• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R verwijdert automatisch begrenzer via GPS

Auteur: Dennis, gepost 23 december 2007 om 10:11 – 49 Reacties

Nissan GT-R boordcomputer

We hebben het al eens eerder gehad over de zeer uitgebreide boordcomputer van de brute -maar voorlopig voor ons nog verboden– Nissan GT-R. Het systeem heeft nog een ander aardigheidje dat ik jullie niet wilde onthouden. Via GPS wordt bepaald of je op de openbare weg of op een circuit rijdt. Op het circuit vervalt automatisch de begrenzer.

De Japanse versie van de GT-R is begrensd op een laffe 180 kilometer per uur, maar doordat in het systeem de locaties van alle Japanse circuits zijn geprogrammeerd, wordt deze grens automatisch losgelaten op het moment dat via GPS is vastgesteld dat je op een circuit rijdt.

De Amerikaanse versie van de GT-R die voor volgend jaar op de agenda staat en later ook de Europese versie, zullen begrensd zijn op 250 kilometer per uur en die staat vast. Mocht je die grens desondanks willen opkrikken, dan zul je de boordcomputer moeten kraken. Dat kan volgens Nissan nog een lastig klusje worden (uitdaging?), want men heeft middels encryptie de software van de boordcomputer beveiligd op een manier die op nog geen eerdere Nissan werd toegepast. (via: gtchannel)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Nevada Rhys Millen en Red Bull stunten op oudejaarsavond
Volgend bericht: Gespot: Renault Twingo RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. jan zegt

    23 december 2007 om 10:14

    Arme japanners

    Login om te reageren
  2. Patrick zegt

    23 december 2007 om 10:31

    Jan toch, de meeste snelle Duitsers zijn toch ook beperkt tot 250km/u……………….. maar dat zijn Duitsers, die mogen dat doen.

    Login om te reageren
  3. Johnny S zegt

    23 december 2007 om 10:38

    Als je in Japan leeft…..
    Waarom zou je dan nog zo’n auto aanschaffen.?
    Voor hetzelfde geld koop je een betere en snellere auto die niet begrensd is op 180 km/h.

    Login om te reageren
  4. Chrisjuh zegt

    23 december 2007 om 10:47

    180 km/h? Ga fietsen….!

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    23 december 2007 om 10:51

    @ Patrick de meeste snelle duitsers zijn ”begrensd” op 250kmh maar ze lopen 270kmh

    Login om te reageren
  6. eMiz0r zegt

    23 december 2007 om 10:58

    Een lastige klus om de encryptie te kraken? Dat roepen softwareboeren ook elke maand weer. Ik geef het een weekje of 2 :)

    Login om te reageren
  7. DJD zegt

    23 december 2007 om 11:07

    het word ook niet aantrekkelijk gemaakt om er een te kopen zeg. ik knap er nu al op af.

    Login om te reageren
  8. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    23 december 2007 om 11:08

    @ eMiz0r

    ik denk dat ik je juiste persoon heb gevonden voor het kraken van die computer…
    http://www.youtube.com/watch?v=ZR0U1nyQlD0

    Login om te reageren
  9. Appelflap zegt

    23 december 2007 om 11:10

    @Alfa

    Gelukkig is het bekend dat het allemaal nep is wat die gast deed. Het was allemaal in samenwerking met de verantwoordelijke bedrijven ;)

    Login om te reageren
  10. Murcielago zegt

    23 december 2007 om 11:17

    @DJD: Je neemt me de woorden uit de mond.. Lijkt wel of ze denken dat hun GT-R het beste van het beste is, hmm

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    23 december 2007 om 11:22

    Dit is echt belachelijk. Big Brother is watching…

    Login om te reageren
  12. Hugo zegt

    23 december 2007 om 11:22

    Deze begrenzer is geen probleem, er rijden nu al genoeg japanners sneller dan 180km/h rond over de wangan!

    Er zijn al meerdere sprintjes geweest op de Japanse snelwegen en daarbij liep de GT-R niet in de limiter.

    Alle tuninghuizen in Japan hebben jun R35’s ook ontvangen en zijn begonnen met R&D om de nieuwe GT-R nog veel en veel sneller te maken. Hieronder vallen o.a. Mine’s, Top Secret, HKS en HKS Kansai, MCR.

