• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R raakt trekhaak: €12.300 schade

Auteur: ricardo, gepost 16 november 2009 om 20:49 – 68 Reacties

Let op! Een Nissan GT-R rijden kost geld.

Het leven van een GT-R eigenaar moet vaak over rozen gaan, dunkt me. Fatsoenlijk onderhoud laten plegen is echter behoorlijk duur, iets wat je voor lief moet nemen. Maar fucking mozes kriebel nog aan toe! Rij tegen de rukpukkel van je voorganger aan en je mag prompt €12.300 aftikken bij de dealer! Lolwut?

Het overkwam een Britse GT-R bestuurder laatst nog. Reed op de snelweg en voor hem doemde een spontane kettingbotsing op. Ondanks het remgeweld van de GT-R kon hij niet voorkomen dat de sjorknobbel van zijn voorganger licht getoucheerd werd door zijn voorbumper. De elektronica van de Nissan zag dit echter als een voetganger en dus werd de motorkap omhoog geplopt om de val te breken (Pedestrian Safety system). Hartstikke veilig natuurlijk, indien er daadwerkelijk een voetganger werd geraakt. Maar niet als je enkel ergens tegenaan rijdt. Het is namelijk geen kwestie van effe die motorkap op zijn plek terugduwen. Nee, de scharnieren, drukveren, voorbumper en een stukje elektronica dienden allemaal vervangen te worden. Na vijf weken wachten en ruim 11.000 pond lichter kon de onfortuinlijke eigenaar zijn GT-R weer ophalen.

Wat zouden jullie doen? Bukken voor de dealer en alles keurig laten repareren, of toch gewoon de boel netjes vast lassen en enkel het bumpertje fiksen? Bekijk de foto’s en laat het maar weten. (bron: GT-R.co.uk)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gt-r, Nissan, trekhaak

Vorig bericht: « Iemand een Porsche 911 van chocola?
Volgend bericht: Rendering van de nieuwe Astra OPC »

Lees Interacties

Reacties

  1. mb zegt

    16 november 2009 om 20:51

    Duur schadetje.

    Login om te reageren
  2. stefanus zegt

    16 november 2009 om 20:52

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Henk zegt

    16 november 2009 om 20:52

    is toch voor verzekering?

    Login om te reageren
  4. IIIM zegt

    16 november 2009 om 20:53

    zou er geen update komen ofzo om dit te vermijden in de toekomst? lol

    Login om te reageren
  5. Flamingo zegt

    16 november 2009 om 20:54

    Nee, ik zou gewoon een hele nieuwe kopen en dan in het feloranje ofzo..

    Login om te reageren
  6. Jeroen zegt

    16 november 2009 om 20:56

    FF vastlassen, ik wil niet iedere keer dat ik ergens tegenaankom 11000 pond lichter zijn, dan maar iets beter opletten in de buurt van voetgangers.

    Login om te reageren
  7. Lodewijk zegt

    16 november 2009 om 20:57

    Gewoon Nissan aanklagen, Dit systeem mag enkel inschakelen als je een voetganger raakt..

    Login om te reageren
  8. Brutus zegt

    16 november 2009 om 20:57

    Pedestrain Saftey system.. eventjes aanpassen hè typiste ;) Pedestrian Safety system dus :)

    Ontopic: Wel knap lullig zo’n overgevoelig veiligheidssysteem!

    Login om te reageren
  9. Fant zegt

    16 november 2009 om 20:57

    kettingbotsing? Valt dat niet onder de verzekering? Da’s dan flink lullig. Maarja, als je een GT-R kunt betalen kan dat er vast ook wel vanaf.

    Login om te reageren
  10. lamdi zegt

    16 november 2009 om 21:03

    @ henk, voorkantje van jezelf is voor jou.. achterkantje voorganger is voor jou verzekering en achterkantje van jou auto is van de gene die er achterop knalt

    tenzij die man all risk verzekerd is, maar dat zal met een bak als deze natuurlijk wel onbetaalbaar zijn.

    gr. japp

    Login om te reageren
  11. 406_v6 zegt

    16 november 2009 om 21:07

    tsja, wellicht toch maar “die handige pool” opzoeken om de boel “strak te trekken” ;)

    Login om te reageren
  12. mrB zegt

    16 november 2009 om 21:08

    hoezo kan dat systeem niet gewoon dicht geduwd worden en dan gereset (of iets in die trend van simpelheid?

