moter. Het stoot ( dus ook) weinig CO2 uit. Alleen stoot dat ding wel heel erg veel ULTRA-fijnstof uit. Dat is zemaar een hele fijne fijnstof. Dit dringt door tot heel diep in de longen en op lange termijn is dit dus vele malen dodelijker dan CO2. ( @dennisr: weet jij misschien of een katalysator dit probleem verergert?)
Afijn, ik vind het dus dom van de overheid
Ot: bij voorbaat excuus voor alle spellingfoutem etc, doe dit namelijk via iPhone en ven nog net onderweg van schuil naar huis, dus de verkiesbare zit er in…
@bigcar: net ff opnieuw gelezen: zit wel bomvol met typfouten in dat laatste stukje..
spellingfoutem moet zijn spellingsfouten
ven= ben
suil = school
verkiesbare = vermoeidheid (spellingcorrectie van iphone zuigt :)
@bigcar: No problem adam kan gebeuren :)
@agera: dank
@bigcar: Wat is eigenlijk precies je vraag ? snap hem niet helemaal.. :)
Ze gebruiken bij Diesel in elk geval vaak een oxidatiekatalysator + roetfilter :)
En beetje late reactie van mij trouwens, maar heb dit berichtje nooit gezien :o excuses :P
@dennisr: no problem, kan gebeuren :)
@dennisr: wat ik graag zou willen weten is of bij benzine motoren de fijnstof uitstoot kan worden gereduceerd door bijvoorbeeld een katalysator.. maar ook of er dan veel / weinig – grofe / ultra fijnstof word uitgestoten.
@bigcar: De stikstofdioxide (NOx) worden omgezet naar stikstof (N2). En de N2 is onschadelijk :) Dat gebeurd inderdaad in de katalysator.
En ultra fijn stof, volgens mij is dat al zo goed als onschadelijk te noemen, daar krijg je nooit genoeg van binnen om er ziek van te worden..
Overigens word 55% van de fijnstof veroorzaakt door de natuur zelf, door opwaaiend stof of zeezout.. ik vraag me daarom ook af of fijnstof wel zo belangrijk is :P
En dan word er uiteindelijk maar een klein deel van de overige 45% veroorzaakt door auto’s, dus ik zou me er niet al te druk om maken :P
Maar een Katalysator reduceert het dus wel degelijk, de gevaarlijke stoffen worden omgezet in onschadelijke stoffen :)
stikstofdioxide valt trouwens onder de fijnstof ;)
Dubbele schrijf fout: Stikstofdioxide = Stikstofoxide :P