    Nismo is uiteraard eerst nog bezig met de Spec-V die nog van de R35 uit moet komen maar zal daarna ook upgrade onderdelen aan gaan bieden.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 11:26

    @Hugo ik heb de foto’s van de eerste getunde GT-R al zien langskomen. De versie van Mines zag er wel goed uit, maar wat de veranderingen nou precies waren dat was niet helemaal duidelijk.

    Login om te reageren
  14. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    23 december 2007 om 11:28

    @ appelflap,

    hoezo “gelukkig”?? zou toch geniaal zijn?

    Login om te reageren
  15. zweedse chef zegt

    23 december 2007 om 11:37

    @M5, zoiets heet tellerafwijking zet de GPS er eens naast.

    Login om te reageren
  16. Hugo zegt

    23 december 2007 om 11:37

    De tuner GT-R’s zijn nog stock, puur een kwestie van marketing om allemaal te laten zien dat ze er mee bezig zijn :)

    Tsuchiya heeft er trouwens een 1:01m gereden op Tsukuba in de stock GT-R van MCR, maar 3 seconde langzamer dan de Mine’s R34 GT-R in racetrim (680pk) (58,6 sec), 6 seconde sneller dan een Carrera GT (1:07m). De prestaties van de nieuwe GT-R zijn echt, echt, echt bijzonder..

    Sunline Racing heeft hun rode GT-R Suzuka rond laten gaan met Tarzan Yamada achter het stuur en die heeft er een 2:22,8 uit kunnen persen, to put this in perspective:

    1. Ferrari F40 2:25.26 Best Motoring
    2. Ferrari F50 2:26.52 Best Motoring
    3. Porsche Carrera GT 2:28.42 “Best Motoring”
    4. Porsche 993 GT2 2:29.148 “Best Motoring”
    5. Porsche 993 Turbo (3.6) 2:31.165 Best Motoring
    6. Honda NSX 3.2 2:32.54min best motoring
    7. Lamborghini Diablo 2:32.98 Best Motoring
    8. Porsche 996 GT3 2:32.988 Best Motoring
    9. Ferrari F355 2:33.25 Best Motoring
    10. Honda NSX-R (3.0) 2:34.19 best motoring
    11. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 2:35.20 Tsuchiya
    12. Nissan Skyline GT-R R34 2:36.263 “Best Motoring”
    13. Mitsubishi Lancer Evo VI 2:36.50 best motoring

    Hij heeft alleen een veel luidere uitlaat nodig! En toch maar een beetje meer boost… hehehe

    Login om te reageren
  17. DJD zegt

    23 december 2007 om 11:53

    Offtopic- het was niet nep nee. kijk het filmpje van hem bij jensen.
    Ontopic- hij blijft mooi.

    Login om te reageren
  18. Aza zegt

    23 december 2007 om 12:21

    weet je waarom hij gelimited is op een zielige 180? … hun politie auto`s kunnen niet harder dan 180(althans tenzij ze nieuwe modelen hebben) dus vandaar, dan kunnen ze niet van de politie vluchten

    en jah lijkt me ook een beetje zielige een auto kopen die 3,3 aan de 60mhp zit en dan een paar seconden later vastzit aan de limit (maar hij heeft wel de looks, en nu dus maar wachten op een tuner die de limit verwijderd(en waarschijnlijk illegaal is(denk ik vanwege al die policy`s die nissan heeft op deze auto))

    Login om te reageren
  19. Duratorq zegt

    23 december 2007 om 12:21

    wel een leuke gps techniek.. in duitsland heb je er nu toch vrij weinig meer aan een top van 250 toch?

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    23 december 2007 om 12:50

    okee…. te veel computer. Meteen een oninteressante wagen geworden :( toch maar gewoon een Z06 kopen in deze prijsklasse :D

    Login om te reageren
  21. Hugo zegt

    23 december 2007 om 12:51

    Hallooooo??

    Is een limiter OOIT een probleem van formaar geweest? NEE.
    Limiters verwijderen is geen enkel probleem. Veel mensen wachten er echt mee tot ze uit de fabrieksgarantie zijn.