    Login om te reageren
  13. Laue zegt

    16 november 2009 om 21:09

    ff olie op het vuur gooien:

    Hoeveel zou dit kosten als je dit met een porsche doet?

    Login om te reageren
  14. WieAndersDasAuto zegt

    16 november 2009 om 21:09

    Ik zou proberen om Nissan zelf aan te klagen. Het is hun fout dus ze mogen dat zelf oplossen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 november 2009 om 21:13

      @WieAndersDasAuto & Lodewijk: stoer man dat soort stompzinnige taal uitslaan! Jullie zijn echt cool!

      Om maar met de woorden van een klant van me te spreken (die hij met enige regelmaat door het kantoor slingert als er weer iemand iets doms doet/zegt): “DENK NOU TOCH EENS NA!!”

      Login om te reageren
  15. Liever een E klasse zegt

    16 november 2009 om 21:13

    Dan liever een E klasse, dan kan je de kap gewoon terug duwen en weer door naar de volgende trekhaak/voetganger…..

    Login om te reageren
  16. matthisl zegt

    16 november 2009 om 21:14

    @Laue en 406_v6: ik moest lachen

    wat ik zou doen: tie-rip-tuning FT fokking W !!! :D:D

    enne pedestrian safety op een skyline, roflol !!

    Login om te reageren
  17. bjorn zegt

    16 november 2009 om 21:14

    Porsche is gewoon gratis, service he…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 november 2009 om 21:18

      @bjorn: tuurlijk, geloof je het zelf?

      Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    16 november 2009 om 21:18

    On-topic: dit soort systemen zijn nogal prijzig omdat ze in een paar duizendsten van seconden moeten reageren (anders heeft het hele systeem geen zin of is zelfs gevaarlijker, krijg je nog ff een klap nadat je de motorkap raakt). Moet wel zeggen dat de prijs nogal uit verhouding lijkt als je de schade ziet..

    Login om te reageren
  19. Liever een E klasse zegt

    16 november 2009 om 21:20

    @woody
    logisch dat het duur is om te vervangen.
    Maak de kap dan zo dat je die zo terug duwt…..

    Login om te reageren
  20. sven2 zegt

    16 november 2009 om 21:21

    laten maken tuurlijk!

    Login om te reageren
  21. JH zegt

    16 november 2009 om 21:22

    Nou weten we waarom Nissan de GT-R zo goedkoop kan aanbieden…ze halen alles bij schade weer binen ;)

    Login om te reageren
  22. Marijn zegt

    16 november 2009 om 21:24

    @ Woody

    Wat bedoel je met stompzinnige taal dan? Alleen omdat ze zeggen dat het de fout van Nissan is? Ik vind het inderdaad raar dat het systeem dan al in werking treed. Het is toch ook gemaakt voor ongelukken met voetgangers, of zit ik nu fout? Nissan had het beter moeten testen als je het mij vraagt. Vind de opmerking tegen WieAndersDasAuto & Lodewijk daarom een beetje raar.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 november 2009 om 21:42

      @Marijn: Zoals ik al zei: “Dnke nou toch eens na!”

      Het systeem wordt getriggerd door sensoren in de bumpers omdat de benen van voetgangers daar als eerste contact maken… als je dus genoeg druk op de “juiste plek” hebt dan treed het systeem in werking… heeft dus NIETS met overgevoeligheid te maken. Als het niet was afgegaan dan zou het bij een voetganger ook niet werken….

      De kosten zijn onder andere zo hoog omdat de grille vervangen moest worden en delen van de voorkant opnieuw gespoten moesten worden (om de exacte kleur te krijgen van de rest van de auto)

      Login om te reageren
  23. AMG Powerrr zegt

    16 november 2009 om 21:29

    bij Mercedes kan je die kap gewoon terugduwen. Stukken goedkoper zo te zien.