    Login om te reageren
  22. STJ zegt

    23 december 2007 om 12:52

    @Aza

    Je zielige BMW’s en audi’s zijn ook op 180km/h gelimiteerd in Japan.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 12:56

    Een video van de Mines GT-R maar ik zie weinig verschillen anders dan de striping… http://www.youtube.com/v/No41F_IR2X4&rel=1

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    23 december 2007 om 13:07

    @w0o0dy: volgens mij is er wel meer aan de hand met die Mines..
    http://www.motorauthority.com/news/coupes/mines-nissan-gt-r-takes-to-the-track/

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 13:10

    @autoblogger: thanx weet ik ook weer waar ik de foto’s had gezien ;)
    Ik doelde op het uiterlijk… daar hebben ze weinig aan veranderd (en dat is op zich wel goed aangezien de superstroomlijn met downforce een sterk punt van de originele auto is)

    Login om te reageren
  26. Hugo zegt

    23 december 2007 om 13:16

    Nee ze hebben er niets aan veranderd, echt alleen stickers.

    Net als MCR, ook alleen stickers.

    Zie hier wat Mine’s momenteel in ontwikkeling heeft voor de R35:
    http://www.kanzenperformance.com/DemoCarR35.html

    Login om te reageren
  27. Poekie Lauda zegt

    23 december 2007 om 13:16

    Een begrenzer is geen probleem op Duitse auto’s, en daarom ook niet op een Nissan GT-R

    Login om te reageren
  28. jela zegt

    23 december 2007 om 13:30

    geluk dat ik dicht bij circuit zolder woon (2 kilometer ongeveer)
    dan weer wel jammer dat ik geen GT-R heb…

    Login om te reageren
  29. N!SS@N zegt

    23 december 2007 om 13:59

    Ach, en toch is hij sneller (en mooier, maar over smaak valt te twisten) dan menig BMW, Porsche of ‘etwas andere’… En dat voor 70.000 Dollar?! Hahaha… Still love it!

    Login om te reageren
  30. GOD zegt

    23 december 2007 om 14:03

    in japan mag de politie niks doen als je boven de 180km/h rijdt (via Tokio Drift ;)
    als ze dan de auto’s op 180km/h begrenzen kom je net 1km/h tekort

    maar die computer hebben ze ook zo gehacked daar hoef je niet lang op te wachten
    als ze de fbi/cia/nasa/banken/etc./ kunnen hacken dan kunnen ze dat printplaatje ook wel hacken, of een beetje solderen

    Login om te reageren
  31. m5 zegt

    23 december 2007 om 14:45

    @ zweedse chef nee is geen tellerafwijking ze zijn gewoon begrensd op 270 ipv 250kmh ;)

    Login om te reageren
  32. Poekie Lauda zegt

    23 december 2007 om 14:51

    In dat filmpje van Edmunds nemen ze een Nissan GT-R van een persoon die hem al heeft gekocht in Japan (dus begrensd op 180 km/h oftewel 111mph) , ze gaan vervolgens naar een vliegveld en halen 121mph(!). Betekend dat ze alle vliegvelden ook in het GPS systeem hebben gezet, of dat de informatie niet helemaal klopt? :?

    Ter referentie:

    http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=124017

    Login om te reageren
  33. Renovatio zegt

    23 december 2007 om 14:55

    @GOD

    Klopt, een ‘normale’ dienstauto kan daar niet harder dan 180km. Maar wat ze niet gezegd hebben in Tokyo Drift is dat de highway patrol daar zelf ook in Skylines, NSX-en en Impreza’s rondrijden.

    Login om te reageren
  34. Adriaan zegt

    23 december 2007 om 15:00

    @ m5

    jep, bewust gedaan in top modellen (m/rs/amg)omdat ze anders door opels (vectra OPC 255km/h)eruit gereden worden op de autobahn…

    zelf 278 met rs6 gehaald voor die in de begrenzer ging.. (en dat was niet teller)

    Login om te reageren
  35. Adriaan zegt

    23 december 2007 om 15:02

    ontopic..

    is er niet met die gps te klieren? dat je hem fooled en hij blijft denken op het circuit te zitten? dan is die ook ongelimiteerd..

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    23 december 2007 om 16:28

    Een sportwagen een begrenzer geven?! Dat de Duitsers dat doen met hun opgewaardeerde ‘normale’ auto’s, oke. Die moeten dat om de Freie Fahrt niet in gevaar te brengen. Maar waarom zou Nissan het doen?
    Ik was, zoals ik gisteren zei, GT-R fan aan het worden, maar nu daalt hij toch in mijn oordeel…

    Login om te reageren
  37. bozewolf zegt

    23 december 2007 om 18:03

    Japan heeft al jaren “gentlemen’s agreements” over snelheid in het land. Ze (= de fabrikanten) zijn sinds de jaren 2000 pas afgestapt van de 276 pk limiet, maar de 180 km/u grens houdt blijkbaar nog even vol. Ik dacht zelfs dat lange tijd alle Japanse politieauto’s (dat waren/zijn vaak Skylines, hehe. GTS’en, though, geen R’s) ook begrensd waren op 180/190.

    Aan de andere kant is het wel een beetje eng, dat “men” weet waar en hoe hard je rijdt. Beetje Big Brother =/

    Login om te reageren
  38. Mikeee zegt

    23 december 2007 om 20:02

    Wat een arrogante gel*l weer van Nissan.
    Maak je een snelle sportwagen, kom je met kunstmatige begrenzingen voor de snelheid. WÁT een arrogantie!
    Steek dat hele wagen in je stuck-up Japanse r**t dan maar.
    F*** YOU NISSAN!

    Hierbij een analogie van een huisje kopen: de makelaar houdt de sleutels naar de WC’s want die moet u maar lenen als de nood hoog is.

    Let wel:
    Ik vind dit toch in essentie anders dan de begrenzing van andere snelle wagens omdat Nissan dit doet onder het mom van “u mag dit product ten volste gebruiken alleen op door ons bepaalde locaties. En om te bekrachtigen dat wij dit niet zomaar doen om louter goede sier te maken bij beleidsmakers en politici, zorgen we er voor dat het toch écht niet te omzeilen valt”.

    Aan de andere kant: ik geloof stellig dat je die hardware-module met encryptie en al er tussenuit kan trekken.

    Al met al: je koop dus een kunstmatig mank product.

    Login om te reageren
  39. RA999 zegt

    23 december 2007 om 20:14

    @Mikeee
    Lees de reactie boven je is, het is een gentlemen’s agreement tussen de regering en de Japanse autobouwers. Nissan kan er dus niks aan doen, wees blij dat de auto op ’t circuit wel onbegrensd is…

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 20:15

    @mikee: keertje je bloeddruk laten checken? Gaat niet helemaal goed geloof ik. Talloze duitse auto’s worden met begrenzers uitgerust…. ga je die ook allemaal afzeiken met je onbeschofte geschreeuw?

    Login om te reageren
  41. Hugo zegt

    23 december 2007 om 22:52

    @Bozewolf, zo werkt GPS niet hoor ;)
    Alleen de GPS unit in je GT-R weer waar je bent, dat ding bepaald met de signalen van de verschillende satellieten jouw positie, niet Nissan!

    Login om te reageren
  42. six trey zegt

    24 december 2007 om 00:21

    Een begrenzer het top punt van zwakheid, het is jouw auto dus rij er mee hoe snel je wil.

    daarom ben ik een muscle car fan, try stopping american muscle

    Login om te reageren
  43. Erwin zegt

    24 december 2007 om 00:27

    @ Aza: en jah lijkt me ook een beetje zielige een auto kopen die 3,3 aan de 60mhp zit en dan een paar seconden later vastzit aan de limit (maar hij heeft wel de looks, en nu dus maar wachten op een tuner die de limit verwijderd(en waarschijnlijk illegaal is(denk ik vanwege al die policy`s die nissan heeft op deze auto))

    En dan komt er met 180 een golfje voorbij :)

    Login om te reageren
  44. Sjon zegt

    24 december 2007 om 00:46

    Leuk dat die begrenzer er dan afgaat, maar er zijn maar weinig circuits waar je boven de 250 uitkomt op het rechte stuk.