    Login om te reageren
  24. spykerboy zegt

    16 november 2009 om 21:32

    ik zou nissan aanklagen voor een te gevoelig systeem, kijk dan hoe weinig de schade was van de trekhaak!! dat stomme pedestrian shit safety ging af terwijl er geen pedestrian was!! nissan op je knieen !! :P

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    16 november 2009 om 21:33

    iedereen die dit bericht leest moet gewoon schadeloos gesteld worden door Nissan ..

    onze armzalige breintjes kunnen dit niet aan ..

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      16 november 2009 om 22:48

      @lincoln: spreek voor jezelf he :p
      on toppic sloop het systeem er ewoon uit en raak geen voetgangers of trekhaken meer:p

      Login om te reageren
  26. Turbo zegt

    16 november 2009 om 21:34

    Waarom geen systeem bedenken dat wel eenvoudig terug kan?

    Login om te reageren
  27. HDM zegt

    16 november 2009 om 21:37

    Dealer late bukken, en dezelfde rukpukkel derin douwen.

    Belachelijk dat je em niet gewoon terug kan duwen… Heeft de E-Klasse wel, zo’n raketwetenschap is dat niet…

    Login om te reageren
  28. Markus zegt

    16 november 2009 om 21:38

    Geweldig he? Al die high tech veiligheidsvoorzieningen.

    Login om te reageren
  29. Vanquish zegt

    16 november 2009 om 21:40

    Lekker alles weer terug laten zetten, en de elektronica weglaten.

    Login om te reageren
  30. Kia zegt

    16 november 2009 om 21:41

    12.300 euro met dat geld koop je zo een normale nieuwe auto mee of een helle goeie 2dehandse.

    Login om te reageren
  31. JDM__Wotevajjjj zegt

    16 november 2009 om 21:47

    dus gewoon het systeem uitschakelen bij je eigen gt-r zou ik zo zeggen

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    16 november 2009 om 21:47

    mijn voorbumper zit vol met explosieven ..

    zodat de aan te rijden voetganger nooit meer dan met 1 lichaamsdeel tegelijk op mijn auto kan vallen en zodoende grote schade aan mijn voertuig kan berokkenen ..

    lijkt me voor beide partijen beter ..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 november 2009 om 21:50

      @lincoln: je stuur zit wel vol met explosieven en je dashboard ook en misschien je middenstijlen ook wel…. airbags..

      Login om te reageren
  33. Acolado zegt

    16 november 2009 om 21:49

    zou het vast lassen en het stukje electronica eruit halen…

    Login om te reageren
  34. markos zegt

    16 november 2009 om 21:52

    extra aerodynamica zo met die motorkap ;)

    Login om te reageren
  35. Chriss zegt

    16 november 2009 om 21:55

    @ woody: wat ze dus bedoelen, je kan aantonen dat het geen voetganger was, dus dat het systeem ten onrechte af is gegaan, hetgeen niet jou fout is. Dus kan je vragen het te vergoeden, ik vindt dat niet meer dan reeel. Het is geen kwestie van overgevoeligheid, het is een kwestie van 11.000 pond voor een mensenleven te redden is redelijk, maar voor een trekhaak is het niet nuttig. Dus denk jij er maar eens over na. Ik kan even geen vergelijkingsverhaaltje bedenken om het punt duidelijk te maken, maar ik vind het reeel als nissan dit (deels misschien) zou vergoeden, de motorkap dan.

    Login om te reageren
  36. Lodewijk zegt

    16 november 2009 om 21:58

    @ Wooody
    Soms moet je jezelf erbij neerleggen dat je gewoon ongelijk hebt :)..
    Als jij ooit eens zoveel geld voor een auto betaalt denk ik niet dat je zult lachen als dit gebeurt.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 november 2009 om 22:03

      @Lodewijk: tuurlijk jongen…. zet jij jouw auto maar ff neer dan zal ik laten zien dat ook jouw auto reageert als je maar op de juiste plek een flinke klap geeft…. Denk je dat de fabrikant van jouw auto je airbag gaat vergoeden als ik op de juiste plek een mep met een moker geef? Ik weet het antwoord wel, jij ook?

      @Chriss: kun je echt niet snappen dat een trekhaak die (zo ongeveer) je sensor raakt, het ding activeert? Lijkt het je onlogisch dat iets dan van massief staal is en niets meegeeft een reactie veroorzaakt omdat het systeem bedoelt is voor het detecteren van een aanrijding met iets relatief zachts als een kind?