    @Hugo, Best Motoring is niet echt representatief, qua tijden 1 en al grote onzin, waar de Japanse auto’s het op 1 of andere manier altijd geweldig doen.

    Login om te reageren
  45. Mikeee zegt

    24 december 2007 om 00:58

    @ RA999 en Wo0ody
    Ik had de reactie boven mij inderdaad gelezen en ik windde me toen behoorlijk op. SO? Ik heb netjes mijn woorden gekuisd dus wat willen jullie nog meer?

    De 2e helft van mijn relaas gaat in op Nissans software en ethos hieromtrent. Ik blijf erbij dat er NIKS mis is met begrenzen per sé maar dat het hier om een stap VERDER gaat.
    Ik zie dit niet als “wij bieden veiligheid” maar als “wij pesten u onnodig”.
    Kijk, bij alle begrenzers tot nu toe is het een fluitje van een cent geweest om ze uit te schakelen. Ethisch gezien was dit in feite een wassen neus. Zoiets als de veligheidspal op een pistool; het bederft de fun niet. For all intents and purposes it might as well not be there.

    Nissan zegt nu dat ze écht daadwerkelijk hun best hebben gedaan om de begrenzing onomzeilbaar te maken d.m.v. encryptie.
    Dan zeg ik: “Fijn voor je jongen. ‘Tis jóu gecastreerd product en ik hoef ‘m niet te kopen maar dan ben je bezig mensen enthousiast te maken voor een geknepen product. Wil je een veilig product bieden? Bouw dan een panserwagen.”
    Ik vind Nissans modus operandi dat van een eikel. Puur en simpel. Als een meisje die zich uitkleedt, jou achterover in bed duwt, naast je gaat liggen en dan in slaap valt.

    Merry X-mass folks! ;-)

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 01:11

    “De Amerikaanse versie van de GT-R die voor volgend jaar op de agenda staat en later ook de Europese versie, zullen begrensd zijn op 250 kilometer per uur en die staat vast.”

    Dussss recapitulerend….dan heb je een zogenaamde Porsche killer maar na 250km/u is de slachtpartij wel zo’n beetje over……hmmmmm.

    De 180km/u limiet zal wel een “gentleman’s agreement” zijn in Japan, maar ik ken dat niet in Europa en Amerika. Waar zelfs in Duitsland sportwagens niet electronisch gelimiteerd zijn.

    Begin je je toch af te vragen of daar geen andere reden achter zit….

    Login om te reageren
  47. Juppe zegt

    24 december 2007 om 01:46

    Ik denk dat die gentleman’s agreement wat sterker telt in Japan. In Duitsland houden maar een paar merken zich daar aan. In Japan is het lange tijd zo geweest dat een auto niet meer dan 280pk mocht hebben. Dat is nou versoepeld, maar er is wel de 180km/h limiet. Geldt die ook voor import auto’s?

    Nou lees ik hier en daar dat Nissan min of meer gedwongen is door de regering om de GT-R moeilijker tunebaar te maken omdat er van de oudere Skylines een aantal rondrijden met vermogens rond de 1000pk. Een politiek gebeuren dus. Om daar aan te voldoen, zodat ze wel een 480pk auto neer konden zetten, hebben ze de ECU -zogenaamd- moeilijker te kraken gemaakt. Maar waarschijnlijk zal die al gekraakt zijn op het moment dat de eerste US versies aankomen. Een soort Iphone die door een 14-jarige wordt gekraakt :)

    @Mikeee,
    Dat meisje is in dit geval trouwens een nymfomane overgetrainde wereldkampioen hordenlopen, voordat die in de begrenzer slaat is jou kerst al voorbij :)

    Merry X-mas idd!

    Login om te reageren
  48. phantom zegt

    24 december 2007 om 21:50

    Dat begrenzen op 250 km/h is echt van de zotten!! hoe kan hij nu concurreren met de porsche 911 turbo etc??, degene die het bedacht heeft heeft zijn kop in zijn kont!

    Login om te reageren
  49. Davidov zegt

    27 december 2007 om 01:18

    Haha idd, leuk om te weten dat je top dan 300+ is :-/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North