      Login om te reageren
      • JH zegt

        16 november 2009 om 23:07

        @w0o0dy: je kan natuurlijk uitleggen hoe zo’n systeem werkt, etc. maar 12000 euro is gewoon teveel voor zo’n reparatie. En zo’n systeem zou moeten werken op basis van gegevens als snelheid, vertraging, etc. en niet alleen de druk op de juiste plaats/sensor. Kan me niet voorstellen dat de GT-R rijder met meer dan 15km/u tegen zijn voorganger gereden is want daarvoor is de rest van de schade te klein dus is dit gewoon een fout van Nissan want het systeem is blijkbaar niet op dit soort voorvallen geconstrueerd.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          17 november 2009 om 20:25

          @JH: zoals ik al zei: “Moet wel zeggen dat de prijs nogal uit verhouding lijkt als je de schade ziet..”

          Ook jij veronderstelt dat het systeem niet goed werkt…. maar weet jij hoeveel G er gegenereerd wordt als een massief stalen kogel door de bumper heen drukt? Ik niet, dus ga ik niet speculeren zoals zovelen hier (die dat waarschijnlijk doen omdat hen nog iets dwars zit mbt de GT-R)

          Login om te reageren
  37. Thijs zegt

    16 november 2009 om 22:14

    is gewoon verzekerd bij gtrverzekering en zonder eigen risico!

    Login om te reageren
  38. Laue zegt

    16 november 2009 om 22:20

    hebben wij niet een GT-R owner in ons midden die hier meer over kan vertellen?

    Login om te reageren
  39. JCD zegt

    16 november 2009 om 22:36

    ik zou naar een plaatwerker gaan en die scharnieren lekker overlassen zodat ie gewoon weer dichtgaat. Mits de software daar niet over gaat zeuren. Inderdaad wel een beetje stom systeem. Net als een zijspiegel die omklapt als je ertegen aanloopt, die dan erna toch stuk is. Goed voorbeeld vind ik.

    Login om te reageren
  40. robbie zegt

    16 november 2009 om 22:40

    Pedestrain Safetey system = Pedestrian Safety system ?

    Login om te reageren
  41. Turbo zegt

    16 november 2009 om 22:59

    Even verkeerd parkeren is dus kostbaar met een GT-R.

    Login om te reageren
  42. Ferdinand1 zegt

    16 november 2009 om 23:34

    Ach mensen… Laten we het erop houden dat de GT-R niet gemaakt is om voetgangers aan te rijden. ;)
    Maar ik moet zeggen: €12.000 is te veel.

    Login om te reageren
  43. Spiderman zegt

    16 november 2009 om 23:34

    Dit is symbolisch voor de kritische normen die bij het onderhoud van de GT-R worden aangehouden. Zo voordelig als de auto (relatief) in aanschaf is, zo duur is hij in onderhoud. 2 nieuwe remblokjes nodig op de voorwielen? Sorry meneer, dan wisselen we rondom alle blokken en alle remschijven. Paar duizend euro lichter. Idem met de banden: altijd alle 4 tegelijk en die kosten niet niks. Nissan hanteert een ijzeren regime, om de kritische normen van de auto helemaal perfect te houden. Dat blijkt ook maar weer uit zo’n motorkapje.

    Login om te reageren
  44. Joshua zegt

    16 november 2009 om 23:40

    Lekker kostenplaatje, moet toch zeker goedkoper kunnen :S

    Heftige GT-R overigens!

    Login om te reageren
  45. Cantago zegt

    16 november 2009 om 23:46

    We met die veiligheidsvoorziening! Weg met de elektronica, het mechanische systeem en de sensors, en dan mooi dichtlassen! Ben je meteen een stukje lichter(A)

    Owja, uiteraard wel beter opletten voortaan zodat je geen auto’s en al helemaal geen voetgangers raakt!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 november 2009 om 09:37

      @Cantago en anderen: Veiligheidsvoorziening weglaten is geen optie. Die nieuwerwetse auto’s zitten tegenwoordig allemaal vol met zo’n canbus systeem wat alle settings naloopt. Als je dan dat stukje van de “lus” er uit gooit hou je tot in lengte van jaren een error in je display. Trek je dan de zekering er uit, krijg je daar weer een melding van, etc, etc… lang leve de vooruitgang. ;)

      Neemt niet weg dat ik het een achterlijk bedrag vind. Net wat de anderen zeggen. Het is net een printer. Kosten geen drol. Tot er een nieuwe cartridge in moet. Die kosten dan 40 euro of meer. De Nissan kost “relatief” geen drol, de rest knijpen ze uit je in de werkplaats.

      Login om te reageren
  46. jangroothuijse zegt

    16 november 2009 om 23:53

    Zal best wel een 3rd party (tuner) versie van die motorkap zijn, gewoon dat installeren. Een ongelakte carbon versie is misschien ook nog eens 300 gram lichter.

    Login om te reageren
  47. Lodewijk zegt

    17 november 2009 om 00:05

    @ Wooody
    Nee, dan ga jij dit betalen want jij hebt op mijn auto geslagen.

    @ Ferdinant1
    Inderdaad

    Peace!

    Login om te reageren
  48. Jelle zegt

    17 november 2009 om 01:29

    Tsjonge jonge, wat een kudt auto zeg!

    Login om te reageren
  49. bleegh zegt

    17 november 2009 om 02:42

    volgens mij vergeet iedereen hier dat het de man zijn eigen schuld is dat hij achterop een andere auto ramt. Hij is degene die te weinig afstand houdt, het had veel erger kunnen zijn wanneer de remmen van de Nissan niet zo verdomt goed waren geweest, oftewel: hij mag Nissan danken voor het fijne stukje remwerk van zijn auto, en zichzelf de schuld geven van het achterlijke gekleef.

    Login om te reageren
  50. San Sebastiano zegt

    17 november 2009 om 08:14

    Duc-tape?

    Login om te reageren
  51. Mineraal zegt

    17 november 2009 om 08:25

    @ Woody: ik vind dat je ongelijk hebt. Jij moet dat inderdaad betalen aan Lodewijk! Vandaal!

    Login om te reageren
  52. troyk zegt

    17 november 2009 om 09:43

    Onzinverhaal, als jij een GTR kan kopen ga je dat ding echt niet WA verzekeren, daar knikker je een All-Risk verzekering overheen met een eigen risico van Max. 300 Ekken.

    Tik dat af en klaar is kees.

    Login om te reageren
  53. stuko zegt

    17 november 2009 om 15:31

    Hij heeft vast geen All-risk verzekering… Gaap

    Login om te reageren
  54. wimbers zegt

    17 november 2009 om 15:40

    fijn bij steenslag of laagvliegende volgels…

    Login om te reageren
  55. Mr. Dj M. zegt

    17 november 2009 om 18:49

    Ik denk dat dit sowieso verzekeringswerk is, maar afgezien hiervan, het is natuurlijk ten eerste stom dat de auto een voetganger zag die er niet was. Ten tweede als dit lastig correct te herkennen is, wat best kan, waarom dan een stom systeem dat zoveel geld kost?! Maak het dan gewoon weer zo dat het terug te klikken is en klaar…..

    Login om te reageren
  56. Junkreader zegt

    17 november 2009 om 19:39

    leedvermaak is eigenlijk immoreel…naaaa, hahahahaha….

    Login om te reageren
  57. _Junkreader_ zegt

    17 november 2009 om 19:39

    leedvermaak is eigenlijk immoreel…naaaa, hahahahaha….

    Login om te reageren
  58. Michael zegt

    17 november 2009 om 20:12

    Denk dat zich gelukkig mag prijzen. De gtr heeft een van de beste remsystemen. Bij een andere auto van die prijs had hij waarschijnlijk totaalverlies te horen gekregen bij de dealer.

    Login om te reageren
  59. boely zegt

    26 november 2009 om 21:22

    de meeste hier weten dus niet waar ze over praten. een systeem zoals dat heeft geen ogendus hij voelt iets dat net zoon groote heeft als een been en reageerd daar op.
    al vind ik het wel dom van nissan dat je alles moet vervangen en niet kan resetten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North